| fllu07 a întrebat:

Ce parere aveti despre faptul ca Biserica Ortodoxa ii duce de nas pe oameni, cu "Sfanta Parascheva", despre faptul ca mii de oameni stau acolo, se calca in picioare, sau despre faptul ca bietii batrani, vai mama lor, pupa racla aia de vai...
cu ce motivatie stau oamenii aia acolo? cu adevarat pentru parascheva, sau pentru sarmale si vin?

85 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

Drumul până la Iași, este mai scump decât niște sarmale și niște vin!
Ce îi mână până acolo, de la caz la caz.
De cele mai multe ori, prostia și incultura.

| shadovv a răspuns:

"Oricine voieste sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea sa si sa-Mi urmeze Mie."

| luiza a răspuns:

As vrea sa spun ca pentru Sfanta se duc dar cand ii vad cum se injura si se bat la sarmale nu mai pot crede asta! si apropo nu Biserica ii duce de nas ci incultura...

| fllu07 explică (pentru luiza):

Da, dar "sfanta" nu ii poate ajuta cu ABSOLUT nimic. Ieremia 10:3-5
atunci, cine ii duce de nas? ii biblie scrie clar, ei nu stiu, biserica stie. dar ii duce de nas, ca sunt o sursa maree de bani. cand se uita la ei, vede ca in desene, niste saci de euro si dolari, nu vede niste oameni.

| luiza a răspuns:

Ha, ha, ce imi place asta" cand se uita la ei, vede ca in desene, niste saci de euro si dolari, nu vede niste oameni"! ai dreptate!

| RAY a răspuns:

Mitologia crestina are adepti cei mai multi

| RAY a răspuns:

Saracia,necazurile vietii omul face orice pentru a avea o speranta ca o va aduce bine, se incarca cu optimism si speranta ca un zeu i va ajuta, eu n-am nimic cu ei, acum ca sarmalele poate le era foame ca nici nu aveau unde sa mance

| milan9 a răspuns:

Biserica a practicat întotdeauna cinstirea sfintelor moaşte, iar Sfinţii Părinţi dau mărturie în acest sens.

Una dintre mărturiile cele mai vechi despre cinstirea şi prăznuirea sfintelor moaşte (începutul secolului al doilea creştin), ne-o dă epistola Bisericii din Smirna, în legătură cu martiriul Sfântului Policarp (înainte de anul 166! ): „Noi am strâns osemintele lui ca un odor mai scump decât aurul şi decât pitrele scumpe şi le-am aşezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie şi Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua naşterii sale celei martirice, spre amintirea biruinţelor sale şi spre întărirea altor luptători".


Creştinii apostolici, cei din timpul apostolilor, venerau sfinţii, strângeau osemintele lor şi le cinsteau (unul dintre exemple este cel al actului martiric al Sf. Mucenic Ignatie, decedat între 98 – 117 în care se menţionează grija şi cinstea purtată de comunitatea creştină acestor martiri şi sfinţi)!

| fllu07 explică (pentru milan9):

Ceea ce imi spui tu este zero. tu excluzi total biblia. "sfintii" aia ce imi zici tu de ei, nici nu sunt amintiti in biblie!
conteaza ce a facut sau nu ISUS nu "sfintii parinti"
va duce de nas biserica ortodoxa!

| milan9 a răspuns (pentru fllu07):

Dacă mă uit mai sus în lista dată de mcwallace, spre exemplu, SFINŢII SUNT MENŢIONAŢI în BIBLIE! Aaaa, nu sunt date toate numele lor? Nici nu era nevoie, drepţi şi sfinţi, au fost, există, şi vor continua să existe. Lista lor este deschisă!

| fllu07 explică (pentru milan9):

Arata-mi tu unde se spune in biblie de gheorghe, de Andrei cel nebun dupa cristos (este pictat pe un asezamant social langa blocul meu), sau sf parascheva? sa nu mai zic de altii... nu-s unt amintiti in biblie. biblia ii cartea de capatai.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Sunt de-acord cu tine. Pacat ca ei iau in considerare ceea ce spune traditia, ce a afirmat un om pe care ei l-au si sfintit iar Biblia este pusa pe ultimul loc, sau chiar scoasa din calcul, Si mai exista si tupeul sa se sustine ca ei detin dreptatea absoluta!

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Ideea ii ca eu nu sustin ca am dreptate, trebuie sa lasi biblia sa faca lumina. in biblie scrie clar ca este un singur mijlocitor, ei nu, sfintii mijlocesc. oameni orbi.

| milan9 a răspuns:

Sfintele Moaşte sunt rămăşiţe pământeşti din trupurile sfinţilor, pe care Dumnezeu le-a învrednicit de nestricăciune, ca şi îmbrăcămintea sau orice alte obiecte rămase de la ei. Biserica a practicat întotdeauna cinstirea sfintelor moaşte, iar Sfinţii Părinţi dau mărturie în acest sens.

Această cinstire nu se confunda cu cinstirea divinităţii, cinstirea adusă numai lui Dumnezeu! Aşa cum fac şi ortodocşii astăzi (menţionez, cei care sunt autentici, cei cu adevărat ortodocşi, care îşi cunosc şi îşi respectă credinţa!), ei nu confundau cinstirea sfinţilor cu cinstirea care trebuie acordată divinităţii!

Corectitudinea învăţăturilor ortodoxe este garantată de faptul că Biserica îşi raportează modul de viaţă, la reperele autentice, la scrierile vechilor comunităţi creştine (sec I-IV). Aceste scrieri îi au ca autori pe cei numiţi „Părinţii Bisericii", oameni cu o viaţă exemplară, făcători de minuni, care au fost preoţi sau Episcopi în „Biserica primară".

| fllu07 explică (pentru milan9):

Ortodoxia nici nu a existat in secolele I-IV laughing
mai invata. numa din 1054 de la marea schisma a aparut ortodoxismul

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| fllu07 explică (pentru DanionM):

Hai serios, de cand se lafaiau apostolii in averi? si marea schisma? istoria nu o poti schimba.

| fllu07 explică (pentru DanionM):

Pai de ce s-au rupt? dumnezeu promoveaza unitatea in poporul sau, nu? acum sunt mari diferente intre ortodocsi, si catolici, care ii cea adevarata? daca intrebi pe cei infocati dar catolici, zic ca din vina voastra, a rasaritenilor s-a produs ruptura.\
cert ii ca nici una nici cealalta nu sunt adevarate, false aman2 parte a prostituatei din apocalipsa 17. in curand o sa fie taiata si arsa de politica. o sa vezi.
si daca zici ca asta ii biserica apostolica, mi se pare cam straniu ca asa usor stergi trcutul bisericii catolice, cad dentinea puterea absoluta in europa si nu numai, cand macelarea oameni de vii, pentru ca citeau biblia. tare buna si blanda biserica asta apostolica.
si inca ceva, ortodocsii au sute si mii de sfinti si sarbatori, catolicii nu au asa multe, cum se explica? ca doat tot o biserica ii cum spui tu.

| morningstar a răspuns (pentru DanionM):

Sa inteleg ca voi ca Biserica Ortodoxa sustineti ca sunteti Biserica Apostolica sau prima biserica formata de Domnul Isus si in mod direct de ucenicii Sai? Si atunci cum se explica baza pe care o puneti pe traditie, pomeni, botezul copiilor mici, rugaciuni pentru morti si multe alte obiceiuri care au fost adaugate apoi? Nicaieri in Biblie nu scrie ca apostolii au botezat un copil mic, au facut o pomana si au luat decizii conform traditiei si nu conform Cuvantului lui Dumnezeu. Asta face diferenta intre ceea ce era Biserica Apostolica si ceea ce sunteti voi astazi. Tocmai, ati adaugat atatea si ati scos la fel de multe incat ati ajuns sa dati cu totul o alta invatatura enoriasilor. Si mai continuati sa sustineti ca voi sunteti acea biserica?!

| iurii75 a răspuns:

Frate, sper că întrebările vor fi puțin mai respectuoase, fără să lezeze. happy

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca ai sti ce stiu eu deadevaratelea, ti-ar fi frica sa-ti imbalorezi gura asupra sfintilor domnului.lasa ca ma rog eu pentru prostia ta, fiindca acesta cuvioasa prascheva a trait frumos si curat si mult bine a facut celor dezbracati si saraci.Doamne iarta-l pe acesta fllu 07 care debordeaza de desteptaciune dar nu stie ce spune totusi.amin.sa fii sanatos si macar pe jumatate cat a fost si este sfanta parascheva.

| fllu07 explică (pentru anonim_4396):

De ce nu o mers sa le predice oamenilol asa cum o facut Isus? Isus a prouncit sa se predice, nu sa se faca acte de caritate.

| maxavail a răspuns (pentru fllu07):

Te minte pastorul la adunare, prietene. Ortodocsii nu se inchina la sfinti ca la Dumnezeu, ci ii cinstesc ca pe niste inalti demnitari ai raiului si le cer ajutorul ca unor inalti demnitari al raiului. Dumnezeu nu locuieste singur in Cer si fiecare dintre sfintii Sai merita dreapta cinstire dar, in Biserica Ortodoxa, adoratie primeste numai Dumnezeu. Fa diferenta intre adoratie si cinstire. Daca ti se pare incorect sa-i rugam pe sfinti sa ne ajute, atunci data viitoare cand ai nevoie de ceva de la vreun om, mergi si da cu pumnul in masa si nu folosi niciodata cuvintele "te rog". "Succes" garantat!

| fllu07 explică (pentru maxavail):

Stai un pic ca Isus este mijlocitorul nostru nu? el nu a pomenit nimic ca ar fi si altii care sa ne ajute sa ne apropiem de Dumnezeu.
in Evanghelia lui Ioan 14:14 Isus spune sa cerem ceva in numele lui lui Dumnezeu, nu in numele "sfintilor" iar in 1 Timotei 2:5 spune UN SINGUR mediator, mijlocitor nu mai multi. si evident ca acela singur ii Isus, nu alti oameni ridicati de popi la rangul de sfinti. de ex miahi eminescu, el o fost curvar, si o destramat o familie, dar el este sfant. sa fim seriosi. voua tuturor ortodocsilor fanatici, vi se aplica ca o manusa 2 Corinteni 4:4. va orbit mintea Diavolul. ii plin calendarul de toti "sfintii" dar nu este o zi in care sa se spuna: AZI NE INCHINAM DIRECT LUI DUMNEZEU. nu, tot felul de sarbatori, si trebuie sa recunoasteti ca ceea ce se practica in ortodoxism ii rusinos. incepand de la spiritism, pana la orgii sexuale... tot tacamul. voi ce credeti ca calugarii si calugatitele is toti virgini? hai sa o luam pe aia dreapta, ca tot va zice "DREAPTA CREDINTA"
Cate cazuri arata la TV filmate cu camera ascunsa de popi avizi dupa bani, si lacomi, vai de capul lor. dar daca va place sa va ascundeti dupa deget, faceti-o, dar sa vedem pentru cat timp mai puteti. va sunt numarate zilele APOCALIPSA 17! SI 17:15

| maxavail a răspuns (pentru fllu07):

Te minte pastorul in adunare prietene. Mihai Eminescu NU este sfant in Biserica Ortodoxa, iar spiritismul, orgiile si relatiile sexuale in monahism sunt cu desavarsire interzise, iar cine le savarseste se supune judecatii lui Dumnezeu. Ma ingrozesc citind ce cred neoprotestantii despre noi ortodocsii. Oare chiar pana intr-acolo s-a ajuns incat sa va minta pastorii in asa hal? E socant pentru mine. Credeam ca au totusi frica de Dumnezeu, suficient incat sa nu marturiseasca stramb impotriva aproapelui. Iar clerici lacomi dupa bani sunt in toate cultele crestine, chiar si in cele neoprotestante, pentru ca diavolul nu alege. Dar in loc sa vedeti barna din ochiul vostru, stati si va uitati la paiul din ochiul altora. Halal smerenie si pocainta. Dar tine minte ca dupa judecata pe care o faceti, asa veti fi si voi judecati si dupa masura cu care masurati, asa vi se va masura si voua.
Revenind la ajutorul cerut sfintilor, acesta se cere in numele si prin puterea lui Hristos, apeland la autoritatea cu care acesti sfinti au fost investiti in calitate de inalti demnitari ai raiului, aflati in slujba Marelui Imparat. Este similar cu ajutorul pe care il ceri pastorului tau atunci cand il rogi sa se roage pentru tine. Daca pastorul tau are trecere inaintea lui Dumnezeu pentru pocainta sa, Dumnezeu ii va asculta rugaciunea si te va milui pe tine pentru jertfa pastorului tau, cu conditia sa fii si tu smerit cu inima.
Sfantul, de asemenea, nu poate face nimic cu de la sine putere ci intotdeauna duce rugaciunea ta mai departe la tronul lui Hristos si cere incuviintare de la Domnul pentru a interveni in ajutorul tau. Totul se face in numele si prin autoritatea lui Iisus iar sfintii sunt numai slujitori, asemenea ingerilor care fac multe lucruri la porunca lui Hristos.
Vezi asadar ca singura diferenta intre rugaciunea adresata unui sfant si apelul facut catre pastorul tau este faptul ca sfantul face parte din Biserica biruitoare, cea din Ceruri, in vreme ce clericii crestini aflati in viata fac parte din Biserica cea luptatoare, pamanteasca. In rest, e un proces similar.
Nu e o greseala sa ceri ajutor si mijlocire unui sfant, dupa cum nu e o greseala sa ceri ajutor pastorului tau. Greseala ar fi sa crezi ca sfantul sau pastorul tau fac ceva cu puterea lor, si nu cu cea a lui Dumnezeu.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Si daca eu am vazut oameni care se inchinau la sfinti ca la Dumnezeu, vei mai continua sa sustii ca nu se inchina la sfinti ca la Dumnezeu? Ba inca unii din ei si exagereaza dand cinste mai mult Maicii Domnului, in loc sa ii dea mai mult sau chiar toata cinstea Lui.

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

Mai, e greu de spus din exterior ce-i in mintea unuia care se roaga. Nu ai de unde sa stii ca ii da mai multa cinstire unui sfant decat lui Dumnezeu. Chiar asa, cum cuantifici chestia asta? Ai un cinstometru sau ce? Si apoi, indiferent de ce face unul sau altul, aici discutam chestiuni de dogmatica, nu de practica. In teorie, neoprotestantii afirma ca sunt cei mai adevarati crestini, ca doar ii critica pe toti ceilalti, dar in practica am vazut penticostali care se zvarcolesc pe jos si zic ca i-a cuprins "Duhul Sfant".
Revin si spun, cinstire maxima Maicii Domnului, cinstire maxima sfintilor, pentru ca si-au castigat-o cu prisosinta. Dar adoratie, doar lui Dumnezeu.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Observ ca ai si inventat un nou instrument de masura big grin E recunoscut in religia ta? big grin
Te contrazici singur/a. Atata timp cat ceea ce a zis un asa zis sfant conteaza mai mult pentru voi decat ceea ce a spus Domnul Isus in Biblie, atunci e clar cine conteaza mai mult pentru voi. Cu atatia am discutat si au fost revoltati cand le-am spus ca sfintii sunt oameni muritori si ca orice inchinare fata de ei nu inseamna altceva decat un pacat; dar cand i-am intrebat daca Il au pe Domnul Isus in inima, nu au dat o asa mare importanta. Ei dadeau o mai mare importanta sfintilor si celor care, chipurile ar mijloci pentru ei decat sa dea importanta Domnului. Atunci e clar cine se afla pe primul loc in viata lor spirituala? Sau e clar ca Domnul Isus este chiar exclus si se da prioritate sfintilor? Deci ca sa iti dai seama ca nu este doar o chestiune de dogmatica, dar si de practica.
Eu sunt de-acord ca de-a lungul istoriei au fost oameni care au avut o viata placuta in fata lui Dumnezeu si inaintea oamenilor, dar da-mi un singur verset biblic macar care spune ca Domnul Isus ne-a indemnat sa ne inchinam lor. Dar un verset care nu lasa loc de alta interpretare, ca sa scoateti versete din context ca sa incercati sa demonstratii aberatii stiti sa faceti din plin!
Observ ca te-ai apucat sa critici neoprotestantii. Sa inteleg ca te simti atacat/a; eu nu v-am aratat cu degetul, doar ti-am dat replica la ceva ce ai sustinut iar eu am vazut exact inversul, asta m-a facut sa te contrazic, nu de dragul de a pune pe lista neagra o religie anume. Si inca ceva: cei care se zvarcoleau pe jos se numeau 'fanatici', nu penticostali, de asta te asigur eu. Ca isi pun ei eticheta asta, e treaba lor, dar doctrina penticostala nu include asemenea manifestari. Sper ca te-am lamurit.
Cinste oamenilor care au avut o viata demna pe pamant dau si eu. Numai ca voi nu va opriti aici. A face o rugaciune Maicii Domnului nu include doar cinste, ci asta se numeste inchinare si adorare fata de ea, ceea ce tu nu recunosti si ceea ce se numeste 'pacat'.

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

[Observ ca ai si inventat un nou instrument de masura big grin E recunoscut in religia ta? big grin]

Sper ca ai incercat sa faci o gluma. A lua la misto pe ortodocsi nu face un neoprotestant in mod automat superior.

[Atata timp cat ceea ce a zis un asa zis sfant conteaza mai mult pentru voi decat ceea ce a spus Domnul Isus in Biblie, atunci e clar cine conteaza mai mult pentru voi. ]

Repet, e o afirmatie subiectiva, pe care o faci in lipsa oricarui reper. Nu exista instumentar ("cinstometru") pentru a masura nivelul de cinste pe care cineva il da unui sfant sau lui Dumnezeu. Esti doar influentat de predispozitia partizana de a inferioriza un cult concurent pentru a-ti justifica psihologic alegerea de a nu face parte din el.

[Cu atatia am discutat si au fost revoltati cand le-am spus ca sfintii sunt oameni muritori si ca orice inchinare fata de ei nu inseamna altceva decat un pacat]

Sfintii sunt oameni care traiesc de-a pururi in Ceruri, mortalitatea trupeasca nu e un criteriu eliminatoriu pentru a cere ajutorul cuiva. Si Mantuitorul a murit la un moment dat si totusi e Dumnezeu.
Plus ca ortodocsii nu le dau inchinare in sensul de adoratie, asta e ceea ce voi nu intelegeti. E o diferenta intre cinstire si adoratie, asa cum si voi va cinstiti pastorii fara sa-i socotiti zei.
Noi ortodocsii ii cinstim pe sfinti inca din viata lor pamanteasca, desi anumite lucruri (gen acatiste si nu numai) se fac abia dupa ce acestia sunt glorificati prin canonizare. Canonizarea insa mai mult valideaza parerea pe care poporul o are deja cu privire la sfintenia unui om inca de cand acesta traieste in trup.
Asa cum noi mergem si le cerem ajutorul cand inca sunt ei in viata, tot asa le cerem ajutorul si cand ei trec la cele vesnice, pentru ca pentru noi, ei continua sa traiasca si pot mijloci mai departe pentru noi la Dumnezeu, asa cum faceau si cand traiau printre noi si se rugau pentru noi. Si voi aveti pastori care se roaga pentru voi pentru ca le-o cereti, si nimeni dintre voi nu vede in asta o blasfemie. Singura diferenta este ca voi incetati sa o mai faceti dupa ce pastorul moare, pentru ca va inchipuiti voi ca nu mai are nicio putere. Noi ortodocsii credem ca, din contra, dreptii care adorm in Domnul au o si mai mare trecere inaintea lui Dumnezeu dupa ce ajung in Ceruri.

[dar cand i-am intrebat daca Il au pe Domnul Isus in inima, nu au dat o asa mare importanta. Ei dadeau o mai mare importanta sfintilor si celor care, chipurile ar mijloci pentru ei decat sa dea importanta Domnului.]

Foarte rau, daca e adevarat. Pe de alta parte, nu am fost acolo ca sa aud ce i-ai intrebat si mai ales cum si in ce fel ai putut masura nivelul de importanta. Oricum ar fi, daca exista astfel de oameni printre ortodocsi, ei se numara printre cei care nu isi inteleg propria religie, ori asta nu invalideaza automat dogmatica acelei religii ci doar capacitatea unuia sau altuia de a o pricepe si a se conforma.

[Sau e clar ca Domnul Isus este chiar exclus si se da prioritate sfintilor? Deci ca sa iti dai seama ca nu este doar o chestiune de dogmatica, dar si de practica. ]

Eu personal (si nu pot vorbi decat in numele meu) nu cunosc pe nimeni dintre ortodocsi care sa ceara ajutorul unui sfant, ignorandu-l pe Mantuitorul sau care sa creada ca un sfant oarecare este mai mare sau mai important decat Mantuitorul.
Revin si spun: practica este masura intelegerii dogmaticii. O intelegere proasta asigura o practica proasta, iar o intelegere corecta asigura o practica corecta. Practica in sine nu e un indicator al corectitudinii dogmaticii ci doar al gradului de intelegere asupra acesteia.

[da-mi un singur verset biblic macar care spune ca Domnul Isus ne-a indemnat sa ne inchinam lor]

Din nou, atentie la acest cuvant, "inchinare". Pe vremuri, domnitorii Tarilor Romane, pentru a putea fi numiti in functie, trebuiau sa se inchine turcilor. Despre ce inchinare era vorba aici? Crezi ca se uitau la sultan ca la Dumnezeu? Nici vorba. Nici sultanul nu pretindea ca este Dumnezeu, nici cei ce i se ploconeau pana la pamant, il ridicau in slavi si ii sarutau varful papucului nu il socoteau ca fiind Dumnezeu. "Inchinare" ca termen, are multe semnificatii, poate fi vorba de supunere pur si simplu, smerire inaintea cuiva pe care il percepi mai important si mai puternic decat tine, iar sfintii cu adevarat chiar sunt si mai importanti si mai puternici decat noi ceilalti, iar importanta si puterea lor este de la Dumnezeu, nu de la ei insisi. Aidoma sultanului din exemplul anterior, sfintii nu pretind a fi Dumnezeu si nici noi nu ii socotim astfel. Dar daca se cuvine sa ne ploconim inaintea unui om pacatos, precum sultanul turcilor, si sa il ridicam in slavi, doar pentru ca este puternic si ne poate face rau, oare nu cu mult mai mult se cuvine sa facem aceasta inaintea sfintilor, care sunt florile din gradina lui Dumnezeu, plini de har, putere, iubire si milostivire de la Domnul, care ne pot face bine prin rugaciunile si mijlocirea lor?
Asadar, "inchinare" nu inseamna automat adorare, iar in sensul ortodox al cuvantului, el trebuie inteles ca supunere, smerire, cinstire, lauda, o conditie necesara dar nu si suficienta pentru venerarea cuiva ca Dumnezeu. Pentru a fi complet, tabloul trebuie completat cu adoratie, pe care o primeste numai Dumnezeu, nu si sfintii. Iar daca printre ortodocsi e cineva care venereaza pe vreun sfant ca pe Dumnezeu, socotindu-l deopotriva cu Dumnezeu, acel om se afla in eroare, intocmai ca si penticostalii care se zvarcolesc pe jos, dupa cum afirmi tu.
In ce priveste versetul biblic care te indeamna sa te inchini sfintilor, daca prin inchinare intelegi doar cinstire, lauda si supunere, nu si adoratie, iti pot raspunde in 2 moduri:
- foloseste acelasi verset biblic care iti permite sa-l cinstesti pe pastorul tau si sa-i ceri sa se roage pentru tine sau sa te ajute in orice alt fel;
- pentru Maica Domnului: Luca 1:42, 48; Luca11:27-28;

[Dar un verset care nu lasa loc de alta interpretare, ca sa scoateti versete din context ca sa incercati sa demonstratii aberatii stiti sa faceti din plin!]

Si daca versetele date ca exemplu sunt, dupa socotinta ta, interpretabile, tu cum ajungi la concluzia asta, nu tot interpretandu-le? Si daca si tu le interpretezi, cum poti fi sigur ca interpretarea ta e corecta si a celuilalt e incorecta? A scoate din context nu e ceva specific unui anumit cult, ci doar unei anumite categorii de persoane, acelea care nu tin neaparat la adevar, ci doar sa aiba dreptate. Din punctul asta de vedere, nu vad de ce neoprotestantii ar fi scutiti structural de aceasta tendinta pacatoasa, care nu tine cont de diferentele intre culte. O stampila pe un pachet nu ii schimba continutul.
Iar cand spui ca ne pricepem sa demonstram "aberatii", sper doar ca esti constient de puternica incarcatura subiectiva a cuvantului pe care il folosesti.

[Observ ca te-ai apucat sa critici neoprotestantii. Sa inteleg ca te simti atacat/a]

Prietene, eu am descris ceea ce am vazut, oameni zvarcolindu-se pe jos, nu am criticat pe nimeni. Mai citeste odata pasajul ala daca iti este ceva neclar. Si da, am fost atacat, dar nu de tine ci de un confrate de-al tau, intr-un comentariu anterior.

[Si inca ceva: cei care se zvarcoleau pe jos se numeau 'fanatici', nu penticostali, de asta te asigur eu. Ca isi pun ei eticheta asta, e treaba lor, dar doctrina penticostala nu include asemenea manifestari.]

Fanatici sunt in toate cultele, ei sunt aceia care, de regula, dau numele prost cultului lor. Sper doar ca acum intelegi cat de gresit este sa faci judecati de valoare asupra doctrinei unui cult cum este cel ortodox, aratand faptele nedemne ale unora dintre cei ce se revendica din acel cult, fara insa a fi realmente urmatori ai acelei doctrine.

[Cinste oamenilor care au avut o viata demna pe pamant dau si eu. ]

Si cum procedezi?

[A face o rugaciune Maicii Domnului nu include doar cinste, ci asta se numeste inchinare si adorare fata de ea, ceea ce tu nu recunosti si ceea ce se numeste 'pacat'. ]

Nu am nimic de ascuns, prietene. Daca afirmatia ta mi se adresa direct si personal, iti pot raspunde pe loc ca nu ii dau Maicii Domnului adoratia pe care o dau lui Dumnezeu si nu o pun pe Preacurata pe picior de egalitate cu Dumnezeu. Daca tu alegi sa nu ma crezi, esti liber, dar ma intreb ce alt temei mai ai pentru a nu ma crede in afara de lipsa ta de bunavointa? Cred ca iti trebuie mai mult pentru a respinge o afirmatie pe care o fac despre mine insumi. Sper doar ca nu presupui ca stii mai bine decat mine ce e in mintea mea.
Repet, nu e pacat sa dai cinste si sa ceri ajutor sfintilor dupa ce acestia trec dincolo, dupa cum nu e pacat sa o faci cat timp acestia sunt inca in viata (cu diferentele de rigoare ce tin de canonizare si inscrierea oficiala in randul sfintilor), dupa cum nu e pacat sa dai cinstea cuvenita pastorului caruia ii ceri sa se roage pentru tine. Atata timp cat nu ii consideri egali cu Dumnezeu, esti in siguranta.
Daca Dumnezeu ar fi singurul caruia sa-i ceri ajutorul si pe care sa-l cinstesti, ar fi o blasfemie numai sa te duci la magazin si ca ceri o paine si apoi sa zici "multumesc". Dar, repet, si cu asta inchei, adoratia se cuvine doar lui Dumnezeu iar noi, ortodocsii, stim bine asta. Daca mai ai nelamuriri, reciteste exemplul meu cu sultanul.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

"Sper ca ai incercat sa faci o gluma. A lua la misto pe ortodocsi nu face un neoprotestant in mod automat superior." Si daca am zis-o in serios ce mi se va intampla? laughing Ia-o pe o gluma, oricum, dar nu uita ca asa as fi putut reactiona si eu ca doar tu m-ai intrebat primul/prima daca am un asa instrument de masura.
Ce parere ai de urmatoarele versete:
In Apcalipsa 19:10 este scris: Şi m-am aruncat la picioarele lui ca să mă închin lui. Dar el mi-a zis: „Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi care păstrează mărturia lui Isus. LUI DUMNEZEU INCHINA-TE! ( Deci nu scrie lui Dumnezeu si sfintilor!)
Petru si Corneliu au fost apostoli ai lui Hristos. Despre Petru stim ca a fost rastignit ca martir pntru credinta ta. Voi l-ati trecut in lista sfintilor? De ce in versetul din Faptele Apostolilor el nu accepta ca cineva sa i se inchine? El spune: 'Scoala-te, si eu sunt om ". Deci chiar el a recunoscut ca este om ( ceea ce nu poate insemna 'sfant'), voi de ce nu ati recunoaste asta? Ca a fost un om neprihanit prin faptul ca este un martir sunt de-acord, dar de ce trebuie sa il ridicati la grade de superlativ?
Exact aceeasi reactie au avut-o si Pavel si Barnaba in Faptele Apostolilor 14:14-15. Singurul care a acceptat ca oamenii sa i se inchine a fost numai Domnul Isus. Oare asta nu va spune nimic?
"Repet, e o afirmatie subiectiva, pe care o faci in lipsa oricarui reper". Nu am nevoie sa masor cu un anumit aparat asa ceva. Este de-ajuns sa vad cum se ingramadesc oamenii sa atinga o trupul fara suflare al unui mort, dar cand este vorba de venitul la biserica, adica de apropierea fata de Dumnezeu, nici pe jumatate din cei care merg sa vada pe cei pe care voi ii numiti sfinti, nici pe jumatate din ei nu ma vin. Este de-ajuns sa vad femei in varsta pentru care Fecioara Maria reprezinta totul, care se inchina doar sfintilor, dar cand le vorbesti despre Domnul Isus, parca le-ai amintit ceva neplacut. Ce sa deduc din asta? Ca ei dau cinste mai mult asa zisilor sfinti decat Domnului.
De ce simtiti voi nevoia sa 'sensibilzati' inima lui Dumnezeu prin intermediari ca ei? Ti-am mai spus ce anume sensibilizeaza inima Lui. Ce spui de versetul asta care contrazice ceea ce credeti voi ca aveti nevoie de sfinti care sa intermedieze pentru voi? "Căci este un singur Dumnezeu și este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu și oameni: Omul ISUS HRISTOS"
1 Timotei 2:5. Chiar mi-ar placea sa aud interpretarea ta la versetul asta.
Cand spuneti 'slava tie ' cand va rugati Mariei, atunci nu inseamna ca ii dati slava, ceea ce ar trebui sa faceti numai in fata lui Dumnezeu? La Nunta din Cana Galileii, chiar ea a spus celor din jur sa faca tot ceea ce va spune EL sa se faca, nu ea.
Sa iti dau un alt exemplu: am cunoscut o persoana care a dus o viata exemplara: niciodata nu s-a auzit despre ea vreun lucru rau. A facut bine cat a trait si cand a murit, practic nu puteai gasi un pacat in viata ei ( probabil ca o fi avut, nimeni nu e sfant ). Dupa ce amurit ea, toti o cinstesc prin amintirea ei, prin respectul pe care i-l dau cand vorbesc despre ea, etc. E, asta inseamna cinste! Dar ceea ce faceti voi este mai mult decat cinste, pentru ca aveti si rugaciuni adresate sfintilor vostri. Si daca rostiti rugaciuni adresate lor, nu inseamna oare ca va inchinati lor?
"Noi ortodocsii credem ca, din contra, dreptii care adorm in Domnul au o si mai mare trecere inaintea lui Dumnezeu dupa ce ajung in Ceruri" Si pe ce se bazeaza credinta asta referitoare la ce ai sustinut aici? Da-mi doar un verset biblic ce sustine ca ei ar avea mai mare trecere in fata lui Dumnezeu atunci cand au trecut din viata la moarte, nu si inainte in aceeasi masura.
Daca te uiti in DEX, in dreptul versbului ' a se inchina (cuiva)', ai sa gasesti urmatoarele semnificatii: a face semnul crucii, a se ruga cuiva. Voi faceti astea inaintea unui sfant, nu? Si atunci ce este asa de greu sa recunosti ca va inchinati lor? Eu am respect fata de pastori si preoti, dar am o limita! Eu ii respect si ii cinstesc ca pe mai marii nostri, dar trebuie sa stii sa te opresti ( ceea ce voi nu stiti sa faceti in fata sfintilor): nu ma ichin lor, ci doar ii respect.
"Asa cum noi mergem si le cerem ajutorul cand inca sunt ei in viata, tot asa le cerem ajutorul si cand ei trec la cele vesnice". Ti-am dat versetul care vorbeste despre un singur mijlocitor intre noi si Tatal. faptul ca un pastor se roaga pentru noi, asta se petrece atata timp cat si eu si el, amandoi suntem in viata! Dupa moartea lui, nu i se va mai permite sa faca asta ( pilda bogatului) iar dupa moartea mea, totul este in zadar ( daca vrei, iti dau si versete). Deci atata timp cat ambii suntem in viata si pastorul se roaga pentru o problema de-a mea, nu este nicio greseala.
Faptul ca nu aduci versete asa cum ti-am cerut denota faptul ca doctrina ta u este una biblica. Aduci scuze : ca daca eu interpretez invers samd, recunoaste ca nu ai o baza biblica si nici macar logica!
Si daca ai fost atacat de un 'conftrate' de-al meu, te-ai gandit in loc sa intorci si obrazul tau, sa ataci si tu la randul tau, ca sa nu fii mai prejos, nu? Eu nu ma simt atacata, stai linistit! atata timp cat inima mea este curata inaintea lui Dumnezeu, orice atac este doar un mijloc de a-mi arata iubirea fata de Creatorul meu. Atacat te simti tu, din cate observ, ceea ce nu am avut nicio intentie sa o fac, doar ti-am aratat ca unele conceptii sunt gresite.
Eu cred ca tu nu stii sa citesti: acei oameni care se zvarcolesc pe jos asa cum spui tu, nu sunt penticostali, sunt doar fanatici. Faptul ca repeti asta nu reuseste sa ma supere asa cum ai vrea tu, ci demonstreaza ori ca esti greu de cap si nu intelegi ce am scris, ori ca nu stii sa citesti! Si chiar daca la o eliberare de demoni sau la o vindecare miraculoasa s-ar intampla asta, cine esti tu sau cine sunt eu sa judec modul in care Dumnezeu a ales ca acel om sa reactioneze? esti atotstiutor ca sa crezi ca acel om ar fi nebun sau ar fi posedat chiar atunci? Domnul Isus vindeca in moduri diferite care de cele mai multe ori rascolea gandirea fariseilor si a carturarilor, nu ai de ce sa arati cu degetul o manifestare a unui om vindecat sau eliberat atata timp cat nu esti in locul lui ca sa stii cu siguranta ce se petrece cu el.
Cum procedez cand cinstesc un om, m-ai intrebat. In situatia de mai sus cu acea persoana pot spune ca o cinstesc luand ceea ce am putut vedea ca este bine din viata ei. O cinstesc urmandu-i sfaturile date inainte sa plece. O cinstesc invatandu-i si pe altii ceea ce si ea m-a invatat. O cinstesc pentru ca vorbesc cu respect in fata altora despre ea. Dar nicidecum nu ma apuc sa o trec pe lista sfintilor si sa ii compun rugaciuni crezand ca va mijloci la Dumnezeu pentru mine. Mantuirea este personala, dragul meu, adica de mantuirea mea voi fi raspunzatoare eu si decizia mantuirii mele se va lua in functie de cum am trait aici pe pamant, nu de cate rugaciuni s-au facut dupa moartea mea!
"Nu am nimic de ascuns, prietene. Daca afirmatia ta mi se adresa direct si personal, iti pot raspunde pe loc ca nu ii dau Maicii Domnului adoratia pe care o dau lui Dumnezeu si nu o pun pe Preacurata pe picior de egalitate cu Dumnezeu. " Nici nu trebuie sa pui semn de egalitate intre un sfant si Dumnezeu. Este de-ajuns sa i te inchini intr-o mica masura macar, si tot ai savarsit un pacat!
"nu e pacat sa dai cinste si sa ceri ajutor sfintilor dupa ce acestia trec dincolo" nu stiu pe ce verset se bazeaza afirmatia ta; nu o fi pacat ( oare?), dar este in zadar!
"Daca Dumnezeu ar fi singurul caruia sa-i ceri ajutorul si pe care sa-l cinstesti, ar fi o blasfemie " Pai nu este o blastfemie sa te inchini numai lui Dumnezeu, este porunca data de El sa ne inchinam doar Lui. E treaba ta daca una din poruncile Lui o numesti blastfemie, de asta vei da tu socoteala!

| fllu07 explică (pentru maxavail):

Ideea ii ca nu ma minte pastorul, eu nu am pastor si nu sunt neoprotestant. ceea ce stiu de marsaviile din viata monahala, stiu eu, am fost pe la manastiri, am povestit cu un pictor de biserici care din 1983 numa asta face, si o vazut el destule si in viata monahala, si s-a aratat si la tv maica aia, care o nascut, ea fiind virgina laughing
si inca nu se arata tot, dar stai ca vine vremea sa va demaste, atunci sa vezi tu. acum mai apra cate un caz aici acolo, mai un popa homosexual, (vezi cazu lu popa ala mare de la constanta) sa musamalizat tot, apoi aci la alba o fost andreicut, un prieten de-al meu s-a dus cu patronul de la jidvei de la vinuri sa negocieze pretul vinului pentru pasti. si s-a dus in subsol la catedrala la alba, vai ce ii acolo, andreicut manca la o masa ovala ca cel mai mare magnat din lume, cu fetitele langa el. stiu ca vei nega, dar, o sa iasa la iveala tot tot tot, nu ma stresez eu prea tare.
deci nu imi zice pastorul. am sursele mele de a ma informa, si mai stiu destule cazuri.

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

[ci demonstreaza ori ca esti greu de cap si nu intelegi ce am scris, ori ca nu stii sa citesti!]
Deci oricum ar fi, sunt fie prost, fie analfabet. Asta e discursul unui apologet crestin? Nu multumesc. Am citit cu mare atentie raspunsul tau si am constatat ca aproape tot ce am spus eu a fost rastalmacit de tine. Ma intreb de ce ar face cineva asta daca se simte suficient de bazat pe propria argumentatie. Probabil din acelasi motiv pentru care te face prost sau analfabet. Simte-te bine in continuare, crezand ca m-ai "invins". Nu continui dialogul cu persoane care nu stiu sa ma respecte, nu tin neaparat sa am dreptate calcandu-l pe celalalt in picioare, imi e de ajuns sa stiu eu adevarul ca sa ma mantuiesc.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Prost si analfabet te-ai facut singur, nu te-am facut eu. Vrei sa pari in postura de victima, atata tot. Nici nu am cautat sa te 'inving', probabil ca asa te simti tu; scopul meu a fost doar sa iti arat ca gresesti. Daca respect inseamna sa aprob orice ai afirma, atunci nu multumesc, prefer sa discut cu persoane care chiar stiu sa comunice, nu atunci cand nu mai au argumente sa faca pe victima!
Oricum te-ai simtii, iti doresc numai bine!

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

Imi doresti numai bine dupa ce m-ai pus sa aleg intre a fi prost sau a fi analfabet? Si nu sesizezi ipocrizia din cuvintele astea? Si zici ca esti bun/a crestin/a si ca ai respect pentru ceilalti? Pentru cultura ta generala, fanatic este un termen independent de cultul religios al imprecinatului, iar personajele la care am facut eu referire ca se zvarcolesc pe jos, indiferent daca sunt sau nu fanatici, se revendica ca fiind penticostali, adica daca ii intrebi "ce esti tu?" iti raspund "sunt penticostal". Daca pentru faptul ca am facut doar o observatie cu privire la religia pe care acesti oameni si-o asuma singuri, fara sa intervin eu in vreun fel, sunt pus sa aleg intre a fi prost sau analfabet, inseamna ca nu faci parte din aceeasi specie cu mine, iar daca o sa ajungem amandoi in rai, sper totusi sa fie doua raiuri separate.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Draga, eu nu te-am pus sa iti alegi, tu singur te-ai numit astfel. Acum nicidecum nu ti-e bine: daca iti vorbeam urat la sfarsit, nu iti placea, daca ti-am urat de bine, nici asa nu e bine. Cine sa te mai inteleaga... poate nici nu conteaza asta.
Cat despre ultima ta fraza, esti chiar tare. Raiuri separate laughing Interesanta notiunea, ce sa zic. Si totusi, credeam ca incheiem aici, asa imi dadusei impresia. Daca vrei, continuam sa discutam, dar mi-ai dat impresia ca vrei sa incheiem discutia. Si daca tot vrei sa reluam, ce ar fi sa abandonezi subiectul fanaticilor ( credeam ca te-am lamurit in privinta asta ) si sa tratam versetele pe care ti le-am citat?

| maxavail a răspuns (pentru morningstar):

[ci demonstreaza ori ca esti greu de cap si nu intelegi ce am scris, ori ca nu stii sa citesti!]
Sunt cuvintele tale ad-literam. Ce se intelege din ele? Ca nu exista o a treia varianta. Tu si nu eu, TU ma pui sa aleg intre a fi prost sau a fi analfabet. Daca nu vezi ca ai jignit un om, imi pare rau pentru tine.
Cu privire la intrebarile pe care mi le-ai pus referitor la cultul sfintilor, gasesti raspuns aici: http://ortodoxie.3x.ro/......finti2.htm
Nu ma pune sa dau copy-paste, oricum nu am alte raspunsuri decat cele de pe site-ul cu pricina.
Gata, sper am terminat cu tine. Succes in viata.

| morningstar a răspuns (pentru maxavail):

Ce sa mai zic, esti victima, saracul de tine happy Iti repet ca tu ai avut placerea sa te numesti astfel, asta ai dedus tu.
La fel si tie!

| vitbsk a răspuns (pentru morningstar):

Am dat citatul despre Capernaum şi Sodoma, pentru a arăta contextul în care cei condamnaţi iniţial la chinuri pentru păcate grele, nu vor rămâne acolo pe veşnicie, ba chiar pot fi iertaţi la a doua judecată.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Fllu07? du-te ma ca nu avem ce discuta.tu nu te uiti in oglinda oleaca? daca ai cunoaste cuvantul domnului, nici nu ai fi aici pe TPU.ti-ar fi groaza unde ai nimerit.mie nu-mi e, fiindca am o varsta si am vazut multe.astea de paici nu numai ca; le asteptam.nici macar nu ma mira.

| TheBirdOfTheHermes a răspuns:

Cum pupă racla aia?
Cum dq vrei să o pupe?
Când pornesc ei de acasă merg până la destinație cu sentimentu patriotic și mândria că vor ajunge la moaște dar...ce urmează apoi când ajung e doar o comedie ieftină.
Se uită care sunt împrejurările, se uită omenia și devin niște animale.
Sincer oamenii care fac astfel de lucruri nici nu știu de ce mai trec pe la biserică.

| fllu07 explică (pentru TheBirdOfTheHermes):

Dar totusi sunt botezati ortodocsi.
nu ii invata nimic popa, numa le cere bani, si le canta laughing

| Silviuloan a răspuns:

Sf. Parascheva a facut minuni si nu va inceta sa faca minuni.Depinde cu ce credinta se duc acei oameni.Plus se dau sarmale de post si ceai nu cum ai precizat mai sus.

| fllu07 explică (pentru Silviuloan):

Mortii nu fac minuni. mortii is morti cu tot cu suflet.
Ieremia 10:3-5
eclesiatul 9:5, 6,10

| vitbsk a răspuns:

1. Mulţi oameni au mers, din ţară, e mai scump drumul, decât sarmalele şi vinul.
2. Majoritatea oamenilor s-au închinat, au asistat la procesiunea religioasă şi au plecat, mânaţi de un sentiment sincer de pietate.
Dacă veneau pentru sarmale, făceau coadă la sarmale şi nu la racla Cuvioasei.
Nu cred că ştii cum arată 60 de mii de oameni îmbulzindu-se.
Dacă, erau 5 mii la sarmale, era bine.

Ca la orice manifestaţie publică în ea se infiltrează şi instigatori şi hoţi de bunzunare etc.
E de ajuns, în mulţimea aceea, să împingă 10 oameni rândul din faţă şi se creează efect de domino, în care unii îi calcă pe ceilalţi.
Astfel de elemente, nu sunt reprezentative pentru cei adunaţi acolo şi pentru ceea ce se cinsteşte.

Citatele pe care le-ai dat din Eccleziastul şi Ieremia, sunt din perioada VECHIULUI TESTAMENT, în care cu câteva excepţii (Enoh şi Ilie) ceilalţi mergeau în Sheol, de la Moise, până la, venirea lui Hristos.
Şi apar în contextul în care, unii încercau să facă spiritism.

Mulţi Sfinţi, pentru viaţa dreaptă pe care au avut-o, s-au mutat la Domnul, fără judecată :

"Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu şi crede în Cel ce M-a trimis are viaţă veşnică şi la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viaţă."
Ioan cap V verset XXIV

Iar, de acolo rugăciunea lor, este mult mai puternică.

Sfinţii lucrează în NUMELE SFINTEI TREIMI, nu în nume propriu, de aceea ei ajută oamenii care îi cinstesc şi le cer ajutor să-i întărească în rugăciune curată către Domnul Hristos.

Sfinţii refuză închinarea, în timpul vieţii din SMERENIE, nu din lipsa cunoştinţei sfinţeniei proprii.

Evreii din Vechiul Testament îşi cinsteau patriarhii, cu toate că aveau citatele din Ieremia şi Eccleziastul şi cu toate că Moise era în Sheol.

Chiar Hristos spune că drepţii sunt vii, iar el este trimisul Dumnezeului celui Viu :
"Iar despre învierea morţilor, au n-aţi citit ce vi s-a spus vouă de Dumnezeu, zicând:
Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"?
Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor."
Matei cap XXII-versetele 31- 32

Aşadar, pentru că se mută la viaţă veşnică fără a doua judecată, drepţii şi sfinţii sunt vii (rezultă că rugăciunile lor sunt vii), răscumpăraţi fiind pentru viaţa veşnică prin învierea lui Hristos, din perspectiva teologiei creştine.

| vitbsk a răspuns (pentru vitbsk):

Începând cu secolul I după Hristos, creştinismul a dat martiri, mucenici, sfinţi şi drepţi care au făcut din modul lor de viaţă, o pildă a dumnezeirii întru Hristos în vremuri grele, în mijlocul unor popoare şi conjucturi ostile.
Iar, pentru jertfa lor Dumnezeu i-a binecuvântat cu faceri de minuni, prin care să miluiască poporul care îi cerea ajutorul.
Atât în timpul vieţii, cât şi după moarte, prin vindecări minunate la Sfintele lor Moaşte, ca dovadă că s-au mutat la viaţa veşnică şi trupul lor a devenit nestricăcios.
Pentru aceea Sfânta Tradiţie păstrează vie amintirea Lor, deoarece pe teologia sfinţilor părinţi s-a păstrat interpretarea corectă a învăţăturilor iar, pe sângele primilor martiri a rezistat Adevărul de Credinţă în faţa stăpânirilor vremii.

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Si aia 10 care ai zis tu, sa zicem ca sunt numai atatia care se imping, tot botezati ortodocsi sunt. asa ii invata la biserica. si hotii de buzunare care se infiltreaza, tot ortodocsi sunt, asa ii invata?
referitor la "sfanta treime" nu exista. iata cateva motive:
1) Dumnezeu nu are egal
2) in Biblie nu gasesti termenul Treime
3) Insusi Isus a spus ca TATAL ESTE MAI MARE CA MINE (ioan 14:28)
4)sfantul duh nu este o persoana, ci forta, puterea lui Dumnezeu (Geneza 1:2) mergea dumnezeu sau Isus pe deasupra apelor?
5) daca Isus era Dumnezeu si Duhul sfant, atunci nu mai avea sens rugaciunea din sa din Matei 26:39, pentru ca automat vointa lui Isus, era si a lui Dumnezeu, si cea a lui Dumnezeu era si a lui Isus, doar sunt o persoana. nu?
6) cand Isus a fost intrebat cand va veni sfarsitul, a raspuns ca nimeni nu stie, nici ingerii, nici fiul, NUMAI TATAL.
daca Isus era si fiul si tatal intrupat, de ce nu stia?
sa o luam altfel daca Isus era ca om pe pamant cu puterile limitate, sa zicem, (desi a spus ca TOATA autoritatea puterea i-a fost data in cer si pe pamant, si a dovedit asta facand miracole) dar sa zicem ca era ca om limitat, de aia nu stia ziua sfarsitului, de ce nu stia Duhul Sfant?
deci sunt cateva versete si dovezi clare care arata ca Dumnezeu si Fiul sunt 2 persoane total diferite, si evident DUMNEZEU este mai mare, cum si fiul afirma, ceea ce combate instant definita trinitatii care ii imposibil de inteles, si garantez ca nici voi nu o intelegeti, nu ii logica.
definitia spune asa:
Definiţie: Doctrina fundamentală a religiilor creştinătăţii. Potrivit Crezului atanasian, există trei persoane divine (Tatăl, Fiul şi Duhul sfânt), fiecare dintre ele fiind considerată eternă şi atotputernică, nici mai mare, nici mai mică decât celelalte, fiecare fiind considerată Dumnezeu, toate împreună formând totuşi un singur Dumnezeu
IOAN 14:28 TATAL ESTE MAI MARE DECAT MINE!

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Potrivit Bibliei, pot fi invocaţi „sfinţii" ca să mijlocească pe lângă Dumnezeu?
Isus Cristos a spus: „Voi, deci, aşa să vă rugaţi: «Tatăl nostru care eşti în ceruri!»" Rugăciunile trebuie deci adresate Tatălui. Isus a mai zis: „Eu sunt calea şi adevărul şi viaţa; nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face" (Mat. 6:9; Ioan 14:6, 14, BC). Aşadar, Isus a arătat că nimeni altcineva nu putea îndeplini rolul de mijlocitor. Apostolul Pavel a adăugat cu privire la Cristos: „Hristos a murit! Ba mai mult, El a şi înviat, stă la dreapta lui Dumnezeu şi mijloceşte pentru noi". Cristos „trăieşte pururea, ca să mijlocească pentru ei" (pentru cei „care se apropie prin El de Dumnezeu") (Rom. 8:34; Evr. 7:25, BC). Dacă dorim într-adevăr ca Dumnezeu să ne asculte rugăciunile, n-ar fi oare înţelept să ne adresăm lui Dumnezeu aşa cum suntem îndemnaţi în Cuvântul său

| vitbsk a răspuns (pentru fllu07):

Peste tot unde sunt mulţimi, apar busculade, indiferent de eveniment, ţară sau confesiune.

Cei care intenţionat se împing, fac asta pentru că aşa au fost educaţi de mediu, nu că le-a zis preotul să facă asta.

Fi tu sigur că s-a făcut instrucţiune cu cei prezenţi.

Hoţii de buzunare, nu sunt neapărat ordocşi, oricine poate veni la astfel de evenimente, provoca şi apoi arăta cu degetul.

Chiar şi oameni cărora nu le pasă de religie, nimeni nu învaţă la furt, de ce te faci că nu ştii?

După raţionamentul tău, dacă, 10 americani fură la un eveniment religios, confesiunea i-a învăţat.

Chestia asta cu vai ce fac 5% dintr-o confesiune, deci toţi sunt la fel, e o generalizare abjectă pe sistemul toţi românii sunt ţigani.

În numele cui se botează creştinii, dacă nu în numele treimii?

Nu ştiu după ce variantă de biblie te ghidezi.

Prin rugăciunea din Grădina Ghetsimani, Hristos dă un exemplu creştinilor, cum trebuie să se închine către Tatăl.

Este special evidenţiată de evanghelii.

Fiul îndeplineşte iconomia divină a Tatălui, nu este un simplu prooroc, (nici un prooroc n-a răscumpărat lumea prin sângele său, din contră mulţi au ajuns în Sheol.)

Ca dovadă fiul sublinează voinţa divină, pe care a urmat-o până la capăt.

Fiul cunoştea voinţa divină(de unde dacă nu era de la începutul lumii prezent) şi de aceea sublinează, necesitatea urmării ei în drumul către desăvârşirea, pe cruce, dar şi BIRUINŢA laturii Sale dumnezeieşti asupra celei omeneşti.
Sfântul duh e un ipostas al dumnezeirii.
Dumnezeu Tatăl, Duhul Sfânt şi Hristos lucrează printr-o singură pronie şi voinţă de la începutul până la Sfârşitul Lumii.

6) Sfârşitul Lumii- Dacă Hristos nu cunoştea sfârşitul lumii, crezi tu că mai dădea atâtea detalii despre oamenii vremurilor din urmă?
Crezi tu că mai revela Sfântului Ioan Teologul, Apocalipsa?
E limpede că Hristos vorbeşte în pilde şi nu le pune tuturor înţelesurile pe tavă.
Sfârşitul lumii, va fi grăbit şi de practica decadentă a omenirii, de aceea depinde şi de comportamentul oamenilor care pot grăbi sau amâna sfârşitul.
De aceea Hristos, surprinde oamenii vremurilor din urmă şi practicile lor.

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Ideea ii ca nu ai mentionat nici un verset din biblie, sa-ti sustii afirmatiile, asta imi arata ca nu ai dovezi biblice. ti-am explicat clar, filu ii creat, coloseni 1:15, si chiar el zice tatal ii mai mare ca mine. ioan 14:28
si, in marcu 1:35 spune ca Isus s-a dus singur pe munte sa se rogae. no, ce si cui sa demonstreze, si pe cine sa invete? ca era singur. cine la inviat pe isus? cine a vb la botezul lui?

| vitbsk a răspuns (pentru fllu07):

Potrivit Noului Testament, Sfinţii, Drepţii şi Patriarhii, cinează împreună cu Hristos, la Nunta Împărătească.
Dumnezeu, nu e al morţilor, ci, al viilor.
Ceea ce înseamnă că ei n-au murit ci au fost salvaţi din tărâmul umbrelor şi al morţii de către Hristos.
Sfinţii au urmat calea adevărul şi viaţa şi de aceea rugăciunea dreptului, mult poate în faţa Domnului.
La fel ca îngerii care ţin liturghia cerească şi sfinţii aduc slavă Domnului pururea şi se roagă pentru neamul omenesc.
"Dacă dorim într-adevăr ca Dumnezeu să ne asculte rugăciunile, n-ar fi oare înţelept să ne adresăm lui Dumnezeu aşa cum suntem îndemnaţi în Cuvântul său?"
Ba da cinstirea sfinţilor, a drepţilor şi a mucenicilor, este o slavă la adresa lui Dumnezeu în numele căruia au făcut minuni, este o slavă la adresa Duhului Sfânt care lucra prin ei şi la adresa lui Hristos al cărui jertfă şi model de viaţă au urmat-o.
Dacă pe tine te împiedică Sfinţii să ajungi la mântuire, atunci fă cum crezi.
Dar nu judeca pe alţii pe care nu-i înţelegi şi mai ales nu mai batjocorii Sfinţii pentru că este o batjocoră indirectă la adresa Duhului Sfânt care lucra prin ei.
La judecată fiecare vine cu faptele sale şi răspunde individual.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

In Ioan 10:30 scrie: "Eu ( Isus Hristos) si Tatal ( Dumnezeu) suntem una." Ceea ce inseamna ca sunt una, sunt egali ( nu poti fi una cu cineva, el fiindu-ti superior, nu?) Si daca sunt una, impreuna cu Duhul Sfant, nu rezulta o treime? Sau trebuie sa apara cuvantul T R E I M E in Biblie ca sa ifaci anumite conexiuni logice?

| morningstar a răspuns (pentru vitbsk):

"Potrivit Noului Testament, Sfinţii, Drepţii şi Patriarhii, cinează împreună cu Hristos, la Nunta Împărătească.
Dumnezeu, nu e al morţilor, ci, al viilor.
Ceea ce înseamnă că ei n-au murit ci au fost salvaţi din tărâmul umbrelor şi al morţii de către Hristos." Poti sa imi dai si mie referinta la ceea ce sustii tu referitor la aceasta cina? Pentru ca eu am citit de cateva ori Biblia si nu am gasit asa ceva scris. Si chiar daca ar cina, ar fi vorba de sufletele lor, nu de ei! Deci ei sunt morti ca trup, dar sufletul lor traieste. Asta nu te indreptateste sa afirmi ca ei traiesc. Traiesc in suflet, dar nu in trup!

| vitbsk a răspuns (pentru morningstar):

Faptul că, trupul Sfântului, e izvorâtor de mir, iar, la moaştele sale s-au petrecut vindecări minunate, este o certitudine că, Sfântul a făcut din trupul său în timpul vieţii, Templu al Duhului Sfânt.
În toate veacurile, Dumnezeu, a trimis Sfinţi să cheme neamurile la pocăinţă, ca mesageri ai voinţei divine.
Drepţii şi proorocii Vechiului Testament, sunt cinstiţi, deoarece, însuşi Hristos îi pune la loc de cinste.
"Şi zic vouă că mulţi de la răsărit şi de la apus vor veni şi vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac şi cu Iacov în împărăţia cerurilor." Matei 8-11

"Si chiar daca ar cina, ar fi vorba de sufletele lor"
Faptul că trupul lor e nestricăcios, e dovada că, sufletul lor este viu, deci rugăciunea la ei, pentru a mijloci la Domnul Hristos, în apropierea căruia se află, nu este o greşeală.
Sigur că rugăciunea Împărătească este axul central, al credinţei ortodoxe.
Dar nu e singura.

Chiar şi în perioada Vechiului Testament din care tot invocaţi voi citate, la mormântul lui Elisei s-a petrecut o minune consemnată de Scriptură.

Ceea ce, atestă că, Sfinţii nu mor niciodată, iar moaştele lor sunt o prefigurare a învierii şi a vieţii veşnice.

"20. Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de Moabiţi.
21. Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale." Cap IV, Regi, v 20-21

CE VINĂ ARE SFÂNTUL CĂ LA MOAŞTELE SALE S-AU PETRECUT MINUNI?

| fllu07 explică (pentru vitbsk):

Auzi, tu nu intelegi ca trebuie sa vii cu dovezi biblice, nu cu citate din carti de teologie. nu ma intereseaza alea. eu ti-am aratat cine mijloceste intre noi si dumnezeu. nu ma mai tot tromoboni cu sfintii tai.

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Ok. si in ioan 14:28 Isus spune: tatal este mai mare ca mine. no? cum ii treaba?
si cum s-a bagat duhul sfant in camera de sus in 120 de oameni la penticosta, duhul fiind o persoana, sa impartit in 120?

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Sufletul moare. omul ii un suflet, cand moare omul automat sufletul moare. geneza 2:7, ezechiel 18:4, 20 (toti care pacatuiesc. cine nu are pacate? in afara de Isus? prin urmare toate sufletele mor)

| morningstar a răspuns (pentru vitbsk):

"Faptul că trupul lor e nestricăcios, e dovada că, sufletul lor este viu". Asta ati dedus voi, dar nu aveti nicio baza biblica! Si atunci rezulta ca nu ai fost mantuit daca trupul tau va putrezi dupa moarte? Sau ca doar sfintii la care va inchinati voi au fost mantuiti ( ca doar nu le-a putrezit trupul) din toate miliardele de oameni care au trait pe pamant in sfintenie?
"deci rugăciunea la ei, pentru a mijloci la Domnul Hristos, în apropierea căruia se află, nu este o greşeală." Chiar este o mare greseala pentru ca astfel nesocotiti versetul care sustine ca este UN SINGUR MIJLOCITOR intre noi ( cei vii) si Dumnezeu, si acesta este Isus Hristos. Tot ce sustineti despre moaste nu isi are corespundenta in Biblie, in niciun verset, dimpotriva, ni se spune ca Unul Singur poate mijloci intre noi si Dumnezeu. Nu se spune ca semnul mantuirii este neputrezirea trupului, asa cum credeti voi. Si ni se spune ca mantuirea ne este data in functie de modul nostru de viata : daca l-am primit sau nu pe El ca mantuitor personal, nu daca 10 preoti au facut o sljba buna si daca ani la rand s-au faut pomeni si rugaciuni pentru noi.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Este mai mare ca El pentru ca Dumnezeu este Tatal si prin Cuvntul Sau au fost create toate, la porunca Sa. Este mai mare ca Isus pentru ca de la El ii venea puterea Domnului Isus sa faca minuni si semne ( toate le facea in Numele Tatalui). Dar este tot una, si justific prin raspunsul anterior, cu versetul citat.
Duhul Sfant nu 's-a bagat', asa cum te exprimi tu, in nicio traducere nu rezulta asta. Duhul este o persoana? Este o contradictie: Duhul Sfant este Duh, asa cum spune si numele Sau; astfel se explica si faptul ca li s-a dat Duh Sfant tuturor. si chiar daca ar fi fost o persoana, din moment ce apartinea Divinitatii, Sfintei Treimi, nu crezi ca asta chiar nu ar fi fost o problema pentru El, sa se imparta chiar persoana fiind?

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Cum adica este mai mare, dar egal, dar totusi mai mare?
logica asta.
ca si cum as incerca eu sa te conving ca 4 plus 4 ii 7.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Dumnezeu i-a dat suflare din viata si astfel, el a capatat suflet. Dar de unde deduci tu ca stingerea suflarii ar da face sa dispara si sufletul? Nu rezulta si inversul ideii.
Da, sufletul care pacatuieste, va muri in chinurile din Iad daca nu isi recunoaste greseala si nu se pocaieste, dar nu si cel care este mantuit!
In Apocalipsa 6:9-11 scrie:
"Când a rupt Mielul pecetea a cincea, am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră junghiaţi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu şi din pricina mărturisirii pe care o ţinuseră. Ei strigau cu glas tare, şi ziceau: 'Până când Stăpâne, Tu, care eşti sfânt şi adevărat zăboveşti să judeci şi să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?' Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi al fraţilor lor, care aveau să fie omorâţi ca şi ei". Deci existau suflete in fata altarului dupa moartea pamanteasca! si atunci cum poti sa spui ca toate sufletele mor? Cei care ajung in Iad, mor spiritual. Dar cei care ajung in Rai, nu. Dovada? Versetul de mai sus.
In Luca 8:54, 55 scrie:
"Dar El după ce i-a scos pe toţi afară, a apucat-o de mână şi a strigat cu glas tare: 'Fetiţo, scoală-te!' şi duhul ei s-a întors în ea, iar fata s-a sculat numaidecât. Isus a poruncit să-i dea să mănânce. Duhul ei s-a intors in ea? Pai daca mai era mort duhul ei, se mai putea intoarce? Numai ca el ramasese viu!

In Matei 10:28 scrie:
"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot ucide sufletul; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul şi trupul în gheenă (iad)". Deci uciderea trupului nu include si pe cea a sufletului ( scrie 'ucid trupul, dar nu pot ucide si sufletul') ca dovada ca sufletul nu este ucis in momentul mortii. Uciderea sufletului nu are loc decat in momentul in care soarta celui care a murit este o vesnicie in Iad. La astfel de moarte se refera versetele date mai sus de tine.
1 Împăraţi 17:21, 22
"Şi s-a întins de trei ori peste copil, a chemat pe Domnul şi a zis: 'Doamne, Dumnezeule, Te rog fă să se întoarcă sufletul copilului în el!' Domnul a ascultat glasul lui Ilie şi sufletul copilului s-a întors în el şi a înviat". Deci s-a intors din nou sufletul in trupul mort, ceea ce denota ca sufletu nu moare odata cu trupul ci moare spiritual in Iad sau traieste vesnic in Rai!

1 Samuel 18:1
"David sfârşise de vorbit cu Saul. şi de atunci sufletul lui Ionatan s-a alipit de sufletul lui David şi Ionatan l-a iubit ca pe sufletul din el" Deci sufletul lui Ionatan ( Ionatan murise) s-a alipit de David. Adica el murise trupeste, dar nu si sufleteste.

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Nu, omul nu este doar suflet. Tu nu esti un duh, nu esti invizibil, esti format si din materie, nu? Deci nu esti doar suflet, esti trup si suflet. Cat despre ceea ce continui sa sustii, cred ca ti-am dat destule versete ca argument.

| vitbsk a răspuns (pentru morningstar):

Înainte de a fi canonizaţi, se fac multe rugăciuni de dezlegare, pentru a afla răspuns.
Sfintele Moaşte, au mai multe caracteristici NU doar neputreziciunea.
Doi la mână, minunile ce se petrec nu sunt un păcat, pentru că Sfinţii sunt unelte ale dumnezeirii printre oameni atât în timpul vieţii cât şi după.
Nu le pot fi separate stările.

