Parabola cu cele 10 fecioare arata starea BISERICI lui Dumnezeu inainte de venirea lui. Undelemnul reprezinta Duhul Sfant (nu taine sau alte bazaconii) agonisit prin STUDIU si RUGACIUNE. Efectiv unii dintre credinciosi la venirea lui Hristos vor fi pregatiti pentru Imparatia Cerurilor iar altii NU care sunt reprezentati prin fecioarele nechibzuite. Aceasta reprezinta parabola lui Isus Hristos.
Inseamna ca trebuie sa fii pregatit in tot momentul, ca nu stii cand vine clipa cand trebuie sa raspunzi.
Este o parabola; iar parabola creeaza doar morala. Probabil asa erau nuntile in Orient.
Multi oameni spun ca sunt crestini; dar nu toti sunt intelepti.
Multi spun ca Il urmeaza pe Mantuitorul, dar nu toti sunt si condusi de Duhul Sfant. Curand harul se va inchide (posibilitatea ca cineva sa mai fie mantuit). Despre cei neintelepti, Biblia vorbeste astfel:
"Iata, vin zile, zice Domnul Dumnezeu, cand voi trimite foamete in tara, nu foamete de paine, nici sete de apa, ci foame si sete dupa auzirea cuvintelor Domnului.
Vor pribegi atunci de la o mare la alta, de la miazanoapte la rasarit, vor umbla istoviti incoace si incolo, ca sa caute cuvantul Domnului, si tot nu-l vor gasi." (Amos.8:11-12)
Tot despre acestia, mai este scris:
"Multi Imi vor zice in ziua aceea: "Doamne, Doamne! N-am prorocit noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau?"
Atunci le voi spune curat: "Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege."" (Matei.7:22,23)
Multi isi vor dori o a doua sansa de mantuire. Dar oare nu au avut suficient viata aceasta ca sa fie mantuiti?
"Cei nelegiuiţi ies din mormânt cu aceeaşi ură faţă de Isus şi cu acelaşi spirit de rebeliune. Ei nu mai au un nou timp de har în care să-şi corecteze defectele din viaţa lor trecută. Nimic nu s-ar mai câştiga cu aceasta. O viaţă întreagă de neascultare nu le-a înmuiat inimile. O a doua ocazie, dacă le-ar fi dată, ar fi folosită la fel ca prima, călcând în picioare cerinţele lui Dumnezeu şi răzvrătindu-se împotriva Lui." Sursa: http://www.adventist.ro/index/materiale-de-studiu/e-books.html "Tragedia veacurilor", "Cap. 42 - Sfârşitul luptei".
Totul incepe de la primele cuvinte "atunci imparatia cerurilor se va asemana cu.".Din asta intelegem ca povestea este doar o asemanare cu Inparatia Domnului.
Untdelulemnul il putem asemana cu curatenia, lipsa pacatului sau bunatatea. Mirele este Imparatia dupa moarte. Daca nu esti intelept uiti sa fii drept si bun (untdelemnul) si daca il cauti la sfarsit este prea tarziu.Nu mai ajungi in Imparatia cerurilor (casa unde se face nunta). Pilda vrea sa ne invete ca cine uita sa se mantuiasca in timpul vietii, dupa va fi prea tarziu.
O zi buna.
Mesajul ei este simplu!
Adica ni se transmite ca intotdeauna sa ne rugam si sa fim placuti lui Dumnezeu, iar nu sa slujim diavolului ca in ce stare vom fi gasiti in aceea vom fi judecati.Ni se spune sa "nu dormim in somnul pacatului"
Mai intai, un proverb din intelepciune chineza: "nebunul incepe sa sape fantana cand ii este deja sete".
Candela simbolizeaza credinta. Untdelemnul simbolizeaza Sfintele Taine. Pe vremuri, luptatorii isi ungeau trupul cu untdelemn inainte de lupta. Acestui lucru, numit oleatiune, ei ii dadeau multa importanta. Astfel, ei erau mai greu prinsi de adversarii lor si, in caz ca sufereau rani, se vindecau mai usor. De aceea Biserica foloseste untdelemnul (uleiul) in multe Taine si Ierurgii, ca de exemplu: la Sf Mir, la Sf Maslu, la Hirotonie, la mutarea unor oseminte dintr-un loc in altul, la miruirea de la sfarsitul liturghiei (in rit rasaritean), la botez, la incoronarea unui rege ori imparat.
In concluzie, trebuie sa fim mereu pregatiti de intalnirea pe care fiecare dintre noi o vom avea cu Cristos (de notat ca vine "in mijlocul noptii"). Aceasta pregatire inseamna nu numai sa avem candele (credinta), dar si untdelemn, adica Sf Taine. Numai astfel putem sa Il intampinam "cu candela aprinsa", adica in stare de har sfintitor. Iar daca nu Il vom intampina astfel, din cauza ca tot amanam, va spune "nu va cunosc", adica nu vom putea intra la "ospatul cel vesnic" (=in imparatia Lui).
Mai sunt si alte intelesuri ale acestei parabole, dar acesta este, dupa mine, firul principal.
Că fecioaria strict fizică nu aduce mântuirea dacă nu e dublată de fecioria lăuntrică-acea candelă aprinsă, care poate arde și la persoanele care nu mai sunt virgine.