Te inseli. Isus nu e Iehova, sunt doua persoane diferite. Iehova este Dumnezeu, Isus este fiul lui. Biblia nu sustine trinitatea, doctrina aparuta prin secolele 3-4 era noastra.
Legat de ce ai scris mai jos de raspunsul dat mie, te inseli prietene. Eu sunt religios si nu fac parte din vreo categorie enuntata de tine, si la fel si multi alti cunoscuti de-ai mei. Ca devin unii din lipsa de speranta sau de creduli doar, e alta treaba. Si multi pocaiti spun ceva gen „Ai pacatuit, d-aia Dumnezeu te-a imbolnavit, pocaieste-te de pacate si Dumnezeu te vindeca" - care din nou, nu e in armonie cu Biblia. Dumnezeu iti face un rau, ca tu sa te rogi de el sau sa te rogi de anumiti oameni credinciosi care sunt morti (sfinti) sa te vindece ei, daca nu Dumnezeu. Cum ziceam, din lipsa de speranta, disperare si de credulitate, oamenii decurg la astfel de practici. Chiar sunt amagiti, iar cei ce sufera de boli tind sa mearga fie la moaște, fie sa mearga la pocaiti. In fine, asta nu e crestinism adevarat si convingeri adevarate despre Dumnezeu. El nu ar provoca raul ca tu sa mergi sa i te rogi, nu-si gaseste vreo placere in rugaciunile pe interes, si nici nu vindeca miraculos. E un miracol insa ca suntem creati cu un corp care sa poata produce singur anticorpi care ne ajuta intr-o mare masura sa luptam cu bolile, asta intra pe jumatate in categoria minuni
In anumite locuri în Sfanta Scriptură Fiul lui Dumnezeu este direct asociat lui Yahve. In alte versete biblice este direct si indirect numit a fi "Atotţiitorul":
- "Pentru că ÎNTRU EL (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. El este MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE şi TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE."- Coloseni 1, 16.
"Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT." - Ioan 1, 3.
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."
Spune ca „intru el" (el fiind Isus), „prin el", „pentru el". Aceste cuvinte subilinaza faptul ca a colaborat cu acel cineva, Dumnezeu „prin el" „pentru el" si „intru el" a facut ceea ce a facut. Daca ar fi spus ca Isus de unul singur, nu „prin Isus" s-au facut acele lucruri, atunci eram de acord cu tine, dar ideile evidentiate de tine nu sustin. In cate versete biblice se spune ca au fost facute lucruri prin cineva si pentru acel cineva, si se refera contextul la doua persoane diferite. Dar sa o luam altfel, daca Isus (in ebraica Ieșua care inseamna Iehova este salvare/mantuire) este Iehova, atunci de ce i se spunea lui Isus Mesia (in ebraica inseamna Unsul lui Dumnezeu)? Sau de ce i se spunea fiul lui Dumnezeu, daca el era Dumnezeu? Nu scrie nicaieri in Biblie ce spui tu „Dumnezeu Fiul". Scrie fiul lui Dumnezeu.
Daca Isus este Iehova, de ce s-a rugat cu urmatoarele cuvinte lui insusi, cum spune Matei 27:46
„Pe la ceasul al nouălea, Isus a strigat cu glas tare, zicând: „Eli, Eli, lama sabactani?", adică: „Dumnezeul meu, Dumnezeul meu, de ce m-ai părăsit?" "
Ce sa inteleg? Ca s-a parasit singur si trebuie sa i se roage de el insusi sa nu mai fie parasit? Care e parerea ta legata de aceste lucruri, Milan?
Nu, nu a fost planul lui dumnezeu si asta. voi tot uitati ca exista dumnezeu si diavol. nu pot crede in unul fara sa crezi in existenta celuilalt.
cei care se roaga, se roaga pentru ajutor, caci tot ei, sau stramosii lor incepand de la parinti au facut lucruri mai degraba pe placul diavolului decat al lui dumnezeu si desigur ca au fost luat sub 'obladuirea' lui.
diavolul exista ca sa avem noi o alternativa.
dumnezeu nu ne mmantuie asa pe toti si gata. ne lasa la alegem. il putem alege pe el sau pe diavol. desigur ca sunt destui tampiti incat sa il aleaga pe diavol, dar hey - e alegerea lor.
revenind, cei ce se roaga, se roaga pentru a-l indeparta pe diavol si a se apropia de dumnezeu. e clar, dar multi sunt orbi. nu inteleg de ce.
Dumnezeu este iubire, si nu ar putea fi astfel fara a exista si impartasirea acestui sentiment, transmitere de iubire in Insasi Fiinta Sa. In Dumnezeu nu este o solitudine absoluta, ci un continuu dialog intre Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
Spuneam si altadata ca absolut toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!
Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )
Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.
Ti-a explicat si Iuri destul de clar pozitia lui Isus pe care a avut-o in cer dupa ce s-a inaltat. Scrie in Biblie ca chiar si atunci a fost inferior Tatalui sau. Plus ca nu ai dat o lamurire la ce am spus mai sus... Deci tot nu pot crede in trinitate
Te lovesti prea mult de termenii "egalitate" sau "inferioritate". Ia gandeste-te, ce inseamna "egalitatea" sau "inferioritatea" in familie? Este fiul inferior tatalui? Si da si nu. Prin natura umana, diferita de aceea a vietatilor domestice din curtea familiie fiul nu este "inferior" tatalui. Este un egal prin natura umana.
In privinta "ascultarii", exista binecunoscuta supunere a unui fiu sau fiica fata de mama sau fata de tata. Dar acest lucru in familie nu este asociat nici cu "inferioritatea" nici cu umilinta. Eu nu l-am auzit pe tatal meu atunci cand ii dau ascultare sa-mi "sluga inferioarta"
Ce spui de faptul ca in pofida ascultarii, forta fizica a fiului o depaseste pe aceea a tatalui. Cine ii mai este inferior celuilalt din aceswt punct de vedere in familie?
"pozitia pe care a continuat sa aiba Iisus in cer dupa ce s-a inaltat" tine de fapt de ROLUL purtat pe umerii Sai prin Intrupare (tine de lucrarea mantuirii) tine de natura umana diferita ce CEEA CE ERA EL DIN "ZILELE VESNICIEI" - natura divina- sau atributul de CREATOR daca recunosti referirile biblice la numirea Sa ca si CREATOR.
Spune-mi te rog ce anume ti se pare ca fiind "ilogic"...
Dumnezeu nu este cauza bolilor din lume.El nu incearca pe nimeni, spune Biblia. Iacov1:13.Cat despre rugaciune, aceasta este forma de comunicare dintre noi si Creator.De fapt, Dumnezeu chiar va pune capat, in curand, tuturor suferintelor din prezent.Psalmi37:9-11
DeProfundis99 întreabă: