| tavadaresti a întrebat:

Crestini tinand ca zi de odihna Duminica sau Sambata? Argumentati cu Biblia.

Răspuns Câştigător
| Dandanache a răspuns:

Acela e calendarul biblic! Ziua instituita de Dumnezeu ca zi de odihna e Sabatul. Iisus respecta Sabatul, la fel si apostolii, doar unii farisei considerau ca actiunile sale era incompatibile zilei de Sabat:

"A venit in Nazaret, unde fusese crescut; si, dupa obiceiul Sau, in ziua Sabatului, a intrat in sinagoga. S-a sculat sa citeasca." Luca 4:16.

"Rugati-va ca fuga voastra sa nu fie iarna, nici intr-o zi de Sabat. Pentru ca atunci va fi un necaz asa de mare, cum n-a fost niciodata de la inceputul lumii pana acum si nici nu va mai fi." Matei 24:20-21.

"S-au intors si au pregatit miresme si miruri. Apoi, in ziua Sabatului, s-au odihnit, dupa Lege." Luca 23:56.

30 răspunsuri:
| AlexeHellsing a răspuns:

Păi, mai întâi avem ca mărturie facerea pământului, clădită în 6 zile, iar ziditorul odihnindu-se a 7-a. Apoi avem Decalogul care ne pune să cinstim ziua Domului aceasta fiind Duminica. Ni se zice în continuare cum evreii munceau 5 zile pe săptămână pentru fiecare zi, iar a 6-a zi munceau pentru a 6-a și a 7-a zi, întrucât a 7-a zi nu ieșea nimic. Desigur a 7-a zi fiind Duminica.
Îmi pare rău că am cam amestecat numerele cu literele și sensurile. Sper să înțelegi...

| tavadaresti explică (pentru AlexeHellsing):

Iti lipseste Argumentul bibliei nu vei gasi nicaeri ca ziua a7-a este Duminica iti raman recunascator daca tu imi vei aduce o astfel de argumentatie>Biblia

| AlexeHellsing a răspuns (pentru tavadaresti):

Ni se aduce Noul Testament. Săptămâna Patimilor, Hristos a intrat în Ierusalim Duminica, fiind primit fiind asemeni unui împărat, apoi de luni până vineri,, muncind,, pe pământ, apoi de vineri până sâmbătă,, muncind în spatele lumii. Abia Duminica a Înviat și S-a odihnit. Firește, nu scrie toate astea în Biblie, așa fac ateii, citesc mecanic ca un calculator, nu fac nici o legătură. Deasemenea cea mai mare minune a Domnului este Învierea Lui înfăptuită duminica. Dacă facem această legătură cu decalogul putem spune că Duminica a este ziua Domnului, având și specificarea de ai cinsti învierea.

| tavadaresti explică (pentru AlexeHellsing):

Da-mi versete asta este o interpretare proprie, mergi la vreun institut de teologie poate poate te alegi cu un brevet

| Dandanache a răspuns (pentru AlexeHellsing):

Prietene, tu despre ce vorbesti? Ziua a 7 a saptamanii, Sabatul, era Sambata. Duminica era prima zi a saptamanii, lucru pe care il afli si din Noul Testament. Cand Hristos moare pe cruce, e grabit in mormant tocmai pentru a nu-l prinde Sabatul, ziua de odihna. Hristos moare vineri, deci Sabatul nu poate fi decat Sambata, de unde vine de altfel si numele zilei. Hristos invie Duminica, prima zi de dupa Sabat, cand in sfarsit si mironositele pot sa mearga la mormant sa vada de trup (lucru pe care nu l-ar fi putut face de Sabat). Faci pe teologul si nu sti atata lucru?

| AlexeHellsing a răspuns (pentru tavadaresti):

De ce să-ți aduc pâine dacă nu ți-o mestec mai întâi?
Ai minte? Sigur că ai, toată lumea are minte, caută, fă legături, gândește, citește-i pe Sfinții Părinții ca să te orientezi.
Hrănește-te singur, nu aștepta să te hrănească alții!

| AlexeHellsing a răspuns (pentru Dandanache):

Nu fac pe teologul întrucât sunt un copchil prost, dar amintește-ți că acela era calendarul evreiesc pe care nici Hristos nici Apostolii nu-l respecta motiv pentru care fariseii îi condamna că nu respectau tradiția lor.

| tavadaresti explică (pentru AlexeHellsing):

Sfintii parinti>? Sfanta traditie>? ...toate sunt interpretari ale oamenilor. Biblia Evrei 4; 12

| AlexeHellsing a răspuns (pentru tavadaresti):

Ne ajută pentru a nu ajunge asemeni ție și altora, învârtindu-vă-n jurul cozii neputând continua.

| AlexeHellsing a răspuns (pentru Dandanache):

Mă mai documentez... Slavă celui Prea-Înalt că mai sunt membri pe TPU care știu să-ți arate că ai greșit.

| tavadaresti explică (pentru AlexeHellsing):

Te mai astept, voi mai adresa intrebari te rog sa iei parte, la fel cu argument biblic

| sunrises a răspuns (pentru tavadaresti):

Exista vreun singur loc in Noul Testament, dupa ]ntemeierea Bisericii sau dupa invierea Fiului lui Dumnezeu, in care sa se arate ca apostolii sau crestinii mai respectau sabatul evreiesc?


Avem CONFIRMARE in schimb pentru ziua de DUMINICA!

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Confirmare pentru ziua de duminica care este ziua a 1-a saptamanii
sabatul biblic Evrei 4, 9; 11 inca un argument Matei 24.20 inca una Marcu 2.27; 28

| sunrises a răspuns (pentru tavadaresti):

Acestea sunt alte confirmari pentru SCHIMBAREA ZILEI de ODIHNA>


Evrei 4, 7: "Dumnezeu HOTARASTE DIN NOU O ZI, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veţi auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoşaţi inimile voastre"."


Evrei 4, 8: "Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de O ALTA ZI DE ODIHNA.


Marcu 2, 27: "Şi le zicea lor: Sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă." Fiind inainte de intemeierea Bisericii Sale, Fiul lui Dumnezeu, se refera aici la cadrul legal al evreilor, ce primisera de mult legea lui Moise. El aici nici nu confirma, nici nu neaga ceea ce aveau deja evrei, si evreii aveau foarte multe. Evanghelia Sa este alta, Biserica pe care o va intemeia este cu totul altceva!


Marcu 2, 28. "Astfel că Fiul Omului este domn şi al sâmbetei." - Hristos Fiul lui Dumnezeu nu spune absolut deloc ca sambata ar fi "ziua Lui", ci doar ca el este "peste" aceasta zi, doar ca El este "mai mare" decat aceasta zi, ca este "domn" sau "stapan" al sambetei. Asa cum, in alt loc este numit "domn" al cerului si al pamantului, al tuturor lucrurilor, bune sau mai putin bune. Accentul cade pe El ca STAPAN nu pe un anumit lucru stapanit, care poate fi bun sau mai putin bun!

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

E drept ca El e stapanul tuturor lucrurilor.
in cazul asta El este stapan si peste lege si nu isi schimba Cuvantu legi (Mat.5:18)

| Dandanache a răspuns (pentru AlexeHellsing):

Acela e calendarul biblic! Ziua instituita de Dumnezeu ca zi de odihna e Sabatul. Iisus respecta Sabatul, la fel si apostolii, doar unii farisei considerau ca actiunile sale era incompatibile zilei de Sabat:

"A venit in Nazaret, unde fusese crescut; si, dupa obiceiul Sau, in ziua Sabatului, a intrat in sinagoga. S-a sculat sa citeasca." Luca 4:16.

"Rugati-va ca fuga voastra sa nu fie iarna, nici intr-o zi de Sabat. Pentru ca atunci va fi un necaz asa de mare, cum n-a fost niciodata de la inceputul lumii pana acum si nici nu va mai fi." Matei 24:20-21.

"S-au intors si au pregatit miresme si miruri. Apoi, in ziua Sabatului, s-au odihnit, dupa Lege." Luca 23:56.

| tavadaresti explică:

Biblia ne invata, asa se pre ca alegem dupa bunul plac

Răspuns utilizator avertizat
| sunrises a răspuns:

E a patra oara consecutiv cand pui intrebarea asta, tu ai o problema grava...


Daca tot iti place mai mult iudaismul decat crestinismul, vezi ca evreii mai aveau vreo cateva sute de legi si interdictii!


Vezi ai grija astazi pana unde te plimbi si cati pasi vei face pentru ca evreii aveau interdictii in sabat!


Legea Veche EVREIASCA, s-a schimbat RADICAL pentru noi, CRESTINII! Dacă nu ai deschis niciodată Biblia, citeşte măcar Matei cap.15, şi te vei lumina!

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Care lege?
legea ceremoniala a jertfelor a fost inplinit de Iisus la cruce, Coloseni 2; 14
Legea a fost este si va ramane vesnica neschimbata, apocalipsa 14; 12
cine va pazi poruncile 1Ioan 2; 4

| sunrises a răspuns:

Trebuie specificat inca de la inceput faptul ca exista o mare diferenta intre IUDAISMUL VECHIULUI TESTAMENT si CRESTINISM. Exista o mare diferenta intre SABATUL evreilor si ZIUA ÎNVIERII - DUMINICA – cea mai important zi din istoria crestinismului.

In primul rand, primii crestini acordau o mare atentie credintei lor. (Faptele Apostolilor 2, 46-47 : "Toti împreună erau nelipsiti de la Templu IN FIECARE ZI. (…). Ei laudau pe Dumnezeu, si erau placuti inaintea intregului norod.".)

Daca era O ZI SPECIALA in care crestinii se intalneau regulat, aceasta era prima zi a saptamanii (duminica noastră) si nu Sabatul (sambata noastra).

Cel putin in cinstea INVIERII lui HRISTOS dar si a COBORARII SFANTULUI DUH asupra SFINTILOR APOSTOLI (evenimente ce au avut loc in prima zi a saptamanii, DUMINICA), primii crestini respectau duminica nu ca "Sabat crestin", ci ca o zi specială de inchinare si cinstire fata de Mantuitorul Iisus Hristos:

- Faptele Apostolilor 20, 7: "In ziua intai a saptamanii (Duminica) adunandu-ne noi sa frangem painea, Pavel, care avea de gand sa plece a doua zi, a inceput sa le vorbeasca si a prelungit cuvântul lui până la miezul noptii."

- I Corinteni 16, 2: "In ziua intai a saptamanii (Duminica), fiecare dintre voi sa-si puna deoparte, strangand cat poate, ca sa nu se faca strangerea abia atunci cand voi veni."

| sunrises a răspuns:

Exista foarte multe momente in care Hristos NU a pazit ziua a 7-a, sabatul evreiesc!
Iar in ceea ce-i priveste pe primii crestini, iata >


Fapte 20, 7: "In ZIUA CEA DINTAI A SAPTAMANII (Duminica) adunandu-ne noi sa frangem painea, Pavel, care avea de gand sa plece a doua zi, a inceput sa le vorbeasca si a prelungit cuvântul lui până la miezul noptii."


Daca exista O ZI SPECIALA in care crestinii se intalneau regulat, aceasta era prima zi a saptamanii (duminica noastră) si nu Sabatul evreilor. Daca tu nu iti folosesti ratiunea si logica sa vezi acest lucru, si astepti ca Biblia sa/ti dicteze cuvant cu cuvant totul, vei intelege eronat foarte multe alte lucruri. Ce spui de exemplu de faptul ciudat ca apostolii nu au baut niciodata apa! NU SCRIE IN BIBLIE CA AR FI BAUT APA! In consecinta acest lucru nu poate fi contrazis, nu/i asa? 

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Este adevarat ca frangeau painea dar nu e o dovada biblica ca ar fi pazit acea zi inlocuind Sabatul, altmiterea legea ar fi suferit modificari si nu ar mai fi fost vesnica.

| sunrises a răspuns (pentru tavadaresti):

LEGEA VECHE a EVREILOR, despre care se pot citi in Evrei cap. 8, 8-13 urmatoarele:


cap. 8, 8: "Caci, ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: "Iata, vin zile, zice Domnul, cand voi face cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda un LEGAMANT NOU;"


cap. 8, 9: "NU CA LEGAMANTUL PE CARE L-AM FACUT CU PARINTII LOR, in ziua cand i-am apucat de mana, ca sa-i scot din tara Egiptului. Pentru ca n-au ramas in legamantul Meu, si nici Mie nu Mi-a pasat de ei, zice Domnul."


cap. 8, 13: "Prin faptul ca zice: "un nou legamant", a marturisit ca CEL DINTAI ESTE VECHI; iar ce este vechi, ce a imbatranit, ESTE APROAPE DE PIEIRE."

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Legamantul cel vechi schimbat cu cel nou nu este o dovada biblica ca Dumnezeu ar fi schimbat decalogul.

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

De la Geneza pana la Apocalipsa nu vom gasi vreo dovada caDumnezeu ar fi schimbat Legea cu cele 10 porunci,

| sunrises a răspuns (pentru tavadaresti):

SCHIMBARE nu inseamna anulare, schimbare inseamna... modificare!


Poruncile au ramas, reinterpretate. Legea ceremoniala a fost lasata la o parte, ca fiind o povara ineficienta. Ziua de odihna a ramas, dar schimbata, deoarece primeste o noua semnificatie.


Cel mai important eveniment din istoria omenirii si a intregii creatii -INVIEREA- avand loc DUMINICA, ea a devenit ZIUA DE ODIHNA! PENTRU CRESTINI, poate nu si pentru simpatizantii iudaismului!


| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Fara argument scripturistic un raspuns eronat
atunci sa modificat si adoua porunca cu inchinarea la idoli happy

| tavadaresti explică (pentru sunrises):

Cand se modifica ceva nu ineamna se anuleaza lucru care a fost modificat?
fie in orce privinta, altmiterea nusi mai are sensul modificari daca nu se anuleaza ceea ce a fost modificat>nu gasim argument in cele afirmate de tine in privinta schimbari zilei de odihna.

| sunrises a răspuns (pentru tavadaresti):

Ar trebui sa poti intelege diferentele de nuanta intre "SE ANULEAZA" si "SE MODIFICA"...

cap. 8, 8: "Caci, ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: "Iata, vin zile, zice Domnul, cand voi face cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda un LEGAMANT NOU;"

cap. 8, 9: "NU CA LEGAMANTUL PE CARE L-AM FACUT CU PARINTII LOR, in ziua cand i-am apucat de mana, ca sa-i scot din tara Egiptului. Pentru ca n-au ramas in legamantul Meu, si nici Mie nu Mi-a pasat de ei, zice Domnul."

cap. 8, 13: "Prin faptul ca zice: "un nou legamant", a marturisit ca CEL DINTAI ESTE VECHI; iar ce este vechi, ce a imbatranit, ESTE APROAPE DE PIEIRE."