De fapt ordinea e inversa: oamenii au constatat ca exista suferinta in viata si au creat un mit sa explice asta. Deci orice teorii ar fi avut despre Dumnezeu, in cele din urma tot trebuiau sa explice realitatea.
Daca ar fi mancat din pomul vietii si nu ar fi venit Hristos, oamenii ar fi trait vesnic dar ai fi purtat vesnic in constiinta povara pacatelor, a incalcarii principiilor Creatorului si nu ar fi putut fi fericiți si liberi.
Eu sunt convinsa ca faptul ca ne revolta nedrepratea si suferinta vine din constiinta noastra din asemanarea cu narura morala a Creatorului nostriu, mi s-ar parea total neplauzubil ca unor particule care doar s-au. ciocnit asa haotic sa le apara brusc astfel de idei înălțătoare.
Absolut nimeni nu a interpretat vreodată că acel șarpe este pur și simplu un șarpe. Șarpele era diavolul.
In Biblie nu scrie ca era diavolul. Deunde ai ajuns la asa concluzie?
Citeste Apocalipsa 12:9 si 20:2 unde scrie clar ca sarpele era diavolul. Te tot laudai ca ai citit Biblia, nu? Ai mințit?
Biblia Evreiasca nu la indentificat niciodata pe sarpele din Gradina Edenului cu Satana. Si pot argumenta ca nici Noul Testament nu o face. Bibia evreiasca nu mentioneaza pe sarpe din Gradina Edenului in afara la capitolul 3 din Geneza. Nu il gasim decat in perioada Greco-Romana in literatura evreiasca. Si nu, in Ezekiel 28 nu este o exceptie, acel pasaj face referite la relege din Tyre, si nu face referinta ca regele din Tyre este sarpele de asemenea in acel capitol treaba cu gradina edenului este foarte diferita. Cand ajungem la 1 Enoch 69, il avem pe Gadreel, un inger de al 3 lea rang care este indentificat fiind sarpele din Gradina Edenului dar acesta nu e in nici un caz indentificat cu Satana. Unii teologi si acedemicieni identifica Înțelepciunea lui Solomon 2:24 ca referinta la Satana iar acolo scrie: Din cauza invidiei a unui diavol sau a unui adversar, a intrat moartea in lume iar unii oameni identifica pe acesta cu Satana( pe acel diavol). Dar acest articol din 2012 ''Separarea diavolului de Diabolos: O nouă lectură a Înțelepciunii lui Solomon 2.24 '' explica in mod competent si convingator ca utilizare nedeterminată a cuvantului Diabolos in aceasta perioada de timp, probabil ar fi putut sa faca referinta la un om adversar iar mai mult ca sigur acest lucru se refera la Cain care la ucis pe Abel din cauza invidiei. Noul Testament nu identifica niciodata sarpele din gradina Edenului cu Satana. Cel putin nu in mod clar. Unii teologi ar argumenta ca acest lucru a fost mentionat in Apocalipsa 12:9 sau 20:2 sau in Romani 16:20, dar acestea nu sunt singurele interpretari si pot comenta ca nu sunt cele mai bune interpretari. Cand privim in Apocalipsa 12:20, vedem un dragon mare ce are 7 capuri si care este si sarpe si acest lucru mai mult ca sigur face o referinta la Leviathan care este singura creatura mentionata in traducerea greaca a Bibliei Evreiesti ca fiind si un dragon dar si un sarpe si avand capuri multiple. In Psalm 74, avem din nou o referinta la Leviathan ca fiind Drakonta si avand capuri multiple. In Isaiah 27:1 avem o poveste unde YHWH :
Isaia 27:1
Restaurarea lui Israel
27 În ziua aceea
Domnul va pedepsi,
cu sabia Sa aspră, mare şi puternică,
Leviatanul, şarpele fugar,
Leviatanul, şarpele încolăcit.
Va ucide monstrul Tanin din mare![a]
Leviatan șarpele zvârcolit, Leviatan șarpele răsucit, dragonul ce traieste in mare. In traducerea greaca avem cuvantul sarpe, acelasi care il avem in Apocalipsa, iar avem cuvantul dragon acelasi care il avem in Apocalipsa si acest lucru de fapt citeaza o traditie pe care o gasim cu cateva secole mai devreme in literatura ugaritica unde Baal, zeitatea fulgerelor care il distruge pe Litan, sarpele încolacit, sarpele fugar, dragonul cu 7 capete, deci imaginea din Apocalipsa nu are sens absolut deloc ca ar fi sarpele din Gradina Edenului, are mai mult sens facand referinta la Leviathan primordialul primordial dragon al haosului. In Romani 16:20 spune :
Romani 16:20
20 Dumnezeul păcii îl va zdrobi în curând pe Satan[a] sub picioarele voastre. Harul Domnului nostru Isus Cristos să fie cu voi!
Pentru multa lume acest lucru rezoneaza cu cu blestemul pe care Dumnezeul il plaseaza sarpelui in Geneza 3:15
15 Voi pune duşmănie între tine şi femeie,
între sămânţa[a] ta şi sămânţa ei;
Sămânţa ei îţi va zdrobi capul,
iar tu îi vei zdrobi călcâiul."
Dar imaginea unde Dumnezeu pune dusmanii sub picioarele lor este mult mai comuna, de fapt o gasim si in referinte Non-Biblice si chiar si in literaturi Non-evreice sau non-Crestine in lumea Greco-Romana dar de asemenea este si in Psalm 8, este mai mult o imagine mai mult generica iar aditional, versiunea septugiana a Genezei 3:15, nu mentioneaza absolut nimic despre ''zdrobire''ci foloseste de fapt un verb care inseamna ''a tine de veghe sau a pazii'' deci ideea ar fi ca samanta femeii se va ferii de capul tau iar tu te vei pazii de calcaiul sau. Deci acest lucru nu pare a fi o referinta la versiunea lui Paul a Genezei 3:15. Din acest motiv nu cred ca aceea este o referinta prea clara. Cred ca cel mai bun lucru pentru a identifica sarpele din gradina Edenului cu Satana este facut in Apocalipsa lui Abraham care a fost scrisa probabil pe la sfarsitul secolului I sau la inceputulul Secolului al 2 lea, deci contemporar cu unele dintre textele de mai tarziu din Noul Testament dar acestea nu au fost incluse in Noul Testament dar in capitolul 23 vorbeste despre cine a fost sarpele din gradina Edenului, acel sarpe se numea Azazel, daca ne uitam in cartea lui Enoch capitolul 54 il avem de fapt pe Azazel mentionat ca fiind capul ingerilor rebeli iar intr-un pasaj paralel cuvantul SATAN folosit pentru acelasi cap al ingerilor rebeli. Deci in apocalipsa lui Abraham de la câteva secole mai târziu il avem pe Azazel indentificat ca fiind sarpele din gradina Edenului, voi argumenta ca aceasta este originea indefificarii a sarpelui lui gradina Edenului cu Satana.
Oricum, observ ca incerci sa schimbi subiectul. Intrebarea mea originala era
De ce a pedepsit Dumnezeu pe Adam si Eva? te-as ruga sa nu deviem de la ea.