Satan e dumnezeul acestui sistem. De aceea i-a zis ca ii da regatele lumii lui Isus. 2Corinteni4:4,1Ioan5:19. Apoi, Isus e fiul lui Dumnezeu.Coloseni1:15,16.
Ioan 17:3 „Aceasta înseamnă viaţa veşnică: să asimileze cunoştinţă despre tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi despre cel pe care l-ai trimis tu, Isus Cristos."
Asta e ceea ce a spus Isus intr-o rugaciune catre tatal sau: „să asimileze cunoştinţă despre tine, singurul Dumnezeu adevărat" iar Isus e trimisul lui. Prin afirmatia lui Satan, a aratat ca el „detine" regatele lumii.
1 Ioan 5:19 „Ştim că provenim de la Dumnezeu, dar întreaga lume zace în puterea celui rău." Pur si simplu Satan are putere asupra pamantului, si daca te uiti prin ochii unui crestin practicant (daca e corecta exprimarea) iti poti da seama ca asa stau lucrurile. Daca s-ar afla sub autoritatea lui Dumnezeu, nicidecum omenirea nu s-ar afla in situatia asta. E mai complicat subiectul, spune-mi daca vrei mai multe informatii.
De fapt nu miai raspuns la nimic
Ti-am zis ca e mai complicat, ultimul „fragment" raspunde la intrebare si ultima propozitie din al doilea. Incearca sa intelegi, eu din pacate nu am o exprimare usoara si nici dispozitie acum sa explic explicatia.
1. - De ce Duhul Sfant L-a dus pe Hristos ca sa fie ispitit?
- Ca sa arate ca Hristos a fost anume, si nu intamplator, ispitit. Pe Adam Dumnezeu nu l-a pus anume in fata Satanei, ca sa fie ispitit, dar pe Hristos da. Dumnezeu a facut aceasta ca sa arate ca Adam a cazut in imprejurari nemasurat mai usoare decat cele in care a biruit ispita Hristos. Si ne mai arata ca Adam a cazut in Rai, pe cand Hristos a biruit pe pamant, in valea lacrimilor, in strainatate si in salbaticie. Pentru ca se spune ca Duhul L-a dus pe Hristos in pustie. In pustie, Hristos a postit patruzeci de zile si patruzeci de nopti. Ce priveliste! Pe cand pacatosii pentru care a venit Hristos se ghiftuie pana nu mai pot cu mancare si bautura, El sta in pustie rugandu-Se singur, cu durere, zi si noapte, fara sa guste nici paine nici apa vreme de patruzeci de zile si de nopti. Domnul nostru a facut aceasta ca sa ne arate cat de mult ii iubeste pe oameni; pentru ca ei sunt cei pe care El ii curata cu postul Sau, si ii invata cu pilda Sa; si pentru ca sa vedem cat este de stransa legatura Sa cu Tatal Sau Cel din ceruri, si cat Ii este El de ascultator. Iata, El face tot ceea ce oamenii zic ca nu pot sa faca. Si tot ceea ce oamenii fac cartind, in sila, El face de bunavoie, cu ravna. El a implinit tot ceea ce poporul ales a socotit ca nu se poate implini.
2.- Dar de ce nu preface ispititorul chiar el pietrele in paini, in loc sa-L impinga pe Iisus sa le preschimbe?
- Mai ademenitoare ar fi fost pentru un om flamand niste paini frumoase, de-abia scoase din cuptor! De ce n-o fi facut diavolul isprava aceasta, si sa-i fi adus Mantuitorului pietrele gata pregatite? Pentru un motiv cat se poate de simplu: pentru ca nu putea! Si, neputincios fiind, cauta la Hristos mijloacele ispitirii. Dumnezeu a facut piatra, si tot El a facut si painea; pentru ca, in chiar Zidirea Lui, painea o face Dumnezeu din piatra: o scoate din pamant. Atunci, miraculoasa preschimbare a pietrei in paine este o lucrare de toate zilele a lui Dumnezeu, dupa cum e si preschimbarea painii in sange. Dar nimeni altcineva afara de Dumnezeu nu poate face aceasta minune. Iisus putea sa o faca de la Sine, daca ar fi voit, fara sa fie indemnat, insa post nu este atunci cand nu mananci pentru ca nu ai ce; post este cand ai, sau poti avea, dar nu vrei sa mananci. Aici insa e cat se poate de limpede ca vrajmasul vrea sa-si bata joc de Dumnezeu.
A doua ispitire s-a indreptat asupra mintii:
Atunci diavolul L-a dus in sfanta cetate, L-a pus pe aripa templului, si I-a zis: Daca Tu esti Fiul lui Dumnezeu, arunca-Te jos, ca scris este: „Ingerilor Sai va porunci pentru Tine si Te vor ridica pe maini, ca nu cumva sa izbesti de piatra piciorul Tau".
Aici iarasi, diavolul incepe rautacios: „Daca esti Tu Fiul lui Dumnezeu". Insa acum incepe sa citeze din Sfanta Scriptura sucind intelesul cuvintelor, asa cum fac pana astazi toti vrajmasii lui Dumnezeu si ai Legii Sale.
Daca prima ispitire s-a facut invatatura mancailor si celor inrobiti de patimi, a doua tinteste in invatatii cei plini de sine, in intelectualii si savantii care, culegand de ici de colo ceva stiinta din natura si din lumea simturilor, se ridica pe sine trufasi deasupra Bisericii lui Dumnezeu pana ce diavolul le porunceste sa se arunce jos, spre a lor pieire. Pentru ca, adunand cunostinte departe de Dumnezeu si de Biserica Lui, savantii cei semeti cred ca-si aduna tarie cand, de fapt, isi ingramadesc neputinta. Cu cat creste cineva in mandrie, cu atat creste si in slabiciune. Cine se departeaza de Dumnezeu decade tot mai mult in duh si in tarie, pana ce se spulbera ca cenusa in vant. Si cand omul cel mandru ajunge la slabiciunea cea de pe urma, cand, fiind cel mai departe de Dumnezeu, se socoteste ca sta pe propriile-i picioare pe acoperisul templului lui Dumnezeu, ba chiar ca-L are pe Dumnezeu la picioarele sale, tocmai atunci se furiseaza langa el Satana si-i spune: „Sari, zboara! Ingerii tai (idolii adica) au sa te poarte, ca sa nu cazi!"
- Dar ce-i raspunde Domnul nostru ispititorului?
Iisus i-a raspuns: Iarasi este scris
- „Sa nu ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau".
Cea de a treia ispitire a diavolului tinteste inima:
Din nou diavolul L-a dus pe un munte foarte inalt si I-a aratat toate imparatiile lumii si slava lor. Si I-a zis Lui: Acestea toate Ti le voi da Tie, daca vei cadea inaintea mea si Te vei inchina mie.
Asa sunt ispititi cei bogati si puternici ai lumii. Numarul celor care cad in acest abis nu poate fi socotit! Dar cum oare poate diavolul sa dea ceva ce nu este al lui?
Al Domnului este pamantul si plinirea lui; lumea si toti cei ce locuiesc in ea (Psalm 23, 1).
Diavolul minte, el fiind, cum il numeste Insusi Mantuitorul, mincinos si tatal minciunii (Ioan 8, 44). Numai nebunii care uita ca Dumnezeul Cel Viu, Dumnezeul cel adevarat, este atotputernic si este singurul Stapan al lumii, numai aceia cred minciunile Satanei. Ceea ce le da Dumnezeu oamenilor le este de folos, dar ce le da diavolul, sau ce se preface ca le da, este pierzator. Pentru ca diavolul nu da dintr-ale sale, ci din ceea ce fura de la Dumnezeu, Care toate le vede. Darurile lui Dumnezeu sunt binecuvantate si dainuie, pe cand cele ale diavolului trec repede ca vantul si sunt blestemate.
In vremea ultimei ispitiri, cand diavolul arunca cea mai mare minciuna din lume, cand Ii cere Domnului ceva ce intrece orice margine a obrazniciei (afara de obraznicia satanica), Mantuitorul ii striga netulburat: Piei, satano! (Iar pentru noi, pentru invatatura noastra, ii aduce si cuvant din Sfanta Scriptura, adaugand: caci scris este: „Domnului Dumnezeului tau sa te inchini si Lui singur sa-I slujesti").
O coaja de paine uscata din mana lui Dumnezeu e mai dulce decat toata slava si decat toata stapanirea lumii din mana diavolului. Orice om care se tine cu orice pret de Dumnezeu e mai bogat si mai slavit decat diavolul. Ce priveliste de ras, sa caute un bogatas sa primeasca ceva din mana unui cersetor! Dumnezeu e cu adevarat bogat si, dupa El, bogati sunt ingerii; apoi oamenii, apoi vietuitoarele, plantele, stelele si zacamintele. Orice faptura a lui Dumnezeu are ceva ce a primit din vistieriile Lui. Numai diavolul nu are nimic; nu are decat ceea ce fura.
Pai nu prea pun intrebari despre religi decat rar
In momentul ala, Isus era doar in perioada de incercare. Lucifer, fiind pe locul 2 dupa Dumniezau, cauta sa-l racoleze pe Isus. Oricum ar fi, se pare ca Dumniezau nu prea vrea ca noi sa aflam "niste chestii", raspandind vorba ca Lucifer este rauvoitor.
Mie-mi place cunoasterea, asa ca... merg pe mana lui Lucifer.
Moama ce da dastepti pe-aicea. Fratilor, mai lasati comentariile rautacioase si sele invatate pe la catehisme si mai ganditi cu mintiuca proprie ca de aia o aveti. Nu regurgitati acealeasi prostii invatate de la scoala de dum ca nu va ajuta cu nimica. Astea fiind zise, ma dau si eu putin idiot si incerc sa-ti raspund la intrebari.
Cum putea satana sa promita ceva lui iisus daca iisus deja avea absolut totul?
Din modul in care pui intrebarea e clar ca nu stai bine cu studiul. In primul rand Isus nici nu stia(cred ca la asta te refereai tu - nu ai cum sa torni infinitul intr-un pahar) nici nu avea totul. El s-a nascut intr-o familie din clasa de jos, de muncitori cum ar veni (echivalentul de azi ar fi niste moldoveni de pe la tara.) Dpdv material, tot ce avea familia lui era procurat cu munca si sudoare si isi duceau zilele de pe o zi pe alta. Nu aveau nici un avantaj social, ba chiar dimpotriva.
iisus e dumnezeu iar dumnezeu are totul inclusiv pe satana l-a creat daca el ar fi vrut ar fi putut sa il elmine inca de atunci
Serios?!? Nu inteleg ce vrei sa spui prin ' Dumnezeu il are pe Satana'. El nu poate sa aiba in posesie o fiinta. Fiintele create sunt create LIBERE. El nu l-a creat pe Satana (ceea ce in traducere literala inseamna 'Impotrivitor'), ci l-a creat pe Lucifer - un primul dintre heruvimi - care a ales sa se desparta de Creator si astfel a devenit Satana. El ar fi putut sa-l elimine, dar motivul pentru care nu a facut-o e o discutie teologica in care nu ma bag ca e prea mult de scris.
Nu stiu exact ce ai vrut sa zici cu versetele alea, dar banui ca e ceva in legatura cum de Satana e stapanitorul lumii acesteia? Simplu: Adam a fost administratorul acestei lumi - prin decret Divin. Prin caderea in pacat, el s-a rupt de Creator si astfel a decazut de facto din drepturi. Cel care i-a luat locul a fost Satana pana la crucificare. Prin viata Lui desavarsita, Isus a demonstrat ca se poate duce o viata fara pacat in mijlocul unei lumi plina de pacat. Astfel la cruce, prin moartea si invierea Sa, Isus l-a detronat pe Satana ca si conducator en titre al acestei lumi. Dar el nu va deveni conductor de facto decat la a doua venire a sa.
Eu ti-am dat un raspuns e scurt. Trebuie sa te mai interesezi o gramada ca sa-l mai aprofundezi.
"Nu poti sa torni infinitul intr-un pahar." Deci Isus nu era Dumnezeu, logic.
Parte din infinit e tot infinit...
Exista o infinitate de numere. O parte din ele poate fi: (1, 2,3, 4,5)
A, esti fanatic religios, acum inteleg de unde greseala in logica simpla. Scuze.
Cand vorbim despre infinit, vorbim despre o idee matematica, filozofica, religioasa, etc. Exista definitii si simboluri ale infinitului, dar infinitul ca atare nu poate fi conceptualizat de noi fiinte limitate si cazute in pacat. Isus a fost dpdv genetic un om nascut din carne pacatoasa, in carne si oase supuse pacatului dar cu o intelegere divina cu privire la conditia umana. Cel putin asa vad eu lucrurile(la faza cu acuitatea mentala). Nu sunt teolog si nici nu am alta dovada decat cuvintele Sale din Scriptura. El a fost o Scanteie desprinsa din divinitate, parte din divinitate - divinitatea intrupata. Dar daca Templul intreg din Ierusalim nu a fost de ajuns ca Sa-l cumprinda pe Dumnezeu, nu se poate argumenta nici ca Isus ar fi putut retina intreaga Sa intelepciune pe care o avea inainte si dupa inviere. Ci doar ce era cel mai relevant pentru omenire sa auda din gura unuia ca ei.
Ba poti, tocmai ti-am dat un exemplu extrem de usor de conceptualizat. Iti mai dau unul?
Se zice ca universul e infinit. Parte din el e sistemul nostru solar.
Of, daca oameni ca tine si toti fanaticii religiosi si-ar pune saraca lor minte la contributie in alte domenii si ar fi asa de implicati. Deja am avea taxiuri care te duc pe marte in 3 minute pentru 20 de lei. Asta e pacat. Nu "Sa nu iei numele lui Dumnezeu in desert" ca lui nu-i place caldura, mai bine ia niste apa.
Te contrazici. Ar insemna ca paharul e infinit, deoarece e parte din infinit si prin urmare poti turna infinitul in el.
Citeste ce a spus liana emima
Pai nu ea se contrazice, tu te-ai contrazis.
Citeste mai bine - e acelasi raspuns. Parte din infinit e parte concreta din infinit - ceea ce poate fi perceput de om. Tocmai prin aceasta calitate a concretului din care rezulta posibilitatea abstracta, concretul este atat parte din abstract cat si abstractul in sine. Dar poate ca logica mea te cam depaseste...
In primul rand nu am constatat ca ai avea vreo logica. In al doilea rand, ambii marturisiti ca dogma cu Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat este o minciuna. Voi marturisiti ca Isus este parte adevarata din Dumnezeu adevarat. Deci sunteti de acord ca Isus nu este Dumnezeu, ci este doar o parte din Dumnezeu.
Si parte din Dumnezeu e Dumnezeu... unde vrei sa ajungi?
Teologiile care neaga ca Isus era pe deplin om si pe deplin Dumnezeu se numesc erezii. Acuma, e dreptul tau sa fii eretic, dar macar recunoaste ca esti eretic (din punct de vedere ortodox, catolic si protestant). Ai negat ca Isus era pe deplin Dumnezeu, deci esti un eretic.
Observatia cu logica a fost din cauza ca atunci cand altii extrag consecintele logice ale afirmatiilor tale, tu nu ti le mai asumi si nu le recunosti ca fiind afirmatiile tale.
Nu am negat deloc asta, ba din contra - chiar asta voiam sa spun. E problema ta daca chiar nu intelegi rationmentul. Ce ai zis tu e pura teologie - doctrina. Eu ti-am aratat cum s-a ajuns acolo.
Deci afirmi ca o parte din salariu este tot salariul?
Asta ai afirmat: Isus nu este/era pe deplin Dumnezeu, ci este/era doar o parte din Dumnezeu.
Ceea ce ai afirmat este: nu poti turna infinitul intr-un pahar. Isus este in aceasta comparatie paharul si Dumnezeu este infinitul. Comparatia este eretica. Daca as fi crestin fundamentalist as zice ca e o blasfemie.
Nu stiu ce intelegi tu prin "infinit", insa in mod cert nu are legatura cu notiunea matematica sau fizica.
"Parte din infinit e tot infinit..."
Nimic mai fals.
Sa inteleg ca dupa tine numarul natural 4 este infinit deoarece face parte din totalitatea numerelor naturale care este infinita?
Un exemplu mai concret:
Sa inteleg ca suprafata Pamantului este infinita deoarece face parte din totalitate spatiului existent in acest Univers (posibil) infinit?
Am asteptat sa vad daca cineva urmareste rationamentul si are ceva de comentat... Dar pentru ca nimeni nu s-a agat mai raspund o singura data: Salariul este ceva bine definit si concret. Nu este o chestie care sa tina de filosofie, metafizic sau abstract. Este o chestiune materiala, concreta. De aceea nu poti aplica partea cu parte din infinit e tot infinit la parte din concret e concret. Exista o mica mare diferenta.
Ha, ha, ha, ramane cum am afirmat: daca afirmi ca Isus era doar o parte din Dumnezeu, esti eretic. Motivele tale nu conteaza, poliloghiile despre parti din infinit nu conteaza. Din perspectiva Crezului de la Niceea esti un eretic.
Infinitul este un construct abstract. Dacă poți observa părți din el, asta nu înseamnă că ai cunoscut tot Infinitul. La fel şi cu Isus - este partea maximă din Divinitatea Infinită ce a putut fi înglobată într-o parte concreta.