| AirănMeidăn a întrebat:

Daca Dumnezeu a spus : „Să nu ai alți dumnezei afară de mine. Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești." in Decalog, atunci de ce toti crestinii se inchina la icoane?

Răspuns Câştigător
| milan9 a răspuns:

Este un lucru esenţial faptul că ICONELOR li se acordă doar "CINSTIRE" şi "NU ÎNCHINARE" (nu divinaţie)! Au doar valoare simbolică şi harică, sunt doar obiecte de cult...

Evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptate la cererea lui Dumnezeu...


Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi happy de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…

37 răspunsuri:
| Elimar_Elimar_1912 a răspuns:

Pentru. ca sunt indusi in eroare de catre popii, si nu citesc biblia

| Elimar_Elimar_1912 a răspuns:

Pt. ca sunt indusi in eroare de popii, si nu citesc biblia...

| Deaad a răspuns:

Eu cred ca vorba sus in ceruri se refera la animalele vazduhului nu la sfinti, deci crestinii, cred eu ca pe principiul asta se bazeaza cand le reproseaza cineva lucrul asta cu''de ce te inchini la icoane, uite ce zice aici in decalog''.
Deci se refera la animalele vazduhului.

| ElenaRomann a răspuns:

Nu se inchina la icoane, este doar amintire simbolica a persoanelor. Toate cultele au mii deimagini peste tot.

| ElenaRomann a răspuns:

Idolul era doar un fals care ii facea pe evrei sa uite de Dumnezeu.
Dimpotriva, obiectele de cult dimpotriva, te orienteaza spre Dumnezeu.

| Esperança a răspuns:

Doar creştinii falşi se închină la icoane, un creştin adevărat se închină doar Lui Dumnezeu şi doar Lui îi aduce cinstire!
Şi nu are nevoie de nicio pictură pentru asta, pentru că se închină în Duh şi Adevăr prin Credinţă!
"Şi credinţa este o încredere neclintită în lucrurile nădăjduite, o puternică încredinţare despre lucrurile cari nu se văd." Evrei 11:1
Nu am mai avea nevoie de credinţă, dacă am vedea aceste picturi care cică îl "reprezintă" pe Dumnezeu!

Acei "creştini" merg pe ideea că aceste versete erau doar pentru oamenii de atunci care se închinau la dumnezei falşi, ei nu înţeleg că Dumnezeu ne cere să nu ne facem nici un chip şi nici o ASEMĂNARE a lucrurilor din Ceruri, de pe Pământ sau de sub pământ!

" Să nu vă faceţi idoli, să nu vă ridicaţi nici chip cioplit, nici stâlp de aducere aminte; să nu puneţi în ţara voastră nicio piatră împodobită cu chipuri, ca să vă închinaţi înaintea ei; căci Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru." Leviticul 26:1

| sublime89 a răspuns:

Oamenii au nevoie de simboluri. Oricat ar incerca sa le elimine pe toate, nu pot.

| milan9 a răspuns:

Ştii ce se afla deasupra Chivotului Legii şi DEASUPRA CELOR ZECE PORUNCI? Se aflau STATUILE (sau "CHIPURILE CIOPLITE") ale HERUVIMILOR, şi asta char la porunca lui Dumnezeu!

| Jardelin a răspuns (pentru Esperança):

Sigur ca da drăguţă, ai mare dreptate! Doar crestinii falsi cinstesc icoanele! Crestini adevarati, adica voi neoprotestantii, nu se inchina la icoane, dar fac chestii dintr-astea, cum sa zic, foarte profunde si pline de "har" (diavolesc)! In nebunia voastra va inchipuiti ca Mintuitorul acum 2000 de ani proceda si se zbîţîia cam la fel:

http://jurnalul.ro/......61600.html

Sau, intr-o forma mai evoluata a neoprotestantismului ati dat o noua interpretare sensului credintei si Bibliei procedind asa:

http://www.redpepper.co.ug/us-church-where-believers-worship-while-naked/

Chiar voiam sa-ti cer un sfat, drăguţă... In caz ca as vrea ma "pocaiesc" la care biserica imi recomanzi sa ma duc cu sotia si copii, la aia cu serpi veninosi sau la aia patronata Adam si Eva?

| PorumbRodica1965 a răspuns:

Da, pentru ca nu asculta de poruncile lui Dumnezeu, fac ceea ce cred ei de cuviinta, Dumnezeu nu are loc in viata lor, ci lupta impotriva lui. Dar se vad si rezultatele. Dumnezeu nu le asculta rugile lor. UITE ce ura violenta, dezmat, falsuri sunt peste tot, uite ce este si in UCRAINA ce crestini sunt,. IATA rezultatul credintei.

| milan9 a răspuns (pentru Jardelin):

DEASUPRA CELOR ZECE PORUNCI se aflau chiar STATUILE (sau "CHIPURILE CIOPLITE") ale HERUVIMILOR, şi asta char la porunca lui Dumnezeu!

Asta ce înseamnă? Că porunca a II-a se înţelegea DOAR IN ANUMITE CONTEXTE...

Contexte care ţineau de ELIMINAREA CONCURENŢEI (a falselor zeităţi păgâne care Îl concurau pe Dumnezeu), nicidecum de eliminarea obiectelor de cult, din moment ce evreii aveau obiecte de cult…


Şi câte confuzii riscă să se nască din ignoranţă şi din ignorarea contextelor istorice... Aproape 40000 de secte au luat naştere doar pe această cale sad

| Esperança a răspuns (pentru Jardelin):

Vai,vai, vai dar ce ne-am iritat laughing
Dacă m-aş apuca şi eu acum să-ţi înşir toate clipurile cu preoţii care preacurvesc chiar în biserică, cu călugării homosexuali şi pedofili şi preoţi care jecmănesc oamenii de bani, cred că m-ar apuca anul nouhee hee
Aşa că vezi-ţi de bârnele din ochii tăi şi nu mai căuta paiele în ochii altora, ca să scuzi toată mizeria din ograda ta!

| cristimihailov a răspuns:

Luata cuvant cu cuvant, icoana nu este chip cioplit.

| danut a răspuns:

"Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești"
Pentru cei care se inchina lui Dumnezeu DAR in fata icoanei pot citi si ACEASTA parte a poruncii. NU este vorba de inchinarea la icoana ci in FATA EI.
Heruvimii de deasupra CHIVOTULUI nu serveau ca OBIECT DE INCHINARE si nici Tablele cu cele 10 Porunci, asta asa ca sa nu o mai "jmucesti" cu ideile astea dom-le "milan9". Nici un obiect din Sfanta Sfintelor NU SERVEA drept obiect de INCHINARE, inchinarea se face DOAR lui Dumnezeu. Citeste Biblia si nu inventa.

| Adryan_Dan_1991 a răspuns:

Pai intreaba un popa daca icoanele sunt idoli cum spun uni atunci de ce in pestera lui Sf Andrei sunt sculptate in pestera icoane cu SF Marie si cu SF Cruce hai raspunde ca va credeti despepti la stiti pe toate

| Antinom95 a răspuns:

Icoana şi Evanghelia sunt în strânsă legătură, se sprijină şi se clarifică reciproc, colaborând la răspândirea învăţăturii creştine. Icoana este o „Evanghelie în culori", precum Evanghelia este o „icoană verbală" a lui Hristos. Sfinti Parinti afirmau că icoanele reprezintă o „teologie în culori". După ce în anul 40 d. H. în Scyţia-Minor, mai precis în Dobrogea, poposeşte Sfântul Apostol Andrei, străbunii noştri încreştinaţi de acest Sfânt Apostol trimis de Hristos au aşezat icoanele în casele lor, la loc de mare cinste, pe peretele de răsărit, împodobindu-le cu ştergare româneşti, cu busuioc, aprinzând candele în faţa acestor icoane, închinându-se cu multă evlavie, făcându-şi semnul Sfintei Cruci odată cu smerite şi pătrunzătoare rugăciuni către Dumnezeu, Maica Domnului şi toţi Sfinţii. Aceste icoane constituie un element indispensabil evlaviei noastre creştin-ortodoxe.
Icoana a mai fost numită şi „BIBLIA NEŞTIUTORILOR DE CARTE" sau „FEREASTRĂ SPRE CERURI" şi „REFUGIU AL PRIVIRII PENTRU ORICE INIMĂ ÎNDURERATĂ".
Numele de icoană vine din grecescul EIKON = a asemăna, asemănare. În limba latină avem în mod similar, cuvântul IMAGO = chip, reprezentare
ICOANA este chipul sau reprezentarea pentru ochii noştri a unei fiinţe existente în mod real, adică a adevăratului Dumnezeu, a Fiului Său Iisus Hristos, a Maicii Domnului sau a Sfinţilor.
ICOANA este un fel de „treaptă" sau „scară", pe care ne ridicăm cu întreaga noastră fiinţă spirituală, prin credinţă, către Dumnezeu.
ICOANA este o asemănare, un model, o întipăritură a cuiva. Desigur că icoana nu seamănă întru totul cu originalul. Nu talentul executantului, nu materia dau utilitate icoanei, ci unirea rugăciunii celui cinstit din icoană cu evlavia rugăciunii celui ce se roagă.
Deci, altceva este icoana şi altceva este originalul. Spre exemplu: fotografia unui om nu este identică cu omul, întrucât fotografia reprezintă numai forma corpului, nu şi puterile sufletului, căci imaginea fotografică nu gândeşte, nu vorbeşte şi nici nu simte. În acest fel FIUL LUI DUMNEZEU ESTE „ICOANA NATURALĂ A TATĂLUI".
Şi iată versetul biblic care dovedeşte foarte clar acest lucru: „Filip I-a zis: «Doamne, arată-ne nouă pe Tatăl şi ne este de ajuns». Iisus i-a zis: De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut, Filipe? CEL CE M-A VĂZUT PE MINE A VĂZUT PE TATĂL. Cum zici tu: arată-ne pe Tatăl?" (Ioan 14:9)

Apoi, Sfântul Apostol şi Evanghelist Luca, fiind pictor şi doctor, a pictat inspirat de Dumnezeu Duhul Sfânt pe Maica Domnului la Bunavestire şi când i-a arătat această icoană Maicii Domnului, Dânsa a recunoscut că aşa a fost momentul, precum s-a zugrăvit în icoană şi i-a zis: „Fiul meu şi Dumnezeul nostru să primească rugăciunile tuturor acelora care se vor ruga la această icoană". Deci însăşi Maica Domnului investeşte cu putere icoana.

Cinstim icoana pentru că atunci când preotul sfinţeşte o icoană, Duhul Sfânt se revarsă asupra ei. În faţa icoanei inima trebuie să se încălzească de o „căldură sfântă", care să se asemene cu căldura Duhului Sfânt care a sfinţit icoana. Omul, când stă în faţa icoanei, se închină de fapt la Dumnezeu, căci el rosteşte „Doamne, ajută-mă, Doamne, iartă-mă!". Nu zice nicidecum „Icoană ajută-mă, icoană iartă-mă!". Icoanele noastre ortodoxe nu sunt sfinte, ci sfinţite, iar creştinii nu se închină lemnului pe care este pictată icoana, ci lui Dumnezeu, căci dacă ar fi aşa, ar trebui să se închine tuturor copacilor din pădure, uşilor, giurgiuvelelor din lemn, scaunelor, meselor etc.

Icoana ne arată, ne pune în evidenţă „originalul", adică un lucru pe care nu-l avem în faţă, căci dac-ar fi de faţă n-am mai avea nevoie de icoană. Existenţa şi cinstirea icoanelor izvorăşte din dorinţa creştinului de a se apropia de divinitate fără întârziere şi mai ales din insuficienţa firii omeneşti, căci omul fiind circumscris în timp şi în spaţiu, nu poate avea cunoştinţa directă nici a celor nevăzute, nici a celor trecute sau viitoare. Din pricina acestor insuficienţe de
cunoaştere a fost descoperită icoana, care serveşte la ghidarea cunoştinţei.

Deci icoană prin excelenţă este Fiul lui Dumnezeu, care poartă în întregime, în El Însuşi, pe Tatăl. „Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl" (Ioan 14:9). Căci „Fiul este icoana lui Dumnezeu celui nevăzut, mai Întâi Născut decât toată făptura" (Coloseni 1:15).

Desigur că icoana este plăcută, ba chiar am putea spune că este binecuvântată de Dumnezeu, căci la plinirea vremii Însuşi Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cel născut mai înainte de veci, a luat chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor, cum spune Sfântul Apostol Pavel: „Acesta este chipul lui Dumnezeu cel nevăzut, mai înainte născut decât toată făptura" (Coloseni 1:15). Deci, însăşi întruparea Mântuitorului Hristos constituie cea mai întemeiată motivaţie pentru
a-L reprezenta pe Dumnezeu în icoană, deoarece EL S-a arătat oamenilor în mod vizibil, în modul cel mai real.
Dumnezeu Însuşi a îngăduit icoanele. El a născut pe Fiul Său, Care este „icoana Lui naturală". Ca dovadă nici Legea Veche nu opreşte uzul icoanelor, după cum încearcă să susţină iconoclaştii (vrajmaşii Sfintelor icoane). Este drept că Moise spune să nu se facă asemănare nici unui lucru care există în cer, pe pământ, înapă sau sub pământ (Ieşire 20:4), dar, atenţie, acelaşi Moise porunceşte să se facă catapeteasma, să se facă chipurile heruvimilor, să se facă chivotul şi toate cele ce se găseau în cort. Solomon mai târziu, ridică lui Dumnezeu templu măreţ: „ŞI A FĂCUT ÎN SFÂNTA SFINTELOR DOI HERUVIMI DIN LEMN DE MĂSLIN, ÎNALŢI DE ZECE COŢI... ŞI A ÎMBRĂCAT EL HERUVIMII CU AUR ŞI PE TOŢI PEREŢII TEMPLULUI DE JUR ÎMPREJUR, PE DINĂUNTRU ŞI PE DINAFARĂ, A FĂCUT CHIPURI SĂPATE DE HERUVIMI, DE COPACI, DE FINICI ŞI DE FLORI ÎMBOBOCITE" (3 Regi 6: 23-28-29).
Iesire 26, 31:,, Să faci o perdea de în răsucit şi de mătase violetă, stacojie şi vişinie, răsucită, iar în ţesătura ei să aibă chipuri de heruvimi alese cu iscusinţă; ". Iata ca icoanele au fost facute din porunca lui Dumnezeu.
Nu este pacat sa ne inchinam Sfintelor icoane, şi de aceea întrebăm pe sectanţii care ne acuză că ne închinăm materiei, de ce nu acuză şi pe Iosif care „s-a închinat la vârful toiagului lui Iacov" (Facere 47:31). Este evident că nu s-a închinat cinstind lemnul, ci prin lemn s-a închinat lui Iacov, precum şi CREŞTINII PRIN ICOANĂ SE ÎNCHINĂ LUI DUMNEZEU. Şi după cum ne temem să atingem fierul înroşit, nu din pricina naturii fierului, ci din pricina focului unit cu el, tot astfel ne închinăm Trupului lui Hristos nu din pricina naturii trupului, ci din pricina Dumnezeirii unite cu El în chip ipostatic.

Icoana nu este idol dupa cum afirma cei rataciti, adica sectarii.Altceva este icoana lui Hristos şi altceva statuia lui Cronos şi a Afroditei. Şi întrebăm pe cel de altă credinţă (adventist, baptist, evanghelist sau iehovist) de ce să nu cinstim chipul lui Hristos cel din icoană? Pentru că-i făcută de mână de om?
► Dar oare, chivotul lui Dumnezeu (Ieşirea 25:10-16) nu era făcut de mână de om?
► Dar oare, jertfelnicul (Ieşirea 27:1-8) nu era făcut tot de mână de om?
► Dar oare, acoperământul împăcării (Ieşirea 25:17), heruvimii (Ieşirea 26:18-22), vasul de aur care avea mană (Ieşirea 16:33) nu erau făcute tot de mână de om?
Dacă cultele religioase le numesc pe acestea idoli, cum numesc pe Moise şi pe Israel care s-au închinat lor? Pentru ce se numesc SFINTELE SFINTELOR dacă sunt făcute de mână de om? Oare heruvimii cei cu şase aripi, care stăteau în jurul jertfelnicului nu erau icoanele îngerilor? Pentru ce nu sunt aruncate? Nu sunt aruncate pentru că pe acestea le-a poruncit Însuşi Dumnezeu! Idolii păgânilor sunt de dispreţuit pentru că sunt icoanele demonilor pe acestea Dumnezeu le-a interzis şi le-a condamnat. „Să se ruşineze toţi cei care se închină chipurilor cioplite, cei care se laudă cu idolii lor" (Psalm 96:7).

CE ESTE IDOLUL DESPRE CARE VORBESC CU ATÂTA ÎNFOCARE CULTELE RELIGIOASE?
Idolul este o bucată de materie privită în ea însăşi ca Dumnezeu (ex: statuia idolului Anubis, zeul morţii, la care se închinau egiptenii).
Idolul nu are duh, iar omul prin idolatrizare înduhovniceşte un obiect, îi dă valoare de Dumnezeu sau îl consideră Dumnezeu.
Idolul poate avea formă de:
- animal: vacă (în India), pisică, crocodil (în Egipt);
- monstru: jumătate om, jumătate animal (India);
- om statuie: zeii grecilor şi ai romanilor Zeus = zeul zeilor, Bahus = zeul vinului, Ares = zeul războiului, Afrodita = zeiţa iubirii etc. În idoli se încuibează duhurile necurate - diavolii - pe care îi cinstesc închinătorii la idoli.
Asadar icoana nu contravene poruncii a 2 a a Decalogului :,, Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor. ", nefiind chip cioplit asa cum afirma sectarii, ci este un lucru bine placut lui Dumnezeu, o,, fereastra catre cer ", El Insasi dand porunca ca icoana sa fie zugravita de catre faptura Sa.

| Antinom95 a răspuns (pentru Esperança):

Nu stiu carui fapt se datoreaza aceasta atitudine nefireasca a ta fata de sfintele icoane deoarece, pe langa faptul ca ai o cunostinta foarte vaga despre invatatura sfintei scripuri cu privri la cinstirea sfintelor icoane,,, te mai si ratacesti cu biblia in mana". In primul rand,,, crestini falsi"-dupa cum afirmai tu sunt cei care hulesc si nu cinstesc sfintele icoanele, iar nu cei care prin cinstirea icoanelor il cinstesc pe Dumnezeu, Cel care porunceste fapturii sale sa le zugraveasca. Consider ca aceasta rabufnire a ta fata de sfintele icoane se datoreaza faptului ca, fie esti de alta confesiune sau nu esti pe deplin convinsa ca a cinsti icoanele nu inseamna a te inchina la chipuri cioplite.
Cinstim icoana pentru că atunci când preotul sfinţeşte o icoană, Duhul Sfânt se revarsă asupra ei. În faţa icoanei inima trebuie să se încălzească de o „căldură sfântă", care să se aseamana cu căldura Duhului Sfânt care a sfinţit icoana. Omul, când stă în faţa icoanei, se închină de fapt la Dumnezeu, căci el rosteşte „Doamne, ajută-mă, Doamne, iartă-mă!". Nu zice nicidecum „Icoană ajută-mă, icoană iartă-mă!". Icoanele noastre ortodoxe nu sunt sfinte, ci sfinţite, iar creştinii nu se închină lemnului pe care este pictată icoana, ci lui Dumnezeu, căci dacă ar fi aşa, ar trebui să se închine tuturor copacilor din pădure, uşilor, giurgiuvelelor din lemn, scaunelor, meselor etc.
ICOANA este chipul sau reprezentarea pentru ochii noştri a unei fiinţe existente în mod real, adică a adevăratului Dumnezeu, a Fiului Său Iisus Hristos, a Maicii Domnului sau a Sfinţilor.
Deci icoană prin excelenţă este Fiul lui Dumnezeu, Mântuitorul Iisus Hristos, care poartă în întregime, în El Însuşi, pe Tatăl. „Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl" (Ioan 14:9). Căci „Fiul este icoana lui Dumnezeu celui nevăzut, mai Întâi Născut decât toată făptura" (Coloseni 1:15).
Dumnezeu Însuşi a îngăduit icoanele. El a născut pe Fiul Său, Care este „icoana Lui naturală"(Coloseni 1:15). Ca dovadă nici Legea Veche nu opreşte uzul icoanelor, după cum încearcă să susţină iconoclaştii (vrajmaşii Sfintelor icoane). Este drept că Moise spune să nu se facă asemănare nici unui lucru care există în cer, pe pământ, înapă sau sub pământ (Ieşire 20:4), dar, atenţie, acelaşi Moise porunceşte să se facă catapeteasma, să se facă chipurile heruvimilor, să se facă chivotul şi toate cele ce se găseau în cort. Solomon mai târziu, ridică lui Dumnezeu templu măreţ: „ŞI A FĂCUT ÎN SFÂNTA SFINTELOR DOI HERUVIMI DIN LEMN DE MĂSLIN, ÎNALŢI DE ZECE COŢI... ŞI A ÎMBRĂCAT EL HERUVIMII CU AUR ŞI PE TOŢI PEREŢII TEMPLULUI DE JUR ÎMPREJUR, PE DINĂUNTRU ŞI PE DINAFARĂ, A FĂCUT CHIPURI SĂPATE DE HERUVIMI, DE COPACI, DE FINICI ŞI DE FLORI ÎMBOBOCITE" (3 Regi 6: 23-28-29).
Iesire 26, 31:,, Să faci o perdea de în răsucit şi de mătase violetă, stacojie şi vişinie, răsucită, iar în ţesătura ei să aibă chipuri de heruvimi alese cu iscusinţă; ". Iata ca icoanele au fost facute din porunca lui Dumnezeu.
Nu este pacat sa ne inchinam Sfintelor icoane si sa le cinstim, şi de aceea te întreb pe tine si pe sectanrii care ne acuză că ne închinăm materiei, de ce nu il acuză şi pe Iosif care „s-a închinat la vârful toiagului lui Iacov" (Facere 47:31). Este evident că nu s-a închinat cinstind lemnul, ci prin lemn s-a închinat lui Iacov, precum şi CREŞTINII PRIN ICOANĂ SE ÎNCHINĂ LUI DUMNEZEU. Şi după cum ne temem să atingem fierul înroşit, nu din pricina naturii fierului, ci din pricina focului unit cu el, tot astfel ne închinăm Trupului lui Hristos nu din pricina naturii trupului, ci din pricina Dumnezeirii unite cu El în chip ipostatic.
Icoana nu este idol dupa cum afirma cei rataciti, adica sectarii.Altceva este icoana lui Hristos şi altceva statuia lui Cronos şi a Afroditei. Şi întreb pe tine si pe cel de altă credinţă (adventist, baptist, evanghelist sau iehovist) de ce să nu cinstim chipul lui Hristos cel din icoană? Pentru că-i făcută de mână de om?
► Dar oare, chivotul lui Dumnezeu (Ieşirea 25:10-16) nu era făcut de mână de om?
► Dar oare, jertfelnicul (Ieşirea 27:1-8) nu era făcut tot de mână de om?
► Dar oare, acoperământul împăcării (Ieşirea 25:17), heruvimii (Ieşirea 26:18-22), vasul de aur care avea mană (Ieşirea 16:33) nu erau făcute tot de mână de om?
Dacă cultele religioase le numesc pe acestea idoli, cum numesc pe Moise şi pe Israel care s-au închinat lor? Pentru ce se numesc SFINTELE SFINTELOR dacă sunt făcute de mână de om? Oare heruvimii cei cu şase aripi, care stăteau în jurul jertfelnicului nu erau icoanele îngerilor? Pentru ce nu sunt aruncate? Nu sunt aruncate pentru că pe acestea le-a poruncit Însuşi Dumnezeu! Idolii păgânilor sunt de dispreţuit pentru că sunt icoanele demonilor pe acestea Dumnezeu le-a interzis şi le-a condamnat. „Să se ruşineze toţi cei care se închină chipurilor cioplite, cei care se laudă cu idolii lor" (Psalm 96:7), si la acesta se refera porunca a doua a decalogului:,, Sa nu iti faci chip cioplit, dar si versetul pe care l-ai citat tu de la Levitic 26, 1:,, Să nu vă faceţi idoli, nici chipuri cioplite; nici stâlpi să nu vă ridicaţi; nici pietre cu chipuri cioplite cu dalta să nu vă aşezaţi în pământul vostru, ca să vă închinaţi la ele, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru. "
Icoana nu este coniderata idol, deoarece idolul este o bucată de materie privită în ea însăşi ca Dumnezeu (ex: statuia idolului Anubis, zeul morţii, la care se închinau egiptenii, etc ).
Idolul nu are duh, iar omul prin idolatrizare se înduhovniceşte un obiect, îi dă valoare de Dumnezeu sau îl consideră Dumnezeu.
Idolul poate avea formă de:
- animal: vacă (în India), pisică, crocodil (în Egipt);
- monstru: jumătate om, jumătate animal (India);
- om statuie: zeii grecilor şi ai romanilor Zeus = zeul zeilor, Bahus = zeul vinului, Ares = zeul războiului, Afrodita = zeiţa iubirii etc. În idoli se încuibează duhurile necurate - diavolii - pe care îi cinstesc închinătorii la idoli.
Asadar icoana nu contravene poruncii a 2 a a Decalogului :,, Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor. ", nefiind chip cioplit asa cum afirma sectarii, ci este un lucru bine placut lui Dumnezeu, o,, fereastra catre cer ", El Insasi dand porunca ca icoana sa fie zugravita de catre faptura Sa.

| AirănMeidăn explică (pentru Antinom95):

Multumesc happy

| Antinom95 a răspuns (pentru AirănMeidăn):

Cu placere. Sper sa iti fie de folos.

| Jardelin a răspuns (pentru Esperança):

Tu sa taci! Cind or baga ai nostri jivine in biserica si or sluji cu ele in miini si cind or umbla ai nostri in curul gol prin biserica, atunci sa vorbesti!

Daca e sa comparam citiva popi smintiti cu devierile si deviatiile comportametale care se intilnesc la neoprotestantii tai, vedem ca birna e la voi nu la noi!

| Esperança a răspuns (pentru Antinom95):

Aşa aţi vrea voi să fie, dar înaintea lui Dumnezeu, icoana face parte din idolatrie!
Orice ai spune, este Cuvântul Lui care este în contradicţie cu toate explicaţiile voastre puerile!

| Esperança a răspuns (pentru Jardelin):

Ei ce să spun,ai văzut şi tu o clădire făcută de nişte oameni care nu mai au nici o legătură cu Dumnezeu şi gata!
Eu la biserica unde merg,nu am văzut aşa ceva, de fapt niciunde nu am văzut,noroc cu tine că mi-ai dat acele linkuri şi m-ai luminat!
Ai voştri nu mai trebuie să umble în c**ul gol, că ei umblă în maşini luxoase, îmbrăcaţi în îmbrăcăminte cu pietre swarovski şi coroane de aur, în timp ce oamenii mor de foame.
Cum ziceam, îţi place să îţi ascunzi propriul gunoi, în spatele altor oameni care fac fapte murdare!
Dar ce pretenţie pot să am de la tine?
Un creștin fals, cu o credință falsă și cu o religie păgână!

| milan9 a răspuns:

Doar ipocrizia unora dintre secte este mare, sau a unor persoane incapabile să facă diferenţa dintre Dumnezeul evreilor şi zeii păgâni, dintre evrei şi creştini, dintre prezent şi trecutul de acum 4000 de ani!

IPOCRÍT - s., adj. 1. care arată lucrurile altfel decât sunt; 2. Care este lipsit de sinceritate; 3. s. fățarnic, mincinos, perfid, prefăcut, șiret, viclean, fariseu, trombonist. 4. adj. duplicitar, fals, machiavelic, pestriț, etc…

Porunca a II-a a fost dată doar EVREILOR şi doar în contextul în care ei ÎL DESFIINŢAU PE DUMNEZEU, pentru a-L înlocui cu DIFERITE ALTE ZEITĂŢI, false însă!

| milan9 a răspuns:

Dumnezeu defineşte "idolul"- ca fiind o entitate fictivă (falsă) CE NU ARE NICI O LEGĂTURĂ CU EL!

Contextul temerii faţă de idoli are în vedere DOAR "CONCURENŢA", care Îl înlocuia pe Dumnezeu:
- zeii falsi ai religiilor păgâne.

În afară de asta, contextul poruncii a doua este doar pentru Vechiul Testament.
În Noul Testament se poate împumuta doar sensul ei figurat, "debarasat" de contextual evreiesc de acum 3500 de ani – "idolii" de astăzi fiind lucrurile care îi îndepărtează pe oameni de Dumnezeu şi le solicită timpul existenţei lor: tv, internet, vicii, păcate, etc…

| milan9 a răspuns:

Deasupra CELOR ZECE PORUNCI se aflau STATUILE (sau "CHIPURILE CIOPLITE") HERUVIMILOR, şi asta char la porunca lui Dumnezeu! thinking

Asta ce înseamnă? Că porunca a II-a se înţelegea doar in anumite contexte.

| AirănMeidăn explică (pentru milan9):

Multumesc pentru cele 6 raspunsuri.

| Antinom95 a răspuns (pentru Esperança):

Ti-am demostrat foarte clar, cu argumente biblice ca nu ai nici cea mai mica dreptate in privinta faptului ca icoana este idol. Voi sectarii,, mergeti in iad cu biblia in mana" dupa cum afirma Sfantul Apostol Petru, prin simplu fapt ca interpretati gresit si dupa bunul plac versetel Sfintei Scripturi intelegand astfel gresit:,, Cum vorbeşte despre acestea, în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înţeles, pe care cei neştiutori şi neîntăriţi le răstălmăcesc, ca şi pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare. Deci voi, iubiţilor, cunoscând acestea de mai înainte, păziţi-vă, ca nu cumva, lăsându-vă târâţi de rătăcirea celor fără de lege, să cădeţi din întărirea voastră, Ci creşteţi în har şi în cunoaşterea Domnului nostru şi Mântuitorului Iisus Hristos. A Lui este slava, acum şi în ziua veacului! Amin. " ( II Peru 3, 16-17).
Voi interpretati Sfanta Scriptura dupa principiul,, Mie mi se pare ca Domnul vrea sa spuna astfel..." si asta va duce pe voi la pierzare, cazand in nebunie si in osanda vesnica. Tot despre acest lucru Sfantul Apostlol Pavel in epistola catrea Tit, capitolul 3, versetele 10 la 11:,, De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te, Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit. " Singuri va osanditi prin interpretarea gresita a Sfintei Scripturi.
Sfinții Părinți ai Bisericii au precizat că Biblia poate fi citită de orice creştin, dar nu poate fi tălmăcită de oricine, deoarece nu este o carte uşor de înţeles. Ea nu este o scriere pe înţelesul tuturor (II Petru 3, 16). Dimpotrivă, are unele locuri greu de înţeles din cauza vechimii sale, a obiceiurilor şi tradiţiilor vremii, al cuprinsului variat al celor 66 de cărţi etc. Însăşi Scriptura, prin textele sale, ne face mărturisire despre greutatea înţelesului adevărat. Astfel, Sf. Apostol Petru într-una din epistolele sale, vorbind despre epistolele Sfântului Apostol Pavel, spune că „în ele sunt unele lucruri cu anevoie de înţeles pe care cei neştiutori şi neîntăriţi le răstălmăcesc, ca şi pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare" (II Petru, 3, 16), iar cazul învăţatului famen de la curtea reginei Candachia este concludent, el recunoscând că e greu să înţeleagă dacă nu-l va călăuzi cineva:,, Iar el a zis: Cum aş putea să înţeleg, dacă nu mă va călăuzi cineva? Şi a rugat pe Filip să se urce şi să şadă cu el. " (Fap. 8, 31). Ea este o carte ce vorbeşte despre revelaţii dumnezeieşti care nu pot fi înţelese uşor fără o pregătire temeinică, iar orice interpretare liberă duce în mod inevitabil la pierzania sufletului celui ce interpretează eronat şi a altora la fel de neiniţiaţi, dispuşi să subscrie interpretărilor eronate.
Tocmai de aceea, ca nici o altă scriere, Sfânta Scriptură, nefiind înţeleasă în mod corect, a dat naştere la dispute aprinse, care uneori s-au soldat cu grave erori de doctrină. Şi atunci, pentru a se evita astfel de erori doctrinare, este nevoie de cineva care să explice credincioşilor aceste adevăruri. De aceea, într-una din omiliile sale, Sf. Ioan Ioan Gura de Aur exclamă: „Să primim cu multă recunoştinţă cuvintele Scripturii; să nu depăşim măsura noastră, dar nici să iscodim cele mai presus de noi, aşa cum au păţit duşmanii adevărului, care, voind să cerceteze totul cu propriile lor gânduri, nu s-au gândit că este cu neputinţă omului să cunoască desăvârşit creaţia lui Dumnezeu" (Omilii la Facere, omilia II, II). Adevărata călăuză în cunoaşterea şi interpretarea Scripturii este Biserica, prin tot tezaurul învăţăturilor sale, cuprins atât în comentariile Sfinţilor Părinţi, cât şi în învăţătura cărţilor de cult. Biblia este a Bisericii şi numai Biserica o poate tălmăci fără greşeală, deoarece Biserica este „stâlp şi temelie a adevărului"(II Timotei, 3, 15).
Chiar insasi cuvantul lui Dumnezeu a poruncit fapturii sale sa zugraveasca icoana Iesire 26, 31:,, Să faci o perdea de în răsucit şi de mătase violetă, stacojie şi vişinie, răsucită, iar în ţesătura ei să aibă chipuri de heruvimi alese cu iscusinţă; ". Iata unul din vesetele care arata ca Dumnezeu a poruncit sa se faca icoanele.
Se vede ca te incurci in propria ta explicatie pentru ca,, toate explicatiile puerile" cum le numesti tu vin din Sfanta Scriptura, tu insuti spui ca invataturile Sfintei Scripturi sunt puerile. Se vede ca nu iti dai seama de ceea ce zici.
Dami voie sa te corectez in cee ce priveste raspunsul tau:,, Aşa aţi vrea voi să fie, dar înaintea lui Dumnezeu, icoana face parte din idolatrie! " Nu noi vrem asa sa fie ci Dumnezeu Vrea caci „Fiul este icoana lui Dumnezeu celui nevăzut, mai Întâi Născut decât toată făptura" (Coloseni 1:15). De aici reiesefoarte clar ca ICOANA este chipul sau reprezentarea pentru ochii noştri a unei fiinţe existente în mod real.
Creştinii nu se închină lemnului pe care este pictată icoana, ci lui Dumnezeu, căci dacă ar fi aşa, ar trebui să se închine tuturor copacilor din pădure, uşilor, giurgiuvelelor din lemn, scaunelor, meselor etc.
