Si te mira ca evangheliile se contrazic?
Se contrazic doar in mintea unora.
Fiecare a fost scrisă pentru o anumită categorie de oameni, și de aceia scoate in evidență aspecte diferite.
Deci nu se contrazic ci se completează.
P.S. - e fi pentru Dany răspunsul...
Normal că nu, unul scrie exact, altul redă esența.
Important e când leșini că nu te lovești iar la cap in cădere, și așa a suferit mult sărmanul...
Deci habar n-ai de ce sunt patru și nu una și cui le-au fost adresate.
Nu mai obosesc să-ți scriu, voi copia.
Din examinarea celor patru evanghelii reiese cu claritate că scriitorii lor n-au copiat pur şi simplu unii de la alţii, nici n-au scris doar ca să ofere mai multe mărturii pentru această naraţiune biblică de importanţă vitală. Evanghelia lui Luca este cât se poate de originală în ce priveşte modul de prezentare a subiectului. De fapt, 59 la sută din conţinutul evangheliei sale nu se regăseşte în celelalte evanghelii. El consemnează cel puţin şase miracole semnificative şi mai mult de 12 ilustrări care nu sunt menţionate în celelalte evanghelii. În plus, o treime din evanghelia sa este sub formă de naraţiune, iar două treimi sub formă de dialog. Evanghelia sa este cea mai lungă dintre cele patru. Matei a scris în principal pentru iudei, iar Marcu pentru cititorii neiudei, în special pentru romani. Evanghelia lui Luca se adresează ‘preadistinsului Teofil’, iar prin intermediul lui şi altor persoane, atât iudei, cât şi neiudei (Luca 1:3, 4). Conferind relatării sale un caracter universal, Luca urmăreşte genealogia lui Isus până la „Adam, fiul lui Dumnezeu", nu doar până la Avraam, cum face Matei, care a scris în special pentru iudei. El citează cuvintele profetice ale lui Simeon, potrivit cărora Isus va fi mijlocul prin care se va „îndepărta vălul de pe naţiuni". El spune, de asemenea, că „orice carne va vedea cum va aduce Dumnezeu salvarea" (3:38; 2:29–32; 3:6).
În timp ce Matei l-a descris pe Isus ca fiind promisul Mesia şi Regele, Marcu a prezentat viaţa şi lucrările lui dintr-o perspectivă diferită. El l-a descris pe Isus drept Fiul lui Dumnezeu care a înfăptuit miracole, Salvatorul victorios. Marcu s-a concentrat mai mult asupra activităţii lui Cristos decât asupra predicilor şi învăţăturilor lui.
În timp ce Matei şi-a scris evanghelia pentru iudei, este evident că Marcu a scris-o în primul rând pentru romani. De unde ştim lucrul acesta? Legea lui Moise este menţionată doar când se relatează o conversaţie care face referire la ea, iar genealogia lui Isus este omisă. Evangheliei despre Cristos i se dă o importanţă universală. Marcu explică unele obiceiuri şi învăţături ale iudeilor, pe care probabil că cititorii neiudei nu le cunoşteau (2:18; 7:3, 4; 14:12; 15:42). El traduce expresiile arameice (3:17; 5:41; 7:11, 34; 14:36; 15:22, 34), dă explicaţii cu privire la unele denumiri geografice sau cu privire la flora din Palestina (1:5, 13; 11:13; 13:3) şi dă echivalentul unor monede ebraice în monedă romană (12:42, nota de subsol). De asemenea, el foloseşte mai multe cuvinte latineşti decât scriitorii celorlalte evanghelii, de exemplu: speculator (bărbat din garda personală), praetorium (palatul guvernatorului) şi centurio (centurion) (6:27; 15:16, 39).
Dar cei care habar nu au de aceste detalii ( și multe altele) au halucinații și văd " contradicții".
Nu abera, ți-am scris in general referitor la contradicțiile ce le visezi.
Cât privește ce i-au dat să bea, ai citit despre patru băuturi? Sau poate tu ai băut vreo 4 feluri și de aici halucinațiile?
OctavianDanielMaria întreabă: