| ThePathWalker a întrebat:

Citat din Biblie:,, Iată, Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele si răul. Și nu cumva să-și întindă mâna și să ia roade din Pomul Vieții să mănânceși să trăiasca pe veci!"
Comentati, funda

Răspuns Câştigător
| gabriel31 a răspuns:

Pentru ca atunci cand a mancat din pomul cunoasteri binelui si al raului, a venit automat si pedeapsa pentru incalcarea poruncii. daca ar fi mancat din pomul vietii, pedeapsa ar fi fost vesnica, fara nici o sansa de revenire a omului in rai.asa au patit diavolii care au primit pedeapsa pentru eternitate.

13 răspunsuri:
| martzian a răspuns:

Probabil ca tu trebuia sa comentezi, ca doar esti atotcunoscator. Acum observai si eroarea...

| martzian a răspuns:

"Domnul Dumnezeu a zis: „Iată că omul a ajuns ca unul din Noi, cunoscând binele şi răul. Să-l împiedicăm, dar, acum ca nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii, să mănânce din el şi să trăiască în veci." (Geneza 3:22 - versetul corect).

Nu prea este mult de comentat. Era mai ușor daca intrebai ceva concret, manifestând o nelămurire.

„omul a ajuns ca unul dintre Noi"
În primul rând să observăm pluralul, care afirmă din nou trinitatea lui Dumnezeu.

„cunoscând binele şi răul"
Diavolul asta promisese. Doar că el a omis un amănunt important. Faptul că, odată cu asta, omul va avea și o natură păcătoasă, care îl va face diferit de Dumnezeu. Avea cunoștința binelui și răului (prin experiență din păcate) și nu avea restricții în a face răul. Este o diferență între cuvântul tradus prin "gol" din Geneza 2:25 și cel din Geneza 3:10. Dacă primul are ca rădăcină un cuvânt ce se traduce prin "naiv", rădăcina celui de-al doilea are ca traducere "viclean". Este atât de trist! Omul a vrut să fie ca Dumnezeu și a ajuns să fie ca șarpele...

"Să-l împiedicăm, dar, acum ca nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii, să mănânce din el şi să trăiască în veci."
Pomul vieții era disponibil și înainte de cădere, deși nu indispensabil supraviețuirii. Doar dacă mânca din pomul cunoștinței binelui și răului omul putea experimenta ca rezultat moartea.

Faptul că se menționează specific posibilitatea ca omul să-și întindă mâna și să mănânce din pom, ne duce cu gândul la faptul că a doua parte a planului șarpelui era ca omul să mănânce acest pom, oferind posibilitatea vieții chiar și după ce a ales păcatul. Doar că el nu s-a așteptat ca neascultarea să fie penalizată atât de prompt, de sever, prin alungarea omului din grădină.

De ce totuși Dumnezeu nu ar fi vrut ca omul să nu trăiască pe veci? Pentru că asta ar însemna lipsa oricăror limite pentru acesta de distruge. Faptul că omul a devenit muritor a pus o limită capacității lui de a face răul, FĂRĂ a-i fi răpită autonomia, liberul arbitru, oferindu-i totodată posibilitatea de răscumpărare.

Din fericire, omul poate alege, pe parcursul vieții, să continuie a face răul, trăind independent față de Dumnezeu sau să aleagă binele, eliberarea, răscumpărarea, prin jertfa Domnului Isus, care a plătit în locul lui, oferind perspectiva restaurării. În Apocalipsa 22:2 vedem din nou pomul vieții disponibil, iar el, din nou, nu va fi indispensabil supreviețuirii pentru că "El va şterge orice lacrimă din ochii lor. Şi moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici tânguire, nici ţipăt, nici durere, pentru că lucrurile dintâi au trecut." (Apoc. 21:4).

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns (pentru martzian):

„omul a ajuns ca unul dintre Noi"
În primul rând să observăm pluralul, care afirmă din nou trinitatea lui Dumnezeu.
Dumnezeu vorbea cu Isus pentru ca el este prima sa creatie, inainte de toate.Cine a vorbit cu spiritul sfant? 1-2 versete, ca sa ateste trinitatea. Dumnezeu e unul singur iar unii isi bat joc. Dumnezeu invaluit intr-o misterioasa invatatura a trinitatii.Documenteazate si vezi originea invataturilor despre trinitate.Cate zeitati erau in Egipt, Babilon, si multe altele.

| martzian a răspuns (pentru Dragos_Arapasu_1994):

Dragos, nu vreau sa intru in polemici cu tine si bine stii de ce. Sunteti recunoscuti pentru discutii pe langa Biblie si lipsite de argumente solide. Daca vrei exemple de oameni care isi formeaza o intreaga teologie din versete scoase din contex, uita-te in jur. Eu nu afirm altceva decat ca Dumnezeu este Unul Singur, care se manifesta prin 3 persoane: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Cand Dumnezeu a folosit acest plural invataturile de care vorbesti tu nici erau in imaginatia cuiva inca. Pe parcursul Bibliei sunt multe situatiile in care Dumnezeu se refera la Sine folosind plurarul, dar si situatiile in care cele Tatal, Fiul si Duhul Sfant sunt citate impreuna. Isus nu este prima creatie ci El este Dumnezeu. Punct si fara dubiu. Stiu ca la voi, la Martorii lui Iehova, asta este de neacceptat dar, hei, sunteti recunoscuti pentru amagirile astea... Pericolul este mare pentru ca, sub masca crestina, amagiti oamenii si va inselati singuri.

PS: Eu nu cer decat respect in conversatie. Daca ai chef de cearta, nu ti-ai gasit persoana. Daca vrei mai multe dovezi, posteaza intrebarea, la aceeasi categorie; dar daca vei continua in mod agresiv si cu generalizari ridicole si jignitoare ( de genul "unii isi bat joc") ai ignore. Nu strica sa pui mana si pe gramatica, daca tot ma trimiti pe mine sa ma documentez.

O zi buna.

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns (pentru martzian):

(Coloseni 1:15, 16) El este chipul Dumnezeului nevăzut, întâiul născut din toată creaţia, 16 pentru că prin el au fost create toate celelalte lucruri din ceruri şi de pe pământ, cele văzute şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie guvernări, fie autorităţi. Toate celelalte lucruri au fost create prin el şi pentru el.9cu siguranta esti de acord ca este vorba despre Isus).
(Apocalipsa 3:14) Îngerului congregaţiei din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune cel ce este Amin, martorul fidel şi adevărat, începutul creaţiei lui Dumnezeu.(cred ca este elocventa atat declaratia apostolului Pavel dar atat si a lui Ioan)Ce multa argumentatie trebuie.Reisese clar ca Isus este prima creatie a lui Dumnezeu.
Tatal este inferior fiului:Argumente:Matei 3:17; Ioan 8:42; Ioan 14:28; ioan 20:17; 1Corinteni 11:3; 1Corinteni 15:28.Te rog cauta aceste versete care fac afirmatii clare nu ca nu au legatura cu contextual. Orice afirmatie facuta trebuie sa aiba argumente.Ce sti despre Martori, nu cunosc insa Martori i trebuie CUNOSCUTI nu facandu-ne idei.Persaonal nu vreau sa dicutam din spirit de cearta sau concurenta,si scuze de greselile pe care ai mentionat ca le-ai gasit in ceea ce priveste scrierea,nu corectez mereu tot. Unii zic:ia uite x,y,z, religie,astia sunt asa si altfel, personal nu toti oamenii sunt asa cum multi isi dau impresia, ca sa se faca impresie proasta se reuseste mereu dar sa cunoasca cu adevarat, cand intalnesc pe strada un martor, fug de el, apoi cum sa cunosti.Indiferent de parerile oamenilor, ca martori trebuie sa fim rezonabili si asa cum zice Isus tonguerin faptele lor ii veti cunoaste.Nu cred ca ai avut ocazia sa participi la vreo intrunire a martorilor, si apoi sa iti dai cu parerea. Avand conceptii gresite adunate de peste tot locul e normal sa se vorbeasca despre tot felul de lucruri, insa aceasta nu afecteaza pe nimeni, in special pe noi ca martori, stim ce avem de facut, indifferent de parerea oamenilor.Tot respectul pentru tine daca stii sa porti o discutie normala.

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns (pentru Dragos_Arapasu_1994):

P.S scuze. Cristos este fiul lui Dumnezeu si ii este inferior.

| martzian a răspuns (pentru Dragos_Arapasu_1994):

Hai sa le luam pe rand, cum ne sta bine sa o facem. Mă așteptam la versetele astea, sunt mereu aceleași la voi.

(Coloseni 1:15, 16) El este chipul Dumnezeului nevăzut, Întâiul Născut din toată creaţia, 16 pentru că prin El au fost create toate celelalte lucruri din ceruri şi de pe pământ, cele văzute şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie guvernări, fie autorităţi. Toate celelalte lucruri au fost create prin El şi pentru El.(cu siguranta esti de acord ca este vorba despre Isus). –
- Sigur că este vorba despre Isus. Ai ales ca prim verset unul care demonstrează foarte clar Dumnezeirea Lui. Ni se spune aici ca El este CHIPUL (imaginea) Dumnezeului nevăzut. Termenul folosit in greacă pentru "chip" este eikōn. Stii tu ce inseamna termenul (de la care, apropo, confuzia cu icoanele). El se traduce prin "asemănător" si "Care este". Cuvântul Dumnezeu este "theos" aici (divinitate supremă) prin urmare Tatăl. Isus este asemănător cu Tatăl, El este una cu El. Nu ți se pare cunoscut? Isus a afirmat asta despre Sine în Ioan 10:30: "Eu și cu Tatăl una suntem". Apoi vei zice: "da, dar este ÎNTÂIUL NĂSCUT din toată CREAȚIA..." Tare nu? Sper că nu ai uitat că Isus s-a întrupat ca om, identificându-se cu creația sa. Dacă El nu ar fi fost om pe pământ, trăind o viață fără păcat, nu putea plăti pentru păcatele noastre!
Mai ai aici un sens la fel de adevărat, dacă iei în calcul faptul că Fiul era Fiu și înainte (sau mai ales înainte) de momentul nașterii pământești. Este vorba de așa așa numita doctrină a generării veșnice. Hristos ESTE primul născut nu în sensul că El a apărut în existență dintr-o condiție prealabilă de nonexistență, ci mai degrabă ca venind de la Tatăl, ca singur născut, exprimându-L întotdeauna pe Tatăl. (Eu și cu Tatăl UNA suntem). El este, în raport cu Tatăl, Fiu din eternitate în eternitate. Unii sunt fii sunt prin CREAȚI (Iov 1:6), alții au devenit fii ai lui Dumnezeu prin ADOPȚIE (Romani 8:14-15) dar El este Fiu prin RELAȚIE veșnică! De aceea se spune că este Singurul Născut dinTatăl (Ioan 1:14). Prin urmare are dreptul de moștenire al întâiului născut (Evrei 1:2) si este numit în Coloseni și cel dintâi născut dintre cei morți, pentru ca în TOATE lucrurile să aibă întâietate."El este Capul trupului, al Bisericii. El este Începutul, Cel întâi născut dintre cei morţi, pentru ca în toate lucrurile să aibă întâietatea." (Coloseni 1:18).
Problema universală, la care o să tot fac referință, este scoaterea din context a versetelor. Ce se întâmpla în Colose? de ce scrie Pavel epistola? De ce în primele 2 capitole le pune din nou bazele doctrinei ca apoi să se ocupe de practică si, mai ales, ce spun versetele dinainte și de după acesta? De ex. Versetul 17: "El este mai ÎNAINTE de toate lucrurile, şi toate se ţin prin El." E simplu să luăm doar ce ne place, nu-i așa?
Mulțumesc pentru verset. Nici chiar eu nu îl alegeam mai bine...

(Apocalipsa 3:14) Îngerului congregaţiei din Laodiceea scrie-i: Iată ce spune Cel ce este Amin, Martorul fidel şi adevărat, Începutul creaţiei lui Dumnezeu.(cred ca este elocventa atat declaratia apostolului Pavel dar atat si a lui Ioan)Ce multa argumentatie trebuie.Reisese clar ca Isus este prima creatie a lui Dumnezeu.
- Este FOARTE elocventa si mă bucur că ai ocazia să vezi că este mai simplu decât pare. Problema e că, deși e astfel, tu tot o interpretezi cum vrei, uitând că Isus s-a născut ca OM deși El este Dumnezeu dintotdeauna. Dar hai să le luăm pe rând. Mă bucur că ți-ai învățat versetele, din păcate luându-le de la alții, disparat, în afara contextului Scripturii. Cum spuneam, ai ales un alt verset care demonstrează divinitatea lui Isus.
Încă de la început El este numit "Amin". Cuvântul, în ebraică, este Amen și este unul dintre Numele lui Dumnezeu! Dacă nu crezi vezi Isaia 65:16, unde Dumnezeul Adevărului este în original "El-o-heem' Amen" – Dumnezeul Amin. Prin urmare, în textul nostru termenul este folosit ca prezentare a lui Hristos cel „adevărat" – El vorbeşte despre suveranitatea Sa şi despre certitudinea împlinirii promisiunilor Sale.
„Începutul creaţiei lui Dumnezeu", vei zice, parcă și mai clar să te ajute să dai pe langa... Eu aș zice că e chiar simplu. Cuvântul în greacă pentru „începutul" („arche") nu înseamnă prima dintre creaturile lui Dumnezeu, ci „cel care este înainte de creaţie" (ca și în Coloseni). Acest cuvânt nu trebuie scos din context, pentru că El îşi va pierde însemnătatea – acest lucru l-a făcut Arius şi urmaşii săi, care au spus că Cristos este o „fiinţă creată" şi deci nu este Dumnezeu. Însă întreg contextul Apocalipsei (cât şi întreaga Biblie) arată că Cristos este Creatorul, totul începând prin El şi depinzând de El – „El este sursa şi izvorul principal al creaţiei" (Alford).
Mulțumesc pentru verset. El mă ajută să demonstrez că Isue este Dumnezeu.


"Tatal este inferior Fiului:Argumente:Matei 3:17; Ioan 8:42; Ioan 14:28; ioan 20:17; 1Corinteni 11:3; 1Corinteni 15:28."
- Stai puțin, cum este Tatăl inferior Fiului, dacă tu susții că El L-a creat pe Fiu? Probabil, din graba de a mă combate ai inversat.
Argumente? Nicăieri nu vezi argumentul INFERIORITĂȚII. Putem vorbi de autoritate, dar de inferioritate, nicicum. Hai totuși să le luăm pe rând, că mă sperii cu logica ta...

Matei 3:17 – "Şi din ceruri s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit în care Îmi găsesc plăcerea." Erau mai mulți acolo. Era și Ioan Botezătorul. Totuși Dumnezeu vorbește la SINGULAR. Nu unul dintre Fii mei, ci FIUL MEU!

Ioan 8:42 – "Isus le-a zis: „Dacă ar fi Dumnezeu Tatăl vostru, M-aţi iubi şi pe Mine, căci Eu am ieşit şi vin de la Dumnezeu: n-am venit de la Mine însumi, ci El M-a trimis." – Fiul a ascultat de Tatăl. Dar nu era o decizie luată prin vot secret, la care el s-a supus pentru că era inferior. Argumentul este al AUTORITĂȚII dacă te uiți în context, nu al inferiorității. El înfiera păcatele și nesupunerea neacceptarea FIULUI (cam ce se întâmplă și azi, bunăseamă). Iar, aici Fiul relatează experiența cu Tatăl. "Eu spun ce am văzut la Tatăl Meu; şi voi faceţi ce aţi auzit de la tatăl vostru." (v.38) Se referea el la Iosif, soțul Mariei? NU, ci la Tatăl.

Ioan 14:28: "Aţi auzit că v-am spus: „Mă duc, şi Mă voi întoarce la voi." Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că v-am zis: „Mă duc la Tatăl"; căci Tatăl este mai mare decât Mine." Înțeleg că te-ai cramponat în termenul " meizōn" (mai mare) care se traduce prin măreț. Orice Tată este "mai mare" în autoritate, decât fiul său, fără să îl considere inferior. Dar, iarăși, scoți din context, motiv pentru care nu înțelegi pe deplin. Cu câteva versete înainte El le spusese că pleacă de la ei, pregătindu-i pentru momentul acela ("Copilaşilor, mai sunt puţin cu voi. Mă veţi căuta, şi, cum am spus iudeilor că unde Mă duc Eu, ei nu pot veni, tot aşa vă spun şi vouă acum". Ioan 13:33). Petru a sărit, tulburat, că vrea să meargă și el cu Domnul. Isus le-a văzut tulburarea ("Să nu vi se tulbure inima. Aveţi credinţă în Dumnezeu şi aveţi credinţă în Mine.Ioan 14:1"). Avem apoi reacția în lanț ("Doamne", I-a zis Toma, „nu ştim unde Te duci; cum putem să ştim calea într-acolo?" Ioan 14:5). Isus știa că teama lor vine de la faptul că văd în față un om ca și ei, obosit, cu sandale, nu pe Singurul Fiu al lui Dumnezeu.
La remarca lui Filip („Doamne", I-a zis Filip, „arată-ne pe Tatăl, şi ne este de ajuns.") Isus pune degetul pe rană și se face cunoscut ca Dumnezeu:
Isus i-a zis: „De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu, dar: „Arată-ne pe Tatăl"? Credeţi-Mă că Eu sunt în Tatăl, şi Tatăl este în Mine; credeţi cel puţin pentru lucrările acestea.
După ce le promite, tot pentru a-i încuraja, că Duhul Sfânt va fi cu ei dar și că le va lăsa pacea lui, ABIA ATUNCI vine versetul acesta. Cu alte cuvinte, la mintea cocoșuilui, le transmite: "Oameni buni, nu aveti de ce să vă temeți. eu nu sunt doar omul din fața voastră. Experiența cu mine ar trebui să vă facă să credeți. Eu sunt Fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu însuși (Una cu Tatăl) și sunt de partea voastră. Prin urmare nu aveți de ce să vă temeți!"

Ioan 20:17: „Nu mă ţine", i-a zis Isus, „căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Ci, du-te la fraţii Mei şi spune-le că Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru, la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru." – Spune-mi tu de unde scoți ideea din textul ăsta.

1Corinteni 15:28 "Şi când toate lucrurile Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui ce I-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi." Inferioritate? Nu. Autoritate? Da.

1Corinteni 11:3 "Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat; că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos." – O analogie superbă cu familia. Vorbim de autoritate (în dragoste), iarăși, nu de inferioritate. Altfel... mi-e tare milă de soția ta, dacă o consideri inferioară.
Dragul meu, e ușor să umbli cu o broșură după tine, cu 5-10 versete scoase din context, fără să înțelegi cui și de ce se adresează cuvintele, încercând să demonstrezi ce ți s-a spus că este bine. Citește pentru tine. NU lua de bun. Un verset scos din context, spunea cineva, nu este altceva decât un pretext. Este exact situația ta. Mă întreb de ce nu iei în calcul și versetele din Vechiul Testament cu referire la trinitate. Sau de ce nu apare toată argumentația în broșura ta, nu doar versete pe care evident nu le înțelegi.

"Nu cred ca ai avut ocazia sa participi la vreo intrunire a martorilor, si apoi sa iti dai cu parerea." Am vorbit cu mulți martori. Toți au același discurs. La noi pe canapea tranpiră și dau din colț în colț atunci când le zic hai să trecem prin toată Scriptura, nu doar să scoatem câteva versete din context. Așa e corect.

| ThePathWalker explică (pentru martzian):

Int-o lume plina de iubire toate astea nu ar mai conta. De aceea exista smerenia.

| martzian a răspuns (pentru ThePathWalker):

"Int-o lume plina de iubire toate astea nu ar mai conta." Trebuie sa stii ca adevarul conteaza in ORICE lume, cu atat mai mult intr-una plina de iubire. Imi aduc aminte de niste afise, in urma cu cativa ani, parte a unei campanii care incurajau parintii sa-si duca pruncii la vaccinare. Mi-a ramas in minte imaginea unei femei indurerate, care isi tinea, cu toata fermitatea, copilul ce era vaccinat, si (copil) care plangea de mama foculuil. Mesajul ce exprima superb durerea si siguranta din ochii ei era: "Pentru ca te iubesc!"...

Ideea e una profunda si are aplicabilitate in lumea noastra. Adevarul e unul si nu exista jumatati de adevar, iar solutia pentru pacat este tot una, nu avem cai alternative. Uneori actiunile noastre sunt percepute ca fiind dure. In spatele lor, insa, sta doar o cunostinta clara a nevoii celui ce ne sta inainte, de care ne pasa... Sunt gata sa ma las interpretat gresit daca asta ajuta ca oamenii sa afle adevarul, cu riscul de a parea lipsit de smerenie.

Oricum, una este sa iti faci singur rau, alta e sa ii tragi si pe altii dupa tine.

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns:

Da-mi te rog versetele exact ca ai scris gresit, ai combinat 2 versete si nu inteleg, ai 2 idei diferite.

| ThePathWalker explică (pentru Dragos_Arapasu_1994):

Nu am gresit
Facerea, Cap.3, versetul 22

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns (pentru ThePathWalker):

Ok am inteles, comentariul este urmatorul.:Biblia spune că, în grădina Edenului, „DOMNUL Dumnezeu a făcut să crească din pământ. . . pomul vieţii". Adam a fost izgonit din grădină ca „nu cumva să-şi întindă mâna, să ia şi din pomul vieţii, să mănânce din el şi să trăiască" — da, veşnic. După ce Adam şi Eva au fost expulzaţi din grădina Edenului, Iehova a pus „heruvimii şi sabia învăpăiată care se îndrepta în toate direcţiile, ca să păzească drumul spre pomul vieţii". — Geneza 2:9; 3:22–24.
18 Dacă lui Adam şi Evei li s-ar fi dat voie să mănânce din pomul vieţii, ce ar fi însemnat lucrul acesta pentru ei? Ei ar fi avut privilegiul de a trăi veşnic în Paradis! Un biblist a emis următoarea ipoteză: „Pomul vieţii trebuie să fi avut unele proprietăţi miraculoase ce preveneau îmbătrânirea corpului omenesc sau degradarea lui care se sfârşeşte cu moartea". El a susţinut chiar că „în paradis a existat o plantă ale cărei puteri miraculoase puteau contracara efectele" procesului de îmbătrânire. Biblia nu spune însă că pomul vieţii avea anumite proprietăţi dătătoare de viaţă. Mai degrabă, acel pom reprezenta pur şi simplu faptul că Dumnezeu le garanta viaţă veşnică celor ce li se dădea voie să mănânce din rodul lui. — Apocalipsa 2:7.

| Dragos_Arapasu_1994 a răspuns:

Versetul suna cam asa :Căci Dumnezeu ştie că în ziua în care veţi mânca din el vi se vor deschide ochii şi veţi fi ca Dumnezeu, cunoscând binele şi răul".
Geneza 3:5