"Si atunci rezulta ca nu ai fost mantuit daca trupul tau va putrezi dupa moarte?"
Fals, Sfinţii, s-au mutat direct la viaţa veşnică şi nu vor mai veni la judecată, de aceea trupul lor e izvorâtor de mir, deoarece, se adapă din izvorul dumnezeirii lui Hristos, în preajma Căruia se află.
Asupra celorlalţi nu este nici o certitudine.

Sunt mulţi sfinţi nedescoperiţi.

Am zis clar, pentru a mijloci la Domnul Hristos şi apostolii au mijlocit în numele domnului Hristos, când au transmis mesajele divine, în faţa oamenilor şi vor asista la judecata celor 12 seminţii.
Deasemenea apostolilor li s-a dat puterea de-a ierta păcatele, ceea ce înseamnă că şi ei sunt parte a elementului de comunicare dintre oameni şi Dumnezeu.
Dacă ar fi morţi, Hristos nu le-ar fi descoperit aceste făgăduinţe.

E greşeală din felul tău de a vedea, Dumnezeu va judeca.

Tot din pronie divină s-au descoperit moaştele Sfintei Parascheva.

"Tot ce sustineti despre moaste nu isi are corespundenta in Biblie"

Mai sus ţi-am citat din Scriptură, deci minunile se petrec la Sfintele moaşte.

Biserica primară apostolică, are promisiunea lui Hristos,
"Iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin"
Aşa că ortodocşii nu au rătăcit vreme de 2000 de ani, ci Hristos a fost cu ei din primul moment al creştinismului şi va fi până în ultimele clipe ale omenirii în viaţa trupească.

| vitbsk a răspuns (pentru fllu07):

Mă eu nu te trombonesc cu nimic, nu am nici un interes, e mai bine pentru tine să nu faci caterincă de sfinţi.
Eu ţi-am zis, mai departe faci cum consideri.

| morningstar a răspuns (pentru vitbsk):

"Înainte de a fi canonizaţi, se fac multe rugăciuni de dezlegare, pentru a afla răspuns." Si cum primesc ei raspunsul? Ca filmari cu spaga data la preoti am auzit si am vazut destule.
Care ar mai fi atunci alte caracteristici ale moastelor?
"Sfinţii sunt unelte ale dumnezeirii printre oameni atât în timpul vieţii cât şi după." Sunt, dar stii ca Biblia spune ca oamenii vor plati sau vor fi rasplatiti pentru viata traita pe pamant si nimeni, nici macar un sfant nu va mai putea interveni pentru mantuirea oamenilor dupa moartea acestora? Dupa moartea bogatului, saracul Lazar nu a fost lasat sa vina sa spuna celorlalti de pe pamant ca Iadul si Raiul sunt o realitate. Dupa moarte nu se mai poate face nimic!
In Evrei 9:27 scrie: "Şi, după cum oamenilor le este rânduit să moară o singură dată, iar după aceea vine judecata..." Deci dupa ce oamenii mor, vine judecata, nu scrie ca se mai asteapta sa se vada cate pomeni si rugaciuni se mai pot face pentru el. E prea tarziu!
"Nu voim fraţilor, să fiţi în necunoştinţă despre cei ce au adormit, ca să nu vă întristaţi ca ceilalţi care n-au nădejde. Căci dacă credem că Isus a murit şi a înviat, credem şi că Dumnezeu va duce înapoi împreună cu Isus pe cei ce au adormit în El. Iată, într-adevăr ce vă spunem, prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămânea până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi. Căci însuşi Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer şi întâi vor învia cei morţi în Hristos. Apoi noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul" (1 Tes.4:13-17) Unde ti se pare tie ca scrie ca intre timp se vor mai numara rugaciuni si pomeni pentru cel mantuit / nemantuit? Dumnezeu este bland, bun si induratot cu cei ce Il cauta, dar vine o zi a razbunarii sale! Crezi ca Dumnezeu isi calca Cuvantul cand spune ca intr-o zi toti vom fi judecati si rasplatiti sau pedepsiti ca mai apoi sa se razgandeasca si sa ii fie mila de toti oamenii care in viata lor s-au declarat atei, au trait in curvii, au savarsit crime si multe altele? Dintr-o data lui Dumnezeu ii e mila de toata lumea si nu pedepseste pe nimeni datorita unei rugaciuni spuse de preot? Te inseli amarnic atunci!
"Sfinţii, s-au mutat direct la viaţa veşnică şi nu vor mai veni la judecată..." Dar Biblia te contrazice: "Căci toţi ne vom înfăţişa înaintea scaunului de judecată al lui Hristos." Toti include si persoanele pe care voi le-ati trecut in lista sfintilor. Le-ati trecut voi ca atare, dar nu neaparat si Dumnezeu.

"şi apostolii au mijlocit în numele domnului Hristos". Dar nu au mijlocit niciodata ca sufletul unui om sa fie mantuit, acel om fiind deja in nefiinta. Au mijlocit pentru cei care erau bolnavi, care aveau probleme, asta facem si noi; dar pentru iertarea pacatelor unui mort, niciodata.
"Deasemenea apostolilor li s-a dat puterea de-a ierta păcatele" Wow, tu iti dai seama ce afirmatie grava faci cand spui asta? Deci oamenii gresesc in fata Domnului iar apostolii sunt cei care ii iarta. Interesanta afacere! Iti gresesc tie si ma duc la colegul tau sa ii cer iertare, el imi spune ca ma iarta in numele tau, dar de fapt tu nu stii nimic despre faptul ca eu ma consider iertata de tine. Cam acelasi lucru este si cu aceasta. Da-mi te rog un verset in care Domnul Isus spune ucenicilor ca au puterea sa ierte pacatele. Le-a dat putere sa vindece bolnavii si sa propovaduiasca iertarea si mantuirea de pacate; sa o propovaduiasca, nu sa o si acorde; sa vorbeasca oamenilor despre ea, dar oamenii sunt datori sa ceara iertare Domnului in fata caruia au gresit, nu apostolii care au fost doar vestitori ai Cuvantului lui Dumnezeu!
Inca nu mi-ai demonstrat ca este biblica doctrina voastra despre moarte. Nu mi-ai citat niciun verset care ar putea sustine ideea ta.
"E greşeală din felul tău de a vedea, Dumnezeu va judeca" De ce ar fi greseala atata timp cat tot ce sustin este biblic? Nu vad unde ar fi greseala. Pentru ca nu este! "Mai sus ţi-am citat din Scriptură" - nu mi-ai citat nimic din Scriptura, ti s-a parut.
Da, Biserica Apostolica a avut promisiunea aceasta ca Domnul va fi cu ei pana la sfarsitul zilelor. Dar nu aveti de ce va mandri cu asta, deoarece voi nu va identificati cu biserica apostolica. La voi conteaza ceea ce spune traditia ortodoxa, adica tot ceea ce oamenii au hotarat. Ati scos din Biblie ceea ce nu va place si ati adaugat atatea incat ati facut o noua doctrina. Nu va mai inselati, nu sunteti voi biserica apostolica!

| vitbsk a răspuns (pentru morningstar):

Mă, noi nu ne mândrim cu asta, ci AVEM făgăduinţa lui Hristos, asta cu scosul din Biblie e valabil în primul rând pentru fiecare denominaţiune neo-protestantă care se contrazice una cu cealaltă.

Nu tu stabileşti cine face parte din Biserica Apostolică ci Dumnezeu.

Hristos dă încuviinţarea apostolilor să ierte păcate în numele Lui

"8.Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veţi lega pe pământ, vor fi legate şi în cer, şi oricâte veţi dezlega pe pământ, vor fi dezlegate şi în cer."

Legătura cer-pământ arată clar că Apostolii nu se limitează doar la vindecarea trupului şi la milostenii ci şi la tămăduirea sufletului pentru viaţa veşnică.

Toate se fac în numele Sfintei Treimi, prin făgăduinţele ce le-au fost acordate.
Fie înţelegi asta, fie interpretezi subiectiv după cum îţi convine, adică exact de ce ne acuzi tu pe noi.

Există 2 judecăţi una particulară, după mutarea din trup, la care sfinţii şi drepţii, nu mai vin
"Amin, amin, grăiesc vouă: cel ce ascultă cuvintele mele şi crede celui ce m-au trimis pe mine, are viaţă veşnică şi la judecată nu va veni, ci s-a mutat din moarte în viaţă (Ioan 5, 24)
Şi cea de la a doua venire proorocită în Apocalipsă.

Între cele două judecăţi unele comunităţi (implicit sufletele din ele) îşi pot ispăşi din păcate beneficiind de clemenţă la a doua judecată.
"23. Şi tu, Capernaume: N-ai fost înălţat până la cer? Până la iad te vei coborî. Căci de s-ar fi făcut în Sodoma minunile ce s-au făcut în tine, ar fi rămas până astăzi.
24. Dar zic vouă că pământului Sodomei îi va fi mai uşor în ziua judecăţii decât ţie." Matei 11, 23-24
Despre acest pământ mulţi credeau că e blestemat pe vecie, dar iată că doar până la a doua venire.
Ţi-aş fi zis condiţiile canonizării, dar, văd că pentru tine ortodoxia e un subiect de băşcălie şi nu vreau să mai iau parte la această şaradă.

"Nu mi-ai citat nimic din Scriptură ti s-a parut", ştiu că de principiu ignori ce nu-ţi convine, dacă pentru tine întâmplarea cu Elisei e nimic chiar nu mai am ce vorbi.
Văd că ai autosuficienţă, deci nu-ţi mai irosesc timpul.

Domnul să ne lumineze pentru a înţelege Adevărul Scripturistic!

| morningstar a răspuns (pentru vitbsk):

" Oricâte veţi lega pe pământ, vor fi legate şi în cer, şi oricâte veţi dezlega pe pământ, vor fi dezlegate şi în cer." Nu am inteles de unde reiese ca ei au voie sa ierte pacatele. Nu rezulta asa ceva, oricum ai intoarce versetul asta.
"Între cele două judecăţi unele comunităţi (implicit sufletele din ele) îşi pot ispăşi din păcate beneficiind de clemenţă la a doua judecată." Eu cred ca tu ai ales versete la intamplare ca sa iti sustii ideile. Pari dezorientat pentru ca nu aduci dovezi biblice. De unde si pana unde din versete referitoare la Capernaum rezulta ca exista posibilitatea unei pocainte a sufletului dupa moarte?! Sincera sa fiu, niciodata nu am citit asemenea afirmatii sustinute de versete care n-au nimic de-a face cu ideile respective. Dar ce sa zic, multumesc de urare, iti doresc si tie la fel.

| fllu07 explică (pentru morningstar):

"Dumnezeu i-a dat suflare din viata si astfel, el a capatat suflet." FALS.
conform cu Geneza 2:7 adam a DEVENIT un suflet, nu a capatat, ca mai apoi sa ii fie luat.

