Alte religii nu cred in Iisus, Maica Domnului etc. pentru ca ei stiu alta istorie, avand ca ''zei'' pe idoli si de aceea ei nu isi fac nici cruce sau nu stau in genunchi la biserica.(am invatat si eu asta la religie) Funda ?
Sunt multe ramuri ale crestinatatii care recunosc sfanta treime de fapt majoritatea o recunosc tu ai ales una dintre putinele care nu o recunosc.
De ce doar crestinii recunosc? Pentru ca doar budistii il recunosc pe buddha. Martorii lui iehova si alte secte prin aspecte de genul asta se diferentiaza. E vorba de docma fiecaruia.
Să nu ai alți dumnezei afară de mine. Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești."
Toti catolici si ortodoxi incalca porunca 2. Caci pe vremea lui avraam era idoli. nici avraam nu a fost de accord cu idoli caci sunt niste minciuni : Zeu pentru mancare, zeu pentru iubire, pentru vindecare, pentru inchinare. Asa au devenit icoanele. iar despre martorii lui iehova:
Charles Taze Russell (1852-1916) este cel a pus bazele miscarii Martorilor lui Iehova. În adolescenta si-a negat traditia prezbiteriana de care apartinea, alaturându-se putin mai liberalei Biserici Congregationale, grup pe care de asemenea l-a parasit. A negat divinitatea lui Isus Cristos si învataturile biblice ale iadului si pedepsei vesnice. Adventismul este cel ce l-a influentat în negarea iadului, iar un grup dizident al Adventismului condus de N.H.Barbour, i-a stârnit interesul în studierea profetiilor vremurilor sfârsitului. Astfel, de la N.H.Barbour, C.T.Russell a împrumutat crezul ca Cristos urma sa se întoarca invizibil pe pamânt în anul 1874, si ca anul 1914 era anul în care lumea trebuia sa fie distrusa, dupa care se inaugura Mileniul (cei 1000 de ani de domnie literara a lui Cristos pe pamânt). Când anul 1914 a venit si a trecut, acesta a schimbat data la 1915. Insa, în anul 1916 Russell a murit lasându-si urmasii deziluzionati si stupefiati de prezicerile sale neîmplinite. Atunci, Joseph Franklin Rutherford a preluat controlul organizatiei.
Martorii lui Iehova se mai numesc si Russelisti, dupa numele intemeietorului Charles Taze Russell, Milenisti, ca unii care raspândesc invatatura despre Mileniu (domnia de 1000 de ani a lui Isus Cristos), sau Studentii in Biblie, ca unii ce ar studia mai serios decât ceilalti Biblia. De fapt, este vorba despre o organizatie internationala care oficial este inregistrata si cunoscuta ca Watchtower Bible and Tract Society (Societatea Biblica Turnul de Veghere). Americanul Charles Taze Russell, fara a avea o pregatire teologica, infiinteaza in anul 1870 un grup de studiu al Bibliei, ai carui membri il numesc ca pastor. Dupa moartea lui C.T.Russell, in 1916, la conducerea sectei a venit Joseph Franklin Rutherford, apoi Nathan Knorr, in timpul caruia secta a cunoscut cea mai mare crestere a numarului de adepti, de la 115.000 la peste 2.000.000. In 1961 a aparut propria lor traducere a Bibliei in limba engleza (The New World Translation of Holy Scriptures) in care isi introduc tezele, una dintre ele fiind ca Isus Cristos nu este Dumnezeu, ci una dintre creaturile sale. El n-ar fi inviat, ci in locul lui a inviat Arhanghelul Mihail. Spiritul Sfânt este o energie a Tatalui. Nu exista nemurire, nici rai sau iad. Resping biserica, preotii, icoanele, sfintii, crucea. Nu au un cult propriu-zis, acesta fiind inlocuit de raspândirea produselor societatii Turnul de Veghere. In România secta Martorii lui Iehova a patruns mai intâi prin mediile maghiare in Ardeal. Propaganda si-o sustin prin revista Turnul de Veghere si prin brosuri si foi volante ce nu au nume de autor, de editura, nici data si locul aparitiei. La adunarile lor folosesc cântari din cartea Imnurile zorilor Mileniului.
DOCTRINELE MARTORILOR LUI IEHOVA
DUMNEZEU - Credinciosii se inchina lui Iehova, ca singurul Dumnezeu adevarat si le vorbesc oamenilor in mod deschis despre el, despre numele sau (revelat in Biblie), si despre scopurile sale. Ei cred ca Dumnezeu poate fi cunoscut prin intermediul studiului Bibliei, si imitat in calitatile sale (iubire, dreptate, intelepciune etc) urmând indeaproape exemplul lui Isus Cristos.
BIBLIA - Este cartea lor de referinta, pe care o accepta ca fiind in intregime inspirata de Dumnezeu. De aceea o considera ca fiind utila pentru oamenii din toate categoriile sociale sau culturale.
REGATUL LUI DUMNEZEU - Martorii cred ca Regatul lui Dumnezeu (Imparatia pe care o cer in rugaciunea-model Tatal nostru) este singura speranta pentru neamul omenesc; ca acesta este un guvern real; ca el va distruge in curând actualul sistem de lucruri, inclusiv toate guvernele, si ca va aduce un sistem nou in care va domni dreptatea, pastrându-i in viata pe cei gasiti drepti de Isus.
VIATA CEREASCA - Credinciosii cred ca numai 144.000 de crestini (unsi cu spirit) vor participa impreuna cu Isus Cristos la Regatul ceresc de 1000 ani (Mileniu), guvernând impreuna cu Isus, din ceruri, peste pamânt (Apocalipsa 14:1). Ei nu cred ca cerul ar fi rasplata pentru toti cei buni, ci pamântul, pe care au fost creati. Biblia ar fi clara in acest aspect, aratând ca cei ce merg la cer se duc acolo pentru a domni, nu pentru a trai in paradis (Apocalipsa 20:6). Acesti 144.000 de oameni ar fi fost alesi de Dumnezeu, dupa bunul sau plac, printre ei fiind apostolii si crestinii din primul secol, ca si crestinii fideli Bibliei pe parcursul istoriei. Actualmente s-ar mai afla pe pamânt numai câteva mii de crestini fideli care isi exprima aceasta speranta cereasca, fapt care arata ca timpul in care Isus va interveni este foarte aproape.
MOARTEA - Biblia arata ca mortii sunt absolut inconstienti, ca ei nu se afla in vreun domeniu spiritual unde sa simta placere sau durere (Ecleziastul 9:5,10); ca ei nu mai exista decât in memoria lui Dumnezeu, fapt pentru care speranta lor de viata viitoare depinde de o inviere a mortilor. Aceasta speranta este insa sigura (Ioan 11:25,26) si se bazeaza pe jertfa de rascumparare a lui Isus Cristos (1 Corinteni 15). De ea vor beneficia, practic, toti cei corecti si drepti, care au murit. Doar cei care refuza cu incapatânare si in cunostinta de cauza sa accepte mesajul de salvare al lui Dumnezeu, precum si cei care vor fi distrusi o data cu acest sistem nelegiuit, nu vor avea parte de inviere.
PAMÂNTUL - Scopul initial al lui Iehova cu privire la pamânt va fi implinit; el a creat viata si oamenii pentru a se dezvolta cu bucurie pe un pamânt paradisiac; desi de mii de ani oamenii rebeli au transformat pamântul intr-un infern, Iehova nu a renuntat la scopul sau; astfel, dupa inlaturarea rautatii de pe pamânt, acesta va fi populat in intregime de o societate de oameni drepti (Psalm 29), care se vor inchina lui Iehova si care vor primi darul vietii eterne, ca oameni perfecti. Pe acest pamânt readus la starea de paradis, vor fi inviati cei ce au murit de-a lungul secolelor, drepti sau nedrepti, pentru a fi invatati despre adevaratul Dumnezeu si pentru a li se da posibilitatea de a beneficia de aceste binecuvântari. Cei ce vor asculta vor ramâne vesnic in viata. Ceilalti, vor fi distrusi pentru totdeauna, pentru ca au fost de ajuns mileniile in care oamenii rebeli au facut ce au vrut pe acest Pamânt.
ESCHATOLOGIE (ZILELE DIN URMA) - Martorii lui Iehova cred ca, incepând din 1914, traim zilele din urma ale acestui sistem rau de lucruri (Matei 24:2, Timotei 3:1-5); ca timpul ramas se scurge cu rapiditate, si ca cei care iubesc dreptatea vor supravietui si vor continua sa traiasca pe un pamânt purificat. Ca Dumnezeu va interveni tocmai pentru a salva rasa umana, si nu pentru a o distruge. Ca fara aceasta interventie divina, omenirea ar fi condamnata sa-si repete greselile, de data aceasta, cu consecinte catastrofale pentru viata de pe intreaga planeta.
ISUS CRISTOS - Martorii lui Iehova cred ca, asa cum spune Biblia, Isus este Fiul lui Dumnezeu, inceputul creatiei sale. Ei accepta ca el este cel prin care a fost creat universul fizic si cel spiritual, si ca lui i-au fost supuse toate de catre Tatal sau, Iehova (in afara de Tatal insusi, bineînteles). Ei cred ca Isus a avut o existenta preumana in cerurile spirituale, ca Logos, sau purtatorul de cuvânt al lui Dumnezeu, si ca viata sa a fost transferata in uterul unei fecioare iudaice, Maria; ca el si-a depus viata sa umana perfecta in folosul tuturor celor care urmau a asculta de el si a-i imita modul sau de viata; ca aceasta viata perfecta rascumpara din moarte pe toti urmasii lui Adam, deci toata omenirea, si ca pe baza ei, cei care exercita credinta in jertfa sa de rascumparare pot dobândi darul vietii vesnice, scopul initial al existentei omenirii fiind astfel implinit. Ei cred ca Isus Cristos a fost inviat de Dumnezeu in spirit, si ca atare a fost ridicat deasupra oricarei fiinte din univers, ca spirit nemuritor datator de viata (1 Corinteni 15, 1 Petru 3:18); Ei cred ca Cristos guverneaza deja din ceruri, incepând din anul 1914, ca Rege al Regatului lui Dumnezeu, si ca in aceasta calitate el va interveni in curând in istoria omenirii, inlaturând rautatea si pe cei rai de pe pamânt (1 Corinteni 15, Ioan 20:17).
SEPARAREA DE LUME - Martorii lui Iehova se straduiesc sa nu faca parte din lume, asa cum a spus Isus discipolilor sai (Ioan 17:14-18; 18:36). Ei nu se retrag in manastiri, ci manifesta o adevarata iubire crestina fata de aproapele. Ei nu participa nici la politica, nici la razboaie. Ei se ingrijesc de necesitatile materiale ale familiilor lor, dar evita cautarea bunurilor materiale sau ambitiile specifice lumii, precum si goana dupa placeri. Astfel, Martorii lui Iehova s-au remarcat ca fiind o fraternitate unita prin iubire si printr-o inalta moralitate.
APLICAREA SFATURILOR BIBLICE - Martorii lui Iehova pun pe primul loc in viata aplicarea in viata a principiilor din Biblie, indiferent de locul in care se afla. Ei nu admit comportamentul duplicitar. Fiecare persoana, indiferent de modul de viata din trecut sau de mediul social si cultural din care provine, poate sa devina si sa ramâna un Martor al lui Iehova, numai daca abandoneaza practicile condamnate de Biblie si urmeaza neincetat sfaturile divine. Nici un membru al Martorilor lui Iehova nu poate incalca principiile biblice sau legile tarii fara a fi mustrat sau chiar exclus din congregatia crestina.
Negarea divinitatii lui Isus
- Un prim argument adus de catre Martorii lui Iehova la negarea divinitatii lui Isus Cristos a fost luat din Evanghelia lui Ioan (14:28): "Ati auzit ca v-am spus: ma duc si ma voi intoarce la voi. Daca m-ati iubi, v-ati fi bucurat ca v-am zis: ma duc la Tatal, caci Tatal este mai mare decât mine!". Cum ar putut fi Isus egal cu Dumnezeu, când el insusi afirma ca Tatal (Dumnezeu) este mai mare decât el?
- Un al doilea argument se gaseste in Epistola lui Pavel catre Coloseni (1:15). Pe acesta il folosesc Martorii lui Iehova pentru a sustine ca Isus nu este Dumnezeu, ci o fiinta creata de Dumnezeu: "Este chipul Dumnezeului cel nevazut, cel întâi nascut din toata zidirea". Cum poate fi Isus Dumnezeu când citim aici ca el a fost prima fiinta creata din toata creatia lui Dumnezeu ? Daca a fost primul creat, înseamna ca el nu este Dumnezeu, fiindca a avut un inceput!
- Un al treilea argument pe care Martorii lui Iehova il prezinta pentru a nega divinitatea lui Isus este Apocalipsa dupa Ioan (3:14): "Inceputul zidirii lui Dumnezeu". Cum poate Isus fi Dumnezeu când aici se spune ca el a fost inceputul creatiei/zidirii lui Dumnezeu si prin urmare nu exista din vesnicie ?
Negarea rastignirii lui Isus pe cruce
Martorii lui Iehova spun ca Isus a murit pe un stâlp, negând ca ar fi fost rastignit pe o cruce.
Negarea transfuziei si mâncarii de sânge
Martorii lui Iehova sustin ca transfuzia si mâncarea de sânge, in unele situatii, este nebiblica si este interzisa de Dumnezeu, aducând in sprijin urmatorul text biblic (Faptele Apostolilor 15:28-29): "Sa va feriti de lucrurile jertfite idolilor, de sânge, de dobitoace sugrumate, si de curvie, lucruri de cari, daca va veti pazi, va fi bine cu voi". Acest pasaj reaminteste interdictia Vechiului Testament impotriva mâncatului si bautului de sânge de la animale (Geneza 9:3-4): "Tot ce se misca si are viata, sa va slujeasca de hrana: toate acestea vi le dau, ca si iarba verde. Numai carne cu viata ei, adica sângele ei, sa nu mâncati".
ARMAGEDDON (HARMAGEDON)
1. Evenimentele de la inceputul Mileniului (Mileniu: domnia cereasca invizibila(1) a lui Isus peste pamânt timp de 1.000 ani)
Apocalipsa (16:16; 19:13-15): "Spiritele cele rele i-au strâns în locul care pe evreieste se cheama Armageddon(2)". "Era îmbracat cu o haina muiata în sânge. Numele lui este: Cuvântul lui Dumnezeu. Ostile din cer îl urmau calari pe cai albi, îmbracate cu in subtire, alb si curat. Din gura lui iesea o sabie ascutita, ca sa loveasca Neamurile(3) cu ea, pe cari le va cârmui cu un toiag de fier. Si va calca cu picioarele teascul vinului mâniei aprinse a atotputernicului Dumnezeu".
Interpretare: In acest loc (Armageddon/Megiddo) Biblia ar indica venirea lui Cristos, pe norii cerului, ca un biruitor, ca Rege al Regilor si Domn al Domnilor. Batalia de la Armageddon precede Mileniul si aduce popoarele impreuna acolo unde Luptatorul Divin ii biruieste si sfârseste istoria acestei lumi rele.
Isaia (11:4): "Atunci vei cânta cântarea aceasta asupra împaratului Babilonului, si vei zice: Iata, asupritorul nu mai este, asuprirea a încetat".
Interpretare: Revenirea a doua a lui Isus pe Pamânt va fi o vreme de teama pentru cei rai. Pentru cei ce au iubit revenirea lui, pentru poporul lui Dumnezeu, va fi un timp minunat.
Iata ce se va intâmpla la Armageddon si inaintea inceperii Mileniului:
- A doua venire a lui Cristos.
- Prima inviere (a dreptilor care sunt morti).
- Distrugerea celor rai care vor fi in viata.
- Cei drepti luati in cer.
- Satana legat.
1 Tesaloniceni (4:16): "Caci însusi Domnul, cu un strigat, cu glasul unui arhanghel si cu trâmbita lui Dumnezeu, se va pogorî din cer, si întâi vor învia cei morti în Cristos".
Interpretare: Credinciosii morti si drepti vor învia.
Apocalipsa (20:6): "Fericiti si sfinti sunt cei ce au parte de întâia înviere ! Asupra lor a doua moarte n-are nicio putere; ci vor fi preoti ai lui Dumnezeu si ai lui Cristos, si vor împarati cu el o mie de ani".
Interpretare: Invierea celor drepti e numita întâia inviere.
Apocalipsa (11:18): "Neamurile se mâniasera, dar a venit mânia ta; a venit vremea sa judeci pe cei morti, sa rasplatesti pe robii tai prooroci, pe sfinti si pe cei ce se tem de numele tau, mici si mari, si sa prapadesti pe cei ce prapadesc pamântul!".
Interpretare: Natiunile mâniate, luptându-se unele cu altele, când Cristos revine, vor primi mânia lui Dumnezeu.
2 Tesaloniceni (1:7-9): "Si sa va dea odihna atât voua, cari sunteti întristati, cât si noua, la descoperirea lui Isus din cer, cu îngerii puterii lui, într-o flacara de foc, ca sa pedepseasca pe cei ce nu cunosc pe Dumnezeu si pe cei ce nu asculta de Evanghelia lui Isus Cristos. Ei vor avea ca pedeapsa o pierzanie vesnica, de la fata Domnului si de la slava puterii lui".
Interpretare: Cei rai vor fi distrusi. Poporul lui Dumnezeu (cei dreptcredinciosi) este luat în cer, unde vor domni impreuna cu Cristos 1000 de ani (un mileniu). Când poporul lui Dumnezeu se inalta la cer spre a fi cu Isus timp de 1000 de ani si cei rai sunt distrusi, Satana este lasat singur, ne mai având pe cine sa insele sau sa ispiteasca. El va fi ca un prizonier pe aceasta planeta distrusa. El va fi ca un general invins care nu mai are armata.
2. Evenimentele din timpul Mileniului (1000 ani dupa Armageddon)
Apocalipsa (20:2-6): "El a pus mâna pe balaur, pe sarpele cel vechi, care este diavolul Satana, si l-a legat pentru o mie de ani. L-a aruncat în adânc, l-a închis acolo, si a pecetluit intrarea deasupra lui, ca sa nu mai însele Neamurile, pâna se vor împlini cei o mie de ani. Dupa aceea, trebuie sa fie dezlegat pentru putina vreme. Si am vazut niste scaune de domnie; si celor ce au sezut pe ele, li s-a dat judecata. Si am vazut sufletele celor ce li se taiase capul din pricina marturiei lui Isus si din pricina Cuvântului lui Dumnezeu, si ale celor ce nu se închinasera fiarei si icoanei ei, si nu primisera semnul ei pe frunte si pe mâna. Ei au înviat, si au împaratit cu Cristos o mie de ani. Aceasta este întâia înviere. Ceilalti morti n-au înviat pâna nu s-au sfârsit cei o mie de ani. Fericiti si sfinti sunt cei ce au parte de întâia înviere ! Asupra lor a doua moarte n-are nicio putere; ci vor fi preoti ai lui Dumnezeu si ai lui Cristos, si vor împarati cu el o mie de ani".
Interpretare: Satana va fi legat pentru 1000 de ani. El va avea 1000 de ani in care isi va revedea lucrarea si rezultatul pacatului. Acest pamânt va fi inchisoarea lui (adâncul).
Iata conditiile in timpul celor 1000 de ani:
- Pamântul pustiit (adâncul).
- Cei rai sunt toti morti.
- Satana legat pe acest pamânt pustiit.
- Cei drepti sunt in cer angajati in judecata.
Ce duce pamântul la pustiire ? Ultimile sapte plagi (Apocalipsa 16) contribuie la pustiire. Armageddonul lasa pamântul acoperit cu morti. Marele cutremur din plaga a saptea distruge orasele lumii. Revenirea lui Isus completeaza pustiirea si pamântul este lasat gol si pustiu.
Ieremia(4:23-26): "Ma uit la pamânt, si iata ca este pustiu si gol; ma uit la ceruri, si lumina lor a pierit! Ma uit la munti, si iata ca sunt zguduiti; si toate dealurile se clatina! Ma uit, si iata ca nu este niciun om; si toate pasarile cerurilor au fugit ! Ma uit, si iata, Carmelul(4) este un pustiu; si toate cetatile sale sunt nimicite înaintea Domnului, si înaintea mâniei lui aprinse !".
Interpretare: In timpul Mileniului niciun om nu va mai fi pe pamânt: cei sfinti sunt in cer si cei rai sunt morti. Adâncul este un loc de intuneric, haos, pustiire, abis. Acestea vor fi conditiile lumii in timpul celor 1000 de ani care urmeaza dupa Armageddon si dupa a doua venire a lui Cristos.
Ieremia (4:25): "Ma uit, si iata ca nu este niciun om; si toate pasarile cerurilor au fugit!".
Interpretare: Nu va mai fi niciun om in viata. Pamântul este golit de locuitorii lui. Astfel, Satana va avea 1000 de ani de vacanta si nu va mai duce lumea in pacat impotriva lui Dumnezeu. Satana va avea destul timp sa revada rezultatele rebeliunii sale impotriva lui Dumnezeu.
Ce vor face cei drepti in cer timp de 1.000 de ani ?
Apocalipsa (20:4), 1 Corinteni (6:2-3): "Si am vazut niste scaune de domnie; si celor ce au sezut pe ele, li s-a dat judecata. Si am vazut sufletele celor ce li se taiase capul din pricina marturiei lui Isus si din pricina Cuvântului lui Dumnezeu, si ale celor ce nu se închinasera fiarei si icoanei ei, si nu primisera semnul ei pe frunte si pe mâna. Ei au înviat, si au împaratit cu Cristos o mie de ani".
"Nu stiti ca sfintii vor judeca lumea ? Si daca lumea va fi judecata de voi, sunteti voi nevrednici sa judecati lucruri de foarte mica insemnatate ? Nu stiti ca noi vom judeca pe ingeri ? Cu cât mai mult lucrurile vietii acesteia".
Interpretare: Cei rai trebuie sa invieze iarasi si sa fie pedepsiti. Dumnezeu rezerva 1000 de ani pentru barbati si femei, care au fost mântuiti de pe pamânt, sa revizuiasca toate cazurile celor rai, astfel ca orice indoiala despre iubirea si dreptatea lui Dumnezeu sa dispara din mintea oricui. Când cei rai vor fi pedepsiti in final, toti vor fi de acord pe deplin cu sentinta pronuntata. Când totul este sfârsit, rascumparatii lui Dumnezeu vor declara: "Drepte si adevarate sunt judecatile tale". Atunci Dumnezeu va sterge orice lacrima din ochii lor.
3. Evenimentele de la sfârsitul Mileniului:
- Cei rai inviaza iarasi.
- Satana este dezlegat pentru a-i insela.
- Sfânta Cetate(5) coboara pe pamânt.
- Satana ii strânge pe cei rai imprejurul Cetatii Ierusalimului.
- Cei rai sunt distrusi.
- Un Pamânt Nou este creat.
Apocalipsa(20:5; 20:7): "Ceilalti morti n-au înviat pâna nu s-au sfârsit cei o mie de ani".
"Când se vor împlini cei o mie de ani, Satana va fi dezlegat".
Interpretare: Expresia "ceilalti morti" nu se poate referi decât la cei rai care sunt morti pe pamânt. Când ei inviaza dupa 1000 de ani, Satana este dezlegat si este iarasi liber sa-i insele, ducându-i la revolta totala impotriva lui Dumnezeu.
Apocalipsa (21:2): "Si eu am vazut coborându-se din cer dela Dumnezeu, cetatea sfânta, noul Ierusalim, gatita ca o mireasa împodobita pentru barbatul ei".
Interpretare: Coborârea Cetatii Noul Ierusalim pe pamânt, face pe Satana sa aiba un obiectiv major pentru inselarea celor rai. El îi indeamna sa cucereasca Cetatea lui Dumnezeu Ierusalim. Maestrul inselator ii conduce pe cei rai sa inconjoare Cetatea si s-o asedieze.
Apocalipsa (20:8-9): "Si va iesi din temnita lui, ca sa însele Neamurile, cari sunt în cele patru colturi ale pamântului, ca sa-i adune pentru razboi. Numarul lor va fi ca nisipul marii. Si ei s-au suit pe fata pamântului, si au înconjurat tabara sfintilor si cetatea prea iubita Ierusalim. Dar din cer s-a pogorât un foc care i-a mistuit".
Interpretare: Când ostirea celor rai, condusa de Satana, se pregateste sa atace Cetatea sfânta Ierusalim, se coboara foc de la Dumnezeu si ei toti sunt distrusi in flacari. Acest foc de la Dumnezeu nu numai ca va consuma pacatul si pe pacatosi, dar va curati pamântul de orice semn al pacatului. Când focul isi va termina lucrarea, Dumnezeu va scoate la existenta un Pamânt Nou (2 Petru 3:13: "Dar noi, dupa fagaduinta lui, asteptam ceruri noi si un pamânt nou, în care va locui neprihanirea").
4. Cine va mosteni un loc pe Noul Pamânt ?
Galateni (3:29): "Si daca sunteti ai lui Cristos, sunteti samânta lui Avraam, mostenitori prin fagaduinta".
Interpretare: Copiii lui Dumnezeu vor trai in locuintele Tatalui lor ceresc. Oamenii trebuie nu numai sa-l marturiseasca pe Cristos, ci sa-l aibe in inimile lor. Trebuie sa-i apartinem lui. Sa credem in el, sa-i primim invataturile si sa traim cum a trait el. In Cristos vom birui pacatul si vom mosteni o locuinta cu Isus pe Pamântul cel Nou.
Apocalipsa (21:7): "Cel ce va birui, va mosteni aceste lucruri. Eu voi fi Dumnezeul lui, si el va fi fiul meu".
Interpretare: Trebuie sa invatam sa traim ca niste sfinti acum si aici, in aceasta lume, daca vrem sa fim sfinti in acea lume minunata de mâine când Isus Cristos va veni pe acest pamânt sa strânga pe copiii sai in casa Tatalui cu multe lacasuri. Sa ne hotarâm acum, ca prin harul lui Dumnezeu, sa biruim ca sa fim bucurosi cand Isus va reveni.
Când a fost distrus Ierusalimul: în anul 607 î.C. sau în anul 587 î.C. ?
Justificarea Martorilor lui Iehova a celor 70 ani de prizonierat babilonean al evreilor
Daniel (9:1,2): "In anul dintâi al lui Darius, fiul lui Ahasveros, din neamul Mezilor, care ajunsese împarat peste împaratia Haldeilor, în anul dintâi al domniei lui, eu, Daniel, am vazut din carti ca trebuiau sa treaca 70 de ani pentru darâmaturile Ierusalimului, dupa numarul anilor, despre care vorbise Domnul catre proorocul Ieremia."
Ieremia (25:11; 29:10): "Toata tara aceasta va fi o paragina, un pustiu, si neamurile acestea vor fi supuse împaratului Babilonului timp de 70 de ani".
"Dar iata ce zice Domnul: De îndata ce vor trece 70 de ani ai Babilonului, îmi voi aduce aminte de voi, si voi împlini fata de voi fagaduinta mea cea buna, aducându-va înapoi în locul acesta".
2 Cronici (36:17-23): "Atunci Domnul a facut sa se suie împotriva lor împaratul Haldeilor, si a ucis cu sabia pe tinerii lor în casa locasului lor cel sfânt. N-a crutat nici pe tânar, nici pe tânara, nici pe batrân, nici pe omul gârbov sub povara perilor albi, ci a dat totul în mâna lui. Nebucadnetar(6) a dus la Babilon toate uneltele din Casa Domnului, mari si mici, vistieriile Casei Domnului(7), si vistieriile împaratului si ale capeteniilor lui. Au ars Casa Domnului, au darâmat zidurile Ierusalimului, au pus foc tuturor caselor lui si au nimicit toate lucrurile scumpe. Pe cei ce au scapat de sabie, Nebucadnetar i-a dus prinsi la Babilon. Ei i-au fost supusi, lui si fiilor lui, pâna la stapânirea împaratiei Persilor, ca sa se împlineasca cuvântul Domnului rostit prin gura lui Ieremia, pâna ce tara si-a tinut Sabatele ei si s-a odihnit tot timpul cât a fost pustiita, pâna la împlinirea celor 70 de ani. În cel dintâi an al lui Cir(8), împaratul Persilor, ca sa se împlineasca cuvântul Domnului rostit prin gura lui Ieremia, Domnul a trezit duhul lui Cir, împaratul Persilor, care a pus sa se faca prin viu grai si prin scris aceasta vestire în toata împaratia lui: Asa vorbeste Cir, împaratul Persilor: Domnul, Dumnezeul cerurilor, mi-a dat toate împaratiile pamântului, si mi-a poruncit sa-i zidesc o casa la Ierusalim în Iuda. Cine dintre voi este din poporul lui ? Domnul Dumnezeul lui, sa fie cu el, si sa plece !".
Daca in privinta anului distrugerii Ierusalimului unii au pareri diferite, in privinta inceputului domniei regelui persan Kyros (Cir) toti sunt de acord: anul 537 î.C. In acest an, la expirarea celor 70 de ani, Kyros (Cir) a dat decretul pentru intoarcerea acasa a evreilor din captivitatea Babilonului. Daca se cunoaste cu exactitate durata robiei si anul in care s-a terminat si tinem la autoritatea Bibliei, întorcându-ne cu 70 de ani in urma din 537 î.C, ajungem in anul 607 î.C.
Calculul inceperii Regentei invizibile a lui Isus pe pamânt in anul 1914 (prin incheierea perioadei de 2520 ani de domnie a lui Satana pe pamânt, inceputa odata cu distrugerea Ierusalimului in anul 607(9) î.C)
2.Regi (25): Capitolul relateaza despre distrugerea Ierusalimului de catre regele babilonean Nabuconodosor(10) (in al 19-lea an al domniei lui(11)), an la care s-au adaugat 2520 ani (7 vremi); se socotesc 2520 ani dupa anul 607 î.C: 2520 - 607 = 1913; Romanii nu aveau cifra 0, deci trebuie adaugat un an; 1913 + 1 = 1914, anul inceperii Regentei invizibile a lui Isus Cristos pe pamânt. Luca (21:24): "(Iudeii) vor cadea sub ascutisul sabiei, vor fi luati robi printre toate neamurile; si Ierusalimul va fi calcat in picioare de neamuri" (pagâne) "pâna se vor implini vremurile neamurilor" (pâna se va incheia perioada de stapânire straina a Ierusalimului).
Daniel (9:2): "In anul dintâi al domniei lui Darius, eu, Daniel, am vazut din carti ca trebuiau sa treaca 70 de ani peste darâmaturile Ierusalimului".
Ezechiel (4:6): "Dupa ce vei ispravi aceste zile, culca-te a doua oara pe coasta dreapta, si poarta nelegiunirea casei lui Iuda 40 de zile; îti pun câte o zi pentru fiecare an" (interpretare: 1 zi = 1 an).
Ezechiel (21:25-27) (Blestemul lui Iehova adresat regelui iudeilor dupa ruptura de legamântul strabun): "Si tu, domn nelegiuit, gata sa fii ucis, domn al lui Israel, a carui zi vine tocmai când nelegiuirea este la culme ! Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: La o parte cu mitra, jos cununa imparateasca ! Nu mai este cum a fost. Ce este plecat va fi înaltat, si ce este înaltat va fi plecat ! Voi da jos cununa, o voi da jos, o voi da jos. Dar lucru acesta nu va avea loc decât la venirea Aceluia care are drept la ea, si in mâna caruia o voi incredinta".
Apocalipsa (12, 6): "Si femeia a fugit in pustie, într-un loc pregatit de Dumnezeu, ca sa fie hranita acolo 1260 de zile" (interpretare: 1 zi = 1 an; 1260 zile = 1260 ani).
Apocalipsa (12, 14): "Si cele doua aripi ale vulturului celui mare au fost date femeii, ca sa zboare cu ele in pustie, in locul ei unde este hranita o vreme, vremi (doua vremi) si jumatatea unei vremi" (interpretare: 1 + 2 + � = 3,5 vremi = 1260 ani) (o vreme = un an = 360 zile).
Daniel (4, 20-27): "7 vremi vor trece peste tine, pâna vei cunoaste ca Cel Preaînalt(12) stapâneste peste împaratia oamenilor(13) si o da cui vrea" (interpretare: 7 vremi = 2 x 3,5 vremi = 2 x 1260 ani = 2520 ani).
Apocalipsa (12, 7-12): "Acum a venit mântuirea, puterea si imparatia Domnului si stapânirea Cristosului lui(14)".
Apocalipsa (16, 16): "Duhurile cele rele i-au strâns in locul care pe evreieste se cheama Armageddon".
Psalm (90, 10): "Anii vietii noastre se ridica la 70 ani, iar, pentru cei mai tari, la 80 ani(15)".
Matei (24): "El a sezut jos pe muntele Maslinilor. Si ucenicii lui au venit la el la o parte si i-au zis: Spune-ne, când se vor întâmpla aceste lucruri ? Si care va fi semnul venirii tale si al sfârsitului veacului acestuia(16) ?" Isus a raspuns: "Tot asa, si voi, când veti vedea toate aceste lucruri, sa stiti ca Fiul omului(17) este aproape, este chiar la usi. Adevar va spun ca nu va trece neamul acesta(18) pâna se vor intâmpla toate aceste lucruri. Despre ziua aceea si despre ceasul acela, nu stie nimeni: nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal".
(1) Initial, pâna in 1914, s-a crezut intr-o domnie pamânteasca efectiva (in carne si oase) a lui Isus. Anul 1914 trecând, fara a avea loc asteptata parousie (a doua revenire a lui Isus pe pamânt), s-au reinterpretat de catre iehovisti textele biblice, considerându-se ca Isus domneste invizibil cu incepere din 1914 din cer peste soarta pamântului. Inainte de sosirea lui Isus va avea loc marea batalie de la Harmagedon (Armageddon) intre Bine (adeptii lui Isus) si Rau (adeptii Satanei), batalie la finele careia va invinge Binele.
(2) Harmagedon (Armageddon) = veche cetate in Canaan/Palestina (azi: Megiddo în Israel).
(3) Neamurile = popoarele straine asa-zise pagâne.
(4) Carmel: masiv deluros lânga Haifa in Israel.
(5) Cetatea Noul Ierusalim.
(6) Nabucudonosor.
(7) Casa Domnului = Templul lui Solomon din Ierusalim.
(8) Cir = Regele persan Kyros.
(9) Dupa parerea unanima a istoricilor, Ierusalimul a fost distrus de catre regele Nabucodonosor in anul 587 î.C.
(10) Pedeapsa pentru indepartarea de Dumnezeu a poporului iudeu. In acel an ar fi inceput domnia lui Satana asupra lumii, care ar fi fost curmata in anul 1914, anul de debut al Regentei lui Isus asupra pamântului.
(11) Nabucodonosor a domnit intre anii 604-562 î.C.
(12) Isus Cristos.
(13) Pamântul.
(14) Text interpretat ca fiind inceperea Regentei invizibile a lui Isus Cristos pe Pamânt.
(15) 70-80 ani = timpul aproximativ, dupa anul 1914, in care s-a prezis ca va avea loc sfârsitul lumii.
(16) Sfârsitul veacului acesta = sfârsitul lumii.
(17) Fiul omului = aici: Isus Cristos.
(18) Neamul acesta = o generatie, respectiv circa 70-80 ani dupa anul 1914 (1914 + 70/80 ani - între anii 1984-1994 ar fi trebuit sa fie sfârsitul lumii si Judecata de Apoi). In explicatia lor din 1968 s-a precizat ca in anul 1975 va incepe Armageddon-ul.
Dacă deschidem Biblia, Domnul Isus ne arată de multe ori scopul venirii Lui pe acest pământ. În Luca 19:10 se proclamă scopul venirii Lui aşa: "Fiul Omului a venit să caute şi să mântuiască ce era pierdut." În Luca 4:43 „Trebuie să vestesc Evanghelia împărăţiei lui Dumnezeu şi în alte cetăţi, fiindcă pentru aceasta am fost trimis sau am ieşit." În Ioan 12:47 „Eu n-am venit să judec lumea, ci să mântuiesc lumea." Ioan 10:10 „Hoţul nu vine decât să fure, să înjunghie şi să distrugă. Eu am venit ca oile să aibă viaţă şi s-o aibă din belşug." Marcu 2:17 „Nu cei sănătoşi au nevoie de doctor, ci cei bolnavi. Eu am venit să chem la pocăinţă nu pe cei drepţi, ci pe cei păcătoşi." În textul pe care l-am citit Isus proclamă scopul venirii Lui: „Căci tot aşa, Fiul Omului n-a venit să I se slujească, ci El să slujească şi să-Şi dea viaţa ca preţ de răscumpărare pentru mulţi." Aleluia! Lăudaţi-L pe Domnul! Isus Hristos a venit să vestească Evanghelia împărăţiei lui Dumnezeu; Isus Hristos a venit să mântuiască lumea şi ca noi să avem viaţa veşnică. Isus Hristos a venit să panseze şi să vindece rana inimii noastre. Trăind în această societate, avem multe feluri de neînţelegeri şi de antagonisme: neînţelegerea politică, neînţelegere între angajat şi patron. Soţia e nemulţumită faţă de soţ şi la fel soţul faţă de soţie; neînţelegere între părinţi şi copii; profesori şi studenţi; soacră şi noră, şi azi este între soacră şi ginere. Creştinii sunt nemulţumiţi faţă de pastor şi la fel pastorii sunt nemulţumiţi faţă de creştini: de ce nu cresc şi nici nu se maturizează în caracter. În acest text, ucenicii lui Isus au avut această neînţelegere. Pe drum spre Ierusalim unde îl aştepta moartea pe cruce, Isus a început să le vorbească despre moartea şi învierea Sa. Isus i-a învăţat a treia oară pe ucenici despre suferinţa şi moartea Sa. Iacov şi Ioan au venit la Isus şi I-au zis: „Învăţătorule, am vrea să faci pentru noi ce-Ţi vom cere. Dă-ne, i-au zis ei, „să stăm unul la dreapta Ta şi altul la stânga Ta, în slava Ta." Ei Îi impuneau un lucru extraordinar. Dar în versetul 41: „Cei zece, când au auzit, au început să se mânie pe Iacov şi pe Ioan." Adică ei doreau acelaşi lucru, dar au pierdut ocazia să spună mai devreme decât ei. A apărut neînţelegere între ei care să stea la dreapta Lui. În acel moment, Isus i-a învăţat un lucru foarte important: relaţia lor nu e relaţia concurenţei, ci a slujirii. Mai departe, Isus proclamă scopul venirii Lui pe acest pământ. El n-a venit să I se slujească, ci El să slujească. El a venit să-Şi dea viaţa ca preţ de răscumpărare pentru mulţi. Dragii mei! Remarcaţi. Aceasta este cheia care rezolvă neînţelegere şi antagonism în societatea noastră şi în relaţia noastră. De ce noi dorim să avem o viaţă de slujirie în loc să căutăm autoritate şi putere?
Unu, Isus a dat un exemplu bun cu privire la slujire.
În textul pe care l-am citit, Isus spune clar scopul venirii Lui: „Căci tot aşa, Fiul Omului n-a venit să I se slujească, ci El să slujească şi să-Şi dea viaţa ca preţ de răscumpărare pentru mulţi." Ce frumos şi minunat! El a venit pe acest pământ cu scopul slujirii şi să-Şi dea viaţa ca preţ de răscumpărare pentru tine. Dacă observăm Ioan cap.13, cu o zi înainte de a fi răstignit la Golgota pe cruce, Isus a spălat picioarele ucenicilor şi le-a dat un exemplu. El e Mântuitor, Fiul lui Dumnezeu, Învăţătorul şi are autoritate în cer şi pe pământ. Vrednic este Isus să primească putere, cinste, slavă şi binecuvântare.
Ptr ca ei sunt mai apropiati de slova Bibliei!
In Biblie nu scrie nimic despre Sfanta Treime asa ca nu au nicio baza sa creada in Treime.
Ei cred ca Isus este un REGE, adica un conducator spiritual pe care evreii il numesc Mesiah!
Isus nu este Mantuitor decat pentru crestini, dar Isus nu era crestin si ca atare nici mantuitor, dar era Rege neincoronat, pe care romanii l-au incoronat cu spini, si au scris pe tablita de deasupra capului INRI!
Adica Isus Nazariteanul REGELE Iudeilor, si nu mantuitorul crestinilor!
In concluzie Martorii sunt mai aproape de religia Mozaica decat crestinii!
O sa iti dau exemplul baptist pe care eu personal il cunosc cel mai bine deoarece am fost crescut de parinti baptisti chiar daca acum eu am renuntat la crestinatate...deci practic acum sunt un pagan in adevaratul sens al cuvantului mai ales ca nu am fost botezat cand eram mic.
Pot spune ca biserica babtista in care "am crescut" pune accent pe studiul bibliei si pe respectarea valorilor pe care aceasta le transmite. Sfanta treime estea perfect acceptata doar este biblica la fel si mama lui Isus era acceptata dar nu in felul in care ortodoxii o fac, adica sa se roage la ea.Cat despre sfinti biblic vorbind nimeni nu e sfant in afara de Dumnezeu, deci e normal sa nu accepti sfintii in special sa te rogi la ei in loc sa te rogi la Dumnezeu.
Vrei sa stii de ce doar catolicii si ortodocsii recunosc Sf Treime, pe Maica Domnului si pe Sfinti? Pentru ca sunt singurele religii adevarate. Ceilalti sunt prooroci falsi. Martorii lui Iehova zic ca vin in numele lui Iisus dar ei nu recunosc nici pe Iisus ca fiu al lui Dumnezeu nici altceva legat de dreapta credinta. Nu stiu daca iti dai seama dar traim vremurile de pe urma. Poate ai auzit de semne, unul din ele sunt proorocii falsi care vin in numele lui Iisus dar de fapt ei nu cred in Dumnezeu (nu stiu in ce cred ei), martorii astia nu is singurii, sunt multe secte din astea doar ca sunt mai mici. Nu stiu ce verset din Biblie sa iti las. Sper ca te-am ajutat.
Bun, intrebarea ta e foarte pertinenta. Martorii se diferentiaza in (foarte) multe aspecte de majoritatea religiilor crestine. De ce nu cred martorii in Trinitate? Simplu spus, pentru ca nu este o invatatura biblica, iar ei isi cladesc sistemul de convingeri pe materialul brut al Bibliei. Ei recunosc "elementele" ce compun Trinitatea, dar le inteleg altfel. Potrivit crezului atanasian "exista trei persoane divine (Tatăl, Fiul şi Duhul sfânt), fiecare dintre ele fiind considerată eternă şi atotputernică, nici mai mare, nici mai mică decât celelalte, fiecare fiind considerată Dumnezeu, toate împreună formând totuşi un singur Dumnezeu". Martorii recunosc existenta Tatalui, a Fiului si a Duhului Sfant, dar nu sub forma Treimii, ci ca persoane (Tatal si Fiul) separate, distincte, individuale. Versete ca Ioan 5:19, Ioan 17:3, 1 Corinteni 11:3, sau Ioan 14:28 "...duc la Tatăl, pentru că Tatăl este mai mare decât mine" arata clar care este pozitia Fiului in rapot cu Tatal. Mai lasa loc de "interpretare" aceste versete?! Problema nu este de fapt cum interpretam, ci mai degraba, de ce refuzam sa acceptam ceea ce spune Biblia. Si uite, ti-am aratat de ce nu cred martorii in trinitate. Acum de ce cred ortodocsii si catolicii? Simplu spus, pentru ca s-au lasat influentati de filozofia greaca si de conceptiile religiilor antice. Cine spune asta? Nu, nu martorii
O enciclopedie spune: „În Noul Testament nu apare nici cuvântul Trinitate, nici vreo formulare explicită a acestei doctrine, iar Isus şi continuatorii săi nu au intenţionat să contrazică Shema Vechiului Testament: «Ascultă, o, Israel: Domnul Dumnezeul nostru este un singur Domn» (Deut. 6:4)... Doctrina s-a dezvoltat treptat, de-a lungul câtorva secole şi după multe controverse... Spre sfârşitul secolului al IV-lea, doctrina Trinităţii a primit în mare parte forma pe care şi-a păstrat-o până în prezent". — The New Encyclopædia Britannica (1976), Micropædia, vol. X, p. 126.
O enciclopedie catolică afirmă: „Înainte de sfârşitul secolului al IV-lea, formularea «un Dumnezeu în trei persoane» nu era clar enunţată şi, cu siguranţă, nici bine asimilată în viaţa creştinilor şi în profesiunea lor de credinţă. Dar exact această formulare a fost prima care a purtat titlul de dogmă a Trinităţii. Printre Părinţii apostolici nu a existat nimic care să amintească, fie chiar şi pe departe, de acest mod de gândire sau de acest punct de vedere". — New Catholic Encyclopedia (1967), vol. XIV, p. 299.
Într-o altă enciclopedie se spune: „Creştinismul a derivat din iudaism, iar iudaismul era strict unitarian [având credinţa că Dumnezeu este o singură persoană]. Drumul de la Ierusalim la Niceea poate fi numit cu greu un drum drept. Doctrina trinitară din secolul al IV-lea nu reflecta cu exactitate învăţătura primilor creştini despre natura lui Dumnezeu; dimpotrivă, ea reprezenta o deviere de la această învăţătură". — The Encyclopedia Americana (1956), vol. XXVII, p. 294L.
Conform unui dicţionar, „Trinitatea platoniciană, care nu este decât o restructurare a trinităţilor de mai înainte, întâlnite la popoarele mai vechi, pare să fie o trinitate filozofică, raţională, o trinitate de atribute care a dat naştere celor trei ipostaze sau persoane divine despre care se învaţă în bisericile creştine... Această concepţie despre trinitatea divină, pe care o avea filozoful grec [Platon, sec. IV î.e.n.],... se poate regăsi în toate religiile [păgâne] antice". — Nouveau Dictionnaire Universel (Paris, 1865–1870), editat de M. Lachâtre, vol. II, p. 1.467.
Într-o lucrare a sa, John L. McKenzie a spus: „Triada de persoane din interiorul unităţii de natură este definită cu termenii «persoană» şi «natură», termeni filozofici greceşti; ei nu apar, de fapt, în Biblie. Definiţiile trinitariene au apărut ca urmare a unor lungi controverse în care aceşti termeni şi alţii, precum «esenţă» şi «substanţă», au fost aplicaţi greşit la Dumnezeu de unii teologi". — Dictionary of the Bible (New York, 1965), p. 899.
Destul de clar? Pentru celelalte subiecte (Maica Domnului, Sfinti, etc.) e alta poveste. O zi buna!
Fiecare interpreteaza Biblia asa cum le spune indoctrinarea. In alte religii e usor sa fi "perfect" (asa cred ei ca sunt perfecti). Ei vad numai in alb si negru si totul se face cum i se nazare unuia si toata turma se ia dupa el. Iisus este fiul lui Dumnezeu pentru ca El a spus-o de atatea ori.
Isus Hristos este mantuitorul lumii.Sunt o multime de profetii ale Vechiului Testament in care se vorbea despre nasterea mantuitorului nostru iubit, Isus Hristos.Num 24:17 Îl văd, dar acum încă nu este; îl privesc, dar nu de aproape; o stea răsare din Iacov; un toiag se ridică din Israel şi va lovi pe căpeteniile Moabului şi pe toţi fiii lui Set îi va zdrobi. Deuteronom 18:15 Prooroc din mijlocul tău şi din fraţii tăi, ca şi mine, îţi va ridica Domnul Dumnezeul tău: pe Acela să-L ascultaţi. Isaia 1:3 Boul îşi cunoaşte stăpânul şi asinul ieslea domnului său, dar Israel nu Mă cunoaşte; poporul Meu nu Mă pricepe. Isaia 7:14 Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată, Fecioara va lua în pântece şi va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel. Ieremia 23:5 Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David Odraslă dreaptă şi va ajunge rege şi va domni cu înţelepciune; va face judecată şi dreptate pe pământ. Osea 6:3 Să-L cunoaştem, să ne sârguim să cunoaştem cine este Domnul! Venirea Lui este sigură ca ivirea zorilor. Că El va veni la noi ca o ploaie timpurie şi ca o ploaie târzie care adapă pământul". Psalmul 72:10 Împăraţii Tarsisului şi insulele daruri vor aduce, împăraţii arabilor şi ai reginei Saba prinoase vor aduce.
La baza existenței este o existenta care nu are cauza.Adică trebuie sa fi existent ceva din veșnicie,neputand fi candva nimic,iar Acest ceva care nu are cauză trebuie să perfect, sa aiba in El totul.Iar o existența perfectă, o existenta care nu i minora, din care sa poată ieși nimic trebuie sa fie constienta și iubitoare.Deci un dumnezeu etern,din veci,izvorul existenti si baza acesteia, care nu a primit existența de la altcineva, fiind din nimic trebuie sa fie nu o singura persoana, ci una care iubește alta persoana si care iubie mai curata decat cea dintre un tata și un fiu. Exista un Tata si un Fiu.Si un al treilea, care bucura pe Unul, il bucura pe Tatăl cand sta alaturea si prețuiește pe Fiul cum prețuiește și el. Iubirea adevărată este în 3, nu în 2, în 2 iubirea are o margine Exista un singur Dumnezeu care a făcut cerul și pamantul.Acest lucru poate fi dedus prin rațiune.Fiecare lucru își are o cauza,o premisa,pana ajungem la o premisa necreata a tuturor.Iar acest Dumnezeu este iubire.Dar un Dumnezeu al iubirii veșnice nu poate fi decat un Dumnezeu al unei Treimi de persoane,fiindcă iubirea nu poate fi decat între persoane.Și o iubire desavarsita nu poate fi decat intre trei persoane.Un Tata care ar avea mulți fiii nu și-ar îndrepta iubirea infinită spre mai multi fii diferiti,caci, dacă aceștia ar fi feluriti, ar fi și marginiti și n-ar putea primi toata iubirea Tatălui.Iar iubirea aceasta își arată desavarsirea în Duhul Sfânt, care Se bucura cu fiecare de celălalt.Astfel,și în Dumnezeu sunt trei persoane, dintre care fiecare se bucura de toata fiinta împreună cu celelalte, că și oamenii, dar într-un mod desavarsit.Mai pe scurt, întrebarea e altaacă Dumnezeu este iubire, pe cine a iubit Dumnezeu mai inainte de creatie.In plus,la intrebarea din ce cauza a creat Dumnezeu lumea,voi veți spune,din iubire. Înseamnă ca Dumnezeu iubește dinainte de creație, iar iubirea e interpersonala. Altfel,am putea spune ca Dumnezeu creeaza lumea din necesitatea de a iubi, de-ai fi afirmată existența, de a scapa de monotonia singuratatii, iar de aici pana la panteismul cum că lumea a fost creat prin emanație nu mai e mult.Sa nu mai zic ca Adam a fost creat după chipul lui Dumnezeu.Omul e chip divin, iar chipul fără asemănare devine pasiv. Dumnezeu oare a lăsat ca aceste chipuri sa ramana pasiv etern.Nicidecum,Dumnezeu dorește sa ne asemanam Lui,să fim ca El,deoarece iubirea divina circusmcrie toate eu-rile,doar noi trebuie sa primim acesta iubire,și să fim ca Dumnezeu. Nu mai zic de jocul dintre singular și plural la Facere,,sa facem om după chipul si asemanarea Nostra",,după chipul Său l-a făcut" sau de alte referințe din Scripturi ce reliefează într-un mod evident dumnezeirea Logosului,respectiv a Duhului.Iar,din cele ce cunosc,voi sunteți de acord cu Vechiul Testament. Mergând tot pe logica, afirmand deopotriva ca Iisus Hristos este Cuvantul lui Dumnezeu, dacă Hristos e creat, putem automa trage concluzie ca Dumnezeu mai înainte nu avea Cuvant(Ratiune/Logica). Iar acuzația ca suntem politeisti mi se pare cu atât mai nefondata.Noi mărturisim un singur Domn în trei Ipostaze care se manifestă unele în altele, se întrepătrund, fiintand împreună în unitate de esență, voința și energie.Acuză acesta cade în ridicol,Dumnezeu convergand sa se relevă ca Treime încă din Vechiul Testament (Zis-a Domnului meu,Șezi de-a dreapta Mea până ce voi pune vrăjmașii Tai așternut picioarelor Tale,Din pântece mai înainte de Luceafăr te-am născut, Tu ești în veac după rânduiala lui Melchisedec, Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra apelor, Cuvântul tău rămâne în veac.În Vechiul Testament găsim unele texte care mărturisesc despre cele trei Persoane ale Dumnezeirii. Înainte de a-l crea pe Adam, Dumnezeu a spus: „Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră"(Facere 1, 26), iar înainte de alungarea primilor oameni din Rai, a spus: „Iată că Adam s-a făcut ca unul din Noi, cunoscând binele şi răul" (Facere 3, 22). De asemenea, la amestecarea limbilor celor ce voiau să construiască Turnul Babel, Dumnezeu a zis: „Să Ne pogoram şi să amestecăm limbile lor"(Facere 11, 7).La stejarul din Mamvri, Preasfânta Treime S-a arătat sub chipul a trei Îngeri lui Avraam (Facere 18), iar în cântarea întreită a îngerilor din jurul Tronului dumnezeiesc, din vedenia lui Isaia se zice: „Sfânt, Sfânt, Sfânt Domnul Savaot" (Isaia 6, 3), adică se repetă „Sfânt" de trei ori.În Noul Testament cele trei Persoane ale Preasfintei Treimi se descoperă în mod vădit. La Buna Vestire, arhanghelul îi spune Sfintei Fecioare Maria: „Duhul Sfânt se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul Care Se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema" (Luca 1, 35).
La Botezului Domnului, când Fiul lui Dumnezeu Se botează în Iordan de către Ioan, Duhul Sfânt Se pogoară în chip de porumbel, iar Tatăl mărturiseşte din cer, zicând: „Acesta este Fiul Meu cel iubit, întru Care am binevoit" (Matei 3, 16-17). Sfânta Treime este mărturisită atunci când Mântuitorul Hristos îi trimite pe ucenici la propovăduire, zicându-le: „Mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh" (Matei 28, 19). Învăţătura despre Sfânta Treime era propovăduită şi de către Sfinţii Apostoli. Sfântul Ioan Evanghelistul spune lămurit: „Trei sunt Care mărturisesc în cer: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh şi Aceştia Una sunt" (1 Ioan 5, 7), iar Sfântul Apostol Pavel, îi binecuvintează pe corinteni prin cuvintele: „Harul Domnului nostru Iisus Hristos şi dragostea lui Dumnezeu Tatăl şi împărtăşirea Sfântului Duh să fie cu voi cu toţi!" (2 Corinteni 13, 13).
)
Totodată,chemarea omului de a fi asemenea lui Dumnezeu nu putea fi realizata decat daca Dumnezeu s-ar fi făcut om,fiindcă altfel,cum am putea sa ne unim cu El.Din premisa ca Hristos e creat,tragem concluzie ca,,Viata in Hritstos" se înscrie în limitele creatului, nedând posibilitatea omului de a tinde spre infinit, de a ajunge,, asemenea" Arhetipului.In plus, dacă Hristos n ar fi Dumnezeu, cum s-ar fi realizat mantuirea post cădere? Jertfa unei vieți perfecte nu absolvă păcatul lumii, ci era nevoie de o lucrare divina.Omul e superior ingerului ca avand rezumat a toata creație(microvers) si a dorinței acestuia de a cuprinde toata faptura,dorită ce nu rezumă l-a creat,omul dorind natural comuniune deplină cu divinul,find chip divind,chip ce devine pasiv fără dorința de a fi asemenea Celui ce este iubire,iubire ce se manifesta in comuniune vesnica.
Sa nu uităm și de alte lucruri,Hristos făcea felurite minuni în nume propriu,ca producandu-se de la Sine,iar în altele îl cheamă pe Tatăl spre a ne da exemplu de rugăciune.Iar Cel care poate absolvi temporar o lege,e și Cel care susține legea. Iar despre chenoza, Cuvântul se pogoară la noi în mod desăvârșit fără sa se coboare, enipostaziind firea umana pe care o face plina de lumina,restaurand o din interior și învingând păcatul, fără a i schimba esență care era,,buna foarte".Voi, martorii, va inspirați de la vechii elini, atât de urâți de voi cu privire la neputință lui Dumnezeu de a patimi.Pai eu va spun un paradox.Hristos patimeste pe Cruce fără sa patimeasca. Cuvântul suferă prin Trup zguduind stihial creația, primind moartea prin excelenta ( moartea întregii creații). Dacă Hristos n-ar fi Dumnezeu, cum ar fi putut ca moartea Sa sa o substituie pe a mea? Oare un inger poate zgudui stihial creația.Sau jertfa unei vieti perfecte rascumpera o viata imperfecta.Mergand pe acesta logica, doar adam a fost rascumparat, iar ceilalți oameni nu.Sau o viata imperfectă a fost pricina a tot răul, iar o viata perfecta ne-a plătit datoria în fața lui Iehova, cum îl numiți pe Cel Ce este.Pai atunci, ne punem întrebarea :Iehova l ar fi putut ierta pe om fără aceasta jertfa.Ambele răspunsuri par de neconceput.Da, insemnand ca ca nu era nevoie de jertfa, deci Iisus a murit degeaba.Nu,insemana ca Dumnezeu e guvernat de o necesitate prin care nu il poate ierta pe om fără o jertfa supremă care sa reabiiteze onoarea divina jignita.Ce ingrozitor.Un Dumnezeu justitiar...Eu vin cu alt raspuns.O iertare formala nu ar fi adus mare lucru omului,deoarece firea era stricată. Trebuia insusita de Cuvant,reabilitat iar pe Cruce zguduită stihial într-o jertfa ce îi cuprinde virtual pe toți, prin care omul primeste mantuirea obiectiva, rascumparandu-ne aducandu-se jerta in numele tuturor Sfintei Treimi, aducandu-se lui jertfa lui Însuși.In caz contrar l-am putea numi pe Dumnezeu o fiinta infinit de perversa care nu poate ierta pana nu ii este satisfacuta onoarea divina jignita.Am văzut într un video la voi cum va întrebați cum Hristos creștea în învățătură despre Dumnezeu, având în vedere ca El însuși are esență divina.Pai,cu creșterea în vârstă, Hristos își relevă tot mai mult statul Său divin și cunoașterea exhaustiva pe care o are despre Tatăl din veșnicie.Iar despre afecte și pătimirea care nu vi se par nobile va întreb,, Ce poate fi mai nobil,decât sa mori pentru cel iubit"?! Nu în ultimul rand,la orice disputa aduceți în discuție versetul,,Tatăl este mai mare decât Mine".Pai, acest lucru e valabil doar din punct de vedere cauzal, Tatăl nascandu-L pe Logos, mai-nainte de veci.Cum ar putea doua Persoane ce sunt Una sa fie în subordine una fata de alta. Fără Tata,nu este nici Fiul,nu e logic(Fiul e născut din Tatăl,mai înainte de Luceafar)
În plus, la cincizecime,atât noi,cât și voi spunem ca peste Apostoli Hristos trimite Duhul (noi îl vedem ca Ipostas dumnezeiesc, voi ca energie divina).Pai noi știm ca trimiterea se face în doua raporturi(subordonate Hristos e mai mare decât Duhul,sau egalitate-Hristos e egal cu Duhul)
Nu în altul rând,va lipsesc tainele sacramentele prin care omul se unește cu necreatul,botezul nu mai are importanță eshatologica, spovedanie lipsește de parca Hristos nu ar fi spus,, Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi. Ioan 20, 21Luaţi Duh Sfânt; Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veţi lega pe pământ, vor fi legate şi în cer, şi oricâte veţi dezlega pe pământ, vor fi dezlegate şi în cer.
Fapte 19:18 – Şi mulţi dintre cei ce crezuseră veneau ca să se mărturisească şi să spună faptele lor.
Mat. 3:6 – Şi erau botezaţi de către el în râul Iordan, mărturisindu-şi păcatele.
Iacov 5:16 – Mărturisiţi-vă deci unul altuia păcatele şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului.
Nici împărtășanie de parca Biblia n ar fi spus:
„Deci iudeii murmurau împotriva Lui, fiindcă zisese: Eu sunt pâinea ce s-a coborât din cer. Şi ziceau: Au nu este Acesta Iisus, fiul lui Iosif, şi nu ştim noi pe tatăl Său şi pe mama Sa? Cum spune El acum: M-am coborât din cer?" (Ioan 6, 41-42)
„Deci iudeii se certau între ei, zicând: Cum poate Acesta să ne dea trupul Lui să-l mâncăm?" (Ioan 6, 52)În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească şi a prelungit cuvântul lui până la miezul nopţii." (FA 20, 7)Fapte 19:18 – Şi mulţi dintre cei ce crezuseră veneau ca să se mărturisească şi să spună faptele lor.
Paharul binecuvântării, pe care-l binecuvântăm, nu este, oare, împărtăşirea cu sângele lui Hristos? Pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtăşirea cu trupul lui Hristos? Că o pâine, un trup, suntem cei mulţi; căci toţi ne împărtăşim dintr-o pâine. " (1 Co. 10, 17)Căci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat şi vouă: Că Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat pâine, Şi, mulţumind, a frânt şi a zis: Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceţi spre pomenirea Mea. Asemenea şi paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceţi ori de câte ori veţi bea, spre pomenirea Mea. Căci de câte ori veţi mânca această pâine şi veţi bea acest pahar, moartea Domnului vestiţi până când va veni." (Ioan 11, 23-26)
Voi spuneți ca acestea sunt simboluri,dar Hristos le prezintă spunad ca,,Acesta este Trupul Meu" nu,, simbol al Trupului Meu", iar cine mănâncă din acesta Hristos va fi în el iar El în Hristos. Dacă Hristos nu ar fi Dumnezeu setea de absolut a oamenilor nu ar fi putut fi satisfăcută. O Viata in Hristos n ar putea satura nevoie infinita a oamenilor de absolut.Iar ca Hristos e Domnul, sa ascultam ce zice scriptura:"
Coloseni 1:16 „Pentru că în El au fost zidite toate… Toate prin El si pentru El s-au zidit." Ioan 1:1 „La început era Cuvântul, si Cuvântul era la Dumnezeu, si Cuvântul Dumnezeu era."„Din care după trup este Hristos, cel ce este peste toate Dumnezeu binecuvântat în veci, Amin" (Rom. 9, 5) Evrei 1:8 „dar despre Fiul: „Scaunul Tău, Dumnezeule, este în veacul veacului…"„Nici un desfrânat ori poftitor nu are moştenire în împărăţia celui care este Hristos şi Dumnezeu" (Ef. 5, 5)„Ce vi se pare despre Hristos? Al cui fiu este? Zis-au Lui: Al lui David. Zis-a lor: Cum deci David, în duh, îl numeşte pe el Domn? – zicând: «Zis-a Domnul Domnului meu: Şezi de-a dreapta mea?»" (Mat. 22, 42 – 44).
Sau la înviere când Toma îl numește Domnul meu și Dumnezeul meu.Si sa nu mi spuneți ca nu a înviat: „Uitati-vă la mâinile si picioarele Mele, Eu sunt; pipăiti-Mă si vedeti: un duh n-are nici carne, nici oase, cum vedeti că am Eu". Hristos oare folosea iluzii și vedenii? Oare la Tabor când Hristos strălucea în lumina dumnezeiasca și avea lângă ei pe Moise și Ilie sa fi fost o alta iluzie…
Iar despre viața viitoare,pe langa dovezile scripturistice (aparitia lui Moise si Ilie pe tabor,pilda săracului lazăr,referințe la focul ghenei, intunericul cel mai dinafara, scrasnirea dintilor incompatibile cu starea de existența) refuz sa cred ca Dumnezeu desfiinteaza creaturi inteligle, spre a fi din nou infinate prin Memoria divina.Refuz sa cred ca dragostea nu dainue nici dupa moarte.Ca mama mea nu mai e mama mea, ci desfinata, că oamenilor le este rânduit să moară o singură dată, iar după aceea vine judecata.Ca drogosta piere in fata mormantului si nu dăinuie veșnic, ca omul e un animal mai inteligent, fără o parte inteligibilă nemuritoare la fel cum sunt îngerii.Cum ar vrea Dumnezeu sa desființeze pe Cel făcut după chipul Sau,sa nu i respecte dorința de a fi în comuniune cu El(raiul) sau nu(iadul). Smerenia divina a atat de mare incat respecta decizia omului de a nu nu fi in comuniune cu Dumnezeu. Dumnezeu oferă si diavolului, pururea, cele bune, dar acesta nu voieste sa le primească.Si în veacul viitor oferă tuturor cele bune. Căci este izvorul celor bune din care izvorăște bunatatea.Dar fiecare participa la ele asa acum s-a făcut pe sine capabil de ele
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: