| OctavianDanielMaria a întrebat:

Cum se numea faraonul din timpul lui Moise?

8 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Probabile erau doi :. Faraonul Seti I și apoi ăsta murise, iar după el a urmat la tron fiul său Ramses al II-lea

ei, ce zici?

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Ramses al II-lea? Cica cam asa ar fi.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu stiu cum se numea dar te rog uită-te la tot videoclipul acesta https://youtu.be/hSXGYDul7D8

| codrinmaestruldumelor a răspuns:

"Moise pleacă din Madian şi se înfăţişează înaintea faraonului, cerându-i să elibereze poporul lui Dumnezeu. Întrucât faraonul refuză cu încăpăţânare, Egiptul e lovit de zece plăgi devastatoare. Când în cea de-a zecea plagă moare întâiul-născut al Egiptului, faraonul, cu inima zdrobită, îi lasă în sfârşit pe israeliţi să plece. — Exodul, capitolele 5–13.

Pentru majoritatea cititorilor, aceste evenimente sunt bine cunoscute. Dar au avut loc în realitate? Unii susţin că, întrucât numele faraonului nu e precizat, trebuie să fie vorba de ficţiune.* James Hoffmeier, citat mai înainte, precizează însă că scribii egipteni omiteau adesea intenţionat numele duşmanilor faraonului. El afirmă: „Cu siguranţă, istoricii nu vor respinge campania militară întreprinsă de Tuthmosis al III-lea la Meghido, contestându-i istoricitatea pe motiv că numele regelui Cadesului şi cel al regelui Meghidoului nu sunt consemnate". După părerea lui James Hoffmeier, numele faraonului n-a fost menţionat din „motive teologice bine întemeiate". Un motiv ar fi că în acest mod relatarea biblică atrage atenţia asupra lui Dumnezeu, şi nu asupra faraonului.

Dar chiar şi aşa, criticii nu admit că a existat un exod al evreilor. Eruditul Homer Smith susţine că o ieşire în masă din Egipt „ar fi avut cu siguranţă un puternic răsunet în istoria egipteană sau cea siriană... Ar fi mai plauzibil să credem că legenda despre acest exod este, de fapt, relatarea distorsionată şi fictivă a fugii în Palestina a câtorva israeliţi".

E adevărat că nu s-a găsit nici o consemnare egipteană referitoare la acest eveniment. Dar egiptenii nu ezitau să modifice consemnările istorice când adevărul se dovedea a fi umilitor pentru ei sau când era potrivnic intereselor lor politice. După ce a urcat pe tron, Tuthmosis al III-lea a încercat să şteargă amintirea predecesoarei sale, Hatshepsut. Iată ce spune în acest sens egiptologul John Ray: „Inscripţiile ei au fost şterse, obeliscurile ei împrejmuite cu ziduri, iar peste monumentele ei s-a aşternut uitarea. Numele ei nu apare deloc în analele de mai târziu". Şi în timpurile moderne s-a încercat să se modifice sau să se ascundă unele evenimente umilitoare.

Iar în ce priveşte lipsa dovezilor arheologice care să ateste şederea temporară a evreilor în pustiu, trebuie să ne amintim că ei erau un popor nomad. Aşadar, n-au construit oraşe, nici n-au făcut agricultură. Se presupune că n-au lăsat decât urme de paşi pe nisip. Însă dovezi convingătoare ale pelegrinării israeliţilor prin pustiu pot fi găsite chiar în Biblie. În paginile acestei cărţi sacre se face adesea referire la această perioadă (1 Samuel 4:8; Psalmul 78; Psalmul 95; Psalmul 106; 1 Corinteni 10:1–5). De remarcat că şi Isus Cristos a recunoscut că evenimentele din pustiu au avut într-adevăr loc. — Ioan 3:14."-
g04 8/4 pag. 4-5

Răspuns utilizator avertizat
| codrinmaestruldumelor a răspuns (pentru OctavianDanielMaria):

You missed the point, read that again

| codrinmaestruldumelor a răspuns (pentru OctavianDanielMaria):

Sau, ca sa iti raspund si cu Biblia: Matei 11:15 "Cine are urechi sa auda"winking

Răspuns utilizator avertizat