anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum va explicati inchiarea la moastele sfintilor cum se practica in zilele noastre cand Sf. Apostol Petru spune "Scoalaate si eu sunt OM, si chiar ingerul lui Dumnezeu spune " Ferestete sa faci una ca asta"? Sau poate moastele sfintilor carora li se inchina crestinii in ziua de azi sunt mai sfinti decat Sf Petru si ingerul Domnului?!

... Când era să intre Petru, Corneliu, care-i ieşise înainte, s-a aruncat la picioarele lui, şi i s-a închinat.
Dar Petru l-a ridicat, şi a zis: "Scoală-te, şi eu sunt om!"
Fapte 10:25, 26

Şi m-am aruncat la picioarele lui ca să mă închin lui. Dar el mi-a zis: "Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, care păstrează mărturia lui Isus. Lui Dumnezeu închină-te! (Căci mărturia lui Isus este duhul prorociei.")
Apocalipsa 19:10, 11

Răspuns Câştigător
| milan9 a răspuns:

Cu ocazia sărbătorii Naşterii Domnului, La mulţi ani şi sărbători fericite!

48 răspunsuri:
| mentholinks a răspuns:

Din disperare oamenii se inchina la orice.

| savvy12 a răspuns:

In Biblie scrie sa-ti cinstesti sfintii, dar oameni fac greseala sa se roage la ei...

| cuib a răspuns (pentru savvy12):

Sa-i cinstesti cat sunt in viata, dupa ce au "adormit" odihneascase in pace

| milan9 a răspuns:

"Cum va explicati inchinarea la moastele sfintilor?" Simplu! Nu este vorba de nici o închinare. Rămăşiţelor trupurilor sfinţilor doar li se aduce cinstire, după modelul perioadei apostolice!

Una dintre mărturiile cele mai vechi despre cinstirea şi prăznuirea sfintelor moaşte (începutul secolului al doilea creştin), ne-o dă epistola Bisericii din Smirna, în legătură cu martiriul Sfântului Policarp (ÎNAINTE DE ANUL 166! ): „Noi am strâns osemintele lui ca un odor mai scump decât aurul şi decât pitrele scumpe şi le-am aşezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie şi Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua naşterii sale celei martirice, spre amintirea biruinţelor sale şi spre întărirea altor luptători".

"Scoală-te, şi eu sunt om!" avea scopul de a-l atenţiona pe soldatul Corneliu că nu trebuia să-l confunde pe Pavel cu divinitatea! Chiar exista acest risc la poporul roman politeist!

| costis a răspuns:

E greu sa intelegi daca ai fost crescut in afara ortodoxiei. Cum iti explici cozile la moastele Sf Parascheva sau ale Sf Nectarie? Dumnezeu i-a cinstit pe acesti sfinti cu darul vindecarilor.

| cuib a răspuns (pentru milan9):

Nu este vorba de inchinare spui tu, am consultat dex-ul online si iata ce scrie la cuvantul inchina " ÎNCHINÁ, închín, vb. I. 1. Refl. A-și manifesta evlavia către divinitate prin practici religioase, specifice fiecărui cult. ♦ (În biserica creștină) A-și face semnul crucii; p. ext. a se ruga. "
Nu crezi ca acelasi lucru il fac enoriasii la cozile interminabile de care amintea costis.
Cand Petru ( nu Pavel ) i-a spus lui Cornelui "Scoală-te, şi eu sunt om!" mai degraba pare sa-i fi spus, " nu mi te inchina, nu sunt Dumnezeu, sunt om"

| cuib a răspuns:

BIne graiesti tu Jasser... sunt convins 100% ca multi din cei ce formeaza cozile de care amintea costis n-au citit Biblia in viata lor, eu cunosc persoane ce au fost la ele si nu au deschis Biblia niciodata

| Angel0 a răspuns:

Sfintii sunt cinstiti in toate religiile unde au aparut si dupa moarte.
Probabil ca anumite culte religioase duc lipsa de sfinti si atunci apar intrebari de genul.

| cuib a răspuns (pentru Angel0):

Nici pe departe Angel0, toate cultele au aciasi sfinti ( mai putin cei gen Stefan cel mare, sa nu-l incurcam cu Sf Stefan, primul martir din Biblie).
O cosideri tu mai sfanta pe Cuvioasa Parascheva, decat pe Sf Petru cel pe a carui temelii este infiintata Biserica lui Isus, sau pe Ingerul DOmnului ( din exemplele date mai sus)? Daca nu, de ce tu sau enoriasii de ce fac ceva ce Sf Petru a spus sa nu se faca? Citim aceiasi biblie indiferent de cult( mai putin cei musulmani care intra in cu totul alta categorie... )

| RisenLight a răspuns:

Ca sa te lamuresc de ce apostolii si ingerii faceau un astfel de gest.Deoarece ei erau inca cu trupul pe pamant ei incercau sa se smereasca oricat de mari in cele duhovnicesti erau.Gandeste-te... nu cumva toti sfinti se considerau mai pacatosi decat cel mai mare criminal din lume.De ce? - Pentru ca se smereau ferindu-se prin aceasta de mandrie si faima desarta.
In ziua de astazi ne inchinam la moastele lor pentru ca ele sunt marturii ale sfinteniei acelui sfant, iar dupa o activitate duhovniceasca sporita Dumnezeu le da cinstea binemeritata precum si odihna sufletelor lor pentru ca dupa cum sti orice rasplata se ia dupa ce ai terminat cu totul o indatorire nu in mijlocul acesteia.
Sper ca ai inteles ce am vrut sa spun si ca te-am lamurit.

| cuib a răspuns (pentru RisenLight):

Despre apostoli ai oarecum dreptate, toata viata traita pe pamant s-au smerit, ingerii in schimb nu au trupuri pamantesti, ci ceresti( cel mai probabil sunt duhuri) Ingerul a spus clar in cartea apocalipsei, " Lui Dumnezeu închină-te! "
Un alt aspect... Domnul Isus a spus, Iată dar cum trebuie să vă rugaţi: "Tatăl nostru care eşti în ceruri! Sfinţească-se Numele Tău... (toata lumea stie rugaciunea aceasta), de asemenea a spus:"Şi orice veţi cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în Fiul. Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face."”(Ioan 14:13-14). Cand te inchini tu chivotului Cuvioasei Parascheva in numele cui ceri tu(sau enoriasii) mantuire si vindecare si tot ce ceri tu( sau enoriasii) in rugaciune, si mai ales cui ii este adresata acea rugaciune Cuvioasei Parascheva sau Lui Dumnezeu.
Daca Lui Dumnezeu, de ce nu te rogi tu cum spune Domnul Isus in Matei 6:6 "Ci tu, când te rogi, intră în odăiţa ta, încuie-ţi uşa, şi roagă-te Tatălui tău, care este în ascuns; şi Tatăl tău, care vede în ascuns, îţi va răsplăti. "

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru cuib):

Cuib,ai perfecta dreptate in raspunsul dat lui "milan9".Cred ca inchinarea la moaste a plecat initial de la cler, care a cautat ca in acest fel sa-i tina mai aproape pe enoriasi. In privinta minunilor facute de moste, este in mod cert un placebo.Totul depinde de puterea credintei si nu de ce reprezinta in mod fizic moastele.

| cuib a răspuns (pentru anonim_4396):

Bine zis Valeriu, Credinta face diferenta. Daca ai credinta mergi la Biserica la slujba te rogi si Dumnezeu iti asculta rugaciuna, repet, daca ai credinta ( "Daca ati avea credinta cat un graunte de mustar, ati zice dudului acestuia: "Dezradacineaza-te si sadeste-te in mare", si v-ar asculta. Luca 17:6)

| ManStrong a răspuns:

Inchinarea la moaste e cea mai murdara afacere pe care biserica a putut s o inventeze in doua mii de ani de stapinire peste minteaintunecata a oamenilor.
Incalca toate principiile biblice moarle si sociale.Tot ce poate fi omenesc in biblie cade prin aceasta practica josnica.

| ManStrong a răspuns (pentru savvy12):

In Biblie nu scrie asa ceva.Scrie sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta, ca sa ai zile multe si sa traisti fericit pe pamint.

| cuib a răspuns (pentru ManStrong):

Foarte dur raspunsul tau laughing

| ManStrong a răspuns (pentru costis):

Ar fi de datoria statulu sa aresteze citeva zeci de preoti si capi ai bisericii pentru daunele aduse pensionarilor si bolnavilor inselati si infometati prin ploi si frig.

| ManStrong a răspuns (pentru cuib):

Dar cred ca e corect.

Adevarul uneori e dur.

| cuib a răspuns (pentru ManStrong):

Ar fi de datoria statului sa studieze Cuvantul Lui Dumnezeu, si anume Biblia, sa-si puna toata geniile din guvern sa studieze in profunzime Biblia inloc sa isi bata capu cu ce taxe sa mai inveteze. Daca ar aloca macar 5% din timpul lor platit pe banii nostri pentru Cuvantul Lui Dumnezeu poate ar ajunge sa inteleaga ca Biblia lasata omenirii interzice inchinarea la oricine altcineva in afara de Dumnezeu, nu lui Sf Gheorghe, Ion, Vasile si cati or mai fi canonizati...

| tinerelul a răspuns (pentru cuib):

Inainte sa arunci cu piatra mai studiaza gramatica limbii romane si apoi studiaza Biblia.

| cuib a răspuns (pentru tinerelul):

Tinerele mergi tu si studiaza limba romana si gramatica ei (pe care o iubesti ), inchinate la toti stalpii de pe strada veneraza tu toti sfintii si roaga-te Domnului sa-ti mantuiasca sufletul. Pacea Domnului fie cu tine, sarbatori fericite. ( Te rog sa nu te ostenesti sa-mi raspunzi daca nu ai ceva de spus referitor la tematica paginii acesteia)

| RisenLight a răspuns (pentru cuib):

Ok ca sa lamurim toate aspectele o sa explic tot pas cu pas :
1.Da ingerii sunt duhuri, dar pentru ca ei in activitatea lor in parte doresc sa exceleze in bine ei practica si virtutea smereniei, oprindu-i pe unii oameni sa ii cinsteasca cand sunt de fata pentru ca nu cumva sa cada in pacatul mandriei, la fel cum au cazut si ingerii care l-au urmat pe Lucifer, devenind intr-un final diavoli.
2.De ce te inchini moastelor unui Sfant/a si cui te rogi cand faci acest lucru?
Deoarece in momentul in care te inchini moastelor unui sfant/a si te rogi pentru ceva anume se intampla 2 lucruri :
-Prin inchinarea la moastele acestora iti arati cinstea si evlavia pe care o ai catre acesti oameni care mijlocesc inaintea lui Dumnezeu (gandeste-te cum te porti cu o persoana pe care o respecti in mod deosebit, ai o atitudine mai umila fata de el )
-Prin ruga noastra catre acestia nu facem altceva decat sa cerem acestora ca prin mijlocirea lor in fata lui Dumnezeu, sa fim iertati de pacate, sa ne fie alinata durerea sufleteasca sau trupeasca dupa caz, sau alte cereri folositoare noua.Este important sa stii ca rugaciunea acestora este mult mai puternica in fata lui Dumnezeu, deoarece acesti oameni au reusit sa ajunga la desavarsire prin viata pe care au dus-o si au reusit totodata sa castige o prietenie (sa ii spunem asa, poate fin umita mai corect comuniune) stransa cu Dumnezeu.In concluzie prin rugaciunea catre sfinti (pe care o facem la moaste sau singuri prin citirea de acatiste sau paraclise) cerem sfantului/ei sa se roage la randul lor lui Dumnezeu pentru ceea ce ne apasa trupul sau sufletul.Prin aceasta realizam o rugaciune indirecta lui Dumnezeu.Deci intru-un final lui Dumnezeu ne rugam, insa cu ajutor primit de la sfantul/a carui/ei ii cerem sa medieze intre noi si Dumnezeu si sa ne completeze rugaciunile.
3.In Matei 6, 6 Iisus se adreseaza fariseilor si carturarilor care se mandreau prin rugaciunile lor, ei facandu-le in fata tuturor oamenilor pentru slava desarta. Iisus spune acestea pentru a atentiona oameni ca modul gresit de rugaciune al fariseilor si carturarilor nu este demn de urmat, ci in timpul rugaciunii (fie ea in fata tuturor, fie ea in particular ) trebuie facuta cu smerenie si concentrare pe esenta rugaciuni si nu pe ceea ce cred oamenii despre tine daca tu arati ca esti om rugator. Celora care se smeresc le rasplateste Dumezeu.Si ca sa inchei iti spun ca in timpul in care te rogi unui sfant/a la moastele sale nu se percepe un gest de mandrie (de genu vai ca cine sunt eu ca m-am inchinat la moaste), fiindca depinde de starea sufleteasca a fiecaruia.Adica daca te rogi smerit si concentrat pe rugaciune sfantului/ei a caror moaste te inchini,aceasta nu poate fi perceputa ca gest de mandrie, pentru ca tu nu urmaesti acest lucru, insa daca faci opusul si cauti slava oamenilor atunci poti sa percepi inchinarea acelui om la moaste ca gest de mandrie, pentru ca un astfel de om nu va ezita sa se laude cu ceea ce a facut (genul de om :vaai ce bine m-am simtit ca m-am inchinat la moaste si vai cat drum am batut sa ma inchin la ele - ).Cum am spus inchinarea la moaste este un lucru care priveste subiectiv fiecare persoana si consta in ceea ce tu simti si nu in a cauta sa te slavesti singur pentru ceea ce ai facut.

Ps :Mai am cateodata probleme de exprimare si vorbesc in fraze lungi.Te rog sa ma scuzi daca in unele parti raspunsul meu este indescifrabil. Daca exista astfel de parti te rog sa mi le aduci la cunostinta, dar in rest sper ca te-am lamurit cat de cat in privinta inchinarii la moaste si a celorlalte aspecte.

| cuib a răspuns (pentru RisenLight):

Multumesc pentru raspunsul tau mai mult decat elaborat, nu-ti fa probleme in privinta frazelor lungi, sunt unii useri aici ce urmaresc doar gramatica limbii romane ce n-au nici o treaba cu intrebarile puse...
M-as fi bucurat mult mai mult daca in raspunsul tau veneai si cu exemple/versete din Biblie, caci aceasta este cartea ce trebuie s-o " ascultam" si respectam noi, crestinii ce credem in Domnul Isus Hristos. N-as vrea sa crezi ca plec de la bun inceput pe o idee preconceputa dar nu-mi pot scoate din cap versete precum cele din Matei 4, 8 Diavolul L-a dus apoi pe un munte foarte înalt, I-a arătat toate împărăţiile lumii şi strălucirea lor şi I-a zis:
9 „Toate aceste lucruri Ţi le voi da Ţie, dacă Te vei arunca cu faţa la pământ şi Te vei închina mie."(ceea ce fac crestinii la sfintele moaste) 10 „Pleacă, Satano", i-a răspuns Isus. „Căci este scris: „Domnului Dumnezeului tău să te închini şi numai Lui să-I slujeşti." si iar "Căci este UN SINGUR DUMNEZEU şi este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu şi oameni: Omul Iisus Hristos, care S-a dat pe Sine Însuşi ca preţ de răscumpărare pentru toţi."
(1 Timotei 2:5-6 Biblia Cornilescu). Daca Biblia ne spune ca este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni si Acela este Isus Hristos ( si trebuie sa credem caci este Cuvantul Lui Dumnezeu) de unde ideea ca Sfintii ce au murit si inca nu au inviat( inca nu a venit invierea mortilor) mijlocesc ei intre oameni si Dumnezeu?
Imi scriai mai sus "...Deci intru-un final lui Dumnezeu ne rugam, insa cu ajutor primit de la sfantul/a carui/ei ii cerem sa medieze intre noi si Dumnezeu si sa ne completeze rugaciunile." De ce nu staruie crestinul in biserica in Rugaciune catre Dumnezeu, in Numele Domnului Isus Hristos(şi orice veţi cere în Numele Meu, voi face, pentru ca Tatăl să fie proslăvit în Fiul. Evanghelia dupa Ioan 14:13) cu ajutorul Duhului Sfant ce L-a lasat Dumnezeu pe pamant sa ne mangaie si sa ne invete cum sa ne rugam( chiar si in limbi ingeresti) "Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu." (Evanghelia după Ioan 14:26).
Numai bine si un Craciun Fericit alaturi de cei dragi, pacea Domnului sa fie cu tine.

| milan9 a răspuns (pentru cuib):

Tu nu înţelegi şi nu recunoşti importanţa cinstirii sfinţilor. Nici un creştin ortodox sau catolic nu îi confundă pe sfinţi cu Dumnezeu.

Biserica nu face confuzie între ÎNCHINAREA faţă de Dumnezeu şi CINSTIREA sau RESPECTAREA sfinţilor.

Doar lui Dumnezeu ii datoram ÎNCHINARE! Sfinţilor li se acordă doar cinstire şi respect, fiind luaţi doar ca împreună rugători către Dumnezeu.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Prin cinstirea sfinţilor, noi îi luăm pe sfinţi ca rugători alături de noi către Dumnezeu, îi sensibilizăm, pentru ca alături de ei rugăciunea noastră să fie mai puternică, mai vie, şi încrederea noastră la fel... (căci "mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului").

Sfânta Scriptură ne oferă multe numeroase exemple de situaţii în care Dumnezeu primeşte rugăciunile sfinţilor FĂCUTE ÎN NUMELE ALTOR PERSOANE:

- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)

- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)

- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, V, 20)

- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.

- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea luptând pentru voi în rugăciunile sale, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).

- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)

- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinţilor." Apocalipsa 5, 8...

De 2000 de ani, creştinii i-au văzut pe sfinţi, pe oamenii drepţi, ca fiind persoane ale căror rugăciuni sunt ascultate de Dumnezeu.

| milan9 a răspuns (pentru ManStrong):

Nu este vorba de nici o "închinare la moaşte" ci de o minimă cinstire adusă martirilor, mucenicilor, sfinţilor făcători de minuni.

Spun minimă, pentru că CINSTIREA lor nu presupune nici "închinare", nici "puparea" moaştelor (care sunt întotdeauna acoperite! N-ai să vezi niciodată pelerinaje cu moaşte de sfinţi descoperite)!

Cinstirea lor poate presupune foarte bine fie şi numai gândul de rugăciune, sentimentul apropierii şi nu neapărat atingerea lor ca relicve sfinte...

Iată, tot la fel procedau şi primii creştini, cei din perioada apostolică. Epistola Bisericii din Smirna, în legătură cu martiriul Sfântului Policarp (ÎNAINTE DE ANUL 166!) afirmă:

„Noi am strâns osemintele lui ca un odor mai scump decât aurul şi decât pitrele scumpe şi le-am aşezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie şi Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua naşterii sale celei martirice, spre amintirea biruinţelor sale şi spre întărirea altor luptători".

| cuib a răspuns (pentru milan9):

Frumos raspuns, Multumesc pentru efort. Ceva nelamuriri daca imi permiti, la toate cele scriese de tin. Unde ai gasit tu ca vreo unu din sfintii ar fi putred de mort si i se inchina cineva( caci asta fac enoriasii, se inchina, se roaga si saruta pe cat de mult posibil osemintele sfintilor), si mai mult de-atat unde ai gasit u scris ca un sfant mort se roaga si mijloceste pentru cineva?
"Dumnezeu primeşte rugăciunile sfinţilor FĂCUTE ÎN NUMELE ALTOR PERSOANE:
Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului. Aici iti vin cu o explicatie mai mult decat logica, in primul rand se rugau unul pentru altul, oameni vii, iar in al doilea rand daca tu ( om drept si sfant) spui o rugaciune pentru mine - Doamne da-i te rog intelepciune baiatului asta sa intelega ca trebuie sa cinseasca sfintii - sa presupunem ca asta ar fi probabil o rugaciune facuta de tine pentru mine, ti se pare ca te rogi in numele tau pentru mine, sau in numele lui Gheorghe de la scara 3?- Rugaciunea ta ar trebui sa sune ceva de genu- Tata din ceruri te rog in Numele Domnului Isus Hristos sa dai intelepciune baiatului asta

| milan9 a răspuns (pentru cuib):

Spui că nu vii cu o idee preconceputa, dar mă tem că exact acest lucru rişti să faci. Este vorba de confuzia între "ÎNCHINARE" şi "CINSTIRE" (sau "RESPECTARE"), care sunt două lucruri TOTAL DIFERITE!

Matei 4, 8: "Din nou diavolul L-a dus pe un munte foarte înalt şi I-a arătat toate împărăţiile lumii şi slava lor."
Matei 4, 9: "Şi I-a zis Lui: Acestea toate Ţi le voi da Ţie, dacă vei cădea înaintea mea şi Te vei închina mie. "

Atunci când diavolul (ca unul care nu ştia că Mântuitorul Hristos era chiar Fiul lui Dumnezeu) i-a adresat Mântuitorului acele cuvinte ("dacă Te vei închina mie"), el nu s-a referit la un simplu "respect" (nejustificat şi imposibil de altfel) ci la o adevărată închinare şi înlocuire a lui Dumnezeu! Lucru imposibil!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Biblia nu presupune CONFUNDAREA lui Dumnezeu cu sfinţii, iar creştinii în nici un caz nu cad într-o astfel de confuzie!

Dar acelaşi Dumnezeu CERE din partea credincioşilor respectarea sfinţilor, solicită acest lucru atât în mod direct (prin cuvântul Scripturii), cât şi indirect (prin harul şi darul facerii de minuni pe care sfinţii le-au primit, atât în timpul vieţii cât şi după trecerea sufletului lor "dincolo")!

| milan9 a răspuns (pentru cuib):

"Mijlocirea" la care face referire colegul "cuib", şi despre care este vorba în textul din Timotei se referă la Jertfa pe Cruce a Mântuitorului. Într-adevăr aceasta a fost una singură, iar noi avem un singur Mântuitor.

Observaţia din Timotei nu se referă la sfinţi ci la un context limitat (Jertfa pentru mântuire). Acest lucru se poate observa din tot ansamblul Sfintei Scripturi.

Mijlocitor mai poate fi numit şi cel care se roagă lui Dumnezeu pentru altcineva. Un argument în acest sens este îndemnul din Iacov cap.5, 16:,, şi vă rugaţi UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului."

„În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, V, 20).