Iisus e Dumnezeu. Noi trebuie sa-L avem ca Domn pe Iisus Hristos care este icoana Tatălui.
"pacatosulBogdan a răspuns:
Iehovistii nici nu sunt crestini, fiindca negand dumnezeirea lui Hristos, tagaduiesc pe Fiul si n-au nici pe Tatal! Propaganda satanista a iehovistilor este egala cu zero si trebuie respinsa in felul in care au facut-o grecii recent: darmandu-le standurile de propaganda satanista de pe strazi." - un răspuns tipic ortodox! Dacă in cazul ortodoxiei e ceva normal ca ortodocșii să se ucidă reciproc, îndemnul la violență ( în loc de un răspuns logic, bazat pe Scriptură) e ceva aproape inofensiv...
Pentru userul Eusuntteubespadant, care cand nu poate argumenta propria convingere - dă bir cu fugiții.
Mă așteptam la un răspuns mai amplu și mai argumentat. In plus așteptam un răspuns si referitor la celelalte versete...
"Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." - dacă mai recitești o dată răspunsul meu, vei vedea ca ți-am prezentat tot pasajul ( deși mă învinuiai ca scot din context) și am argumentat pe rand că tot pasajul îl prezintă pe Tată superior lui Isus ( deși conform doctrinei pe care o promovezi ei sunt egali), iar versetul 9, în redarea pe care o preferi afirmă ca Dumnezeu are un Dumnezeu. "de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns..." Deci conform explicării tale ar suna astfel " de aceia, Dumnezeule Isus, Dumnezeul Tău, Tatăl, te-a uns..."
Si fiindcă și alte pasaje spun ca Tatăl este Dumnezeul lui Isus, te întrebam - Dumnezeu are Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Tu însă îmi răspunzi -" nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." Păi nici nu ți-am spus că îl face pe Isus - Dumnezeul sau. Dar reiese că un Dumnezeu are la randul lui un Dumnezeu al său.
Deci, spune-mi te rog, cum se armonizează acest pasaj cu doctrina care afirmă ca toți trei sunt egali? ( Și care, cum ziceai au același nume dar pe card așa și nu l-ai mai scris...) Cum se armonizează afirmația că sunt egali cu faptul ce rezultă din varianta de traducere pe care o preferi si din care rezultă ca Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului?
Cum se armonizează doctrina trinității cu șiragul de versete pe care le-am enumerat mai sus? ( Probabil nu le-ai observat, fie, le mai enumăr o dată).
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12)
Simplu. tatal, cand a simtit ca omnipitenta i se blestegeste si-a lasat fiul la conducere.
Problema este simpla. Religia crestina se presupune a fi monoteista dar pentru a putea asigura relatia cu contribuabilul ( a se citi credinciosul), biserica are nevoie de mai multe cai de comunicare. Ai pe Iisus, Fecioara Maria, ingeri, sfinti, demoni, Satana, profeti, preoti... Toate astea, transforma evident religia crestina in una politeista ( ca esti indemnat sa te rogi la sfinti, fecioare, ingeri. sunt toti tot zei nu? La fel cum Zeus e cel mai tare si exista alti zei mai micuti, asa si aici.
Cand s-a scris porunca aia, crestinismul era la inceput, aveau nevoie de adepti cat mai multi, de aceea prima porunca e sa nu crezi in alt zeu, pentru ca trebuie sa cotizezi la biserica lor nu la alta. Daca ai alti zei micuti in interiorul rrligiei si cotizezi tot la crestini, este totul ok.
Concret - Nu conteaza cu ce Domn, daca cotizezi unde trebuie
Tocmai aici greșesc ortodocșii, ptc e păcat sa te rogi la sfinți, icoane, îngeri etc. Numai lui Dumnezeu trebuie sa ne rugam. E scris în Biblie, nu e vorba de nr adepților, p ca e scris clar în Biblie ca putini sunt cei ce vor merge în rai. Dumnezeu ar vrea ca toți sa ajungă în rai, dar dacă majoritatea oamenilor Îl resping... Nu se poate
Pai nu biserica organizeaza pelerinaje la moastele diferitilor sfinti? Biserica ne pune sa ne rugam la sfinti
Tocmai. Biserica ortodoxa inventează reguli omenești si spune ca lui Dumnezeu Ii place ca noi sa ne închinăm la sfinți, icoane, moaste, îngeri... Toate astea sunt PĂCATE ȘI NEBIBLICE, dar ortodocșilor nu le pasă atât timp cât fac ce le spune preotul.
Pai și tot în Noul Testament citim ca Domnul Isus e dinaintea ca să fie creată lumea, deci și El e dintotdeauna. Dacă și El e dintotdeauna și El e Dumnezeu (cum scrie în Ioan capitolul 1), atunci Ambii. Ba chiar întra și Duhul Sfant, căci și El e Dumnezeu. Deci Singurul tău Dumnezeu este "Treimea", dacă pot spune asa, adică și Dumnezeu Tatăl, și Domnul Isus, și Duhul Sfant, deci Lor trebuie sa ne închinăm.
Trinitatea. Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Sfântul Duh sunt una și aceași.
Nu sunt una și aceeași sunt 3 persoane diferite. Dumnezeu are multe taine unele nu se găsesc în biblie.
Iehovistii nici nu sunt crestini, fiindca negand dumnezeirea lui Hristos, tagaduiesc pe Fiul si n-au nici pe Tatal! Propaganda satanista a iehovistilor este egala cu zero si trebuie respinsa in felul in care au facut-o grecii recent: darmandu-le standurile de propaganda satanista de pe strazi.
Da, Dumnezeu a spus,, Eu sunt* Domnul Dumnezeul tău, care te-am scos din ţara Egiptului din casa robiei'' apoi "S-a dezbrăcat pe Sine Însuși și a luat un chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor." și acum Îl știm sub numele de Isus, adică Salvatorul.
Adică era isus cel care a dat prima porunca? ca spune de Domn care noi știm că este Isus
Domnul Isus e tot Dumnezeu, deci când ne gândim ca trebuie sa ne închinăm la El, ne gândim ca trebuie sa ne închinăm la toată "Treimea".
Iti respect părerea dar în biblie scrie asa ca Dumnezeu e capul lui Hristos deci mai mare ca Iisus desemenea însuși Isus spune ca Tatal e mai mare ca mine, chiar dacă tot el spune ca eu și Tatăl una suntem ce sa mai înțelegem de aici?
Da, ptc Tatăl e Suveran, dar și Domnul Isus e tot Dumnezeu (citește Ioan capitolul 1).
Eu nu cred în treime dar tind sa cred după biblie ca exista 1 singur Domn 1 singur botez și 1 singur Dumnezeu Tatăl a toți
Ioan 1:1 "La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, si Cuvântul era Dumnezeu."
Ioan 1:14 "Și Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi, plind de har și de adevăr. Și noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl."
Ce zici de asta? Domnul Isus e Dumnezeu, după cum relatează Biblia. Ioan 10:30 " Eu și Tatal una suntem. ". Aici din nou se spune ca e Domnul Isus e Dumnezeu.
1 Ioan 5:7 "Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Duhul Sfânt, și acești trei una sunt.". Vezi? Treimea este explicata aici. Geneza 1:26 "Apoi Dumnezeu a zis:" Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră [...] ".
2 Corinteni 3:17 "Căci Domnul este Duhul, și unde este Duhul Domnului, acolo este slobozenia.". De aici se înțelege iarăși ca Duhul Sfant e Dumnezeu și El. Ti am demonstrat ca exista Treimea.
"Tatăl e Suveran, dar și Domnul Isus e tot Dumnezeu" - deci, Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Dumnezeu are un Dumnezeu? ( Ma duc la Tatăl meu si Tatăl vostru, la Dumnezeul meu și Dumnezeul vostru - sunt cuvintele lui Isus)
Ioan 1:1 - multe traduceri se exprimă " și cuvântul era divin" ( nu Dumnezeu)
"Și noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl." - nicidecum nu-l face aceasta pe Isus egal cu Tatăl.
"Ioan 10:30 " Eu și Tatal una suntem. ". - hai să comparăm cu alte relatări paralele - în Ioan 17:21, 22, Isus s-a rugat cu privire la continuatorii săi: „Ca toţi să fie una" şi a adăugat: „ca şi ei să fie una în Noi,... cum şi Noi suntem una". În toate aceste cazuri, el a folosit acelaşi cuvânt grecesc (hen) pentru „una". Este clar că discipolii lui Isus nu aveau să devină o parte a Trinităţii. Dar ei urmau să aibă o unitate de scop cu Tatăl şi cu Fiul, acelaşi fel de unitate care există între Dumnezeu şi Cristos.
1 Ioan 5:7 "Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Duhul Sfânt, și acești trei una sunt.". Vezi? Treimea este explicata aici. - „Nu trebuie să ezităm să ne declarăm convingerea că aceste cuvinte controversate nu au fost scrise de Sf. Ioan, ci au fost introduse iniţial în copiile latineşti din Africa, în cadrul unei note marginale, unde au fost inserate ca o pioasă şi ortodoxă adnotare la v. 8, că ele s-au strecurat din latină în două sau trei codice greceşti târzii şi de aici în textul grecesc tipărit, unde nu aveau un loc legitim". Deci a folosi un fals nu e chiar înțelept.
"Geneza 1:26 "Apoi Dumnezeu a zis:" Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră [...] ". - scriptura arată ca toate au fost create prin intermediul lui Isus, deci e normal ca să fie scris "să facem", dar aceasta nu-l face pe Isus parte a trinității si egal cu Tatăl.
De fapt, din contra, scripturile îl prezintă pe Isus întotdeauna inferior și supus Tatălui.
Eu nu o sa ma iau după acele lucruri, ce e scris în Biblie, e scris. Crezi ca Dumnezeu ar fi îngăduit sa se adauge în Cuvântul Lui cel sfânt orice? Tot ce e în Biblie e adevărat, Dumnezeu are grija ca Cuvântul Lui sa fie drept și adevărat și nu permite oamenilor sa adauge minciuni la el. Ioan 17:17 "Sfinţeşte-i prin adevărul Tău: Cuvântul Tău este adevărul."
Psalmul 119:105 "Cuvântul Tău este o candelă pentru picioarele mele și o lumină pe cărarea mea."
În plus, dacă ar fi fost nisye falsuri acele versete, atunci Dumnezeu ne ar fi înștiințat sa nu le băgăm în seama ptc sunt falsuri. Încă sunt biserici (cele penticostale, în principiu) care au proroci, văzători și ne ar fi putut înștiința prin ei. Dumnezeu prin prorocii Lui sau prin văzători ne înștiințează și ne zice ce facem greșit, ne întărește, ne mângâie... Ar fi putut foarte simplu sa ne spună sa nu mai credem în Trinitate ptc e falsă și sa înțelegem ca anumite versete sunt false.
Deci, nu o sa cred aceste lucruri, care, nu sunt biblice.
Și contextul versetului din Ioan 10:30 e altul, nu e vorba de unitate acolo. Ptc mai jos scrie că iudeii voiau sa Îl ucidă cu pietre ptc "TU, care ești un om, Te faci Dumnezeu.", deci prin acel verset a mărturisit ca e tot Dumnezeu. Toate acele versete care arata ca Domnul Isus e și El parte din Dumnezeu, le interpretați altfel de cum sunt și mai spuneți și ca sunt false, numai ca să demonstrati ca nu exista Trinitatea ptc voi nu credeți în ea. Iar în Matei 28:19 scrie "Duceți-vă și faceți ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh.". Dacă nu ar fi toți Dumnezeu, de ce sa ii boteze pe ucenici în Numele Lor?
"Crezi ca Dumnezeu ar fi îngăduit sa se adauge în Cuvântul Lui cel sfânt orice? Tot ce e în Biblie e adevărat, Dumnezeu are grija ca Cuvântul Lui sa fie drept și adevărat și nu permite oamenilor sa adauge minciuni la el. " - înțeleg logica ta, dar e un băț cu două capete. Chestia e că multe traduceri (care su dorit sa fie fidele textului original) omit acest verset, iar altele îl iau in paranteze menționând că nu apare in manuscrisele mai vechi. După logica ta e de neconceput, fiindcă ar însemna ca Dumnezeu a permis să fie scos ceva din cuvântul său! Și invers, unele traduceri, cum ar fi cea ortodoxă, include in Biblie si alte cărți ( in jur de 14 dacă nu greșesc...), si iarăși - înseamnă ca Dumnezeu a permis modificarea cuvântului său?
Personal cum îți închipui protejarea Bibliei de către Dumnezeu - cum numai traducătorul dau copistul încearcă să adauge ceva, imediat i se usucă penița/ picsul?
Dispunem de o mulțime de manuscrise vechi ale Bibliei, comparandu-le putem identifica pasajele ce nu sunt originale ci apar la un moment dat, și le putem elimina. ( Ceea ce au si făcut multe traduceri cu privire la acel pasaj).
"Încă sunt biserici (cele penticostale, în principiu) care au proroci, văzători și ne ar fi putut înștiința prin ei. Dumnezeu prin prorocii Lui sau prin văzători ne înștiințează și ne zice ce facem greșit, ne întărește, ne mângâie... " - si care este atunci diferența dintre tine si userul ce afirma ca Biblia nu este completă? Doar ca in cazul lui sunt scrise iar al tau dunt (probabil) orale?
Ioan 10:30, recitește te rog, și observă ca afirmația " deși ești om te faci dumnezeul" este a iudeilor, nu a lui Isus. El la aceasta le răspunde -"cum de-mi ziceți mie, pe care Tatăl m-a sfințit și m-a trimis în lume: «Blasfemiezi», pentru că am spus: «Sunt Fiul lui Dumnezeu»?" Isus n-a afirmat nici o dată ca ar fi Dumnezeu. Și vreau să-ți reamintesc ca în toate aceste cazuri, el a folosit acelaşi cuvânt grecesc (hen) pentru „una". Deci ori este vorba de unitate si in acest caz, ori dacă este varianta ta atunci și discipolii urmau să facă parte din trinitate?
"botezându-i în Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh.".- acest verset nu arată nicidecum egalitatea, dumnezeirea sau trinitatea.
Apropo, poți da o definiție cum înțelegi tu trinitatea? Deoarece chiar și in rândul trinitarienilor nu este o unitate in această privință. Deci sunt trei persoane distincte dau o singura persoană dar (cum zic unii) in trei manifestări, ipostaze... Sunt ele toate fără început? Sunt egale ca autoritate, putere, înțelepciune?
Nu înțelegi Biblia? Ioan 1:1 și Ioan 1:14. Scrie ca Cuvântul e Dumnezeu, si, în versetul 14 parcă, zice ca Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi... Deci Cuvântul e Domnul Isus, și El e Dumnezeu, asa după cum afirma Biblia.
Și dacă nu ar fi fost și El Dumnezeu, atunci nu ar fi existat dintotdeauna (dar în Biblie scrie ca El e dintotdeauna) și planul de mântuire prin jertfa Lui ar fi compromis.
Iar în Evrei 1:8, 9 scrie foarte clar "pe când Fiului I-a zis: „Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci; toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate;
Tu ai iubit neprihănirea și ai urât nelegiuirea: de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarășii Tăi." " Deci chiar Însuși Dumnezeu a zis de Domnul Isus ca e Dumnezeu
Iar în Fapte 5:1-11 este descrisa fapta lui Anania și Safira și zice acolo "De ce ți-a umplut Satan inima ca să-l minți pe Duhul Sfânt [...]" și mai jos scrie "Nu pe oameni i-ai mințit, ci pe Dumnezeu!"
Deci Duhul Sfant e și El Dumnezeu, îmi pare rău că nu înțelegi Biblia, dar scrie alb pe negru și acolo nu mai e nimic în paranteză ca sa spui ca e adăugat după.
Referitor la pasajul menționat anterior. Este si in limba română dar e nai sărac. In rusă sunt aduse si dovezi ca este un fals. Doar traduci pagina cu ajutorul Google.
https://ru.m.wikipedia.org/......0%BA%D0%B0
Îmi spui totuși ce te-am întrebat? Cum înțelegi trinitatea...
Ce treaba are rusa? În rusa s-a scris Biblia cumva? Ok, nu vreti sa acceptați cartea 1 Ioan (voi, cei care tagaduiti existenta Trinitatii), dar restul? Ti am dat multe versete despre Trinitate, doar nu o sa sari cu vederea peste toate, nu? Ca pana la urma, dacă nu accepți niciun verset, Biblia ar trebui sa fie greșită toată. Iar asta e imposibil.
Pai, Dumnezeu este asa : Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant. Sunt trei Persoane diferite, distincte.
Am zis eu te toată scrisoarea 1 ioan ca e falsă? E vorba de versetul adaugat, nu de toată scrisoarea. În limba rusă deoarece in aceasta limba sunt prezentate si fragmente ale manuscriselor vechi din care lipsește acel verset. Pagina in română doar spune ca este o adăugire.
"Ti am dat multe versete despre Trinitate, doar nu o sa sari cu vederea peste toate, nu? " - dacă nu ai observat, le-am luat pe toate la rand. De fapt, tu esti cel care si sarit oeste versetele prezentate care îl prezintă pe Isus întotdeauna inferior și supus Tatălui.
Te-am rugat mai pe larg, sunt toate fără început, egale ca putere, autoritate, înțelepciune?
Nu am sărit peste ele, ti am și spus ca este supus Tatălui, dar asta nu înseamnă că nu face parte din Dumnezeire. Ti am dat versete care afirma asta și despre Domnul Isus, și despre Duhul Sfant. Bun, sărim peste acel verset din 1 Ioan, ca zici ca e adăugat. Dar ți am dat și din Ioan, și din Fapte, și din Matei...
Pai, eu consider asa: Sunt de la început și Domnul Isus, și Dumnezeu și Duhul Sfant. (scrie în Biblie). Egale ca putere, pai... Nu stiu sigur, dar tind sa cred ca da, totuși asta trebuie cercetat. Ca întelepciune, cred ca sunt la fel și la autoritate, din nou, nu sunt sigură 100%, niciodată nu m-a interesat sa vad cine e mai autoritar ca să studiez în mod special acest lucru.
Păi și atunci reiese ca sunt trei Dumnezei, nu unul. Mai ales că sunt persoane distincte, egale ca putere si autoritate...
E un singur Dumnezeu, după cum e relatat în Matei "sa i botezați în Numele Tatălui, al Fiului și al Sfantului Duh". Deci, au același Nume, deci sunt uniți, același Dumnezeu. În plus, tu nici nu știi sa argumentezi ceea ce afirmi. Ti am arătat versete care spun ca și Domnul Isus, și Duhul Sfant sunt Dumnezeu. Tu acum stai sa îmi ceri părerea cu privire la Trinitate. Pai, ce legătură are? In Biblie e scris negru pe alb.
Înainte de a-ți argumenta, e normal să aflu mai întâi părerea ta.
Ceea ce nu prea reușesc deocamdată...
Zici că sunt trei Dumnezei, trei persoane distincte, dar apoi te contrazici si afirmi ca e un singur Dumnezeu...
In plus susții ca au aceeași nume - și care este?
De ce te întreb deja am scris - nu este unitate în rândul adepților trinității, deseori se contrazic unii pe alții, de aceia vreau sa stiu părerea ta.
Pana acum nu am studiat Trinitatea, asa ca nu știu încă sa explic. Eu știu ca exista din Biblie, dar niciodată n am studiat mai mult ca să pot da argumente celor ce o tagaduiesc. Dar acele versete pe care ți le am trimis arată exact ca exista "Trinitatea"
"Pana acum nu am studiat Trinitatea, asa ca nu știu încă sa explic. " - deci crezi în trinitate deoarece cineva așa ți-a spus.
"Dar acele versete pe care ți le am trimis arată exact ca exista "Trinitatea"" - tocmai fiindcă nu este așa s-a încercat a adăuga versete false in sprijinul acestei doctrine.
Și cam le-am comentat pe toate, dar fie, mai repetăm dar pe scurt.
Geneza, Elohim - pluralul maiestății, la fel se adresau regilor la plural deși era unul singur. La fel a fost numit și Iosif deși nu era o trinitate.
Ioan 1:1 - mai multe traduceri redau prin " Cuvântul era divin".
Care dintre aceste redări ale textului din Ioan 1:1, 2 este în armonie cu contextul? În Ioan 1:18 se spune: „Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu" (BC). În versetul 14 se arată clar: „Cuvântul a devenit trup şi a locuit printre noi (şi noi am privit slava Lui)" (BC).
"Și dacă nu ar fi fost și El Dumnezeu, atunci nu ar fi existat dintotdeauna (dar în Biblie scrie ca El e dintotdeauna)" - tocmai că scriptura arată ca Isus are început. El este "întâiul născut". De asemenea scrie la Mica 5:2Și tu, Betleeme Efrata, măcar că ești prea mic între cetățile de căpetenie ale lui Iuda, totuși din tine Îmi va ieși Cel ce va stăpâni peste Israel și a câte obârșie se suie până în vremuri străvechi, până în zilele veșniciei."
"planul de mântuire prin jertfa Lui ar fi compromis." - de ce adică? Adam era la început un om perfect, fără pacat. Cu perspectiva vieții veșnice. Deoarece a păcătuit a pierdut viața. Ca răscumpărare se cerea altă viață umană perfectă, nu o viață de dumnezeu.
Evrei 1:8 În BC este redat astfel: „Pe când despre Fiul zice: «Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci»". NW redă însă acest text astfel: „Dar despre Fiul spune: «Dumnezeu este tronul tău pentru totdeauna»".
Care dintre aceste redări este în armonie cu contextul? Versetele precedente arată că Dumnezeu este cel care vorbeşte şi nu spun că lui îi sunt adresate cuvintele respective, iar versetul următor foloseşte expresia „Dumnezeu, Dumnezeul tău" (SS 1874), confirmând faptul că acela căruia îi sunt adresate cuvintele nu este Dumnezeul Preaînalt, ci un închinător al acelui Dumnezeu. Evrei 1:8 citează Psalmul 45:6, adresat iniţial unui rege uman din Israel. Evident, scriitorul biblic al acelui psalm nu s-a gândit că acel rege uman ar fi Dumnezeul Atotputernic.
Versetul 9, o redare mai exactă este - De aceea, Dumnezeu, Dumnezeul tău, te-a uns cu uleiul exultării mai mult decât pe tovarășii tăi".
Si această redare este in armonie cu restul scripturii care arată ca Tatăl este Dumnezeul Atotputernic inclusiv si pentru Isus.
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12. Dar în Biblie nu găsim niciodată vreun pasaj în care Tatăl să-l numească pe Fiul „Dumnezeul meu", nici în care Tatăl sau Fiul să numească spiritul sfânt „Dumnezeul meu".)
Mai sunt si alte pasaje care confirmă acest fapt, dar ar fi deja prea voluminos.
Deci cu aceste pasaje ce faci, le ignori deoarece contrazic interpretarea greșită care se bazează pe o traducere mai puțin fidelă?
Știi ceva? Poți sa nu crezi în Trinitate, tu vei fi tras la răspundere, nu eu. E evident ca dacă tu nu crezi într un lucru, o sa spui ca acele versete sunt adăugate după pentru ca să demonstrezi ceea ce afirmi tu. Dar asta nu e demonstrație. Dacă eu nu as crede faptul ca Domnul Isus a murit pe cruce, as putea foarte ușor sa spun ca toate versetele despre asta sunt false, adăugate după. Cum sa te cred când tu elimini din Biblie orice verset care susține ceea ce spun eu? Atunci, eu de ce as asculta ceea ce spui tu? Nu înțelegi contextele biblice și scoți versetele care nu îți convin. Ce dovadă palpabila ai ca acele versete nu sunt adevărate? Eu înțeleg ce vrei tu sa spui, dar dacă elimini ceea ce nu îți convine, nu avem ce discuta.
"Cum sa te cred când tu elimini din Biblie orice verset care susține ceea ce spun eu... scoți versetele care nu îți convin." - aici cam exagerezi. Doar cu privire la un verset ți-am spus că este fals si ți-am adus si dovezi pentru aceasta, deci n-ai nici un motiv să-mi reproșezi.
Cu privire la altele, era vorba de o traducere defectuoasă. Și te indemn să consulți mai multe traduceri tocmai din cauza ca Biblia nu a fost scrisă în limba română. În plus, ți-am arătat ca varianta de traducere pe care am prezentat-o se armonizează și cu restul scripturii. E și logic, dacă interpretarea pe care o dai unui verset se contrazice cu restul scripturii, asta nu înseamnă că Biblia se contrazice ci că interpretarea dată nu este corectă.
"Nu înțelegi contextele biblice" - de fapt, din contra, am făcut referire la context.
În fine, ți-am răspuns la versetele pe care le-ai adus ( chiar dacă nu accepți explicarea). Fă și tu același lucru, explică versetele pe care le-am enumerat, cum le armonizezi cu doctrina pe care o promovezi?
Nu ai adus în discuție toate versetele pe care le am spus mai sus. Ai anulat totul, ca și cum nu sunt scrise. Eu chiar nu mi-am facut cont de TPU ca să răspund martorilor lui Iehova, mai ales când ei nu înțeleg ceea ce spun. Fără răutate sau ceva, dar mai bine încheiem aici discuția, ca degeaba fi as zice ca ce versete spuneam eu de fapt aveau legătură cu contextul, degeaba repet iar versetele care demonstrează existenta Trinitatii, degeaba încerc sa mai explic, tu tot pe a ta o vei ține, deși nu ai argumente biblice. De unde știi ca traducerea pe care o citesc eu e greșită? Ai tradus și tu Biblia și ai văzut ca nu corespunde? Poate e greșită traducerea pe care o aduci tu în disucutie. Ăsta nu e argument.
Am luat la rand versetele pe care le-ai menționat. Dacă am scăpat vreo unul - zi care. In plus, n-am insistat să accepți explicarea. Dar te-am rugat sa comentezi și tu versetele prezentate, cum le împaci cu doctrina trinității. E așa de greu?
Pai nu ai amintit nimic de versetul din Fapte 5, cu Anania și Safira. Dar ce sens ar avea sa explic versetele trimise de tine, când eu deja am dat versete pentru a argumenta ceea ce afirm?
Oricum știu ca tu nu o sa accepți ce zic eu, eu nu accept ce spui tu, deci conversația e chiar degeaba. Adică nu o zic cu răutate, din nou, dar zic ca nu are sens, din moment ce niciunul nu renunță sa creadă la ceea ce crede deja.
"Pai nu ai amintit nimic de versetul din Fapte 5, cu Anania și Safira. " - este vorba de Spiritul Sfant, m-am gândit să rămânem deocamdată doar la Tatal si la Isus, altfel va fi prea largă discuția.
"Dar ce sens ar avea sa explic versetele trimise de tine, când eu deja am dat versete pentru a argumenta ceea ce afirm?" - asta cam sună a -" am găsit versete ce le pot interpreta conform doctrinei mele, deci pe celelalte le pot ignora ".
"dar zic ca nu are sens, din moment ce niciunul nu renunță sa creadă la ceea ce crede deja." - nu te supăra, dar seamănă cu o scuză ieftină. Cineva poate trage concluzia că nu știi cum să le explici si cauți motiv de a te eschiva.
Nu am moștenit "credință ", din contra, eram ateu. Dar analizând dovezile, m-am convins ca viața nu poate apărea din întâmplare ci este un Creator. M-am convins ca Biblia este cuvântul lui Dumnezeu. Din Biblie m-am convins că există un singur Dumnezeu, Tatăl, iar Isus Cristos este Fiul întâi născut.
Deci, daca greșesc cu privire la ceva si mi se aduc argumente - sunt gata să fac schimbările necesare. Nu ar avea rost sa rămân atașat de ceva greșit.
De aceia ți-am cerut da comentezi versetele prezentate, cum se armonizează ele cu doctrina ta.
Si încearcă să gândești logic si tot odată cum se armonizează si cu restul scripturii.
De exemplu, susțineai că Fiul e egal cu Tatăl, dar meditează putin la același pasaj pe care îl menționai, evrei cap.1.
1După ce a vorbit în vechime părinţilor noştri prin proroci, în multe rânduri* şi în multe chipuri, Dumnezeu,
* Num 12:6 Num 12:8
2la sfârşitul* acestor zile, ne-a vorbit** prin Fiul, pe† care L-a pus moştenitor al tuturor lucrurilor şi prin†† care a făcut şi veacurile.
- Tatăl este prezentat ca Dumnezeu, deosebit de Isus si superior, Îl folosește pe Fiu in calitate de purtător de cuvânt, Îl numește într-o poziție, Îl face moștenitor...
"4ajungând cu atât mai presus de îngeri, cu cât a* moştenit un Nume mult mai minunat decât al lor.
* Efes 1:21 Fil 2:9 Fil 2:10
5Căci căruia dintre îngeri a zis El vreodată: „Tu eşti Fiul* Meu, astăzi Te-am născut"?" - nu avea sens să spună ca Fiul a ajuns mai presus de îngeri si a moștenit un nume mai minunat de cat a lor dacă într-adevăr Fiul ar fi fost Dumnezeul Atotputernic. Ar fi fost ceva de la sine înțeles.
"9Tu ai iubit neprihănirea şi ai urât nelegiuirea, de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a* uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarăşii Tăi."" - am bai scris despre aceasta, ți se pare normală ideea care ar reieși de aici - ca Dumnezeu are un Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Sau totuși e mai fidelă redarea - "De aceea, Dumnezeu, Dumnezeul tău, te-a uns..."?
Sper totuși sa vad răspunsul tau referitor la acele versete si acest pasaj.
Ok.
În Fapte 5 se demonstrează clar ca Duhul Sfant e Dumnezeu, ptc scrie ca prima oara L a mințit pe Duhul Sfânt și apoi ca L a mințit pe Dumnezeu. Nu este nimic de interpretat aici, se vede de la o poștă ca Duhul Sfant e Dumnezeu.
Și ba da, versetul din Evrei 1:9 "Tu ai iubit neprihănirea și ai urât nelegiuirea, de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarășii Tăi."". Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său. E o diferență de nuanță și se poate înțelege asta și din alte versete pe care, de asemenea, ti le am trimis mai sus.
Este o vorba - buna ziua matusica
- lapte acru-n putinica
- matusica, esti surda?
- n-are baba urda.
ce te intreaba omul si ce ii raspunzi tu?
Acum 44 minute | iurii75 a răspuns:
Pentru userul Eusuntteubespadant, care cand nu poate argumenta propria convingere - dă bir cu fugiții.
Mă așteptam la un răspuns mai amplu și mai argumentat. In plus așteptam un răspuns si referitor la celelalte versete...
"Da, are sens versetul ptc acolo Dumnezeu a spus "Dumnezeule", nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." - dacă mai recitești o dată răspunsul meu, vei vedea ca ți-am prezentat tot pasajul ( deși mă învinuiai ca scot din context) și am argumentat pe rand că tot pasajul îl prezintă pe Tată superior lui Isus ( deși conform doctrinei pe care o promovezi ei sunt egali), iar versetul 9, în redarea pe care o preferi afirmă ca Dumnezeu are un Dumnezeu. "de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tău Te-a uns..." Deci conform explicării tale ar suna astfel " de aceia, Dumnezeule Isus, Dumnezeul Tău, Tatăl, te-a uns..."
Si fiindcă și alte pasaje spun ca Tatăl este Dumnezeul lui Isus, te întrebam - Dumnezeu are Dumnezeu? Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Tu însă îmi răspunzi -" nu a zis "Dumnezeul Meu". Deci, Îl face pe Domnul Isus Dumnezeu, nu Îl face Dumnezeu Său." Păi nici nu ți-am spus că îl face pe Isus - Dumnezeul sau. Dar reiese că un Dumnezeu are la randul lui un Dumnezeu al său.
Deci, spune-mi te rog, cum se armonizează acest pasaj cu doctrina care afirmă ca toți trei sunt egali? ( Și care, cum ziceai au același nume dar pe card așa și nu l-ai mai scris...) Cum se armonizează afirmația că sunt egali cu faptul ce rezultă din varianta de traducere pe care o preferi si din care rezultă ca Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului?
Cum se armonizează doctrina trinității cu șiragul de versete pe care le-am enumerat mai sus? ( Probabil nu le-ai observat, fie, le mai enumăr o dată).
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine". ( Unii reproșează ca aici Isus ar vorbi in calitate de om, dar următoare versete se referă la timpul cand deja nu mai era om ci se întorsese la cer).
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi". ( iarăși, Isus este inferior și supus)
Isus a zis în rugăciunea sa: „Tată,... viaţa veşnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Isus Hristos, pe care L-ai trimis Tu" (Ioan 17:1–3, BC) - singurul Dumnezeu adevărat este Tatăl.
1 Cor. 8:5, 6, BC: „Chiar dacă sunt aşa numiţi «dumnezei», fie în cer, fie pe pământ, ca şi cum ar fi mulţi «dumnezei» şi mulţi «domni», totuşi pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sunt toate şi prin El şi noi". (Aici, Tatăl este prezentat drept ‘singurul Dumnezeu’ al creştinilor, care este diferit de Isus Cristos.)
1 Pet. 1:3, BC: „Binecuvântat să fie Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos". (În repetate rânduri, chiar şi după înălţarea lui Isus la cer, Scripturile se referă la Tatăl ca la „Dumnezeul" lui Isus Cristos. În Ioan 20:17, Isus însuşi, după ce a fost înviat, îl numeşte pe Tatăl „Dumnezeul meu". Mai târziu, când se afla în cer, el a folosit din nou această expresie, aşa cum reiese din Revelaţia 3:12)
A spus sa ii argumentez pe acele versete.
Dacă as vrea sa caut argumente și mai bune la ceea ce am de spus, as face o. Nu ma pot compara cu un adult care poate chiar a studiat teologie de a martorilor lui Iehova și care are atâția ani de experiență în care la biserica se predica mereu de ce exista un singur Dumnezeu. Eu m-am convertit de aproximativ 2 ani și nu am atâta experienta (dat fiind și faptul ca sunt încă minora). Nu am acest cont pentru a dezbate teologie. As putea sa o fac, desigur, dar cu ce ajuta? Am rude cu foarte multa experienta, cu întelepciune care sigur m ar putea ajuta sa înțeleg versetele pe care le ai înșirat tu (astfel încât sa îți demonstrez încă o dată că am dreptate). Dar, din nou, la ce ajuta? Eu clar voi crede pana la moarte în Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant și tu vei crede doar în Dumnezeu. Ok, atunci pentru ce purtam aceste discuții? Normal ar fi sa ne prezentam punctele de vedere și atât. Tu acum îmi aduci în fata tot felul de versete pe care le ai învățat pana acum ca să îți poți "argumenta" afirmațiile, dar sunt alte versete în Biblie care se cam bat cap în cap cu ceea ce spui tu. Deci, discuția asta e fără sens. Nu dau bir cu fugiții ptc nu am ce spune. M as fi putut documenta mai mult, as fi putut studia acele pasaje mai bine și as fi putut vorbi și cu alți frati care sa-mi explice mai bine acele versete. Dar nu am făcut o și nici nu am sa o fac prea curând ca să îți pot răspunde ție. Ramai cu părerea ta și asta e. Am purtat discuții și cu o persoana de la adventiști și i-am dat multe versete din Biblie care arata ca Legea nu mai are asa multa importanta acum și ca Sabatele nu mai sunt cum erau în VT, dar nu acceptă. Știi de ce? Asa sunt îndoctrinați adventiștii. Au ei versetele lor pe care ni le dau mereu în nas. Asa și voi. Voi aduceți doar versetele pe care le învățați ca să va puteți argumenta afirmațiile care va caracterizează (ca, practic, cea mai mare diferență dintre voi și noi e aceea ca voi credeți doar în Dumnezeu Tatăl). Asa ca, nu are rost aceasta discuție. Dar oricum ma voi informa ca să știu pentru viitor cum sa răspund oamenilor și ca sa înțeleg și eu mai bine decât o fac deja acele versete. Dar nu e nevoie sa îți dau ție peste nas în momentul ăsta, și cred ca nici tu nu ai vrea.
"As putea sa o fac, desigur, dar cu ce ajuta? Am rude cu foarte multa experienta, cu întelepciune care sigur m ar putea ajuta sa înțeleg versetele pe care le ai înșirat tu (astfel încât sa îți demonstrez încă o dată că am dreptate). Dar, din nou, la ce ajuta? Eu clar voi crede pana la moarte în Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Fiul și Dumnezeu Duhul Sfant și tu vei crede doar în Dumnezeu. " - după cum am spus - nu am "moștenit " religia ci am ales-o conștient. Deci dacă cineva îmi arată cu scripturile că greșesc, sunt gata să fac schimbările necesare, altfel degeaba mai pierd timpul, nu-mi ajută cu nimic niște convingeri greșite.
