Nu arata nicicum fiindca nu e alcatuit din materie. Dumnezeu nici macar nu poate fi vazut de oameni "fata catre fata" cum scrie in Biblie. Daca l-am vedea pe Dumnezeu am muri instant
Dz e un personaj fictiv inventat foarte frumos si prezentabil. Are o infatisare invizibila, dar se poate vedea activitatea lui. El e atotputernic, atotstiutor, bun, corect, iubitor si invizibil. Citind putina istorie sau observand ce se intampla in prezent, putem vedea puterea, bunatatea si iubirea lui fata de oameni, oameni pe care ii lasa sa se omoare intre ei in razboaie, sa se insele, sa moara de boli si de foame, iar la final, conform scrierilor fanteziste, Dz ofera omului (pentru toate lucrurile nesemnificative pe care le face un om in viata lui, pentru toate ritualurile primitive si pentru credinta oarba in cartile cu povesti mincinoase) infinitul (sau viata fara de sfarsit prezenta doar in povestile fanteziste si primitive) si lucrul asta se intampla dupa moartea omului, adica niciodata si e minunat.
Îl putem simţi doar, îi putem percepe cu sufletul prezenţa şi lucrarea Sa în vieţile noastre.
Sunt mărturisiri ale multor oamenii care au declarat că L-au simţit pe Dumnezeu când au fost la un pas de moarte iar atunci au simţit prezenţa divină şi că au scăpat de la moarte ca prin urechile acului.
Îl mai putem simţi dacă avem o strânsă legătură cu El, asta putându-se obţine prin rugăciune sinceră, trăirea unei vieţi departe de vicii, păcate şi influenţe negative. Un bun exemplu aici sunt sfinţii.
Conform teologiei creștine, Dumnezeu e duh și nu poate fi văzut.Au existat momente în care Dumnezeu s-a arătat patriarhilor și profeților în asa numitele hierofanii, precum cea de pe Muntele Sinai, când I s-a arătat lui Moise(Exodul 24:9-11).Dar această arătare a lui Dumnezeu nu poate fi cognoscibilă umanității, nu în condiția ei prezentă. Doar o mână de oameni au avut privilegiul de a-l vedea. Căci apare o contradicție între caracterul divin absolut, perfect, și natura umană păcătoasă, carnală. Deductiv, lumina dumenezeiasca este prea puternică pentru simțurile omenești.
Doar Hristos "îl face cunoscut pe Tatăl". Căci Dumnezeu s-a făcut om pentru ca omul să-l cunoască pe "Tatăl" prin "Fiul". Dumnezeu s-a făcut unul din noi pentru ca noi să-l putem înțelege.Smerenia Fiului față de Tatăl stă ca povață pentru virtutea smereniei omenești. Fiul, care s-a făcut om pentru a fi mai aproape de noi, sa fie unul ca noi, născut în lume dar "nu din lume", este de-o natură cu Tatăl, pe care îl descoperă.
Trinitatea e un concept greu de înțeles.
nicp întreabă: