| Meme10Memu a întrebat:

Cine e vinovat ca un pom face roade rele? Pomul sau cel care l-a facut adica creatorul pomului, daca ar exista un creator al pomului?

20 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| milan9 a răspuns:

Este doar o comparatie limitata. Pomul nu are... libertate. Se doreste sa se spuna doar ca acel pom devine... inutil (dar nu este invinovatit). Omul insa, in virtutea libertatii responsabile devine RASPUNZATOR moral pentru ceea ce ajunge SA DEVINA. Ca la matematica el ajunge sa devina prin suma alegerilor sale o "formula", un "tipar", un format unic cu care va intra in ETERNITATE.

| Meme10Memu explică (pentru milan9):

Nu pomul e raspunzator de conditiile rele in care creste. Conditiile rele fiind neiertarea lui dumnezeu. Daca satan ar fi fost iertat de dumnezeu arunci satan s-ar fi intors la dumnezeu. La fel si oamenii sau pomii "rai".

| milan9 a răspuns (pentru Meme10Memu):

Dumnezeu i-ar ierta pe ingerii cazuti daca acestia s-ar intoarce, dar... ce crezi? Fapt grozav care da in mod real de gandit: acestia au ramas blocati in frustrare, ura, mandrie (atat de teribile sunt acestea)! sad

| Meme10Memu explică (pentru milan9):

Frustrarea e de la dumnezeu. Nu scrie nicaieri ca dumnezeu vrea sa-l ierte pe satan.

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Așa după cum pomul bun face roade bune, tot așa si omul bun face fapte bune. Si după cum pomul rău face roade rele, tot la fel omul rău face fapte rele. Pomul rău asa a fost creat de Dumnezeu si nu e de vina nici pomul si nici Dumnezeu. Dar pe om Dumnezeu l-a creat după chipul si asemănarea Sa, adică bun. Faptul ca omul alege sa fie rău nu se datorează lui Dumnezeu. Dar ca sa il cunoaștem Dumnezeu ne avertizează ca faptele sunt cele care fac deosebirea intre oameni, precum roadele intre pomi. E chiar atât de greu sa înțelegi!

| Meme10Memu explică (pentru TamplaruAnisoara):

Iisus a comparat oamenii cu pomii. Iisus chiar a echivalat oamenii cu pomii in pilda. Si pomii au ADN si oamenii au ADN.

Iisus a echivalat pe oameni si cu solul, stancos, fertil, batatorit dupa cum l-a facut creatorul adica dumnezeu. Asadar, in ultima instanta dumnezeu este raspunzator de tot ce se intampla, fie rau fie bine.

Cand Iov a spus ca dumnezeu da si rau dumnezeu nu a zis ca e gresit.

| TamplaruAnisoara a răspuns (pentru Meme10Memu):

Si pomul rău, si omul rău își pot schimba roadele, respectiv faptele. Pomul prin altoire, iar omul prin nașterea din nou, din apa si din duh. Ca portaltoi pomii pădureți, adică cei ce fac poame rele sunt cei mai buni. La fel Domnul Isus a spus fariseilor ca vămeșii si ajung mai repede decât ei in Împărăția lui Dumnezeu.

| Meme10Memu explică (pentru TamplaruAnisoara):

Atata timp cat dai apa la moara unui dumnezeu crud si imaginar te umplii de ura lui.

| milan9 a răspuns (pentru Meme10Memu):

Crud? Gresesti amice... Daca esti crestin stii desigur ca ai un Dumnezeu care se lasa rastignit pe cruce pentru fiecare din pacatele tale. Dar este un Dumnezeu care nu se lasa la nesfarsit batjocorit de Libertatea noastra: "Nu vă înşelaţi: Dumnezeu nu Se lasă să fie batjocorit. Ce seamănă omul, aceea va şi secera." Galateni 6, 7. " sad

Te vad foarte inversunat... Te rog spune-mi, cum ar putea trece Dumnezeu peste libertatea ta daca tu biata faptura intrupata in putregai muritor

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Datorită diferenţei imense dintre om şi Dumnezeu, Acesta, în relaţie cu omul, dintr-un fel de precauţie (şi pentru evitarea lezmajestăţii inutile), păstrează o oarecare distanţă (lăsând însă suficiente dovezi) pentru a lăsa suficient spaţiu libertăţii omului, care astfel poate singur şi sincer, să caute pe "Dăruitorul" vieţii sale pentru a-şi arăta minima recunoştinţă, sau, să găsească o justificare eficientă pentru a nu fi nevoit să facă acest lucru (chiar dacă nu este un lucru greu).
- Într-un alt scenariu posibil, prezenţa directă a divinităţii lângă om, îi poate influenţa deciziile, care astfel nu vor mai avea relevanţă în privinţa fidelităţii şi sincerităţii. Ori, ştim din experienţele noastre că fidelitatea şi sinceritatea sunt cel puţin la fel de importante ca şi dreptatea. Din acest motiv, şi pentru Dumnezeu (care S-a autodefinit a fi Iubire), fidelitatea şi sinceritatea răspunsuluinostru şi a căutării noastre libere, este esenţială...

- Prezenţa Sa absolut directă, pentru a-i confirma omului totul, ar fi concepută ca suspendare a libertăţii umane de a alege singură răspunsul, fidelizarea sau refuzul. Ştim delicateţea naturii create, pentru a intui şi delicateţea lui Dumnezeu care nu se doreşte a fi prea insistent.

| Holiday a răspuns (pentru milan9):

"Crud? Gresesti amice... Daca esti crestin stii desigur ca ai un Dumnezeu care se lasa rastignit pe cruce pentru fiecare din pacatele tale."

Pe care tot el le-a inventat conform povestii...

| Holiday a răspuns (pentru milan9):

"Acesta, în relaţie cu omul, dintr-un fel de precauţie (şi pentru evitarea lezmajestăţii inutile), păstrează o oarecare distanţă..."

De fapt Dumnezeu se ascunde din ce in ce mai bine. Pentru credincios e de fapt orice nu stie el. Culmea e ca de multe ori chiar daca afla, ignora si continua sa sustina ca e Dumnezeu. E drept ca starea asta anormala e intretinuta intens si de organizatiile religioase care profita in diverse moduri.

| Meme10Memu explică (pentru Holiday):

Exact. Cu cat sunt mai multe donatii benevole cu atat liderii religiosi au salarii mai mari din donatii facand munca de coordonatori de tipografii care scot pe banda rulanta reviste, carti, brosuri. Mai nou au transpus activitatea de tiparire in activitate de creare site-uri religioase.

| r3r3r3r3r3r3 a răspuns:

Pomii nu pot lua decizii. Daca nu are suficienta apa si pamant bun, pot sa nu dea fructe. Cratorul a creat un pom bun, insa mediul a facut ca acesta sa nu dea roade.

| Meme10Memu explică (pentru r3r3r3r3r3r3):

Si mediul e creat de creator. Tu vii si spui ca mediul e alterat de om.