Un creștin ortodox care crede în trinitate nu crede doar în Biblie. El mai are un set de tradiții care au fost inventate de popi.
Nu exista cuvantul "Trinitate" si nici expresia "Sfanta Treime" in toata Biblia. Acestea sunt deductii ale cercetatorilor Bibliei, fie ei crestini sau non-crestini.
De exemplu nici crestinii nu s-au autointitulat "crestini", ci au fost numiti asa de catre altii: "Pentru intaia data, ucenicilor li s-a dat numele de crestini in Antiohia." (Fapte.11:26)
În cazul de față este cât se poate de corectă. Pentru că fiecare dintre cele trei Persoane ale dumnezeirii mărturisește despre Celelalte două.
Sunt multe versete care care deduc existența Sfintei Treimi. În evanghelia după Ioan la capitolul 14 găsim cele mai multe și mai reprezentative versete. Nu redau aici capitolul pentru că este lung.
https://ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/ioan/14/
"Când va veni Mângâietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit şi vă va descoperi lucrurile viitoare.
El Mă va proslăvi, pentru că va lua din ce este al Meu şi vă va descoperi.
Tot ce are Tatăl este al Meu; de aceea am zis că va lua din ce este al Meu şi vă va descoperi." (Ioan.16:13-15)
"Şi oricui va vorbi împotriva Fiului omului i se va ierta; dar oricui va huli împotriva Duhului Sfânt nu i se va ierta." (Luca.12:10)
"El, Isus Hristos, este Cel ce a venit cu apă şi cu sânge; nu numai cu apă, ci cu apă şi cu sânge; şi Duhul este Cel ce mărturiseşte despre lucrul acesta, fiindcă Duhul este adevărul.
(Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul şi Duhul Sfânt, şi aceştia trei una sunt.)
Şi trei sunt care mărturisesc (pe pământ): Duhul, apa şi sângele, şi aceştia trei sunt una în mărturisirea lor." (1Ioan.5:6-8)
Nu este bun pasajul acesta, în sensul că nu "mărturiseste" duhul aici ci Isus Cristos spune că va trimite un ajutor/mângâietor după plecarea sa. Deci trebuie alt pasaj biblic care să îți susțină afirmația conform căreia fiecare dintre cei 3 mărturisește despre ceilalți 2.
Si daca vrei sa intrăm mai în detalii cu analiza pasajului, în Ioan 16:7, 13,14 in limba greacă este folosit genul neutru cu referire la termenul ajutorul sau mângâietorul pe care îl va trimite Isus Cristos, ceea ce indica ca este o forță impersonală. Dar te rog... poate gresesc eu: arata'mi un pasaj biblic unde vorbește duhul sfânt. Nu despre duhul sfânt. Ci duhul în sine.
Duhul Sfânt nu este o forță sau o putere impersonală. Pentru că este scris că putem să păcătuim împotriva Duhului Sfânt. Și deci nu putem să greșim sau să păcătuim împotriva unui obiect sau a unei forțe. Duhul Sfânt este deci o Persoană.
Este adevărat că nu este scris că Duhul Sfânt vorbește. Dar prin Persoana Sa, Dumnezeu comunică cu noi.
Cum știm că un om nu te minte? Cum știm că ni se spune adevărul? Sau cine ne convinge de adevăr? Duhul omului. Tot așa și în lucrurile spirituale, Duhul Sfânt este Acela care ne dă convingerea de/despre Dumnezeu.
Chiar și un duh al minciunii poate să ne convingă de minciună și de înșelătorie, și astfel să ne înșele. Duhul celui rău ne înșeală.
Duhul Sfânt poate să Se întrupeze și să i-a anumite forme (porumbel la botezul Mântuitorului, limbi de foc la cincizecime). Este deci o Persoană.
Că nu înțelegem pe deplin lucrurile spirituale, asta este altceva. Vom avea nevoie de o veșnicie și tot nu vom ajunge să le cunoaștem așa cum dorește firea pământească să le cunoască. Pe Dumnezeu nu-L putem cunoaște decât prin Duhul Sfânt, dar și prin Domnul Hristos. Sunt trei Persoane unite în același gând și scop, într-o armonie deplină, dincolo de puterea omenească de înțelegere.
Este greșit să îndepărtăm adevărul pe care ni l-a descoperit Dumnezeu despre El, atât cât a binevoit El și cât am studiat noi despre El.
De asemenea este greșit a cerceta natura lucrurilor spirituale cu o judecată omenească.
Singura noastră soluție este să rămânem la ce stă scris; și pe acest fir să cercetăm lucrurile, chiar dacă ele nu se armonizează cu inimile noastre sau cu modul nostru de judecată.
Dacă rămânem în adevăr vrăjmașul nu ne poate duce în rătăcire. Dar singuri, fără Dumnezeu, fără călăuzirea Spiritului Său nu avem nici o șansă în fața inamicului, inamic care ne poate duce în rătăcire chiar și cu Scripturile.
Prin Duhul Sfant, Dumnezeu Se descopera oamenilor. Duhul Sfant este Acela care ne descopera pacatele, si in acelsati timp ne conduce catre jertfa de la Golgota pentru ca sa avem incredere in iertarea neconditionata promisa: "Si pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afara". (Ioan.6:37).
Prin Duhul Sfant putem avea credinta si dragoste in Dumnezeu. Prin Duhul Sfant nu doar cunoastem pe Dumnezeu, ci si voia Sa; ne ajuta sa intelegem Scripturile; ne invata sa ne rugam, ne da putere in incercare si ne ajuta sa spunem ca si imparatul David: "Chiar daca ar fi sa umblu prin valea umbrei mortii, nu ma tem de niciun rau, caci Tu esti cu mine." (Psalm.23:4)
Duhul Sfant ne da simtamantul prezentei lui Dumnezeu. Prin El cunoastem ca Dumnezeu ne iubeste si ne bucuram de mantuirea promisa, macar ca inca nu am primit-o.
Duhul Sfant poate fi intristat: "Sa nu intristati pe Duhul Sfant al lui Dumnezeu". (Efeseni.4:30)
Si fara Duhul Sfant vom interpreta negresit Scriturile. In felul acestea au luat nastere atatea confesiuni crestine si religii. Pe cand Dumnezeu are un singur popor, si care este usor de identificat pentru acela care cunoaste si iubeste pe Dumnezeu.
Nu este o comunicare verbala (sau chiar poate fi). Totul tine de sensibilitatea noastra, de dorinta de a deveni sensibli la perceptiile Duhului Sfant. Putem deci sa devenim sensibili, si putem sa devenim si insensibili. Chiar si daca am ramas pentru cateva minute sinceri in fata Cuvantului lui Dumnezeu (adica ne-am gandit ca poate este un adevar in toate aceste lucruri), asta inseamna ca Duhul Sfant cauta sa ne sensibilizeze, si face apel la ratiunea noastra. De aceea este si scris: "Dumnezeu vorbeste insa, cand intr-un fel, cand intr-altul, dar omul nu ia seama." (Iov.33:14)
Daca ne gandim la lucrurile spirituale vom fi atrasi catre ele; si va fi spre binele nostru.
Citește capitolul 53 din Isaia, capitol ce a fost scris cu câteva sute de ani înainte de împlinirea evenimentului.
https://ebible.ro/biblia/romana/cornilescu/isaia/53/
Realitatea este alta decât o vede firea omenească care este plină de erori și greșeli.
Nu o sa Iti dea nimeni, pentru că nu există. Doctrina trinității este o doctrină falsă nebiblica.
Greșiți domnule, https://moldovacrestina.md/doctrina-despre-sfanta-treime-este-biblica/
Nu, nu gresesc. Articolul tot nu face dovada ca in biblie apare termenul trinitate. Ci prezinta niste versete care la prima vedere susțin doctrina falsă a trinității, dar analizate în profunzime arată adevarul: Isus Cristos e fiul lui Dumnezeu, este inferior Tatălui, este o persoană distinctă, si a fost creat. A avut început. Pe când Dumnezeu nu are.
Uita-te la acest videoclip https://www.youtube.com/watch?v=AVQ-LAxOkMM&t=688s
In Vechiul Testament nici pomeneala, iar in Noul poate sa scrie orice deoarece a fost la indemana bisericii sa-l modifice.Lucru care nu s-a putut face cu Vechiul Testament deoarece era pazit de evrei.
(Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Duhul Sfânt, și acești trei una sunt.) Și trei sunt care mărturisesc pe pământ: Duhul, apa și sângele, și acești trei sunt una în mărturisirea lor.
1 Ioan 5:7-8
Ioan
?
OctavianDanielMaria întreabă: