Creștinii iau lumina de la Mantuitorul Hristos, El e singura Lumina adevărată a lumii.
In Ierusalim s-au intamplat evenimentele importante ale crestinismului, nu are relevanta cine misuna pe acolo.
Intrebarea e, cum naiba faceau s-o aduca inainte sa apara avionul.
Oricum, important nu e de unde o aduci, ci sa poti s-o vinzi.
Se explică prin faptul că n-are absolut nicio legătură cu procentul de populație care se identifică creștină în respectiva entitate statală ci are legătură cu faptul că acolo e mormântul Mântuitorului.
Nu vreau să strict surpriza deci n-o să-ți zic ce legătură există între mormântul lui Iisus și sărbătoarea învierii Sale, dar dacă ești suficient de genial și ager la minte probabil o să poți face singur conexiunea dintre cele două
"...ci are legătură cu faptul că acolo e mormântul Mântuitorului."
Bine ca nu s-a descoperit si unde a fost WC-ul astuia, ca cine stie ce idei le mai veneau crestinilor.
Bună! O să încerc să îți explic pe scurt tot. Nu ar trebui să iei în considerare faptul ca Israel are o populație de 70% evrei deoarece, acest stat "Israel" este mai mult ca un proiect colonial decât o țară (cred ca știm care e treaba cu ei, și știm ca țara lor a fost înființată numai în ‘48)
Evreii au început să imigreze în palestina cu incetul, începând cu sfârșitul secolului al XIX-lea, bineînțeles în cadrul mișcării zioniste, căutând să scape de persecuțiile din Europa și dorind să întemeieze o țara a lor. Migrația lor s-a intensificat după holocaust. Deci nu are legătură populația evreiască cu motivul pentru care creștinii iau din Ierusalim lumina. Adevaratul motiv pentru care creștinii iau lumina din Ierusalim este ca biserica sfântului mormânt este locul Învierii lui Iisus Hristos, nu este evident? Această biserică este situată în Ierusalim, am dreptate? Sper ca te-am lămurit
Pentru ca acolo e mormantul lui Isus si acolo practic a înviat.
Oricum toata chestia asta cu lumina e o înșelăciune, Biblia spune ca Isus e Lumina lumii si ca noi, ca si crestini, suntem lumini in lume, nu scrie in Biblie ca avem nevoie de o lumina exterioara ptc Isus e si noi înșine trebuie sa fim lumina...
Absolut nimeni nu crede că avem nevoie de o lumină exterioară. Mă întreb de ce a creat Dumnezeu pomi și animale în Grădina Edenului când știa că doar de El avem nevoie... hmm
Ce legatura e intre pomii pe care i-a creat Dumnezeu in Eden pentru umbra si fructe si lumina de la Ierusalim? Eu nu vad legătura
In plus, lumina aia de la Ierusalim crezi ca vine de la Dumnezeu? Adica n are nicio baza biblica, nicio sugestie macar in Biblie, ceva.
Sunteți cam înceți dacă nu vedeți legătura. M-am dus direct pe logica dumneavoastră. Dacă Dumnezeu e singurul bine de care avem nevoie așa cum ați sugerat în acel comentariu mă chinui să înțeleg ce rost a avut să creeze alte lucruri bune pentru el cum ar fi pomii sau răsăritul sau apusul sau florile și fructele. În schimb dacă Dumnezeu vrea să ne dea diverse lucruri bune comentariul dumneavoastră despre lumina de la Ierusalim nu are niciun sens. M-am făcut înțeles sau vă aflați în aceeași stare de confuzie?
Unde am sugerat ca Dumnezeu e singurul "bine" de care avem nevoie?
In plus, nu mai incerca sa pari superior prin acest comentariu, tot nu are logica. Ce treaba au lucrurile create de Dumnezeu cu lumina aia? Eu nu cred ca lumina aia e de la Dumnezeu. In plus, ce lucru "bun" e lumina de la Ierusalim? Efectiv pot aprinde si eu o lumina acasa si nu e nimic bun in ea decat ca emana caldura si lumina, atat. Ce altceva bun face?
"Biblia spune ca Isus e Lumina lumii si ca noi, ca si crestini, suntem lumini in lume, nu scrie in Biblie ca avem nevoie de o lumina exterioara ptc Isus e si noi înșine trebuie sa fim lumina"
Aici ai sugerat că Dumnezeu e singurul bine. Ce rost avea sa zici ca Iisus e lumina lumii? Crezi că nu știm și noi asta? Ce rost are sa zici un lucru pe care-l stim si noi? Pe cine lamuresti?
Voi discutati la nivel superficial despre lumina, pomi, gradina si ma intristati
Nu am sugerat ca Dumnezeu e singurul bine. Se pare ca nu stii ce inseamna ca Hristos e Lumina lumii. Nu are rost sa continui discuția daca tu nici nu intelegi despre ce vorbesc
De unde ai tras concluzia ca nu inteleg ce inseamna ca Iisus e lumina lumii? Te-am întrebat de ce presupui că noi nu stim deja asta.
Pentru ca din faptul ca eu am spus ca El e Lumina lumii tu ai zis ca as fi sugerat ca El e singurul "bine". De unde pana unde?
Dacă consideri că am interpretat gresit ce ai zis atunci lamureste ce ai vrut sa zici. Eu te-am intrebat de ce a fost nevoie sa precizezi ce ai precizat si ai refuzat sa raspunzi
Minciuna "Luminii Sfinte" de la Ierusalim expusă de-a lungul istoriei.
Este oare aceasta chiar o minune divină sau este doar un alt truc al preotimii lui Satan?
Pentru cei care resping învătăturile biblice inspirate de Dumnezeu care spun clar că doar Isus e Lumina lumii si acceptă învătăturile lumesti am si pentru voi următoarele informatii, lumesti, bineînteles:
1. Extras din cartea "Cruciadele", capitolul 2 punctul 12, "Sfântul mormânt" de Genevieve Bresc-Bautier
„Liturghiile Ierusalimului preamăresc bucuria Pastilor prin ceremonia focului sfânt, atestată înca din secolul al IX-lea. Aprinderea în noaptea de Pasti a lămpilor Mormântului, fapt devenit mai apoi un miracol, declansa în sufletele pelerinilor de-a lungul Săptămânii Mari momente de exaltare. Acest siretlic religios, pe care istorici arabi îl explicau înca din secolul al XI-lea prin prezenta unor fitile îmbibate cu bitum, de-a lungul cărora urca flacăra, nu a fost condamnat de occidentali decât în secolul al XIII-lea, dar la ortodocsi a fost păstrat până în epoca noastră."
2. An de an, cu ocazia Paştelui ortodox, credincioşii se bucură de ceea ce ei numesc minunea Sfintei Lumini (O MARE MINCIUNĂ). Acest eveniment miraculos se petrece an de an în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim (O ALTĂ MINCIUNĂ), în timpul slujbei de vecernie ce are loc în Sâmbăta Mare, ziua dinaintea Paştelui.
În cadrul ceremoniei, Patriarhul grec al Ierusalimului înconjoară Sfântul Mormânt alături de un sobor de ierarhi şi de preoţi. După procesiune, Patriarhul intră cu 33 de lumânări în Sfântul Mormânt, unde se crede că Lumina Sfântă coboară şi le aprinde. După acest eveniment, Patriarhul iese din mormânt şi împarte Lumina credincioşilor prezenţi în biserică.
Evenimentul este considerat de către adepţii creştinismului ca fiind cel mai vechi miracol atestat anual. Deşi a fost descrisă în mai multe scrieri începând cu secolul 4 e.n., minunea a început să fie documentată sistematic începând cu 1106, când a fost menţionată în scrierile călugărului rus Daniel.
Controverse de-a lungul istoriei
Încă de pe vremea când Ierusalimul se afla sub conducerea musulmanilor a existat o doză serioasă de scepticism asupra acestui fenomen, însă acesta era tolerat pentru că pelerinii ce călătoreau special pentru a fi martori la moment aduceau venituri consistente. Când Ierusalimul a fost cucerit de cruciaţi, aceştia au izgonit preoţimea ortodoxă şi au descoperit că miracolul a încetat să se mai producă. Absenţa pelerinilor şi a taxelor plătite de aceştia l-au convins pe regele Baudouin să le permită preoţilor ortodocşi să revină în Biserica Sfântului Mormânt, însă întâmplarea a amplificat scepticismul.
Fenomenul este descris de celebrul istoric Edward Gibbon în opera sa de căpătâi, Istoria declinului şi prăbuşirii Imperiului Roman, în volumul IV, publicat în 1788: "Musulmanii zâmbeau cu condescenţă la menţiunea flacării miraculoase ce se aprindea în ajunul Paştelui. Această fraudă pioasă, concepută în secolul al IX-lea, era apreciată de cruciaţii latini şi este repetată anual de către preoţimea sectelor greceşti, armene şi copte, impunând-o asupra spectatorilor creduli pentru beneficiul propriu şi pentru cel al tiranilor ce îi conduc. Cu timpul, toleranţa asupra acestui fenomen a fost sporită şi de interes, veniturile prinţului şi ale emirului crescând în fiecare an datorită miilor de străini ce veneau să observe fenomenul".
O altă sursă istorică la care apelează scepticii este arhimandritul rus Porfirie, ce a fost trimis în secolul al XVII-lea la Ierusalim de către Biserica Ortodoxă Rusă pentru a funda misiunea rusească. În jurnalul pe care l-a ţinut, acesta menţionează că preoţimea din Ierusalim ştia că «miracolul» este de fapt o fraudă. "Un ierodiacon care a intrat în altarul Mormântului atunci când, după cum crede toată lumea, focul sfânt coboară, a văzut oripilat că focul este aprins de la o simplă lampă de icoană care nu se stinge niciodată, şi astfel focul sfânt nu este o minune. El însuşi mi-a spus despre asta azi", a scris Porfirie în jurnalele ce au fost publicate între 1894-1901.
Victoria Clark, corespondenta pentru România a publicaţiei britanice The Observer în anii '90, a scris o carte dedicată miracolului de la Ierusalim, intitulată Holy Fire: The Battle for Christ's Tomb. Jurnalista relatează că în secolul al XIX-lea, clerul ortodox din Ierusalim a dorit să prezinte publicului larg miracolul ca fiind mai degrabă simbolic, însă pierderile financiare şi spirituale au fost considerate prea mari, aşa că ideea a fost abandonată. Nici incidentul grav din 1834, când sute de pelerini au murit călcaţi în picioare de mulţimea strânsă lângă micuţa biserică, nu a schimbat hotărârea clerului.
În 2001, un făclier armean care a luat de multe ori parte la ceremonia de la Ierusalim a dezvăluit pentru The Telegraph secretul Luminii Sfinte. "Nu este niciun miracol. Preoţii greci aduc o lampă - ce a fost folosită în acest scop de 1500 de ani - pentru a aprinde Lumina Sfântă. Pentru pelerinii credincioşi, ce vin din ţări îndepărtate, este un foc din rai, un adevărat miracol. Dar nu şi pentru noi ", a mărturisit el.
Ipoteza unei lămpi cu o vechime de 1500 de ani nu pare a fi prea credibilă. Cea mai plauzibilă explicaţie a fost oferită acum câţiva ani de un specialist grec, care a studiat fenomenul timp de mai mulţi ani.
Fosforul, cheia Luminii Sfinte?
Pentru că Patriarhul nu poate pătrunde cu surse de foc în biserică, fiind controlat de autorităţile israeliene, scepticii au explicat că secretul Luminii Sfinte este ascuns în lumânările pe care acesta le ia cu el în Biserică. Dacă acestea sunt impregnate cu fosfor alb, nu este nevoie de o sursă de foc pentru a le aprinde, deoarece fosforul, în contact cu aerul umed, tinde să ia foc spontan.
Un istoric grec, Michael Kalopoulos, a făcut o demonstraţie în direct la o televiziune din Grecia, arătând cum lumânările folosite de Patriarh se pot aprinde fără a avea nevoie de o sursă de foc. În imaginile se poate observa cum cercetătorul grec înmoaie vârful lumânărilor în fosfor, iar acestea se aprind apoi de la sine.
Pentru a amâna aprinderea flăcărilor, lumânările pot fi apoi înmuiate într-un solvent organic, fosforul urmând să ia contact cu aerul abia după ce acesta se evaporă.
Calităţile fosforului erau cunoscute încă din antichitate, spune Kalopoulos, fiind folosit de magicienii din Caldeea în secolul V î.e.n. De asemenea, Strabon descrie folosirea sa de către babilonieni în Geographica, lucrare publicată în anul 23 e.n.