" M as fi putut documenta mai mult, as fi putut studia acele pasaje mai bine și as fi putut vorbi și cu alți frati care sa-mi explice mai bine acele versete. Dar nu am făcut o și nici nu am sa o fac prea curând ca să îți pot răspunde ție." - și ce te împiedică să o faci? Că oricum e spre folosul tău să-ți întărești convingerile, nu e doar pentru a-mi raspunde.
" Voi aduceți doar versetele pe care le învățați ca să va puteți argumenta afirmațiile care va caracterizează" - de fapt am comentat și versetele aduse de tine, și ți-am prezentat o explicare a lor care se armonizează si cu restul versetelor. Spre deosebire de interpretarea ta care contrazice restul scripturii.
"Dar nu e nevoie sa îți dau ție peste nas în momentul ăsta, și cred ca nici tu nu ai vrea." - repet, doar ma voi bucura dacă mă corectează cineva cu privire la vreo eroare.
Bun, hai sa nu mai pomenim nici de versetele pe care le am spus eu, nici de cele pe care le ai spus tu. Hai sa o luăm cât se poate de logic. Scrie clar în Exodul 33:20 căci omul nu Îl poate vedea pe Dumnezeu și sa trăiască. Totuși, Isaia L a văzut pe Dumnezeu și nu a murit (Isaia 6:1). Cum sa Îl vadă pe Dumnezeu și totuși sa trăiască? Știm ca Dumnezeu e același și ca nu minte. Atunci? Atunci înseamnă că nu numai Dumnezeu Tatăl face parte din Dumnezeire, înseamnă că mai e și altcineva Dumnezeu. Și cine sa fie acest Dumnezeu? În Faptele apostolilor capitolul 22 versetul 10 scrie asa: "Atunci, am zis: 'Ce să fac, Doamne?' 'Scoală-te', mi-a răspuns Domnul, 'du-te în Damasc și acolo ți se ca spune ce trebuie să faci.". Dacă vei citi pasajul ăsta și capitolul 9, vei înțelege ca Domnul Isus i-a spus aceste lucruri și vei citi tot în cap 9 ca este denumit tot "Domnul". Știm foarte clar din Vechiul Testament ca Dumnezeu Se mai autointitula și "Domnul". Deci, din nou, nu reiese ca Domnul Isus e Dumnezeu? Doar Biblia nu minte. Tot în Faptele apostolilor cap 22, scrie in versetul 18 ca Pavel L a văzut pe Domnul. Din nou, nu știm din Exod ca nimeni nu L poate vedea pe Dumnezeu fără sa moară? Și totuși Pavel L a văzut. În Faptele apostolilor capitolul 11 versetul 16 scrie ca Domnul a zis ca Ioan a botezat cu apa, dar ucenicii vor fi botezati cu Duhul Sfant. Din nou apare cuvântul "Domnul" care face referire la Domnul Isus. În Ioel 2:27 scrie "Și veți ști că Eu sunt în mijlocul lui Israel, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru și nu este altul afară de Mine. Și poporul Meu niciodată nu va mai fi de ocară." iar în Faptele apostolilor 15:26 scrie "oamenii aceştia care şi-au pus în joc viaţa pentru Numele Domnului nostru Isus Hristos.". Cum vine asta? Dumnezeu Tatăl e singurul Domn, apoi Domnul Isus e tot Domnul nostru? Pai nu reiese de aici unitatea Sfintei Treimi?
Dumnezeu să te lumineze să înțelegi Biblia mai în profunzime.
"Bun, hai sa nu mai pomenim nici de versetele pe care le am spus eu, nici de cele pe care le ai spus tu. " - nu cred ca e înțeleaptă decizia de a da la o parte pasaje din scriptură ce nu ar susține convingerea deja formată. Mai logic e să ne formăm convingerea pe baza la toată scriptura.
"Scrie clar în Exodul 33:20 căci omul nu Îl poate vedea pe Dumnezeu și sa trăiască. Totuși, Isaia L a văzut pe Dumnezeu și nu a murit (Isaia 6:1" - atât in acest caz, cat si altele, oamenii nu l-au văzut in mod direct pe Dumnezeu ( ar fi si imposibil) ci au primit o viziune. În plus, nimeni nu l-a descris vreodată pentru ca nici nu au văzut ceva deslușit ci doar au avut o viziune care subliniază măreția, puterea lui Dumnezeu.
"Atunci înseamnă că nu numai Dumnezeu Tatăl face parte din Dumnezeire, înseamnă că mai e și altcineva Dumnezeu. " - stranie concluzie. Ai citit undeva ca nu poate fi văzut doar Tatăl cand spune ca nu poate omul să-l vadă pe Dumnezeu? Si pe langa asta, deci sunt trei Dumnezei dintre care doar unul nu poate fi văzut? Pai sunt trei Dumnezei sau totuși doar unul?
"Domnul" este un titlu, însemnând si proprietar sau stăpân. Este folosit cu privire la Tatăl, cu privire la Isus dar și la multi dintre oameni. Înseamnă asta că si acei oameni sunt parte a "Dumnezeului"?
" Și veți ști că Eu sunt în mijlocul lui Israel, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru și nu este altul afară de Mine. Și poporul Meu niciodată nu va mai fi de ocară." - chiar și traducerea Cornilescu arată în introducere ca in original, in locurile redate cu "DOMNUL" este scrisă tetragrama, adică numele lui Dumnezeu - Iehova.
"Cum vine asta? Dumnezeu Tatăl e singurul Domn, apoi Domnul Isus e tot Domnul nostru? " - Isus însuși a spus despre discipolii săi într-o rugăciune către Tatăl sau - ai Tăi erau și Tu mi i-ai dat mie.
Așa ca de aici nicidecum nu reiese ca Isus este egal cu Tatăl, cu cel despre care Isus a zis ca este Tatăl său si Dumnezeul său.
"Dumnezeu să te lumineze să înțelegi Biblia mai în profunzime." - tocmai din acest motiv aleg concluzia care se armonizează cu toată scriptura, nu doar cu unele părți.
Țin sa te contrazic, Isaia chiar L a văzut pe Dumnezeu ptc L a văzut șezând pe scaunul Lui de domnie, nu a văzut o închipuire, o lumina, ceva. Adică scrie în primul verset din cap 6 ca poalele mantiei Lui umpleau Templul, deci asta înseamnă că Îl vedea deslușit, din moment ce Ii vedea pana și mantia. În 1 Împărați 22:19 scrie ca Mica L a văzut pe Domnul stand pe scaunul Lui de domnie și toată oștirea cerurilor stand lângă El, la dreapta și la stânga Lui. Deci, înseamnă că L a văzut cu adevărat, deslușit. În Ioan 12 de la versetul 37 la 42 aprox. se descrie faptul ca oamenii nu credeau în Domnul Isus și mai jos, în versetul 41 scrie ca Isaia a spus aceste lucruri când a văzut slava Lui și a vorbit despre El. Deci acolo, în Isaia 6:1 L a văzut pe Domnul Isus și a zis că e Dumnezeu.
Și acum, cel mai vizibil și puternic argument este în Isaia 9:6 unde scrie asa: "Căci un Copil ni S-a născut, un Fiu ni s-a dat și domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veșniciilor, Domn al păcii.". De la o poștă se vede ca e vorba de Domnul Isus, dar, dacă totuși nu crezi, du te la trimiteri sa vezi ca te duce în Noul Testament unde e vorba tocmai de El. Și cum? Domnul Isus sa fie numit Dumnezeu? DA, pentru ca El este Dumnezeu! Sunt atâtea versete care arată asta, atât din Noul Testament cât și din Vechiul Testament. Cum poți sa nu crezi când ai Biblia în mână? Iar legat de Duhul Sfant ti am dat deja pasajul din Faptele apostolilor, care mărturisește clar ca și El e Dumnezeu. Dar, totuși, dacă nu vrei (din nou) sa crezi, mai sunt pasaje care mărturisesc ca Duhul Sfant e și El Dumnezeu. Citește Faptele apostolilor 28:25, 26. Acolo scrie ca "Bine a spus Duhul Sfânt prin prorocul Isaia către părinții voștri, când a zis: "Du-te la poporul acesta și zi-i:
Nu era viziune? Adică poate omul fizic să-l vadă pe Dumnezeu care este spirit? Deci reiese din cuvintele tale ca Dumnezeu minte cand afirmă că nu poate omul să-l vadă?
Deci la văzut deslușit spui, ai găsit poate vreo descriere a lui Dumnezeu? Fiindcă eu am găsit doar descrierii ai tronului său, cum este în jurul lui... Desigur nu înseamnă ca Dumnezeu stă pe un tron fizic din pietre scumpe, este doar pentru a sublinia măreția, frumusețea si puterea.
Referitor la Isaia, in original scrie că e vorba de Iehova, nu de Isus.
În cd privește Ioan cap. 12, pai citește și versetele următoarele pentru claritate - Iar Isus a strigat: „Cine crede în Mine nu crede în Mine, ci în Cel ce M-a trimis pe Mine.
45
Şi cine Mă vede pe Mine vede pe Cel ce M-a trimis pe Mine...49 Căci Eu n-am vorbit de la Mine însumi, ci Tatăl, care M-a trimis, El însuşi Mi-a poruncit ce trebuie să spun şi cum trebuie să vorbesc. Reiese din cuvintele lui Isus ca este egal cu Tatăl său sau ca este inferior și a venit ca reprezentat al său.
Isaia 9:6 - „Cuvântul era un dumnezeu". Poziția proeminentă a Cuvântului între creaturile lui Dumnezeu ca Întâi născut, cel prin care Dumnezeu a creat toate lucrurile, și ca Purtător de cuvânt al Său constituie o bază reală pentru a fi numit „un dumnezeu" sau ființă puternică. Conform profeției mesianice din Isaia 9:6, el avea să fie numit „Dumnezeu Puternic", însă nu Atotputernicul Dumnezeu, și avea să fie „Tată Etern" al tuturor celor ce urmau să aibă privilegiul de a fi supuși ai săi. Zelul Tatălui său, „Iehova al armatelor", avea să realizeze acest lucru (Is 9:7). Fără îndoială, dacă Adversarul lui Dumnezeu, Satan Diavolul, este numit un ‘dumnezeu’ (2Co 4:4), întrucât stăpânește asupra oamenilor și a demonilor (1Io 5:19; Lu 11:14-18), atunci cu atât mai mult Fiul întâi născut al lui Dumnezeu poate fi numit „un dumnezeu", „dumnezeul unic-născut", potrivit celor mai demne de încredere manuscrise ale textului din Ioan 1:18.
Sper ca nu vei afirma ca Satan este egal cu Tatăl și chiar parte a "trinității" deoarece este numit si el în scriptură dumnezeu?
Satana nici n-are cum sa fie Dumnezeu având în vedere toate versetele care îl defaimeaza. În schimb, referitor la Domnul Isus și Duhul Sfant nu apare nici măcar un cuvânt de defăimare, dimpotrivă, sunt foarte multe versete care le demonstrează Dumnezeirea. De ce continui sa te contrazici cu Biblia? Dacă acolo scrie ca Domnul Isus e numit "Dumnezeu puternic", cum să nu înțelegi ca este vorba de faptul ca și El e Dumnezeu adevărat?
În Luca 5:20, 21 scrie ceva important. Domnul Isus i-a iertat păcatele slăbănogului și cărturarii și fariseii au început sa cârtească și sa zică "Cine poate să ierte păcatele decât singur Dumnezeu?". Cărturarii, din câte presupun ca știi, erau oameni foarte învățați și cunoșteau bine Legea și Prorocii. Ei știau ca numai Dumnezeu poate ierta păcatele și totuși Domnul Isus a iertat păcatele atâtor bolnavi. Cum vine asta? Nu înseamnă că Domnul Isus e Dumnezeu? Ba da! Exact asta înseamnă. Un om nu are puterea de a ierta păcatele altor oameni, numai Dumnezeu poate face asta. Ți am dat pana acum multe dovezi în ceea ce privește Sfanta Treime. Dacă nu vrei sa îți despietresti inima, e rău...
Dar, am totuși o întrebare: tu cine crezi ca sunt Domnul Isus și Duhul Sfant? Dar detaliat, te rog.
"În Luca 5:20, 21 scrie ceva important. Domnul Isus i-a iertat păcatele slăbănogului și cărturarii și fariseii au început sa cârtească și sa zică "Cine poate să ierte păcatele decât singur Dumnezeu?". " - îți scapă un detaliu. Referitor la toate acestea, cat și la învățătură pe care o preda, Isus spune ca le-a primit de la Tatăl. Dumnezeul Atotputernic este cel care ia acordat această autoritate.
"De ce continui sa te contrazici cu Biblia?" - oare? De fapt ți-am atras atenția ca interpretarea ta pe care o dai acelor versete contrazice restul scripturii.
Din Scripturile ebraice reiese cu consecvență că nu există decât un singur Dumnezeu Atotputernic, Creatorul tuturor lucrurilor, Cel Preaînalt, al cărui nume este Iehova (Ge 17:1; Is 45:18; Ps 83:18). Acesta este motivul pentru care Moise a spus națiunii Israel: „Iehova, Dumnezeul nostru, este un singur Iehova. Să-l iubești pe Iehova, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu toată puterea ta" (De 6:4, 5). Scripturile grecești creștine nu contrazic această învățătură, pe care slujitorii lui Dumnezeu o acceptă și în care cred de mii de ani, ci, dimpotrivă, o susțin (Mr 12:29; Ro 3:29, 30; 1Co 8:6; Ef 4:4-6; 1Ti 2:5). Isus Cristos însuși a afirmat „Tatăl este mai mare decât mine" și a spus despre Tatăl că este Dumnezeul său, „singurul Dumnezeu adevărat" (Ioa 14:28; 17:3; 20:17; Mr 15:34; Re 1:1; 3:12). În numeroase ocazii, Isus a transmis ideea că îi este inferior și supus Tatălui (Mt 4:9, 10; 20:23; Lu 22:41, 42; Ioa 5:19; 8:42; 13:16). Chiar și după înălțarea lui Isus la cer, apostolii au continuat să-l prezinte ca atare (1Co 11:3; 15:20, 24-28; 1Pe 1:3; 1Io 2:1; 4:9, 10).
Aceste aspecte constituie motive întemeiate pentru a reda fragmentul din Ioan 1:1 „Cuvântul era un dumnezeu". Poziția proeminentă a Cuvântului între creaturile lui Dumnezeu ca Întâi născut, cel prin care Dumnezeu a creat toate lucrurile, și ca Purtător de cuvânt al Său constituie o bază reală pentru a fi numit „un dumnezeu" sau ființă puternică. Conform profeției mesianice din Isaia 9:6, el avea să fie numit „Dumnezeu Puternic", însă nu Atotputernicul Dumnezeu, și avea să fie „Tată Etern" al tuturor celor ce urmau să aibă privilegiul de a fi supuși ai săi. Zelul Tatălui său, „Iehova al armatelor", avea să realizeze acest lucru (Is 9:7). Fără îndoială, dacă Adversarul lui Dumnezeu, Satan Diavolul, este numit un ‘dumnezeu’ (2Co 4:4), întrucât stăpânește asupra oamenilor și a demonilor (1Io 5:19; Lu 11:14-18), atunci cu atât mai mult Fiul întâi născut al lui Dumnezeu poate fi numit „un dumnezeu", „dumnezeul unic-născut", potrivit celor mai demne de încredere manuscrise ale textului din Ioan 1:18.
Când a fost acuzat de împotrivitori că ‘se făcea dumnezeu’, Isus le-a răspuns: „Nu este scris în Legea voastră: «Am spus: „Sunteți dumnezei"»? Dacă el i-a numit «dumnezei» pe cei împotriva cărora a vorbit cuvântul lui Dumnezeu, și totuși Scriptura nu poate fi anulată, cum de-mi ziceți mie, pe care Tatăl m-a sfințit și m-a trimis în lume: «Blasfemiezi», pentru că am spus: Sunt Fiul lui Dumnezeu?" (Ioa 10:31-37). Isus a citat aici din Psalmul 82, unde judecătorii umani condamnați de Dumnezeu fiindcă nu făceau dreptate sunt numiți „dumnezei" (Ps 82:1, 2, 6, 7). Astfel, Isus a arătat cât de absurd era să fie acuzat de blasfemie pentru afirmația că era „Fiul lui Dumnezeu" – nici pe departe Dumnezeu.
Nu sunt de acord cu cele spuse de tine, întrucât Biblia contrazice ideile tale. Totuși nu le voi mai comenta, orice as spune tu spui alt "argument de al vostru" cu versete din Biblie înțeles greșit sau scoase din context.
Te am întrebat o data și voi repeta: Tu cine consideri ca este Domnul Isus? Detaliat as prefera, ca dacă îmi zici ca e doar un om nu ma ajuți cu nimic.
"întrucât Biblia contrazice ideile tale." - cum anume?
"tu spui alt "argument de al vostru" cu versete din Biblie înțeles greșit sau scoase din context" - nu ți se pare ca sunt doar acuzații goale? De exemplu, cand ai adus in discuție un verset, dând-ui o interpretare trinitară, ți-am atras atenția la context, că chiar următoare versete contrazic interpretarea ta. Tu însă, niciodată nu ai adus ceva concret, doar afirmații că aș fi rupt ceva de contex. Se poate ceva concret?
Isus, Fiul lui Dumnezeu, este prima ființă creată de Dumnezeu. Coloseni 1:15 El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, Cel întâi născut din toată zidirea.
Revelatia 3:14 ( apocalipsa) Îngerului Bisericii din Laodiceea scrie-i: „Iată ce zice Cel ce este Amin, Martorul credincios şi adevărat, Începutul zidirii lui Dumnezeu:
De aceea este numit Fiul întâi născut.
Mai este numit si Fiul unic născut ( sau conform unei traduceri mai puțin fidele - singurul Fiu, deși si ceilalți îngeri sunt numiți fii). Ioan 3:16 Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât l-a dat pe Fiul său unic-născut, pentru ca oricine manifestă credință în el să nu fie distrus, ci să aibă viață veșnică.
Acest Fiu a fost folosit de Dumnezeu la crearea tuturor celorlalte lucruri și ființe. Coloseni 1:16 pentru că prin el au fost create toate celelalte lucruri din ceruri și de pe pământ, cele văzute și cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie guvernări, fie autorități. Toate celelalte lucruri au fost create prin el și pentru el.
Ca Fiu, normal că nu este egal cu Tatăl său și nici o parte a unei trinității mistice. Isus Cristos însuși a afirmat „Tatăl este mai mare decât mine" și a spus despre Tatăl că este Dumnezeul său, „singurul Dumnezeu adevărat" (Ioa 14:28; 17:3; 20:17; Mr 15:34; Re 1:1; 3:12). În numeroase ocazii, Isus a transmis ideea că îi este inferior și supus Tatălui (Mt 4:9, 10; 20:23; Lu 22:41, 42; Ioa 5:19; 8:42; 13:16). Chiar și după înălțarea lui Isus la cer, apostolii au continuat să-l prezinte ca atare (1Co 11:3; 15:20, 24-28; 1Pe 1:3; 1Io 2:1; 4:9, 10).
"Isus, Fiul lui Dumnezeu, este prima ființă creată de Dumnezeu. Coloseni 1:15 El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, Cel întâi născut din toată zidirea." - Totuși sunt pasaje în Biblie în care scrie ca El este Cel Întâi Născut dintre cei morți, deci poate ca acel verset tot la asta se referă, așa că nu imi spune nimic concret. În schimb, știu ca scrie în Apocalipsa 1:11 "Eu sunt Alfa și Omega, Cel dintâi și Cel de pe urma.". Dacă Domnul Isus este Cel dintâi, cum ar putea să fie creat?
"Ca Fiu, normal că nu este egal cu Tatăl său și nici o parte a unei trinității mistice. " - Trinitatea nu este nimic mistic, e total biblica aceasta învățătură.
"În numeroase ocazii, Isus a transmis ideea că îi este inferior și supus Tatălui" - Ai auzit vreodată de smerenie? Și tu vei spune întotdeauna ca ii ești inferior și supus tatălui tau deși ambii sunteți/ați fost adulți. Dacă tu te faci inferior tatălui tău nu înseamnă că nu sunteți amândoi oameni. Asa e și în cazul Domnului Isus cu Dumnezeu.
"Chiar și după înălțarea lui Isus la cer, apostolii au continuat să-l prezinte ca atare" - Ti am spus ca este vorba de smerenie.
Hai sa citim ceva din Apocalipsa. Apocalipsa 1:8: "" Eu sunt Alfa și Omega, Începutul și Sfârșitul ", zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era și Cel ce vine, Cel atotputernic.". Mai jos, în versetul 11 Domnul Isus a spus ca El este Alfa și Omega, Cel dintâi și Cel de pe urmă iar în versetul 17 scrie ca tot El este Cel dintâi și Cel de pe urmă. Ok, în Isaia 41:4 Dumnezeu a spus ca El este Cel dintâi și Același până în cele din urma veacuri. Stai asa, cum vine asta? Și Dumnezeu și Domnul Isus sunt "Cel dintâi"? Păi cum pot 2 Persoane diferite sa fie Cel dintâi? Sau nu cumva asta înseamnă că si Domnul Isus și Dumnezeu sunt Dumnezeu? Ba da ptc altfel nu ar putea fi Amândoi "Cel dintâi" ptc nu ar avea sens.
Și altceva ce nu ar avea sens: Cum poate fi Domnul Isus omniprezent dacă nu e Dumnezeu? Dacă e asa, înseamnă că și sfinții la care se închină ortodocșii sunt omniprezenti, ceea ce voi contestați. Matei 18:20: "Căci, acolo unde sunt doi sau trei adunați în Numele Meu, sunt și Eu în mijlocul lor". În Ioan 14:14 scrie "Dacă veți cere ceva în Numele Meu, voi face.". Cum? Este și omnipotent? Pai ziceai ca e doar un Om. Atunci, dacă și oamenii sunt omniprezenti și omnipotenti, de ce nu va rugați și voi sfinților?
"Coloseni 1:15 El este chipul Dumnezeului celui nevăzut, Cel întâi născut din toată zidirea." - Totuși sunt pasaje în Biblie în care scrie ca El este Cel Întâi Născut dintre cei morți, deci poate ca acel verset tot la asta se referă, așa că nu imi spune nimic concret." - Întâiul născut din morți deoarece e prima persoana înviată la viață nemuritoare. Toate celelalte persoane care au fost inviate, au inviat cu corp fizic si mai târziu au murit iarăși. Dar Isus - "El a fost omorât în carne, dar a fost făcut viu în spirit".
Si asta nu anulează faptul că este prima creație a lui Dumnezeu, Întâiul născut din toată creația.
„Eu sunt Alfa şi Omega,... Cel care este, care era şi care va veni, Cel Atotputernic" (Revelaţia 1:8). În cartea Revelaţia, acesta este primul din cele trei momente când Iehova însuşi vorbeşte din cer (vezi şi Revelaţia 21:5-8; 22:12-15.) Vorbește Tatal, Dumnezeul Atotputernic, nu Isus.
""În numeroase ocazii, Isus a transmis ideea că îi este inferior și supus Tatălui" - Ai auzit vreodată de smerenie? Și tu vei spune întotdeauna ca ii ești inferior și supus tatălui tau deși ambii sunteți/ați fost adulți. " - Deci, unul din cei trei Dumnezei este smerit, ceilalți nu? Că doar Tatăl niciodată nu a spus ca a fost învățat de Fiul, dau trimis, sau ca Fiul este Dumnezeul său...
Și comparația nu e deloc potrivită - Dumnezeu nu îmbătrânește că sa fie ajuns din urma de exemplu ca putere, in plus, chiar dacă sunt adult, tatăl meu rămâne in continuare o autoritate pentru mine.
""Căci, acolo unde sunt doi sau trei adunați în Numele Meu, sunt și Eu în mijlocul lor". În Ioan 14:14 scrie "Dacă veți cere ceva în Numele Meu, voi face.". Cum? Este și omnipotent?" - ca cap al congregației creștine, Isus are autoritate si putere de a se îngriji de continuatorii sai. Autoritate care i-a fost acordată - " toată autoritatea mi-a fost dată...". Dată de cineva cu o autoritate si mai mare.
"Pai ziceai ca e doar un Om. " - am spus că sa născut ca om perfect, echivalentul lui Adam. Și-a dat viața umană ca răscumpărare și a fost înviat ca ființa spirituală, fiind a doua persoană din univers ca autoritate, este Fiul Atotputernicului Dumnezeu.
"„Eu sunt Alfa şi Omega,... Cel care este, care era şi care va veni, Cel Atotputernic" (Revelaţia 1:8). În cartea Revelaţia, acesta este primul din cele trei momente când Iehova însuşi vorbeşte din cer (vezi şi Revelaţia 21:5-8; 22:12-15.) Vorbește Tatal, Dumnezeul Atotputernic, nu Isus. " - De fapt, Domnul Isus vorbea acolo ptc și mai jos tot El a spus ca e Alfa și Omega în versetul 11. Și e clar ca acolo Domnul Isus a vorbit ptc mai jos L a descris, iar pe Dumnezeu Tatăl nu Îl poate vedea nimeni. În plus, știm ca Tatăl este Duh, nu va semăna niciodată cu un fiu al omului, cum scrie în versetul 13. Deci Domnul Isus a vorbit acolo, la fel și în versetul 17 unde scrie ca El e Cel dintâi și Cel de pe urmă, la fel cum a spus și Dumnezeu Tatăl în Isaia
Ia citește ce a spus Pavel în Galateni 1:1: "Pavel, apostol NU de la oameni, nici printr-un OM, ci prin ISUS HRISTOS și prin DUMNEZEU TATĂL, care L-a înviat din morți, " si în versetele 11 și 12: "Fraților, vă mărturisesc că Evanghelia propovăduită de mine NU este de obârșie OMENEASCĂ, pentru că n-am primit-o, nici n-am învățat-o de la vreun OM, ci prin descoperirea lui ISUS HRISTOS.". Deci Domnul Isus nu este om, după cum spuneam. În plus, în Filipeni 2:6-8 scrie: " El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuși n-a crezut ca un lucru de apucat să fie DEOPOTRIVĂ cu Dumnezeu, ci S-a dezbrăcat pe Sine Însuși și a luat un chip de rob, făcându-se ASEMENEA oamenilor. La înfățișare a fost găsit CA un om, S-a smerit și S-a făcut ascultător până la moarte, și încă moarte de cruce. ". Aici este descrisa CLAR Dumnezeirea Lui, că deși era Dumnezeu a coborât pe pământ pentru noi și a luat chip de om, nu ca a fost om și a coborât pe pământ tot ca om. În plus, în Filipeni 1:19 scrie "prin ajurorul Duhului lui Isus Hristos" și în majoritatea versetelor scrie "Duhul lui Dumnezeu". Deci, alta dovada ca și Domnul Isus e Dumnezeu. Am scris nenumărate comentarii în care ți am prezentat atât de clar ca Domnul Isus este Dumnezeu, ca și un copil ar înțelege. Eu nu mi mai irosesc timpul sa îți explic ptc ai inima impietrita și oricum se cunoaște deja că martorii lui Iehova când au văzut ca învățăturile Bibliei nu se potrivesc cu învățăturile lor, și au schimbat Biblia. Nu stiu cum de poți înainta atât de mult în argumentele tale care contrazic atât de clar restul Bibliei... Adică Biblia nu se contrazice, daca atâtea versete spun ca exista Sfânta Treime, totuși tu îmi dai ca exemplu acele versete care s epot interpreta în mai multe feluri și astfel "demonstrezi" ca ai dreptate. Dacă aveai dreptate, atunci învățăturile tale nu se mai contraziceau cu restul Bibliei. Chiar m-am saturat sa îmi bat gura degeaba, orice as spune nu accepți deși e evident ca am dreptate. Vei fi tras la răspundere la final ptc refuzi adevărul, mai bine te ai pocăi de aceste învățături și ai accepta ceea ce spune Biblia
"se cunoaște deja că martorii lui Iehova când au văzut ca învățăturile Bibliei nu se potrivesc cu învățăturile lor, și au schimbat Biblia." - să știi că ești amuzantă. Martorii au depus mari eforturi pentru a studia manuscrisele disponibile, a le compara. Din acest motiv traducerea realizată este demnă de incredere, ușor de înțeles, din ea lipsesc versete apocrife adăugate de unii traducători lipsiți de scrupule in încercarea de a susține doctrina păgână a trinității ( lucru ce nu-l știai ba chiar le foloseai in argumentatie).
"argumentele tale care contrazic atât de clar restul Bibliei" - mda, de fapt anume acest lucru ți-am demonstrat cu privire la argumentele tale. Și deși deseori aud de la tine că aș fi rupt ceva din context, anume acest lucru îl faci - de nenumărate ori ți-am atras atenția ca chiar următoare versete contrazic explicația pe care încerci să o dai unor versete.
Ca de exemplu " Evanghelia propovăduită de mine NU este de obârșie OMENEASCĂ," - și uiți cu desăvârșire cuvintele lui Isus ca nu spune nimic de la el ci cum la învățat Tatăl. De asemenea de la Tatăl său a primit autoritate si putere, de acei ca cap al congregației creștine poate veghea asupra ei.
"El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuși n-a crezut ca un lucru de apucat să fie DEOPOTRIVĂ cu Dumnezeu, " - si tu aici citești ca Isus e egal cu Tatăl? Chiar si din această redare care lasă de dorit nu rezultă acest lucru.
Uiți cu desăvârșire cuvintele lui Isus că este un singur Dumnezeu, Tatăl, ca este Dumnezeul lui Isus chiar si după întoarcerea la cer.
Mai straniu este că nu-ți dai seama de absurditatea afirmațiilor - este un singur Dumnezeu Atotputernic, si după asta afirmi ca sunt trei Dumnezei ( și încă un Dumnezeu are la randul sau Dumnezeu)
Unui in încercarea de a rezolva această dilemă afirmă ca este doar o singura persoana care are trei manifestări, o altă absurditate, o singura persoana care se învață pe ea, se trimite, își plătește s-a.m.d. Un fel de sizofrenic... Voi însă, deși recunoașteți că Tatăl si Fiul sunt două persoane diferite, contraziceți totul in încercarea de ai face egali.
"daca atâtea versete spun ca exista Sfânta Treime, " - nici un verset nu afirmă aceasta. De fapt, nici nu exista așa termen in scriptură.
"totuși tu îmi dai ca exemplu acele versete care se pot interpreta în mai multe feluri și astfel "demonstrezi" ca ai dreptate. Dacă aveai dreptate, atunci învățăturile tale nu se mai contraziceau cu restul Bibliei." - ce se poate interpreta in mai multe feluri? Cuvintele ca Tatăl este Dumnezeul lui Isus? Sau ca Fiul a primit autoritate de la Tatăl? Sau poate faptul ca Fiul se supune Dumnezeului sau?
Mai recitește comentariile, dar fără prejudecăți, si vezi ca spre deosebire de interpretatea ta, ceea cd ți-am spus se armonizează cu toată scriptura, inclusiv și cu versetele cărora încercai să le dai o altă explicație. Tu însă, ai ocolit de fiecare dată versetele pe care le-am menționat și care nicidecum nu-și aveau locul in povestea ta.
Și pe lângă toate acestea, mai meditează la un aspect.
Romani 8:17 Prin urmare, dacă suntem copii, suntem și moștenitori – da, moștenitori ai lui Dumnezeu, dar comoștenitori cu Cristos –, cu condiția să suferim împreună cu Cristos ca să fim și glorificați împreună cu el.
In plus despre ei scrie că sunt frații lui Cristos. Ei devin fii ai Dumnezeului Atotputernic și frați cu Cristos. Deci nicidecum Isus nu este egal cu Tatăl său.
E tot dumnezeu dar nu stie unul ce face celalalt, ca la nebuni.
Marcu 13:32 VDC
"Cât despre ziua aceea, sau ceasul acela, nu știe nimeni, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl."
Mai degraba eu cred ca aiuritii care au scris Evangheliile nu stiau unul de celalalt si altii au tradus dupa ureche.
Ce e cu tine? Numai clipa venirii nu o știe Domnul Isus, în rest știe tot. Nu e cs la nebuni.
Ioan 14:1-14
"Să nu vi se tulbure inima. Aveți credință în Dumnezeu și aveți credință în Mine. În casa Tatălui Meu sunt multe locașuri. Dacă n-ar fi așa, v-aș fi spus. Eu Mă duc să vă pregătesc un loc. Și după ce Mă voi duce și vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce și vă voi lua cu Mine, ca, acolo unde sunt Eu, să fiți și voi. Știți unde Mă duc și știți și calea într-acolo." „Doamne", I-a zis Toma, „nu știm unde Te duci. Cum putem să știm calea într-acolo?" Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. Dacă M-ați fi cunoscut pe Mine, ați fi cunoscut și pe Tatăl Meu. Și de acum încolo Îl veți cunoaște; și L-ați și văzut." „Doamne", i-a zis Filip, „arată-ne pe Tatăl și ne este de ajuns!" Isus i-a zis: „De atâta vreme sunt cu voi și nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu dar: ‘Arată-ne pe Tatăl’? Nu crezi că Eu sunt în Tatăl și Tatăl este în Mine? Cuvintele pe care vi le spun Eu, nu le spun de la Mine, ci Tatăl, care locuiește în Mine, El face aceste lucrări ale Lui. Credeți-Mă că Eu sunt în Tatăl și Tatăl este în Mine; credeți cel puțin pentru lucrările acestea. Adevărat, adevărat vă spun că cine crede în Mine va face și el lucrările pe care le fac Eu; ba încă va face altele și mai mari decât acestea, pentru că Eu mă duc la Tatăl: și orice veți cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în Fiul. Dacă veți cere ceva în Numele Meu, voi face."
Daca dumnezeul din Vechiul Testament ar fi fost atotstiutor ar fi stiut ca o sa apara Iisus si o sa faca necazuri.
Dar n-a suflat o vorba.
?
Ioan 3:16 "Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică."
Prin jertfa Domnului Isus noi putem acum sa intram în rai, deci cum ar fi putut el "sa facă necazuri"?
El a făcut TOTUL pentru noi, Și a dat VIAȚA pentru niste oameni păcătoși, care nu meritau nimic, decât sa moară fiecare pentru păcatele lui. Dar a venit El, care a fost sfânt în toată purtarea Lui, care a făcut necontenit voia lui Dumnezeu, care a făcut atâtea semne și minuni pe pământ și a ajutat atâția oameni care au avut nevoie de El... Pe nimeni n a refuzat. El, care a fost atât de sfânt și minunat, a trebuit sa moară pentru noi, în chinuri groaznice, ca sa putem ajunge și noi în rai. Ne a purtat toată vina pe cruce, tot păcatul și prin rănile Lui suntem mântuiți și vindecați. El a făcut TOT, absolut tot ce a putut pentru noi.
Tu ai fi făcut asta în locul Lui?
Tu sa fii sfânt, curat, sa creezi toată lumea și tot ce e pe ea, sa faci omul ca cea mai importantă creație. După aceea, tot omul, pe care tu l ai creat, sa înceapă sa păcătuiască împotriva ta, sa nu mai asculte de tine și sa facă tot felul de uraciuni pe pământ. Și după toate astea, tu sa te cobori din cer (unde îngerii îți slujesc, unde trăiești o viata perfecta, sa spunem asa) ca să cobori pe pământ sub forma umană, sa fii batjocorit de oamenii pe care tu i ai creat, ei sa te bata, sa te scuipe în fata, sa îți pună o cununa de spini pe cap, sa te bata cu nuiele, cu palma, sa îți smulgă barba, sa te ia la mișto... Și apoi, sa te pironeasca pe o cruce și sa stai atârnat în mâini și picioare, în durerile acelea cumplite numai ca să poți salva oamenii de la moarte, oamenii care ți au făcut atâta rău, și sa le porți toate păcatele pe cruce pentru a putea ajunge și ei în raiul pregătit de tine. Din nou, tu ai fi făcut asta în locul Lui?
Exact asta a făcut Domnul Isus, cel mai minunat cadou! De ce ești nemulțumit cu darul pe care l ai primit?