| EmaS a întrebat:

Cum se poate primi mantuirea: numai prin credinţă, sau prin credinţă plus fapte?

Răspuns Câştigător
| Esperança a răspuns:

Nu se poate mantuire fara POCAINTA si fara CREDINTA!
Deoarece Mantuirea este legata de aceste doua lucruri!

84 răspunsuri:
| EmaS explică (pentru lolosaurus):

Nu ma indoctrineaza nimeni.Eu am cautat si am gasit.Bineanteles ca am facut multi ani de studiu Biblic si am cautat in comorile invataturilor lui Dumnezeu.Stii tu, unii citesc Biblia cu scopul de a o denigra, discredita.Iar altii cu scopul de a cunoaste mai mult pe Dumnezeu si voia Lui.

| CristiB93 a răspuns:

UN lucru e clar,credinta fara fapte e moarta, degeaba doar crezi fiind-ca si dracii cred si se cutremura dar asta nu-i mantuieste, trebuie neaparat si fapte daca vrei sa te mantuiesti happy

| danut a răspuns (pentru lolosaurus):

Intr-adevar, asa scrie in versetele respective DAR, dar acestea sunt adresate poporului evreu (de acum 2000 de ani) si nu la NEAMURI. Poprorul evreu din acea vreme TINEA religia lui Dumnezeu asa cum o tinea si Isus Hristos. In mod evident acele versete se ADRESEAZA unui nem DEJA cunoscator de Dumnezeu si nu unora care habar nu au de morala izvorata din poruncile lui Dumnezeu (in speta cele 10 porunci). Pentru nemul evreesc pe langa toate celelalte (ceremoniile religioase) se practica si taierea imprejur. Pentru crestini Isus Hristos a lasat ceea ce a facut el la 27 de ani, un botez CONSTIENT si nu unul facut la 3luni cand esti cica crestinat dar in esenta HABAR NU AI de nimica iar unul de-si spune NAS (numai Dumnezeu are aceasta prerogativa) ia asupra lui pacatele nefacute de respectivul nou crestin. Si daca ala omoara jumate din populatia unui continent (Hitler, Stalin, Papa de la Roma, etc) si-a pus pacate pe cap de nu poate duce intr-o vesnicie. Daca taceai, destept ramaneai (proverb romanesc), dar daca ai spus ceva, macar bazeazate pe ceva SCRIS (care lasa sau a lasat urme) si nu pe snoave auzite la gura sobei.

| chelstone a răspuns (pentru EmaS):

''Spui ca Biblia se contrazice pentru ca tu nu o citesti cu scop.''
Eu credeam ca toate lucrurile pe care le faci in viata au un scop, in principal cand citesti ceva scopul este acela de a te informa. Cand citesti ceva o faci pentru ca esti interesat, deci, ai un scop, daca nu esti interesat e simplu nu citesti.

| EmaS explică (pentru chelstone):

Ea nu se contrazice, se completeaza.

| Parintele a răspuns:

Tu intrebi.tu raspunzi. Eu sunt de parere ca nu exista d-zeu. deci despre ce mantuire sa fie vorba?! Probabil despre mantuirea popeasca ca doar popii mai sunt astazi dovezi ale vechilor obiceiuri primitive de a crede in zei.

| EmaS explică (pentru Parintele):

Eu stiu sigur ca exista Dumnezeu.Domnul Isus a platit pentru pacatele noastre acolo la Golgota. Oricine accepta jertfa Lui,primeste mantuirea, iertarea de pacate, o vesnicie in cer.

| Parintele a răspuns (pentru EmaS):

Fa si mie o poza cu d-zeu sa vad si eu ca exista. Daca exista in creierul tau si al altora ce-ti impartasesc convingerile nu inseamna ca exista si in realitate.

| EmaS explică (pentru Parintele):

Nici creierul nu se vede, si totusi gandesti.Mai mult sau mai putin. Nici curentul electric.Asta nu inseamna ca nu exista.

| doctorandus a răspuns:

"Mi-aduc aminte de o discuție în contradictoriu între tineri de la diverse culte neoprotestante, unii susțineau că mântuirea e doar prin credință și dădeau citate din Biblie care susțineau asta, alții susțineau că e și prin fapte, dădeau și ei citate cu care îi contraziceau pe primii, dar niciunul dintre ei n-ar fi admis concluzia logică și anume că Biblia se contrazice (predica lui Isus din Evanghelia după Matei și Epistola lui Iuda îl contrazic pe Apostolul Pavel asupra dogmei mântuirii)." Citat de pe http://ro.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Cafenea

| Parintele a răspuns (pentru EmaS):

Creiereul se vede daca cauti neaparat sa vezi asta pori despica harca unui porc si vei vedea minunea de creier asemanator celui pe care il aveti si Dvs. Crentul electric il puteti simti foarte puternic daca introduceti doua cuie in priza in timp ce stati cu picioarele intr-o galeata cu apa.

| EmaS explică (pentru Parintele):

Ei vezi,asa este si cu Dumnezeu, nu se vede, dar Il poti simti.

| Parintele a răspuns (pentru EmaS):

Tocamai ca eu pot sa-ti dovedesc ca exista creier, tu nu imi poti demonstra ca exista d-zeu. asa ca taci!

| EmaS explică (pentru doctorandus):

Imi pare rau, dar nu gasesc.

| amrevenit a răspuns:

Degeaba ai credinta daca nu ai fapte, mantuirea se face prin fapte si credinta si iubirea fata de cel de aproape de langa tine, si dragostea fata de dumnezeu

| doctorandus a răspuns (pentru EmaS):

Simplu:

Opinia lui Pavel: mantuirea este doar prin credinta, nu si prin fapte (Romani 3:28; 4:4-5).

Opinia lui Matei: Legea lui Moise trebuie tinuta integral (Matei 5:17-19), deci mantuirea este prin fapte si nu prin credinta.

Opinia lui Iacov: credinta fara fapte este moarta (Iacob 2:14-26), mantuirea este prin credinta si prin fapte. Era deci vorba de Iacov, nu de Iuda.

| EmaS explică (pentru doctorandus):

Multumesc.Iti trimit ceva scris de mine, este ceea ce inteleg eu. Faptele sunt rezultatul unei credinte autentice.Multi crestini spun ca mantuirea se capata numai prin credinta in Domnul Isus. Altii spun ca este nevoie de credinta plus fapte. Unii spun ca in Biblie sunt contradictii intre afirmatiile pe care le face Apostolul Pavel care spune ca pentru mantuire este necesara numai credinta in Domnul Isus si Apostolul Iacov care spune ca este nevoie si de fapte bune. Sa fie oare o contradictie intre afirmatiile lor? Eu spun ca este vorba de o completare. Eu cred ca lucrurile stau asa: Pentru mantuire este suficienta jertfa Domnului Isus. Ea este perfecta si completa. Insa, daca in viata crestinului locuieste Domnul Isus, daca acesta are o credinta autentica aceasta va conduce la o viata schimbata si implicit la fapte bune. Faptele bune vor fi efectul credintei. Daca cineva este in Hristos este o faptura noua cele vechi s-au dus iata ca toate lucrurile s-au facut noi. Mintea iti este luminata de Duhul Sfant, iti innoiesti mintea cu Cuvantul lui Dumnezeu, iti schimbi vorbirea, modul de viata, atitudinea, faptele, ordinea prioritatilor, standardele de valori. Daca o persoana spune ca este credincioasa, dar in viata ei nu se vad fapte bune este posibil ca aceea persoana sa aiba o credinta autentica.
,,Daca Dumnezeul si credinta ta nu te poate schimba, schimb'o tu pe ea.,, Daca ramanem in Domnul Isus vom aduce multa roada. Prin aceasta Tatal va fi proslavit.,,
,, Eu sunt adevărata Viţă, şi Tatăl Meu este Vierul. Pe orice mlădiţă care este în Mine, şi n-aduce rod, El o taie; şi pe orice mlădiţă care aduce rod, o curăţă, ca să aducă şi mai mult rod.Acum voi sunteţi curaţi, din pricina Cuvântului pe care vi l-am spus.Rămâneţi în Mine, şi Eu voi rămâne în voi. După cum mlădiţa nu poate aduce rod de la sine, dacă nu rămâne în viţă, tot aşa nici voi nu puteţi aduceţi rod, dacă nu rămâneţi în Mine.,, Haideti sa fim cu totii niste crestini autentici care aduc roada Duhului Sfant in viata lor care sunt sare si lumina sa fim indicatoare catre cer.

Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia
blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege
Cei ce sunt ai lui Hristos Isus şi-au răstignit firea pământească împreună cu patimile şi poftele ei. Dacă trăim prin Duhul, să şi umblăm prin Duhul.

| doctorandus a răspuns (pentru EmaS):

Problema e ca zici ca Pavel, crezi ca Iacob si contrazici Predica de pe Munte. Asta e problema combinarii de idei disparate din Biblie: iti creezi o teorie care nu zice nici ca Pavel, nici ca Matei. Acea teorie nu e teoria lui Pavel sau a lui Matei, ci e teoria construita de tine sau pe care ai auzit-o de la altul. Din punct de vedere logic mantuirea nu poate fi si prin credinta fara fapte si prin fapte fara credinta si prin fapte plus credinta.

Iar ca tacamul sa fie complet, biblistul Bart Ehrman zice ca in Evanghelia dupa Luca mantuirea nu e prin credinta in Isus, ci prin pocainta produsa de moartea lui Isus, care a fost condamnat nevinovat, vezi The Orthodox Corruption of Scripture: The Effect of Early Christological Controversies on the Text of the New Testament (New York: Oxford University Press, 1993), p. 200.

| EmaS explică (pentru doctorandus):

Tu ori nu vrei, ori nu intelegi ce am vrut sa scriu.Mantuirea se primeste numai prin credinta in Domnul Isus.Dar, daca in tine are loc o covertire reala, tu nu mai ramai acelasi.Toate lucrurile s-au facut noi.Ti-ai schimbat modul de viata,gandirea, ordinea prioritatilor, totul.Aduci roada Duhului.

| EmaS explică (pentru amrevenit):

Sa stii ca imi era deja dor de tine!

Răspuns utilizator avertizat
| EmaS explică (pentru lolosaurus):

Si eu ma mir ca au disparut mai multe raspunsuri.O fi vorba de o defectiune.

Răspuns utilizator avertizat
| EmaS explică (pentru lolosaurus):

Nu cumva esti tu acela? laughing

| doctorandus a răspuns (pentru EmaS):

Ok, inteleg ca asta e punctul tau de vedere sau al cultului tau, dar nu este punctul de vedere al lui Matei. Matei zice ca Legea lui Moise trebuie tinuta 100% (taiere imprejur, kosher, decalog, 613 Mitzvot, etc.). Prin urmare Matei refuza mantuirea prin credinta, zice ca e doar prin fapte. Iar la Luca mantuirea nu e prin credinta, ci prin pocainta (=cainta sincera). Incerci sa conciliezi aceste contradictii, dar adevarul este ca Iacob ii contrazice atat pe Pavel cat si pe Matei. Toti trei se contrazic intre ei asupra acestui lucru. Asta este un fapt care tine de ce spun ei cu adevarat, nu de ce teorie insailezi tu pentru a musamaliza contradictiile Bibliei. Tu ii faci mincinosi pe doi dintre ei sau numai pe unul dintre ei, tocmai pentru ca negi ca ei spun lucruri diferite si pretinzi pe nedrept ca ar zice toti acelasi lucru, ca ar sustinte toti aceeasi idee. In seminariile teologice americane (atat protestante cat si catolice), se preda metoda critico-istorica tocmai pentru a-i face pe studentii la teologie sa realizeze ca Matei nu spune acelasi lucru cu Luca, iar Luca nu spune acelasi lucru cu Pavel. Ei au teologii diferite, lucrul asta trebuie inteles pentru a nu mai pretinde in mod naiv ca ar avea toti aceeasi parere.

Un exemplu este dogma invierii mortilor din 1 Corinteni si din Efeseni. Ambele epistole pretind ca ar fi scrise de Pavel. Or, 1 Corinteni zice tocmai pe dos decat Efeseni in privinta invierii mortilor, ceea ce i-a condus pe multi cercetatori sa afirme ca Pavel nu poate fi autorul ambelor puncte de vedere, caci ar insemna ca si-a dat propria teologie peste cap. Teologia din 1 Corinteni e diferita de teologia din Efeseni. Pur si simplu este o aberatie sa pretindem ca ambele epistole ar subscrie la aceeasi teologie.

| EmaS explică (pentru doctorandus):

Eu nu fac mincinos pe niciunul, dragul meu.Crede-ma ca nu mi-as permite asa ceva.Eu spun ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu si ea se completeaza.Cine va scoate din Biblie i se va scoate dreptul la rai.

| doctorandus a răspuns (pentru EmaS):

Era o pilda cu magarul lui Solomon:

In fata lui Solomon se infatiseaza doi evrei care se judeca pentru un magar. Primul evreu zice:

- El cand mi-a cerut magarul, nu mi-a cerut dreptul de a sta la umbra magarului meu, asa ca trebuie sa-mi plateasca pentru ca a stat la umbra lui.

Solomon zice:

- Ai dreptate.

Al doilea evreu zice:

- El cand mi-a imprumutat magarul, mi l-a imprumutat cu tot cu umbra, asa ca nu trebuie sa-i platesc nimic in plus.

Solomon zice:

- Ai dreptate.

Un sfetnic zice:

- Marite Solomon, nu se poate ca amandoi sa aiba dreptate.

Solomon zice:

- Si tu ai dreptate.

Ei bine, cam asta e nivelul explicatiei dumitale asupra contradictiilor din Biblie: te faci ca nu le observi, emiti teorii care ar trebui sa le concilieze, cand e clar pentru oricine gandeste logic ca cei trei nu pot sa aiba toti dreptate. Daca unul dintre ei are dreptate, ceilalti n-au dreptate.

Inca o data:

Matei: mantuirea este prin fapte, dar nu prin credinta.

Luca: mantuirea este prin pocainta, nu prin credinta.

Pavel: mantuirea este prin credinta, dar nu prin fapte.

Iacob: mantuirea este si prin credinta si prin fapte.

Daca si acum negi ca ei se contrazic inseamna ca nu esti capabila sa judeci logic un text tradus in limba romana. Contradictiile respective raman acolo orice ai face, ele nu pot fi indepartate printr-o teorie teologica care incearca sa explice ca de fapt contradictiile respective nu sunt contradictii, ci se completeaza reciproc. Ca si in cazul epistolelor lui Pavel: ori au inviat deja mortii, ori nu au inviat deja mortii, nu se poate ca ambele afirmatii sa fie adevarate in acelasi timp. Alte contradictii referitoare la Pavel consta in faptul ca Luca era prost informat despre viata lui Pavel si relateaza in Faptele Apostolilor evenimente care contrazic afirmatiile pe care le face Pavel in epistole despre propria lui viata (vezi Fapte 9:19-28 contra Galateni 1:17-19). Acuma teologii fie recunosc in mod onest existenta acestor contradictii (lucru pe care multi dintre ei il invata la seminarul teologic, asa ca nu mai are niciun rost sa-l nege) fie incearca sa ne abureasca prin vrajeli de popa de tara, popa care e fie fanatic si nu vrea sa recunoasca erorile Bibliei, fie nescolit cum trebuie si atunci vorbeste ignoranta din el. Vezi pentru detalii citatul de pe http://ro.wikipedia.org/......art_Ehrman

| EmaS explică (pentru doctorandus):

Toate sunt legate una de cealalta. Daca ai credinta in Domnul Isus aceasta lucreaza in tine pocainta. Pocainta rodeste fapte bune.SIMPLU,nu?

| doctorandus a răspuns (pentru EmaS):

Nu, nu e deloc simplu. Asta e doar o explicate scornita pentru a concilia contradictiile, dar ele raman contradictii in ciuda explicatiei date. Ce mi se pare evident aici este ca tu continui sa ignori ca autori diferiti ai Noului Testament spun lucruri diferite si au teologii diferite, care nu pot fi reconciliate. Ai produs o teorie care nu zice nici ca Pavel, nici ca Iacob, nici ca Luca, nici ca Matei, ci face un ghiveci din afirmatiile lor. Nu pleca de la premiza ca Biblia este coerenta, deoarece aceasta presupunere este pur si simplu falsa. Sigur, daca pleci de la premiza ca Biblia este coerenta poti afirma ce afirmi tu. Insa problema este ca in acest caz, conform cu principiul exploziei (care spune ca din contradictie rezulta orice), poate fi demonstrata orice fel de teza si nu mai ai nicio modalitate de a controla ce rezulta din Biblie.

Întrebări similare