În mod logic, Dumnezeu a păstrat în raport cu umanitatea o singură cale de transmitere a învăţăturilor, sfaturilor, legilor, DOAR O SINGURĂ CALE.
Iar această credinţă unică, este bine definită în Noul Testament: Biserica pe care Mântuitorul o confirmă de la început şi până la sfârşit şi în care a confirmat preotia creştină!
- Despre Unicitatea Bisericii vorbeşte întreg Noul Testament : Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17, etc...
Fiul lui Dumnezeu nu se afla in confuzie asa cum se afla in bezna totala mii de secte astazi.
El delimitat foarte STRICT lucrurile atunci cand S-a referit la Biserica pe care a instituit-o! I-a subliniat foarte bine UNICITATEA, singularitatea.
In interiorul ei a confirmat preotia creştină:
Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17, etc...
Iisus s-a nascut evreu si a murit evreu.
Limba in care a predicat a fost aramaica.
Evangheliile au fost scrise in greaca de niste necunoscuti care nu l-au cunoscut nici pe Iisus si nici cultura sau obiceiurile evreilor, la 50 -80 de ani dupa evenimente si la 3000 de km distanta.
Exista 7400 de copii ale Evangheliilor in limba greaca fara sa avem doua identice.
Acum sa afirmi ca un curent crestin este mai adevarat decat altul este chiar distractiv.
Cu eterodocsii nici rugaciuni in comun nu se fac, daramite sa se oficieze una dintre cele 7 Sfinte Taine.
Atunci cand se fac rugaciuni in comun cu ereticii papisti si cu ce a iesit din ei, sectarismul protestant si neoprotestant, avem de-a face cu ecumenismul, "erezia ereziilor", cum o numea Sfantul Iustin Popovici.
Adevarul si minciuna nu pot sta in aceeasi teaca.
Nu poti sa hulesti pe Duhul Sfant zicand ca El purcede si de la Fiul, asa cum mint papistasii eretici si sa te numesti crestin.
Nu poti sa hulesti pe Maica Domnului, pe Sfinti, icoanele, moastele, cum fac sectantii sau sa spui ca Hristos a avut frati trupesti, si sa te numesti crestin.
Dreapta Credinta, Ortodoxia, nu poate sta la un loc cu ratacirea si minciuna papista si neo/protestanta.
Sfantul Paisie Aghioritul nici nu a vrut sa auda de rugaciunea in comun cu papistasii.
Casatoria si orice rugaciuni in comun cu eterodocsii sunt inacceptabile din punct de vedere al canoanelor ortodoxe.
"Nu poti spune ca Hristos a avut frati trupesti, si sa te numesti crestin". Unde scrie in Biblie ca mantuirea depinde de faptul ca spui asta sau nu spui? In Biblie scrie ca Iisus a avut frati. Scrie clar despre fratii trupesti ai Domnului Isus. Apoi, cu ce hulim noi sfintii? Pe Maica Domnului? Vai de noi daca nu i-am cinsti si respecta pe sfinti, pe Maica Domnului! Doar fiindca ortodoxia inseamna "dreapta credinta nu inseamna ca asa e obligatoriu.
Unde scrie in Biblie despre fratii trupesti ai lui Hristos? Ca daca ar fi avut frati trupesti, Hristos si-ar fi lasat Mama in grija fratilor trupesti, nu in grija Sfantului Apostol Ioan, atunci cand era pe Sfanta Cruce. - Ioan 19:26
Numai despre Iisus Hristos se scrie in Noul Testament ca este Fiul Mariei. - Marcu 6:3
Iacov se numeste pe sine in epistola sa "robul lui Hristos" (Iacov 1, 1), iar nu frate. Iuda, la fel, se numeste "robul lui Hristos" si "frate al lui Iacov" (Iuda 1, 1) dar nu se numeste "fratele lui Hristos".
Termenul biblic de frate are un sens mai larg, insemnand si rudenie (var sau nepot), dar poate insemna si rudenie spirituala sau duhovniceasca, ca aceea intre Hristos si Sfintii Apostoli sau ucenici.
Avraam il numeste pe Lot frate, desi ii era nepot. - Facerea 11, 31; Facerea 13, 8
Biblia Ortodoxa scrie despre "fratii Domnului" ca sunt veri si despre "surorile" Lui ca sunt verisoare: Matei 13:55; Matei 13, 56
http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=13
Iata, deci, ca Iisus Hristos nu a avut frati trupesti asa cum minte si huleste secta baptista din care faci parte!
In primul rand, nu este hula sa afirmi sau nu ca a avut frati. In cel mai rau caz, nu stim asta. In Biblie scrie despre mama si fratii lui de multe ori. Iacov nu s-a declarat fratele lui asa cum nu s-a declarat nici "conducatorul " (pamantesc) al bisericii de la acea vreme. Ci este smerit si se declara "robul lui Hristos". In plus, intr-o intamplare, fariseii se intreaba despre Domnul Isus daca nu e El fiul tamplarului si daca surorile, fratii lui nu sunt cumva printre ei? Ii cunosteau pe fratii lui, si familia. Chiar ii numesc pe nume. Iata, deci ca a avut si frati trupesti, despre care se spune intr-un loc in Biblie ca "nici fratii Lui nu credeau in el". Ioan 7
Cum o huliti pe Maica Domnului? Pai nu ziceti voi ca a fost "nevasta" lui Iosif si ca nu e pururea Fecioara, ca a avut mai multi copii, afara de Iisus? Nu huliti voi icoanele Maicii Domnului cu Pruncul Iisus? Ia uita-te la un topic mai jos unde se folosesc verbe ca "a linge" si "a suge" in legatura cu aceste icoane, de catre neoprotestanti.