Se vede clar ca voi sectarii nu stiti sa faceti diferenta intre idol si icoana. Voi ne acuzati pe noi, ortodocsii că ne închinăm materiei, dar de ce nu il acuzati şi pe Iosif care „s-a închinat la vârful toiagului lui Iacov" (Facere 47:31). Este evident că nu s-a închinat cinstind lemnul, ci prin lemn s-a închinat lui Iacov, precum şi CREŞTINII PRIN ICOANĂ SE ÎNCHINĂ LUI DUMNEZEU. Şi după cum ne temem să atingem fierul înroşit, nu din pricina naturii fierului, ci din pricina focului unit cu el, tot astfel ne închinăm Trupului lui Hristos nu din pricina naturii trupului, ci din pricina Dumnezeirii unite cu El în chip ipostatic.
Icoana nu este idol dupa cum afirmati voi sectarii. Altceva este icoana lui Hristos şi altceva statuia lui Cronos şi a Afroditei, etc De ce să nu cinstim chipul lui Hristos cel din icoană? Pentru că-i făcută de mână de om?
Dar oare, chivotul lui Dumnezeu (Ieşirea 25:10-16) nu era făcut de mână de om? Dar oare, jertfelnicul (Ieşirea 27:1-8) nu era făcut tot de mână de om? Dar oare, acoperământul împăcării (Ieşirea 25:17), heruvimii (Ieşirea 26:18-22), vasul de aur care avea mană (Ieşirea 16:33) nu erau făcute tot de mână de om?
Dacă cultele religioase le numesc pe acestea idoli, cum numesc pe Moise şi pe Israel care s-au închinat lor? Pentru ce se numesc SFINTELE SFINTELOR dacă sunt făcute de mână de om? Oare heruvimii cei cu şase aripi, care stăteau în jurul jertfelnicului nu erau icoanele îngerilor? Pentru ce nu sunt aruncate? Nu sunt aruncate pentru că pe acestea le-a poruncit Însuşi Dumnezeu! Idolii păgânilor sunt de dispreţuit pentru că sunt icoanele demonilor pe acestea Dumnezeu le-a interzis şi le-a condamnat. „Să se ruşineze toţi cei care se închină chipurilor cioplite, cei care se laudă cu idolii lor" (Psalm 96:7). La acesta se refera porunca a doua a decalogului:,, Sa nu iti faci chip cioplit, dar si de la Levitic 26, 1:,, Să nu vă faceţi idoli, nici chipuri cioplite; nici stâlpi să nu vă ridicaţi; nici pietre cu chipuri cioplite cu dalta să nu vă aşezaţi în pământul vostru, ca să vă închinaţi la ele, că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru. "
Iata un exemplu concret de idolatrie: la ferma lui Puch Pich din Cambodgia, sosesc zilnic în jur de 400 de bolnavi cu speranţa că vor fi vindecaţi de Preah, vaca albă în vârstă de 13 luni. Totul a pornit atunci când fermierul le-a povestit vecinilor că soţia lui s-a vindecat în mod miraculous de o boală cronică după ce a fost linsă de această văcuţă. Bolnavii plătesc între 10 şi 15 eurocenţi ca să fie linşi de 4 ori în zona bolnavă a corpului. S-o fi vindecat soţia fermierului (printr-o întamplare) de acea boală cronică dar a mai rămas cu boala minciunii şi a lăcomiei de bani, pe lângă idolatrie, adică rătăcirea spirituală la care îi îndeamnă pe bieţii oameni care nu ştiu cuvintele Sfântului Iacov despre Sfântul Maslu: „Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. Şi rugăciunea credinţei va mântui pe cel bolnav şi Domnul îl va ridica, şi de va fi făcut păcate se vor ierta lui" (Iacov 5:14-15).
In concluzie voi sectarii sunteti ramuri rupte de la Biserica lui Hristos. La Efeseni se spune, că noi suntem Biserica lui Hristos şi mădulare în parte, pe unul l-a pus Dumnezeu Apostol, pe unul prooroc şi altele, fiecare suntem mădulare ale Bisericii, nu că noi suntem Biserica, ci mădularele Bisericii, Biserica Universală este Trupul lui Hristos. Iisus a spus că toată viţa care rămâne în El aduce roadă, iar care nu rămâne în El se taie şi se aruncă în foc. Cu voi sectari atâta avem voie să vorbim: odată şi de două ori (Tit 3, 10) şi apoi să ne fiti ca niste păgâni şi vameşi. Sf. Ioan Evanghelistul zice, să nu va primim în casă, nici ziua bună să nu va dăm. Când este vorba să-l ajuţi pe fratele tău, ajuţi pe orice om din lume, e în boală, se îneacă trebuie sa-i dăm mâna, e în primejdie trebuie ajutat, dar când este vorba de credinţă trebuie urat, căci voi sectarii urati adevărul. Hristos a zis: "Eu sunt calea, adevărul şi viaţa!". Iar în psalmul 138 se spune: "Pe cei ce Te urăsc pe Tine, I-am urât" şi zice Psalmul: "Cu ură desăvârşită I-am urât pe ei, căci neprieteni mi s-au făcut mie". Pentru că voi urati adevărul n-avem voie să va iubim.
Voi ziceti că sunteti fraţi cu noi. Noi nu suntem frate nici cu lupul, nici cu câinele, nici cu porcii, nici cu lupii îmbrăcaţi în piei de oaie, nici cu leii, nici cu vulpile, noi suntem prieten numai cu oamenii, voi sectarii nu sunteţi oameni. Dava ati fi oameni nu ati căuta să distrugeţi Biserica şi să-i rupeţi pe oameni de la ea, ca să-i duceţi în iad.

| Adryan_Dan_1991 a răspuns (pentru Jardelin):

Pe bune asa se bataie potestanti, pai IIsus nu se bataia asa din cate imi aduc eu aminte!

| Exilee a răspuns (pentru Adryan_Dan_1991):

Vorbeste ma clar te rog frumos!happy

| Exilee a răspuns (pentru milan9):

Exact!