Citisem nu stiu unde ca era o insulta sa intorci obrazul pentru ca mana dreapta era folosita pentru 'dat palme' ca sa zic asa. Daca intorceai obrazul, il fortai pe respectiv sa-ti dea una cu stanga, ceea ce era rusinos. Il puneai astfel intr-o pozitie dificila moral.
"asta nu inseamna ca permitem răului să își manifeste prezența și existența veșnică?"
Romani 12:21 - "Nu te lăsa învins de rău, ci învinge răul prin bine!"
Pasajul in care Isus spune sa intoarcem si celalalt obraz se refera la razbunare. Daca cineva iti greseste (cu sau fara voie), nu incerca sa te razbuni, "lasa de la tine" cum se spune, evita certurile.
Cred ca depinde de situatie. Daca iti fura cineva portofelul trebuie sa te aperi prin diverse moduri, daca te injura cineva in trafic lasa-l in pace, nu crea cearta.
Toate astea sunt scrise in Biblie.
Depinde pe dracu.
Dacă te iei după ce scrie în biblie, toți criminalii ar trebui să fie liberi. Pentru că doar Dumnezeu are voie să ierte, să judece sau să pedepsească. Arată-mi unde scrie în biblie să judeci oamenii și să decizi ce pedeapsă merită ei. Nu scrie.
Deci, ești ok cu faptul că toți violatorii și criminalii să umble liberi pe străzi printre copiii tăi? Ah, n-ai copii? Bună alegere, te rog s-o menții.
Păi cine a dedus ceva? Te-am întrebat. Nu vezi semnul întrebării acolo?
Deci nu ești de acord. Păi ce să le facem? Dacă nu avem voie să îi judecăm. După ce a ucis pe cineva, acel cineva trebuie să întoarcă și celălalt obraz, gen, să îl ucidă și pe el și apoi trebuie să-l lăsăm liber pentru că nu avem voie să judecăm oamenii.
Nu poți fi de acord cu un lucru și cu altul nu. Așa faceți voi, ce nu vă convine evitați sau modificați.
Biblia trebuie inteleasa duhovniceste, dupa cum scrie si in 1 Corinteni 2:14. A nu judeca un om inseamna sa nu spui ca esti mai bun decat el prin diverse jigniri. A judeca un hot/criminal prin inchisoare este un alt sens al acestui verb.
Daca vrei sa pui Biblia intr-o lumina proasta, atunci poti spune si ca Isus a sustinut faptul sa ne scoatem anumite parti din corp daca ne fac sa pacatuim. (Marcu 9:43-47).
Ăsta este unul din sfaturile comuniste pe care le predica fictivul Isus în biblie. Apropo, dacă vine vorba de predici, am citit că predica de pe munte a fost furată integral din scrierile eseenilor (o sectă evreiească antică).
Logic că dacă îți întorci celălalt obraz, îi permiți "inamicului" să facă ce vrea cu tine. Asta este mentalitatea pe care biserca vrea ca creștinii s-o aibă. Uită-te în țara asta creștină unde parlamentarii fac ce vor cu populația îndoctrinată atât cu religia, cât și cu mass-media, educația, televiziunea, istoria etc.
Asta este total pe dos față de cum erau popoarele păgâne antice care erau popoare de luptători nu popoare de slugarnici și slabi. Probabil din cauza acestei mentalități de lașitate și slăbiciune a fost cucerit și distrus imperiul Roman.
Prin acel verset se are in vedere ca trebuie sa ne smerim. Daca cineva ne face rau, sa nu ne razbunam!
Apropo, in opinia mea,, a lovi obrazul'' inseamna sa faci pe cineva sa se simta rusinat pentru faptele sale. Daca cineva ne face observatie in privinta faptelor gresite, atunci sa-l lasam sa ne spuna tot ce are de spus.
Dumnezeu nu face binele cu violență! A face binele cu violență e un capriciu, este ceva rau. Dumnezeu nu e violent! Eu cred, că în ce întebați e vorba de faptul că nu trebuie să ne razbunăm.
Dumnezeu lucreaza in moduri pe care noi nu le intelegem pentru ca gandurile noastre nu sunt ca gandurile lui Dumnezeu. El poate trimite pe cineva sa te salveze sau ii poate amorti mana aluia sau te poate scoate de acolo in multe moduri.
Bunatatea este mai puternica decat rautatea.
Iisus Hristos te iubeste si vrea sa ajungi in Rai.
Raul nu are nimic de-a face cu cruzimea omeneasca, si Raul la origine, nu este nicidecum o trasatura umana dobandita doar prin nastere, ci prin intelegere si experimentare dupa propriile forte, ajungand la o filozofie proprie a vietii.
Cat despre afirmatia iudaica ce-ai citat-o, nimic nu mai este surprinzator, sadomasochismul este prezent peste tot in biblie, in cele mai josnice sau hidoase forme.
Afirmația pe care a citat-o n-are legătură cu sadomasochismul, se aplică după criteriul "să faci ce zice popa, nu ce face popa". Mai intrigant este începutul acestui fragment
"Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este."
Dar mai era necesar să zică ce este de la cel rău?
DeProfundis99 întreabă: