La fel este și astăzi: când Dumnezeu spune că ziua de odihnă este sâmbăta, dar noi ca niște încăpățânați ca și Cain (pentru că suntem mai mari -adica mai mulți), ne închinăm duminica.
"când Dumnezeu spune că ziua de odihnă este sâmbăta, dar noi ca niște încăpățânați ca și Cain (pentru că suntem mai mari -adica mai mulți), ne închinăm duminica." - sau când se ignoră cuvântul lui Dumnezeu care spune că "legea mozaică" a fost până la Isus și se încearcă impunerea in continuare a unei cerințe ce deja nu mai este valabilă.
Dacă cele 10 porunci ale Decalogului s-au desființat, atunci și Sabatul -adica porunca a patra din Decalog- s-a desființat.
Sabatul este atât de important că a fost inclus între cele 10. Și nu oriunde între ele, ci între primele patru care vorbesc despre dragostea față de Dumnezeu, și ultimele 6 care vorbesc despre dragostea față de semeni.
Știu că oamenii ar vrea să scoată Sabatul din acest Decalog și chiar să le modifice pe celelalte. Dar Sabatul nu este o lege mozaică. El nu a fost desființat. Fariseii erau mustrați pentru că au restricționat Sabatul mai mult decât Dumnezeu, și interziceau ca să se facă chiar și un bine în acea zi.
Cine păzește duminica, nu face altceva decât să păzească o poruncă a bisericii catolice. Duminica este o poruncă a bisericii catolice, și nicidecum a lui Dumnezeu.
Duminica este prima zi a săptămânii, și acest lucru nu poate fi negat de nimeni. Nici măcar de biserica catolică.
Fiecare face ce vrea, se închină cui vrea și cum vrea. Dar a schimba ziua de odihnă cu duminica, închinându-ne lui Dumnezeu în felul acesta, nu facem altceva decât să aducem o hulă, o defăimare lui Dumnezeu.
Întotdeauna oamenii fac multe lucruri rele în Numele lui Dumnezeu. Dar ei nu vor scăpa nepedepsiți.
De aceea zic că este mai bine să fim atei și să ne vedem de viața noastră, decât să aducem o insultă la adresa lui Dumnezeu prin încălcarea legii Sale și în Numele Lui.
Legile nu au fost desfiintate, ci au fost implinite (legea jertfelor, a darurilor de mancare, a sarbatorilor (in afara de cea a Sabatului)).
Legile mozaice de care zici tu ca s-au desfiintat, ele inca se practica, dar sub o alta forma. De exemplu, jertfa necurmata care trebuia adusa in fiecare dimineata si in fiecare seara, reprezinta "altarul" de dimineata si de seara care trebuie facut in poporul lui Dumnezeu in fiecare zi. Toata familia se strange pentru un timp petrecut impreuna, dimineata si seara.
De asemenea, nici Pastele nu a fost desfiintat. El comemora iesirea evreilor din Egipt, si astazi comemoreaza iesirea poporului lui Dumnezeu din mijlocul unei lumi straine de El.
Tu imi spui: "Poți să arăți vreun exemplu când Isus a separat cele 10 porunci de restul legii?"
Deci toate sistemele de jertfa (cele mozaice) nu sunt incluse nicidecum in niciuna din cele 10 porunci.
Dupa cum am spus mai sus, sistemul de jertfe -asa cum a fost el dat- si-a gasit implinirea la cruce (chiar si putin mai inainte si putin dupa). Dar Decalogul -adica cele 10 porunci- a ramas constant valabil, si niciodata nu va suferi vreo modificare. Lucru mai greu de inteles este faptul ca si Decalogul isi va gasi implinirea atunci cand noi vom implini poruncile lui; deci si Sabatul.
Repet: Sabatul isi are locul lui intre aceste 10 porunci care niciodata niciodata nu vor suferi vor modificare. Nici macar pe Noul Pamant. Chiar si acolo Sabatul va fi sarbatorit.
Sabatul/Sambata este ziua a saptea a saptamanii. Duminica este o sarbatoare a bisercii catolice. Daca nu ma crezi, cearta-te cu ei: https://www.youtube.com/watch?v=-kv54nUCGjM
Chiar si americanii aveau trecuta ca prima zi a saptamanii duminica.
"Atunci Dumnezeu a rostit toate aceste cuvinte şi a zis:
1: „Eu sunt Domnul Dumnezeul tău care te-a scos din ţara Egiptului, din casa robiei.
Să nu ai alţi dumnezei afară de Mine.
2: Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo înfăţişare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul.
Să nu te închini înaintea lor şi să nu le slujeşti; căci Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinţilor în copii, până la al treilea şi la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc,
şi Mă îndur până la al miilea neam de cei ce Mă iubesc şi păzesc poruncile Mele.
3: Să nu iei în deşert Numele Domnului Dumnezeului tău; căci Domnul nu va lăsa nepedepsit pe cel ce va lua în deşert Numele Lui.
4: Adu-ţi aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfinţeşti.
Să lucrezi şase zile şi să-ţi faci lucrul tău.
Dar ziua a şaptea este ziua de odihnă închinată Domnului Dumnezeului tău: să nu faci nicio lucrare în ea, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici vita ta, nici străinul care este în casa ta.
Căci în şase zile a făcut Domnul cerurile, pământul şi marea, şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnă şi a sfinţit-o.
5: Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, pentru ca să ţi se lungească zilele în ţara pe care ţi-o dă Domnul Dumnezeul tău.
6: Să nu ucizi.
7: Să nu preacurveşti.
8: Să nu furi.
9: Să nu mărturiseşti strâmb împotriva aproapelui tău.
10: Să nu pofteşti casa aproapelui tău; să nu pofteşti nevasta aproapelui tău, nici robul lui, nici roaba lui, nici boul lui, nici măgarul lui, nici vreun alt lucru care este al aproapelui tău.
Tot poporul auzea tunetele şi sunetul trâmbiţei şi vedea flăcările muntelui care fumega. La priveliştea aceasta, poporul tremura şi stătea în depărtare.
Ei au zis lui Moise: „Vorbeşte-ne tu însuţi şi te vom asculta: dar să nu ne mai vorbească Dumnezeu, ca să nu murim."" (Exod.20:1-19)
Este prima și ultima dată în Vechiul Testament când Dumnezeu vorbește întregului popor.
Celelalte legi despre jertfe și alte sărbători (în afară de ziua de odihnă) Dumnezeu le-a transmis poporului prin Moise. Acestea se găsesc în versetele următoare ale capitolului 20, și chiar în următoarele capitole.
"Domnul a zis lui Moise: „Aşa să vorbeşti copiilor lui Israel: „Aţi văzut că v-am vorbit din ceruri." (Exod.20:22)
„Iată legile pe care le vei pune înaintea lor."(Exod.21:1)
"Domnul a zis lui Moise: „Suie-te la Mine pe munte şi rămâi acolo. Eu îţi voi da nişte table de piatră cu Legea şi poruncile pe care le-am scris pentru învăţătura lor." (Exod.24:12)
Deoarece sau înfricoșat tare, izraeliții au rugat că Dumnezeu să nu le mai vorbească direct ci prin Moise. Exodul 20:19. De aceia restul a fost transmis prin Moise.
Atât cele zece cât și restul veneau tot de la Dumnezeu.
A lăsat Isus să se înţeleagă că Legea era formată din două părţi distincte?
Mat. 5:17, 21, 23, 27, 31, 38: „Să nu credeţi că am venit să desfiinţez Legea sau Profeţii. N-am venit să desfiinţez, ci să împlinesc". Observă acum la ce porunci a făcut Isus referire în continuare: „Aţi auzit că li s-a zis celor din vechime: «Să nu ucizi [Ex. 20:13; porunca a şasea]»
Dacă îţi aduci darul la altar [Deut. 16:16, 17; nu făcea parte din cele Zece Porunci] Aţi auzit că s-a zis: «Să nu comiţi adulter [Ex. 20:14; porunca a şaptea]» De asemenea, s-a zis: «Cine divorţează de soţia lui să-i dea un certificat de divorţ [Deut. 24:1; nu făcea parte din cele Zece Porunci]». Aţi auzit că s-a zis: «Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte [Ex. 21:23–25; nu făcea parte din cele Zece Porunci]»". (Aşadar, Isus n-a făcut nicio diferenţă între cele Zece Porunci şi celelalte cerinţe ale Legii. Ar trebui oare ca noi să procedăm altfel?)
Când Isus a fost întrebat: „Învăţătorule, care este cea mai mare poruncă din Lege?", a separat el cele Zece Porunci de restul Legii? Nu, ci a spus: „«Să-l iubeşti pe Iehova, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu toată mintea ta». Aceasta este cea mai mare şi cea dintâi poruncă. A doua, asemenea ei, este: «Să-l iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi». De aceste două porunci depind toată Legea şi Profeţii" (Mat. 22:35–40). Dacă unii rămân ataşaţi de cele Zece Porunci (Deut. 5:6–21), afirmând că acestea sunt obligatorii pentru creştini, iar celelalte nu, oare nu resping ei ceea ce a zis Isus (citând din Deut. 6:5; Lev. 19:18) despre cele mai mari porunci?
Și cum crezi, când Biblia vorbeşte despre abolirea Legii mozaice, se referă ea în mod explicit şi la cele Zece Porunci?
Rom. 7:6, 7: „Dar acum am fost eliberaţi de sub Lege, fiindcă am murit faţă de cea care ne ţinea legaţi
Când o țară își schimbă constituția nu înseamnă că în noua constituție nu va fi nici o lege din cele care erau în vechea constituție.
Pentru creștini au fost repetate multe dintre poruncile care erau și în legea mozaică. Dar legea despre sabat - nu.
Și întrebasem altceva, deci, când spune că nu mai suntem sub lege, se referă și la cele zece porunci?
"Deci, când spune că nu mai suntem sub lege, se referă și la cele zece porunci?"
Răspuns: și da, și nu.
Pentru că nu simpla păzire a poruncilor ne asigură mântuirea, ci harul.
Iar dacă iubim pe Dumnezeu, vom împlini poruncile Lui.
"Cunoaştem că iubim pe copiii lui Dumnezeu prin aceea că iubim pe Dumnezeu şi păzim poruncile Lui.
Căci dragostea de Dumnezeu stă în păzirea poruncilor Lui. Şi poruncile Lui nu sunt grele". (1Ioan.5:2,3)
Și în altă parte:
"Dacă Mă iubiţi, veţi păzi poruncile Mele." (Ioan.14:15)
Dragostea se manifestă prin fapte. La care porunci se referă aici? Cu siguranță că la cele 10.
Cele 10 au fost scrise pe o tablă de piatră de Dumnezeu Însuși; și au fost singurele puse în chivot. Am putea spune că ele au fost preasfinte, față de celelalte care erau sfinte.
Cele 10 nu se desființează și nu suferă vreo schimbare niciodată. Pe când celelalte sunt supuse schimbării vremurilor.
Dacă Sabatul nu ar fi fost atât de important, atunci nu ar fi fost inclus în mijlocul celor 10.
Paștele este și el important; dar față de Sabat, Paștele suferă modificări: în Vechiul Testament era serbat într-un fel, în Noul Testament Pavel ne învață să-l serbăm altfel, iar Domnul Hristos ne-a arătat cum l-a serbat El.
Atunci când vom iubi pe Dumnezeu vom cunoaște adevărul acestor lucruri.
Dacă Sabatul nu ar fi fost atât de important nu ar fi fost inclus printre cele 10.
Sabatul este important, deoarece prin păzirea lui recunoaștem că Dumnezeu este creatorul. Sabatul este pecetea lui Dumnezeu pusă pe frunțile slujitorilor Lui. Pe când duminica este semnul fiarei. La sfârșitul timpului, cine nu va avea semnul fiarei nu doar că nu va putea cumpăra sau vinde, dar va fi și omorât.
Fiara o recunoaștem prin numărul numelui ei: 666. Și numele ei formează un număr: VICARIUS FILLI DEI (înlocuitorul Fiului lui Dumnezeu). Acestea sunt litere romane (latine) din care se obțin cifre.
Doar dacă ne înțepenim grumazul și ne astupăm urechile nu vom fi de acord cu această interpretare. Puterea romana reprezintă picioarele de fier din visul acelui chip care l-a avut Nebucadnețar.
Și nu este de mirare că oamenii sunt străini de aceste lucruri. Pentru că puțini oameni știu că Sâmbăta este ziua a șaptea. Poți spune tu că Duminica este ziua a șaptea a săptămânii? Nicidecum. Duminica este prima zi a săptămânii, și Sâmbăta (Sabatul) este ziua a șaptea.
Sunt mulți creștini astăzi; dar ei se închină lui Dumnezeu la fel cum se închinau atenienii pe vremuri: Unui Dumnezeu necunoscut. (Faptele apostolilor 17:23)
Dar noi nu trebuie să ne închinăm așa. Dumnezeu cere de la noi pricepere. Cere de la noi o închinare logică.
Este adevărat că ne putem închina lui Dumnezeu în orice zi. Dar ziua a șaptea a fost pusă de El în mod deosebit ca o zi de închinare specială. Doar ziua a șaptea, Sabatul a fost sfințită de Dumnezeu. Și cine se va închina în Sabat va cunoaște deosebirea, și se va bucura de odihna Sabatului.
Este adevărat că Dumnezeu nu ține seama de vremurile de neștiință, când Sabatul a fost uitat; dar astăzi nu putem spune că trăim în vremuri de neștiință.
Atunci când suntem în har, nu mai trăim sub lege; nici chiar sub legea celor 10 porunci. Pentru că poruncile pentru un asemenea om vor fi o plăcere, o bucurie să le împlinească. Acesta este un om liber.
Deci poruncile trebuiesc împlinite. Și Dumnezeu acceptă doar împlinirea lor din dragoste.
De aceea spune Mântuitorul: "Dacă Mă iubiți veți păzi poruncile Mele". Și în altă parte:
"Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre.
Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară." (Matei.11:29,30)
Datoria creștinului este să se bucure în împlinirea poruncilor lui Dumnezeu.
Ioan spune într-una din epistolele sale că "poruncile Lui nu sunt grele. Chiar nu sunt grele; ele sunt o bucurie pentru acela care iubește pe Hristos.
Fără dragoste degeaba depune omul eforturi să se facă plăcut lui Dumnezeu. Se poate biciui singur și poate merge în genunchi multă vreme, ca pe timpuri. Astfel de eforturi n-au nicio noimă înaintea lui Dumnezeu.
Trebuie deci să ajungem să iubim pe Dumnezeu așa cum cere El:
„Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău." (Matei.22:37)
Asta înseamnă cunoaștere, libertate, conștiența(siguranța) mântuirii.
Dar și când trăim sub har ascultăm și împlinim poruncile; pentru că nu putem să nu facem asta. Nu putem să ne lipsim de bucuria împlinirii poruncilor. De aceea am spus și da, și nu.
"Atunci când suntem în har, nu mai trăim sub lege;" - chiar? De fapt Pavel altceva spune - " Pentru cei ce sunt fără lege am devenit ca și cum aș fi fără lege – deși, față de Dumnezeu, eu nu sunt fără lege, ci sunt sub legea lui Cristos". 1 corintieni 9:21
Creștinii sunt sub legea lui Cristos. Și am întrebat un lucru simplu - cele zece porunci intra in legea lui Cristos sau fac parte din legea mozaică despre care scriptura spune că am fost eliberați de ea?
Sper sa primesc totuși un răspuns, că până acum te învârti căutând să eviți un răspuns la subiect.
Știu că trebuie să respectăm poruncile lui Isus, știu că nu sunt grele, că le respectăm din iubire..., dar nu asta te-am întrebat, de ce îmi spui altceva decât te întreb?
Deci totuși, cele zece fac parte din legea lui Cristos care trebuie respectate, nu sunt grele... sau fac parte din legea mozaică de care am fost eliberați?
Enumeră-mi poruncile legii mozaice ca să știu la ce te referi.
Dacă legea mozaică se referă la aducerea de jertfe de animale și toate ritualurile care se aduceau la Templu, da, am fost eliberați de ea. De la apostoli încoace nu s-a desființat/schimbat nimic.
Există multe legi în Vechiul Testament care nu s-au desființat, dar s-au schimbat. De exemplu: legile civile care se referă la căsătorie și la divorț. Înainte se putea da cu ușurință o carte de despărțire; dar de la Domnul Hristos nu se mai poate face asta cu ușurință.
Mai sunt și alte legi cu privire la furt, crimă, închinarea la idoli; unele au suferit modificări, altele poate ca nu.
Deci, nu ne putem pronunța la eliberarea de aceste legi.
Tu zici că ma învârt căutând să evit răspuns concret dacă am fost eliberați de legea mozaică. Răspunsul ți l-am dat: și da, și nu. Legea celor 10 porunci nu a suferit modificări.
"Căci neascultarea este tot atât de vinovată ca ghicirea, şi împotrivirea nu este mai puţin vinovată decât închinarea la idoli şi terafimi." (1Samuel.15:23)
Deci orice creștin care își alege o altă zi de închinare în afară de aceea stabilită de Dumnezeu nu face altceva decât să se închine la idoli.
Totuși, "Dumnezeu nu ţine seama de vremurile de neştiinţă şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască;
pentru că a rânduit o zi în care va judeca lumea după dreptate..." (Faptele apostolilor.17:30)
Dumnezeu a rânduit și o zi de închinare. Și aceasta nu a fost schimbată și nici modificată.
"Enumeră-mi poruncile legii mozaice ca să știu la ce te referi." - să-ți enumăr peste 600 de legi?
"Unele ah suferit modificări altele nu..." Nu, legământul încheiat cu națiunea Israel să încheiat, cu creștinii a fost încheiat un legământ nou. Nu unul vechi modificat cu nou. In el sunt multe dintre poruncile care erau prezente și in cel vechi, și e normal, vin de la același Dumnezeu. Dar nu toate. Și de aceia te întreb a... sprezecea oară, cele zece făceau parte din legea mozaică prin care a fost încheiat acel legământ și de care am fost eliberați sau nu?
Legea mozaică nu reglementa doar jertfele, deci faptul că nu vorbește despre jertfe nu înseamnă că nu făcea parte din legea mozaică.
Și hai sa examinăm mai bine ce spune scriptura.
Rom. 7:6, 7: „Dar acum am fost eliberaţi de sub Lege, fiindcă am murit faţă de cea care ne ţinea legaţi... Ce vom spune deci? Este Legea păcat? Nicidecum! De fapt, n-aş fi cunoscut păcatul dacă n-ar fi fost Legea. De exemplu, n-aş fi cunoscut pofta dacă Legea n-ar fi zis: «Să nu pofteşti»"
După ce spune că am fost eliberați de sub lege, Pavel dă un exemplu - poruncă a zecea. Astfel arată clar că cele zece intră în legea de care am fost eliberați.
Creștinilor li s-au dat multe porunci care se regăseau și în legea mozaică ( referitor la idoli, ucideri, furt, minciuni, beții, respectarea părinților, referitor la sânge,...) Dar legea referitoare la sabat n-a fost dată creștinilor. Asta nu înseamnă că duminica ar fi ziua de închinare, creștinilor nu li s-a dat o zi anume, ei îi aduc închinare lui Dumnezeu în fiecare zi.
Abel l-a facut din dragoste. Cain l-a facut ca sa fie facut, dintr-o obligatie plictisita.
Ca asa a vrut Dumnezeu, cine esti tu sa te pui impotriva lui? El stie mai bine, crede si nu cerceta fiule!
Sper din toata inima ca esti ironic...
Spune NU martorilor lui Iehova
I-am intalnit in viata reala crede-mă..nu le am spus nu dar am fugit de acasă ca să nu ma viziteze.
Omul se poate schimba. Din impotrivitor inversunat omul poate deveni discipol al lui Isus. Il avem ca exemplu pe Pavel.
Era ironic
Pentru ca Dumnezeu s-a uitat la inima omului. In plus jertfa lui Abel a corespuns scopului lui Dumnezeu care prin jertfa lui Isus avea sa rascumpere omenirea ascultatoare din pacat si moarte.
Bine,când ai de ales intre carne de miel și legume e clara alegerea