APOCALIPSA 6:9-11
3 Dedesubtul acestui altar se găsesc „sufletele celor ce fuseseră înjunghiaţi din cauza cuvântului lui Dumnezeu şi din cauza lucrării de mărturie pe care o făcuseră". Ce înseamnă lucrul acesta? Nu poate fi vorba de suflete imateriale, în care credeau grecii păgâni (Geneza 2:7; Ezechiel 18:4). Dimpotrivă, Ioan ştie că sufletul, sau viaţa, este simbolizat prin sânge şi că, atunci când preoţii evrei care slujeau la tabernacol înjunghiau un animal de jertfă, ei stropeau „altarul de jur împrejur" cu sânge sau vărsau sângele „la baza altarului ofrandei arse" (Leviticul 3:2, 8, 13; 4:7; 17:6, 11, 12). Sufletul animalului are deci o strânsă legătură cu altarul de jertfă. Dar de ce sufletele, sau sângele, acestor slujitori deosebiţi ai lui Dumnezeu sunt dedesubtul unui altar simbolic, în cer? Deoarece moartea lor este considerată o moarte de jertfă.
4 Într-adevăr, toţi cei născuţi ca fii spirituali ai lui Dumnezeu suferă o moarte de jertfă. Datorită rolului lor în Regatul ceresc al lui Iehova, voinţa lui Dumnezeu este ca ei să renunţe la orice speranţă de viaţă veşnică pe pământ. Ei îşi jertfesc această speranţă. În acest sens, ei suferă o moarte de jertfă ca să susţină suveranitatea lui Iehova (Filipeni 3:8-11; compară cu 2:17). Acest lucru li s-a întâmplat în sens fizic celor pe care Ioan i-a văzut dedesubtul altarului. Ei sunt creştinii unşi care au fost martirizaţi pentru serviciul lor zelos prin care au susţinut Cuvântul şi suveranitatea lui Iehova. ‘Sufletele lor au fost înjunghiate din cauza cuvântului lui Dumnezeu şi din cauza lucrării de mărturie [martyrían] pe care o făcuseră.’
5 Relatarea continuă: „Ei au strigat cu glas tare, zicând: «Până când, Domn Suveran sfânt şi adevărat, te vei reţine să judeci şi să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?»" (Revelaţia 6:10). Cum pot sufletele, sau sângele, lor să strige după răzbunare, din moment ce Biblia arată că morţii nu ştiu nimic (Eclesiastul 9:5)? Dar oare n-a strigat şi sângele dreptului Abel după ce acesta a fost omorât de Cain? Atunci Iehova i-a spus lui Cain: „Ce-ai făcut? Ascultă! Sângele fratelui tău strigă din pământ la mine" (Geneza 4:10, 11; Evrei 12:24). Aceasta nu însemna că sângele lui Abel rostea cuvinte, ci, mai degrabă, că Abel murise nevinovat, iar justiţia cerea pedepsirea criminalului. Şi creştinii martiri sunt nevinovaţi, iar justiţia cere răzbunarea lor (Luca 18:7, 8). Strigătul de răzbunare este puternic, pentru că mii de creştini au murit astfel. — Compară cu Ieremia 15:15, 16.

LUCA 8:54, 55
LA MOARTE, OAMENII ÎŞI CONTINUĂ EXISTENŢA ÎN DOMENIUL SPIRITUAL. FALS
„În sudoarea feţei tale îţi vei mânca pâinea până te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat. Căci ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce." (Geneza 3:19)
„Cei vii sunt conştienţi că vor muri, dar cei morţi nu sunt conştienţi de nimic." (Eclesiastul 9:5)
„Tot ce găseşte mâna ta să facă fă cu toată puterea ta, căci în Şeol [mormânt], locul unde te duci, nu este nici lucrare, nici plan, nici cunoştinţă, nici înţelepciune." (Eclesiastul 9:10)
„Spiritul lui iese, el se întoarce în pământ şi în aceeaşi zi îi pier şi gândurile." (Psalmul 146:4)
Sa presupunem ca omul toata viata lui a fost rau, betii, curvii, necinstit, nu si-a ingrijit familia, ma rog, a facut lucruri pentru care sa merite sa mearga in Iad, ti se pare logic ca Dumnezeu sa colaboreze cu Diavolul ca sa il pedepseasca pe respectivul?
si cand spune ca duhul/spiritul iese si se duce la dumnezeu, intr-un verset, nu se refera, la faptul ca sufletul persoane-i respective merge la Dumnezeu, ci mai degraba la faptul ca ORICE speranta de a mai trai, acum tine doar de dumnezeu. daca sufletul nu moare, ce inseamna faptul de a muri? citeste te rog Geneza 3:4 sa vezi cine a spus primul ca oamenii nu mor.
MATEI 10:28
În Matei 10:28, Isus i-a avertizat pe ascultătorii săi ‘să se teamă de cel care poate să distrugă atât sufletul, cât şi corpul în Gheenă’. Ce înseamnă aceste cuvinte? Să reţinem că aici nu este vorba despre chinuri în focul Gheenei; dimpotrivă, el spune ‘să se teamă de cel care poate să distrugă... în Gheenă’. Menţionând „sufletul" separat, Isus a arătat că Dumnezeu poate să distrugă orice perspectivă de viaţă a unei persoane; în acest caz, nu mai există nicio speranţă de înviere pentru persoana respectivă. Aşadar, ‘focul gheenei’ are aceeaşi semnificaţie ca „lacul de foc" din Revelaţia 21:8, adică distrugerea, „moartea a doua".
Sa stii ca in Gheena in afara orasului Ierusalim, erau gunoaie, lesuri de animale MOARTE, sau oameni josnici, MORTI, care nu aveau dreptul la o inmormantare decenta.

1IMPARATI 17:21, 22
‘Sufletul care păcătuieşte va muri’
Biblia declară: „Sufletul care păcătuieşte, acela va muri" (Ezechiel 18:4). Fiind descurajat, profetul Ilie „a cerut ca sufletul lui să moară" (1 Regi 19:4). Şi Iona ‘a cerut ca sufletul lui să moară’ (Iona 4:8). Da, sufletul moare când persoana moare; sufletul nu este nemuritor. Întrucât o persoană este un suflet, a spune despre ea că a murit înseamnă a spune că sufletul ei a murit.
Dar la ce se referă textele biblice care afirmă că cineva îşi dă sufletul sau că sufletul cuiva se întoarce în el? Iată ce spune Biblia despre cele întâmplate Rahelei la naşterea fiului ei: „Pe când îşi dădea [literalmente „îi ieşea"] sufletul (căci a murit), ea i-a pus numele Ben-Oni, însă tatăl lui l-a numit Beniamin" (Geneza 35:18). În plus, despre învierea fiului unei văduve, în 1 Regi 17:22, citim: „Iehova a ascultat glasul lui Ilie [în rugăciune], astfel că sufletul copilului s-a întors în el şi el a revenit la viaţă". Indică aceste pasaje că sufletul este o entitate invizibilă, imaterială care poate să iasă dintr-un trup sau să intre în el?
Să ne amintim că unul dintre sensurile cuvântului „suflet" este „viaţă". Prin urmare, sufletul Rahelei ‘a ieşit’ din ea în sensul că viaţa ei a ieşit din ea. De fapt, unele traduceri ale Bibliei redau expresia „îşi dădea [lit. „îi ieşea"] sufletul" prin „viaţa ei se stingea" (Knox) şi „şi-a dat ultima suflare" (Jerusalem Bible). În mod asemănător, în cazul fiului văduvei, înţelegem că, de fapt, ceea ce s-a întors în el a fost viaţa lui. — 1 Regi 17:23.

1SAMUEL 18:1 TI-AM DAT DESTULE DOVEZI DESPRE SUFLET, LOGICE!

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

As putea sa iau la rand toate versetele date de tine si sa iti demonstrez ca nu ai dreptate; dar nu se merita sa fac efortul. Nu ai decat sa crezi ce vrei, realitatea ramane in picioare!

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Cum sa imi demonstrezi ca nu am dreptate? esti pericol social.
pai judeca LOGIC.
de ce toti cei 9 morti care au fost inviati, nu spun nici unu ca au fost in iad, sau in rai? de ce nu au povestit nimic despre ceea ce au vazut, trait, facut dupa ce au murit?
lazar 4 zile o fost mort, totusi, cand a fost inviat nu a pomenit nimic despre asa zisa viata dupa moarte.
imi dai in privat adresa de emai sa iti trimit ceva?
si inca o intrebare: unde a fost Isus 3 zile cat a fost mort? in rai sau in iad?

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Pericol social laughing) asta-i buna. Dar tie nu ti-a zis nimeni ca esti plictisitor? Ca daca nu, iti spun eu acum.

| fllu07 explică (pentru morningstar):

Scuze daca o fost o vorba dura, nu imi sta in caracter sa vorbesc urat, numa no big grin folosesc des vorba asta big grin

| morningstar a răspuns (pentru fllu07):

Nicio problema.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| sodobar a răspuns:

Oamenii se duc acolo pentru ca au vazut ca le este bine dupa ce se roaga acolo,daca nu ar fi asa, ai impresia ca s-ar mai duce cineva? sunt de acord cu tine ca Biserica este o un loc in care se fraieresc oamenii, de ex:dau bani oamenii saraci ca sa faca biserica-mall(cred ca ai auzit de ea, o biserica foarte mare cu magazine si cafenele) in loc sa faca adaposturi pentru oamenii de pe strada ei fac biserici, sunt destule biserici

| fllu07 explică (pentru sodobar):

Dada, megalopolisul ala de 400 de milioane de euro.
stii care ii ideea, muti psihologi au spus ca au facut un test: unor oameni care aveau anumite boli, li s-a dat vitamine, iar ei nu stiau ce li sa administrat. dar din simplul fapt ca credeau ca li sa administrat un calmant puternic credeau ca le trece, dar nu le trecea, era doar impresia lor. ca si cum te doare capul si eu iti dau zaharina laughing
ok, sa luam si varianta, ca sau facut miracole, sau vindecat boli, impotenta, betivani sau restabilit, si-au impacat falimia, bla bla uite ce se spune in 2 Tesaloniceni 2:9, 10,11, 12. Te rog mult sa citesti. ii clar cine poate face aceste "miracole".
Biblia spune, nu eu.

| cobra2229 a răspuns:

Eu sig pentru SF Parascheva

| NuDauNume07 a răspuns:

EU zic ca pentru sfanta si eu am ajuns si mam inchinat daca ar fi pentru sarmale cred ca isi permite cat de cat oricine dar sfanta a facut multe minuni si e o onoare sa ajungi sa te inchini la ea.

| IMihaiCatalin a răspuns:

Treaba lor ce fac. Romanii in general sunt pomanagii, stii si tu. Asta-i Romania.