Cum ii cinsteste secta ta pe sfinti si pe Maica Domnului negandu-le sfintenia si spunand despre ei ca sunt morti?
Secta ta nu stie sa-i cinsteasca pe sfinti pe pe Maica Domnului fiindca nu are in cult asa ceva, e rupta de har si de adevar, e doar una din barcile lui aghiuta care cauta sa insele si rataceasca pe oameni.
La sinodul 7 din anul 787, cand s-a stabilit cinstirea sfintilor si a icoanelor, baptismul nu exista, doar Biserica Ortodoxa.
De unde sa stie baptismul sa cinsteasca pe sfinti si pe Maica Domnului?
Ortodoxia e credinta cea dreapta fiindca numai ea respecta invatatura Sfintilor Apostoli, care au primit-o de la Hristos, a Sinoadelor Ecumenice; numai Ortodoxia are Sfinte Taine, are preoti hirotonisiti, succesori ai Apostolilor; numai Ortodoxia are harul si adevarul, adica pe Hristos, in chipul Sfintei Impartasanii.
Baptistii ca si ceilalti sectanti sunt rupti de Biserica Dumnezeului celui viu, "stalp si temelie a adevarului". I Timotei 3:15
N-aveti har, n-aveti preoti, n-aveti succesiune apostolica, nu stiti si nici nu vreti sa stiti despre Crezul Niceo-Contantinopolitan, nu vreti sa va faceti nici semnul Sfintei Cruci, adica semnul lui Hristos, fiindca va rusinati cu Sfanta Cruce.
Smerenia nu l-ar fi impiedicat pe Iacov sa spuna adevarul, daca Hristos ar fi fost fratele lui trupesc.
Iisus Hristos nu a avut frati trupesti!
Voi baptistii interpretati Scriptura cum va taie capul, ca si ceilalti sectari. Or, Scriptura se intepreteaza numai de Biserica, Trupul lui Hristos, "stalpul si temelia adevarului".
Famenul etiopian citea si el Scriptura, dar nu intelegea nimic, fiindca nu era calauzit.
Diaconul Filip care facea parte din Biserica lui Hristos l-a calauzit in intelegerea Scripturii si a profetiilor despre Hristos.
Pe sectari se stie cine ii calauzeste. Acela care i-a si ratacit si inselat.
Noi nu zicem ca sfintii sunt morti. Ei sunt in cer si se odihnesc. Nu le negam sfintenia. Ei sunt sfinti. Nu ne rusinam de Cruce, dar iubirea Ei nu sta in semne. NOI CINSTIM SFINTII, dar nu avem de ce ne ruga lor, ci doar Domnului, cum zice Biblia: "Laudati pe Domnul!". Credem ca ei au fost sfinti cum cere Biblia. Dar tot Biblia interzice sa luam din slava Domnului sa o dam unor oameni.
Inacceptabil? contrazici insasi esenta religiei tale. iubeste-ti aproapele!
Ce stii tu despre religia mea? Vezi-ti de treaba! Nu discut religie cu anti-teistii.
Iubirea aproapelui nu e eros ci agape, iubirea frateasca sau duhovniceasca si a iubi aproapele nu inseamna a amesteca adevarul ortodox cu minciuna sectara, mai ales cand canoanele o interzic:
https://saccsiv.wordpress.com/......pre-avort/
Răspunsul pe care-l cauți se restrânge la Articolul 9 din Simbolul Credinței:
Și într-una Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică.
Prin cununie doi oameni se unesc într-unul. Deci, doi oameni sunt nevoiți să trăiască, fiecare, în două biserici, pierdând uniunea cu Biserica Apostolească. Apoi, este rău și pentru copil, acesta pățind același lucru.
E o tampenie. si nu! nu suntem toti crestini. si eu nu cred ca e pacat, pentru ca ti se spune clar sa-ti iubesti aproapele(inclusiv nevasta). nu specifica "doar aproapele crestin"
in concluzie, e ipocrizie.
In general, nici biserica ortodoxa, nici cele de alte confesiuni nu sunt de acord cu astfel de casatorii. Chiar daca ne inchinam aceluiasi Dumnezeu, ne inchinam in feluri diferite, obiceiuri diferite, dar in special avem feluri diferite de a vedea credinta, chiar anumite contradictii. De aici reiese ca nu trebuie sa te casatoresti cu cei din alte culte, pentru a nu te distrage de la credinta ta. In plus, nici cununia religioasa nu e la fel in biserica ortodoxa ca in alte biserici. Ca sa te casatoresti cu cineva de alta confesiune trebuie sa fii botezat in acea credinta.