anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cu ocazia sfintei duminici si a inceperii postului. http://www.youtube.com/watch?v=zHm6PJ0E0OQ

si ca sa fie si o intrebare, sa nu imi sara in cap idiotii ce nu pot percepe un mesaj. De ce va inchinati unui chip cioplit / pictat ( icoana ) cand poruncile interzic asta?

13 răspunsuri:
| Urzi23 a răspuns:

Urzi23 A raspuns cu intelepciune :

Citind textul tau in special cuvintul cu nr 14 care te reprezinta, eu incerc sa dau un raspuns cu bun simt la o intrebare i,,,,, a

Semnificaţia icoanei
Creştinismul a adus o schimbare în profunzime a întregii societăţi. Marile temple şi statui ale zeilor care constituiau obiectul închinării şi venerării a zeci de generaţii se substituiau prezenţei Dumnezeului Celui Viu. Icoanele însă nu au reprezentat nici o clipă o înlocuire a idolilor păgâneşti. Spre deosebire de idol, la care închinarea se făcea către însăşi statuia materială, căreia i se aduceau jertfe şi rugăciuni, icoana, ca reprezentare a chipurilor sfinţilor, are rolul de a ne duce cu gândul la Dumnezeu sau la sfântul reprezentat pe ea, închinarea în faţa ei trecând către persoana reprezentată.
Din Tradiţie ştim că prima icoană a fost pictată de Sfântul Apostol şi Evanghelist Luca şi o înfăţişa pe Maica Domnului. Cinstirea sfintelor icoane a fost contestată de-a lungul timpului de cei care le confundau cu idolii – chipurile cioplite interzise prin Decalog. Sfinţii Părinţi de la Sinodul 7 Ecumenic au statornicit însă, o dată pentru totdeauna, că cinstirea icoanelor nu este idolatrie, ci este un lucru bineplăcut lui Dumnezeu.

Icoana nu este pentru mângâierea simţurilor trupeşti, ci trebuie să transpună, să înalţe mintea şi inima către contemplarea lui Dumnezeu. Iconografia autentic ortodoxă, ca legătură între cer şi pământ, nu insistă pe reprezentarea frumuseţii trupeşti trecătoare. Icoana nu este o reprezentare fotografică a trupului, ci chipul omului transfigurat, devenit vas ales al Duhului Sfânt.

Rânduiala cinstirii icoanelor
Cinstirea icoanelor constă în:
- închinarea în faţa lor;
- rugăciunea adresată celui reprezentat;
- sărutarea sfintei icoane.
Cele trei acţiuni se săvârşesc împreună astfel: credinciosul se va însemna cu semnul sfintei cruci plecându-se până la pământ (metanie mică) de două ori consecutiv şi rostind în mintea lui o rugăciune, sau troparul celui reprezentat, sau măcar: „Sfinte (numele), roagă-te lui Dumnezeu pentru mine, păcătosul". Însemnându-se din nou cu semnul sfintei cruci, va săruta cu evlavie sfânta icoană şi va încheia cu o a treia metanie mică.
Ordinea în care ne închinăm la icoane este următoarea: întâi către Mântuitorul Iisus Hristos, apoi către Maica Domnului, către Sfântul Ioan Botezătorul, Sfinţii Apostoli şi apoi fiecare după evlavia sa.

| Urzi23 a răspuns:

Am crezut, in decembrie ‘89, ca democratia inseamna inclusiv libertate religioasa si, pentru aceasta, am consimtit cu totii la toleranta. De aceea, consider ca avem tot dreptul acum ca, privind cum ne sunt „demonizate" reprezentarile crestine, sub pretextul unei „tolerante intolerante", sa ne intrebam daca nu cumva avem de-a face, de fapt, cu o „demono-cratie", iar nu cu o democratie autentica?! Pentru ca, daca imaginile (adeseori imorale) promovate de televiziune si internet sunt tolerate, imaginile sfinte, adica icoanele, de ce sunt intolerabile? Daca marsurile stradale ale persoanelor care cer dezincriminarea pacatelor impotriva firii sunt morale, simbolurile religioase de ce sunt „imorale"? Si daca prostitutia si drogurile se cer, pana si de catre cea mai inalta institutie a Statului, dezincriminate, de ce sunt condamnate crucifixele? Ce sunt mai nocive – imaginile sfinte, ori cele imorale? Ce provoaca mai mult pervertirea firii omului si pierderea echilibrului fiintei lui – simbolurile noastre religioase, ori demonstratiile nerusinate si sfidatoare ale unor persoane care au nevoie mai degraba de doctor decat de legi speciale? Si ce afecteaza mai mult coeziunea familiei si sanatatea spirituala a unui popor – afisarea insemnelor religioase, ori dezincriminarea si liberalizarea prostitutiei si a drogurilor, fie ele si usoare?

| XxXBlackVampireXxX a răspuns:

*cre(s)tin mode on*
Icoana nu este chip cioplit!
Si tu este pagana, pagano!no talking
Dumnul sa te binecuvanteze! not worthy
*cre(s)tin mode off*

| miradoniz a răspuns:

Exista mai multe motive-unul mai plin de întelepciune decât celalalt.În primul rând, pe timpul când oamenii nu stiau sa citeasca, icoanele aduceau credinciosilor învataturile crestine.Sunt adevarate subiecte de meditatie. Apoi vorbesc despre"docta ignoranta" a teologilor,când e vorba de a vorbi despre ceea ce este inexprimabil.
Dar cel mai mult,mi se pare-icoanele trag un îndraznet semnal de alarma : pentru a fi crestin este necesar sa gândesti-altfel,aparentele se vor reduce la ceea ce vad toti cei dinafara-paradoxul unui chip lucrat, contrar porunciilor dumnezeiesti.
Practic se atrage atentia asupra celui mai important detaliu din religie! ADEVARATUL chip cioplit al lui Dumnezeu-este cel pe care si-l faureste fiecare pentru el însusi-cel care nu are viata-deci nici surprize pentru credincios.
Sa ne ferim de dumnezeii înlemniti-nu în icoane, ci în cugetul nostru-despre care stim deja cum vor reactiona-si ce vor face!

| barbattttt a răspuns:

Eu nu ma inchi la icoane, ce ai cu mine!?

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Fiindca o imagine face cat o mie de cuvinte.fiindca cei orbi si surzi trebuie sa inteleaga si ei cumva ceva despre Dumnezeu prin vaz, pipait, auz.in rest uite te-a lamurit urzi23