Eu prefer sa fiu spovedita si impartasita, sperand sa ma ierte D-zeu.
Nu am citit biblia, asa ca nu iti pot spune daca scrie sau nu, dar sunt convinsa ca e mentionat, preotii nu fac dupa capul lor.
Eu nu am gasit asta in Biblie. Dumnezeu te iarta si fara a fi de fata cu un preot. Trebuie sa te caiesti, sa il recunosti pe Iisus ca mantuitor asa cum ne este prezentat in Biblie, si sa incerci sa ii urmezi Lui.
,, 6. Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.'' (Ioan 14:6)
Oricum, alegerea iti apartine !
De fapt am citit undeva ca la Cina cea de Taina D-zeu imparte paine ca fiind trupul sau apoi vin spunand ca acesta e sangele meu.
Fiecare cu religia lui.
Sa o facem spre pomenirea lui Iisus, dar nu scrie ca trebuie sa ne ducem la biserica sa o luam cu lingurita sau cu paharul. Fiecare cu religia lui, eu nu am religie.
Ultima oara parintele mi-a zis :Ba tu ai venit sa te lauzi sau sa te spovedesti?
Si nu mi-a dat aghiazma, mi-a zis sa beau zeama la 4 lamai poate imi dispare zambetul
Unde ai citit ca s-ar da agheasma in loc de impartasanie? La catolici mereu sa da impartasanie dupa spovedanie. Ce pacate sunt nevrednice de impartasanie? Ma gandesc la cele mai grele printre care crima, viol, talharii. Dar numai la ortodocsi din ce am auzit se da oprire de la impartasanie pentru o anumita perioada in care ai Canon. La catolici nu am auzit sa nu te impartaseasca dupa spovedanie, indiferent ce ai spune. CEL MAI IMPORTANT este sa marturisesti tot ce ai pe suflet, sa nu ascunzi nimic, atunci impartasania nu devine sacrilegiu (pacat).
M-am documentat mai bine.
Dupa spovedanie parintele decide daca iti da Canon pentru pacatul facut. Daca primesti Canon nu mai poti lua impartasania pana ce te dezleaga parintele.
Pentru ca vad la biserica, in timpul impartasaniei la unii oameni le da aghiazma.
Avortul, omorul, desfrânarea, cam astea. În trecut se oprea de la mai multe, dar acum, ca oamenii să nu cadă în deznădejde, se oprește doar de la cele mai mari, dar și aceastea au oprire pe un termen mai mic decât atunci. Nu se dă agheasmă în loc de împărtășanie. Se recomandă celor opriți de la împărtășanie să bea Agheasma Mare, probabil pentru că e mai sfântă decât prescura, anafora și Agheasma Mică, iar acesta este un mijloc de a primi ceva sfânt până la primirea împărtășaniei. Însă Agheasma Mare nu se consumă numai de cei opriți de la Împărtășanie, ci de toți creștinii.
Este plină Evanghelia de ac. condiție a măntuirii. În Ioan cap. 6 ș a. Măntuitorul spune: Cine nu mănâncă trupul meu și nu bea sângele meu nu are viață veșnică.