| beligan a întrebat:

De ce credeti ca imparatul Constantin impreuna cu conducerea bisericeasca au hotarat care evanghelii sunt,,bune" si care nu sunt bune?
Interesele politice, teritoriale, fac ca el (Constantin) si urmasii lui sa impuna cu forta o religie oficializata, iudeo-crestinismul, fiindca avand o singura biserica putea inchega o ierarhie a imperiului, cu el in frunte!
http://www.trilulilu.ro/......decis-ce-e

6 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

A hotărât el mai multe, dar ne este cazul să discutăm aici.

| Sakaarson a răspuns:

Acest Constantin cel ucigas, a fost un prefacut notoriu, ce a avut cu totul si cu totul alte interese, fata de ceea ce ni ce prezinta noua in doctrina iudeo-crestina!

| Marian001 a răspuns:

Constantin cel Mare, impreuna cu, conduncerea Bisericii au insuflati de Sfantul Duh, la fel ca si cand sau scris aceste Evanghelii

| sunrises a răspuns:

Bine, dar toate aşa-zisele,, evanghelii", cele contrafăcute, cele care nu sunt autentice, nu provin nicidecum din secolul I, precum cele autentice (ale căror autori sunt cunoscuţi şi confirmaţi)!




Evangheliile false au apărut după sute de ani de la încheierea canonului Noului Testament, de la scrierea Evangheliilor autentice!

| sunrises a răspuns:

Spui ceva de vreo legatura intre Constantin si evanghelii? Nu exista nici una. Constantin atunci nu era altceva decat un pagan. Iar crestinii atunci inca stiau ce este sacrificiul tortura indurata, persecutiile de indurat din partea paganilor. Crestinii se aflau intr/o perioada in care astfel de lucruri erau,, normale,,.



Nu se dadeau in laturi. Isi dadeau viata numai sa nu piarda autenticitatea credintei. Daca cineva venea la ei cu politica,, pumnului in gura,, de a le impune ceva cu forta, preferau planul B, si anume sa-si dea viata decat sa piarda credinta sau sa faca compromisuri. Istoria dovedeste cu persecutiile de pana in anul 313, dar cu intreruperi, si dupa anul acesta...

| sunrises a răspuns:

Referitor la sinodul I ecumenic, împăratul Constantin doar a deschis lucrările sinodului, el neavând alt rol şi altă intervenţie decât aceea onorifică, o prezenţă obiectivă care nu avea voie să încline balanţa în nici o direcţie.
Prezenţa sa se justifică prin faptul că pe plan spiritual sinodul aveo pentru imperiu o evidentă importanţă cu privire la liniştirea şi clarificarea eventualelor nelămuriri legate de credinţa creştină.





La Sinodul I Ecumenic au participat 318 episcopi din toată lumea creştină de atunci (o singură Biserică neschimbată) iar discuţiile teologice purtate s-au păstrat în totalitate (un fel de stenograme), astfel încât, astăzi nimeni nu poate pune la îndoială onestitatea sinodului şi păstrarea neschimbată a învăţăturii exact aşa cum era în timpul apostolilor. Sinodul doar a confirmat ceea ce deja exista!