Nu cred ca te-ar pedepsi cineva pentru ca il injuri pe Satan; totusi cred ca il judeci gresit. Satan, asa cum apare in VT, este procuror, avocat al acuzarii, slujba pe care a primit-o de la Dumnezeu; este un slujitor apreciat si respectat de Dumnezeu, care nu poate intervenni in lumea fizica, deci nu iti poate da ganduri, caci asta ar insemna sa actioneze asupra neuronilor, care sunt materiali. Ce poate face, este sa ii prezinte lui Dumnezeu probele impotriva ta, si sa Ii ceara sa nu te favorizeze.
Hai sa trecem in revista pentru inceput fiecare text referitor la Satan din VT. Eu zic ca prima referinta la Satan e Iov, dar daca vrei ne uitam si la Sarpele din Geneza, pe urma putem sa ne uitam daca vrei la proorocirile lui Isaia referitoare la Tir, de unde avem si termenul ''Lucifer''. Si mai vedem. Ce zici?
Recomandai cuiva zilele trecute cartea Iov, ce ar fi sa o citesti? Chiar la inceput se relateaza discutia dintre Dumnezeu si Satan, in adunarea fiilor lui Dumnezeu. Satan afirma ca Iov il respecta pe Dumnezeu in mod interesat, iar Dumnezeu ii ingaduie sa faca orice e nevoie ca sa isi demonstreze afirmatia, dar fara sa il omoare pe Iov. Vezi, diavolul are acces in adunarea fiilor lui Dumnezeu, Dumnezeu ii vorbeste amabil, raspunde obiectiilor Satanei, ceea ce arata ca acesta era in drept sa le faca, si il insarcineaza pe Satan cu ancheta.
Iov 1:8
Domnul a zis Satanei: „Ai văzut pe robul Meu Iov? Nu este nimeni ca el pe pământ. Este un om fără prihană şi curat la suflet, care se teme de Dumnezeu şi se abate de la rău."
Iov 1:9
Şi Satana a răspuns Domnului: „Oare degeaba se teme Iov de Dumnezeu?
Dumnezeu nu este cel care initiaza discutia despre Iov dar nu e cel care are initiativa sa il incerce. Exista o diferenta intre a permite ceva, si a pune la indoiala ceea ce Dumnezeu a declarat despre Iov. Si doar ca Iov si Dumnezeu au discutii asta arata bunatatea Lui si ingaduinta de a l suporta. Nu stim ce a decis Dumnezeu in legatura cu Satan dar e clar ca timpul lui nu a expirat inca, asa ca Biblia nu il vorbeste de bine.
Apocalipsa 12:10
Şi am auzit în cer un glas tare, care zicea: „Acum au venit mântuirea, puterea şi împărăţia Dumnezeului nostru şi stăpânirea Hristosului Lui, pentru că pârâşul fraţilor noştri, care zi şi noapte îi pâra înaintea Dumnezeului nostru, a fost aruncat jos.
Un alt verset care arata ca Dumnezeu ii accepta propunerea Diavoluli o gasim in Luca 22 :
31Domnul a zis: „Simone, Simone, Satana* v-a cerut să vă cearnă** ca grâul.
32Dar Eu* M-am rugat pentru tine, ca să nu se piardă credinţa ta şi, după ce te** vei întoarce la Dumnezeu, să întăreşti pe fraţii tăi."
Judecatorul constata ca Iov este merituos, iar procurorul cere probe; daca nu avea functia de procuror, Dumnezeu nu discuta cu Satan. UNDE are loc discutia? 6Fiii lui Dumnezeu au venit* într-o zi** de s-au înfăţişat înaintea Domnului. Şi a venit şi Satana în mijlocul lor.
* 1 Imp 22:19 Iov 38:7 ** Iov 2:1
7Domnul a zis Satanei: „De unde vii?" Şi Satana a răspuns Domnului: „De la cutreierarea* pământului şi de la plimbarea pe care am făcut-o pe el." Inaintea Domnului, da? Fii lui Dumnezeu sunt aici ingerii cei mai inalti, care il serversc direct pe Dumnezeu, deci Satan e unul dintre ei. Bun, sa vedem pasajele din Apocalipsa si Luca. Acestea sunt din NT; crestinii au renuntat la monoteism si au adoptat dualismul Zoroastrian, deja Satan e vazut ca un zeu rau, mai slab decat zeul bun, dar care poate totusi sa intervina cum vrea el.
Satan inseamna adversar, in ebraica, adversar al omului pe care il acuza; ideea nu este ca Biblia l-ar vorbi de bine sau rau pe Satan; nu ti se pare cam primitiva abordarea asta? Satan este descris diferit in VT si NT, cele doua carti descriu universuri diferite.
Dumnezeu i-a acceptat prezenta, dovada fiind ca ei(diavolul si ingerii cazuti) li s-au permis sa isi pastreze calitatile si puterile fizice cu care erau inzestratii inainte de cadere.
Din nou doar pentru ca Isus statea la masa cu pacatosii nu inseamna ca era unul din ei.
Satan nu este un zeu ci a fost un inger important dar si -a pierdut dorinta de a ramane slujitor dar l a atras mai mult ideea de a fi el dumnezeu, si nici nu are controlul absolut tot asta reiese din discutia lui cu Dumnezeu despre Iov in care ii este acceptat controlul asupra a tot ce are si detine.