anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

D.p.d.v religios omorul săvârșit în legitima apărare sau de un polițist care ucide un răufăcător care încearcă să scape, poate fi considerat păcat, încălcând porunca a 6-a?
Sau porunca se aplică doare crimei cu premeditare?

Răspuns Câştigător
| Hammurabi a răspuns:

După câte știu eu, din punct de vedere religios, omorul e un păcat indiferent de motivul lui.
Omorul oricărei viețuitoare.

4 răspunsuri:
| Niciunnumedeutilizator a răspuns:

"Cel ce a lovit de moarte pe aproapele este ucigas, fie ca el a provocat si inceput bataia, fie ca s-a aparat fiind atacat". - Sf. Vasile cel Mare, Scrisoarea 43
Hristos a spus că, atunci când ne lovește cineva peste obrazul drept, să-i întoarcem și obrazul stâng sau să-i dăm una în cap? Omorul săvârșit în legitimă apărare e considerat și el omor iar vinovatul e oprit de la Sfânta Împărtășanie până pe patul de moarte. (Există anumite condiții când omorul e involuntar - ex: când intră un hoț în casa ta în timpul nopții și tu-l omori din greșeală, fiind întuneric, cf. Exod 22, 1-3 - și atunci ești oprit de la Sfânta Împărtășanie șapte ani.)

| cruceLaGatDunhillLaBot a răspuns:

Politistii isi vor trai soarta in cazanul cu smoala al lui Lucifer.

| Mosotti a răspuns:

Se aplica doar daca crima este facuta abuziv, apararea nu poate fi condamnata, ca toate fiintele folosesc apararea in caz de ceva.

Ptr ca pana la urma de ce sa ma omoare ala pe mine abuziv? Ar fi absurd.

| halogen001 a răspuns:

Realitatea confirmă că religiile sunt doar fantezii. Zeul atotputernic, inteligent, atotștiutor și nemuritor face purici și păduchi, are nevoie de ritualuri primitive și de credință, nu e în stare să se arate, nu e în stare să comunice cu omul, iubește omul și îl lasă în întunericul neștiinței și primitivismului să moară de boli, de frig, de foame, în accidente și în războaie și așa mai departe. Ce dovedește lucrul ăsta? Arată că zeii sunt doar niște personaje imaginare de tipul sperietoare Bau-Bau folosite pentru manipularea naivilor creduli și neștiutori. Omul dacă e inteligent, serios și matur nu are nevoie de povești primitive, fanteziste, puerile și absurde pentru a face ce e mai bine pentru el și pentru semenii lui. Cu asemenea povești poți înșela un om naiv, credul și neștiutor, dar nu poți face lucruri cu adevărat de valoare. Lucrurile cu adevărat bune necesită inteligență, raționalitate, știință și adevăr nu minciuni primitive.