anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce inseamna mantuirea? ca nu prea inteleg fenomenul asta.

Răspuns Câştigător
| thelastc a răspuns:

Am văzut că ai mai pus o întrebare tot ceva în genul ăsteia, nu ştiu, pe mine una mă sperie. happy

14 răspunsuri:
| EmaS a răspuns:

Mantuit inseamna salvat de iad.Ai primit iertarea de pacate si ai garantia mantuirii.Este o eliberare, simti ca plutesti.Primesti pacea si bucuria in inima.

| anonim_4396 explică (pentru EmaS):

Nu miai raspuns eu sunt pagan?

| EmaS a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta tu sa-mi spui.Eu nu pot sa stiu ce crezi tu si in cine crezi.

| anonim_4396 explică (pentru EmaS):

In absolut nimic si nimeni toata lumea este pe interes si curva, viata e un iad

| EmaS a răspuns (pentru anonim_4396):

Asta din perspectiva in care privesti tu lucrurile.

| soimos a răspuns:

Mantuire este atuncea cand te ia Dracu!

| Danyelusha a răspuns:

Buna!
Cuvantul "mantuire" are sensul de salvare sau rascumparare; sa vedem insa ce ne spune Biblia. a. Necesitatea mantuirii Ca sa intelegem necesitatea mantuirii, sa privim putin in timp, inainte de crearea pamantului, la ingerii lui Dumnezeu. Acestia au fost creati (Ps:148:5 ) de Domnul Isus (Ioan 1:3) si, ca orice fiinta creata, ei sunt obiectul judecatii (1Cor 6:3). Starea in care au fost creati ingerii, a fost cea de sfinti. Ingerii sunt nemuritori si nu se inmultesc (Mat 22:30), ei sunt creaturi superioare omului, iar numarul lor este imens si sunt organizati intr-o ierarhie : arhangheli, ingeri domnitori,conducatori ,heruvimi, serafimi. Lucrarea lor este de slujire, in relatia cu Dumnezeu, in lucrarea Domnului Isus si in relatia cu Biserica. Am spus aceste lucruri ca sa intelegem mai bine de unde apare necesitatea de mantuire pentru oameni. In Ezechiel, capitolul 28:12-19, Sfanta Scriptura ne vorbeste despre Satan sau Lucifer ( in latina, purtator de lumina); el era de o frumusete deosebita, avand pozitia de heruvim ocrotitor; din nefericire, el a vrut sa fie independent si s-a umplut de mandrie din pricina frumusetii sale. Din acel moment, Diavolul sau Beelzebul (Mat 10:25), sau "stapanitorul lumii acesteia" (Ioan 14:30), domnul puterii vazduhului( Efes2:2), este dusmanul lui Dumnezeu, lucrand cu furie pentru a rasturna planurile lui Dumnezeu. Cand Dumnezeu l-a creat pe om, Satan a intervenit in creatia lui Dumnezeu, punandu-si amprenta asupra omului prin faptul ca l-a influentat sa pacatuiasca. Dumnezeu crease deja pe om dupa chipul si asemanarea Lui ( Gen 1:27), din tarana pamantului ( Gen 2:7); l-a pus in gradina Edenului, binecuvantandu-l si pretinzandu-i ascultare, la porunca de-a nu manca dintr-un singur pom din gradina : " Pomul cunostintei binelui si raului". Omul, influentat de Satan (Gen cap 3 ), pacatuieste, neascultand de porunca Domnului si mancand din acest pom. In felul acesta, el va atrage pedeapsa asupra lui (Adam si Eva) si asupra tuturor oamenilor din toate timpurile, pedeapsa ce inseamna moartea vesnica, adica despartirea de Dumnezeu. Mantuirea sau salvarea omului de la pedeapsa vesnica, a fost izvorata din Dumnezeu, din vesnicii, prin Domnul Isus Cristos, fiul Sau. Inca din Gen 3:15, Dumnezeu ii vorbeste lui Satan despre rezolvarea mantuirii prin" samanta ei"( adica samanta femeii,cu referire la Domnul Isus), planul lui Dumnezeu fiind pregatit din vesnicii pentru omenire. Satan este realitatea maligna, intotdeauna ostil lui Dumnezeu si oamenilor lui Dumnezeu. Dar el a fost deja infrant, cum vom vedea mai tarziu, prin viata, moartea si invierea lui Cristos aceasta infrangere devenind evidenta si definitiva la sfarsitul veacurilor. Acum, intelegand bine necesitatea mantuirii, sa trecem mai departe si sa privim la cateva intelesuri ale cuvantului "mantuire" asa cum le gasim in Sfanta Scriptura:

b. Mantuirea in Vechiul Testament Principalul cuvant ebraic tradus prin mantuire este "yesa" si derivatele lui. Intelesul de baza al cuvantului este "a duce la loc larg" (Ps 18 :36;66:12); chiar de la inceput, acest cuvant are sensul metaforic de " libertate fara limite", incluzand mijloacele prin care se realizeaza aceasta - adica, eliberarea de factorii care constrang pe cineva si-l ingradesc.Referirea aceasta se poate face la eliberarea sau salvarea de la o boala ( Is 38:20, v9), izbavirea de un necaz (Ier.30:7) sau de dusmani(2 Sam3:18, Ps 44:7). In marea majoritate a pasajelor, Dumnezeu este autorul mantuirii. Astfel, Dumnezeu Isi izbaveste turma Lui (Ezech 34:22), El Isi scapa poporul (Osea13:10-14), nu este nici un alt Mantuitorin afara de El (Is43:11), El este un loc de scapare si Mantuitorul poporului Sau (2Sam 22:3). Marele exemplu normativ al izbavirii mantuitoare a lui Dumnezeu, este Exodul (Exod 12:40-14:31). Izbavirea din sclavia Egiptului, prin interventia lui Dumnezeu de la Marea Rosie, a avut un rol determinant asupra intregii conceptii ulterioare a lui Israel cu privire la natura si activitatea lui Dumnezeu. Astfel, notiunea de mantuire s-a nascut din exodul lui Israel din Egipt, eveniment care a fost marcat de faptele marete de izbavire pe care Dumnezeu le-a facut in istorie.

c. "Mantuirea" ca si "rascumparare" Ar mai trebui mentionati si alti termeni,exemplu cuvantul din ebraica "soteria" cu intelesul de "a rascumpara"," a recupera un bun care a cazut in maini straine" , "a cumpara inapoi deseori prin efectuarea unei plati". In vechime, rascumpararea inseamna eliberare de un rau prin platirea unui pret. Este mai mult decat o simpla eliberare. Astfel, prinzonierii de razboi pot fi eliberati prin platirea unui pret numit "pret de rascumparare" In acest context moartea lui Cristos pe cruce poate fi considerata" o rascumparare pentru multi"( Marcu 10:45). Isus invatase pe primii crestini ca "oricine traieste in pacat este rob al pacatului" (Ioan 8:34). In aceasta idee, Pavel poate sa se considere pe sine " pamantesc , vandut rob pacatului" (Rom7:14),vandut ca de catre un stapan de sclavi plin de cruzime. El le aminteste crestinilor din Roma ca, mai demult, ei fusesera "robi ai pacatului" (Rom 6:17). Din alt punct de vedere, oamenii erau sub pedeapsa mortii din pricina pacatelor lor. (Rom6:23).Pacatosii sunt sortiti mortii.Oricum am privi lucrurile, lumea din toate timpurile se vede pe sine intr-o cautare disperata a rascumpararii. Fara rascumparare, robia avea sa continue si pedeapsa cu moartea avea sa fie dusa la indeplinire.Crucea lui Hristos, vazuta in acest cadru, este pretul platit pentru eliberarea robilor si pentru a reda celor condamnati libertatea. Termenul caracteristic din Noul Testament, echivalent cu rascumparare, este apolytrosis, un cuvant care, de altfel, apare relativ rar. Este intalnit de 10 ori in Noul Testament, dar se pare ca se mai gasesc opt alte aparitii in intreaga literatura greaca . Acest lucru poate sa exprime convingerea primilor crestini ca rascumpararea prin Isus este unica . Nu inseamna asa cum au crezut unii, ca ei intelegeau rascumpararea doar ca o "eliberare". Pentru eliberare ei foloseau termenul "rhyomai": scapare. Dar apolitrosis inseamna eliberare pe baza platirii unui pret, iar acel pret este moartea reconciliatoare a Mantuitorului. Cand citim despre "rascumpararea prin sangele Lui" (Efes 1:7), sangele lui Cristos este, in mod clar, considerat pretul de rascumparare. Daca privim si in Noul Testament la cuvantul "mantuire", putem sa intelegem si mai clar ce cuprinde aceastq notiune.

d."Mantuire" in Noul Testament Daca privim in Noul Testament la Luca 19:9, cuvantul "mantuire" poate sa se refere ori la Insusi Domnul Isus Hristos, ca o personificare a mantuirii care ii ofera iertare lui Zacheu, ori la ceea ce este vizibil in urma transformarii care a avut loc in viata vamesului. Domnul nostru foloseste verbul " a mantui" si alte cuvinte inrudite, pentru a arata, in primul rand, care I-a fost scopul venirii Lui pe pamant ( Marcu 3:4, Luca 4:18, Mat. 18:1, Luca 9:56, Mat.20:28) iar in cel de-al doilea rand, pentru a arata ce se cere din partea omului ( Marcu 8:35,Luca 7:50, 8:12,13:24, Mat 10:22). Marturia pe care au depus-o altii cu privire la activitatea mantuitoare a Domnului este atat indirecta (Marcu 15:31), cat si directa (Matei 8:17). Dar nu trebuie uitat ca, de asemenea, exista si marturia propriului Sau Nume. (Matei 1:21-23) Toate aceste marturii, ne sugereaza ca mantuirea se gaseste in Persoana si in lucrarea lui Hristos si, in special, in moartea Lui. Omul este mantuit prin actiunea lui Dumnezeu in istorie, prin persoana Domnului Isus Cristos (Rom 4:25; 5:10)

| anonim_4396 explică (pentru Danyelusha):

creati (Ps:148:5 ) de Domnul Isus (Ioan 1:3). Isus este si creator?

| thelastc a răspuns:

Auzi ce-s cu întrebările-astea creepy pe care le tot pui?
Nu ne întreba pe noi păcătoşii, du-te la vreun popă ceva.
Baftă!

| anonim_4396 explică (pentru thelastc):

Ce ti se pare asa creepy la intrebarea asta?

| anonim_4396 explică (pentru thelastc):

Si pe mine cateodata.

| thelastc a răspuns (pentru anonim_4396):

Am văzut că ai mai pus o întrebare tot ceva în genul ăsteia, nu ştiu, pe mine una mă sperie. happy

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Sasi explic religios 1 botezul e pactul cu dumnezeul 2 mantuierea e cand faci ce spune isus alea 2 porunci, acum pocatiti spun ca botezul a fost facut da tu nu stiai de el au dreptate, trebuie sal iubesti pe dumnezeu sa plangi cand faci ceva rau

anonim_4396
| anonim_4396 explică:


Danyelusha nu are febra la degete cat a scris

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Danyelusha nu are febra la degete cat a scris