Salut.
Biblia nu spune acest lucru. De aceea, ceea ce se poate face aici sunt doar presupuneri sau speculaţii.
Cele bune!
Http://ro.wikipedia.org/wiki/Fra%C8%9Bii_lui_Isus_din_Nazaret
acuma tu alegi ce varianta ti se pare tie mai plauzibila.
Nu cred ca te ajuta dar am incercat 8. Câţi fii a avut sfânta Fecioară Maria, având în vedere că Biblia spune că Isus a fost primul său fiu?
Este adevărat că Evanghelia spune că Isus a fost întâiul născut al Mariei (Lc 2, 7), dar acest lucru nu înseamnă că Fecioara Maria a avut alţi copii.
Orice fiu unic este întâiul născut. Biblia vrea să ne înveţe că, înainte de a se naşte Isus, Fecioara Maria nu a mai avut nici un alt fiu. Acest lucru este foarte important, pentru că, fiind Isus întâiul născut, adică primul copil, trebuia consacrat lui Dumnezeu (Ex 13, 2). Biblia poruncea ca primul fiu să fie consacrat şi oferit lui Dumnezeu (Ex 13, 12; 34, 19). De aceea, Isus, fiind întâiul născut, primul fiu, deja de la naştere trebuia oferit şi consacrat total în slujba lui Dumnezeu.
Există în Egipt un mormânt de acum trei mii de ani cu această inscripţie: „N.N. a murit născându-l pe primul său fiu". Această inscripţie vrea să spună că, după ce a murit, a mai avut copii? Nici cel mai ignorant om din lume nu ar crede aşa ceva. Ceea ce piatra mortuară vrea să spună este faptul că fiul care s-a născut când a murit mama era întâiul născut, primul copil; nimic mai mult.
Http://ro.wikipedia.org/wiki/Fra%C8%9Bii_lui_Isus_din_Nazaret
asta pentru tine sa mai citesti :)
Mat. 13:53–56, BC: „După ce a terminat Isus pildele acestea, a plecat de acolo. Şi venind în patria Sa, El a învăţat pe oameni în sinagoga lor, încât ei erau uimiţi şi ziceau: «De unde are El înţelepciunea şi minunile acestea? Oare nu este El fiul tâmplarului? Nu se numeşte mama lui Maria? Şi nu sunt fraţii [în greacă adelphói] Lui, Iacov, Iosif, Simon şi Iuda? Şi surorile [în greacă adelphái] Lui nu sunt toate printre noi?»" (Având în vedere aceste versete, era Isus singurul fiu al Mariei sau ea avea şi alţi fii şi fiice?)
O enciclopedie catolică afirmă că termenii greceşti adelphói şi adelphái folosiţi în Matei 13:55, 56 „aveau în lumea greacă din timpul evanghelistului semnificaţia de frate şi soră de sânge, şi aşa îi înţelegeau cititorii de limbă greacă. Spre sfârşitul secolului al IV-lea [cca 380], Helvidius a evidenţiat acest fapt într-o operă care s-a pierdut, arătând că Maria a avut şi alţi copii în afară de Isus, dând-o astfel ca exemplu pentru mamele cu familii numeroase. Sf. Ieronim, animat de credinţa tradiţională a Bisericii în virginitatea perpetuă a Mariei, a scris un tratat împotriva lui Helvidius [383 A.D.], în care a formulat o explicaţie... care este şi acum de actualitate printre erudiţii catolici". — New Catholic Encyclopedia (1967, vol. IX, p. 337).
Mar. 3:31–35, BC: „Atunci au venit mama şi fraţii Lui şi, stând afară, au trimis să-L cheme. Mulţimea stătea în jurul Lui, când I-au spus: «Iată, mama Ta şi fraţii Tăi sunt afară şi Te caută». El le-a răspuns, zicând: «Cine este mama Mea şi fraţii Mei?» Apoi, aruncându-şi privirile peste cei care stăteau împrejurul Lui, a zis: «Iată mama Mea şi fraţii Mei: căci oricine va face voia lui Dumnezeu, acela Îmi este frate, soră şi mamă»". (Aici se face o distincţie clară între fraţii carnali ai lui Isus şi fraţii săi spirituali, discipolii săi. Nimeni nu susţine că prin cuvintele „mama Ta" nu s-a făcut referire la Maria, ci la altcineva. Atunci ar fi raţional să credem că prin cuvintele „fraţii Tăi" nu s-a făcut referire la fraţii săi carnali, ci, probabil, la nişte veri? Când se face referire la alte rude, nu la fraţi, este folosit alt cuvânt grecesc [syggenón], de exemplu în Luca 21:16.)
Fapte 1, 15 "Şi în zilele acelea, sculându-se Petru în mijlocul fraţilor (iar numărul lor era ca la o sută douăzeci), a zis…"
Desigur,
În tradiţia evreilor, termenul de "frate" era folosit în virtutea polisemiei şi cu sensul de văr sau rudă apropiată.
Sensul acesta general, de "înrudire", se foloseşte şi astăzi cu referire la o relaţie de rudenie, de apartenenţă la aceeaşi naţionalitate, grup, etc. În cadrul vieţii monahale, de mănăstire, termenii "frate" şi "soră" sunt folosiţi pentru numirea tuturor acelor vieţuitori din mănăstire, fără ca aceştia să fie cumva măcar rude!
Apostolii, spre exemplu, nu se referă la "fraţi" ca relaţie de rudenie, nu se refera la fraţi după aceeaşi mamă! Frecvenţa folosirii în afara sensului de „bază" (de a avea aceiaşi părinţi) arată tocmai OBIŞNUINŢA apostolilor şi a evreilor de a folosi termenul „frate" doar cu scopul sublinierii apropierii sufleteşti:
-II Tesaloniceni 3, 6:,, Fraţilor, va poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriţi de orice frate care umblă fără de rânduială şi nu după predania pe care aţi primit-o de la noi."
-I Corinteni 11, 2:,, Fraţilor vă laud că în toate va aduceţi aminte de mine şi ţineţi PREDANIILE (se referă la învăţături ce nu fac parte din Noul Testament) aşa cum vi le-am dat".
,, Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut." - (Matei 25, 40)
"Fiecăruia din ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei" Apocalipsă 6, 9-11, etc...
Din contextul Noului Testament se deduce CLAR şi LOGIC faptul că mama acelor "fraţi"(veri) este alta decât Feioara Maria!
O singură dată S-a Întrupat Fiul lui Dumnezeu în lume, şi atunci se cuvenea ca atât naşterea Sa cât şi maica din care S-a născut cu trup, să aibă o "exclusivitate", prin natura deosebită a evenimentului, eveniment ce nu a fost însoţit sau "umbrit" vreo slăbiciune a firii umane.
Cuvântul ebraic almah din Isaia 7:14[2] nu desemnează sau nu desemnează neapărat o virgină.[3] Conform listei lui Edersheim, almah înseamnă adolescentă (fată aflată la începutul pubertății).[4] De asemenea, cuvântul grecesc folosit de Matei (parthenos) nu înseamnă neapărat fecioară, ci poate desemna vârsta, nu puritatea sexuală.[5] Prin urmare, conform Bibliei Maria era o adolescentă necăsătorită în momentul în care a rămas gravidă.
În Noul Testament se găsesc relativ puține referințe la Maria, iar dintre acestea cele mai numeroase în capitolul întâi al evangheliei după Luca (Luca 1:26-56). Acolo este menționată ca tânără logodită.
varsta nu o zice. doar ca era in adolescenta
Ironia este de ce i se mai zice fecioara daca a nascut inseamna ca nu mai este virgina!
Octavian199 întreabă:
Octavian199 întreabă: