| Mario1994 a întrebat:

De ce e atata mister? Credeti ca e posibil sa fie viata dupa moarte? De ce mortii nu se intorc si sa ne spuna ceva? Doamne.

79 răspunsuri:
| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Sunt un Martor al lui Iehova. Aş prefera un răspuns din perspectiva Bibliei. happy

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru iurii75):

Aș vrea să mă pun la somn, că mâine trebuie să mă scol devreme (îți voi răspunde mâine).Fie ca Bunul Dumnezeu să-ți binecuvinteze și ție somnul.

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Noapte bună, somn uşor.

| sabin89 a răspuns (pentru drutzix):

* confortabila

| sabin89 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

*aceea (nu aceia)

Răspuns utilizator avertizat
| Florin9Florin9 a răspuns (pentru iurii75):

Uite un articol care e mai bine structurat și explică de ce ortodocșii se roagă pentru morți https://m.crestinortodox.ro/......69175.html (nu la morți) (Am citit despre confesiunea ta și nu crede în iad ca loc veșnic de suferință pentru cei care au respins iubirea Lui Dumnezeu, de ce?).

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Practic e acelaş articol şi deoarece am scris deja de ce nu e în concordanţă cu Biblia - n-o mai repet ( recunosc ca autoritate doar Biblia, nu tradiţia sau părerile unora). De aceea aş prefera să răspunji la comentariul precedent.
" nu crede în iad ca loc veșnic de suferință pentru cei care au respins iubirea Lui Dumnezeu, de ce?" - dacă pe scurt - dreptatea perfectă a lui Dumnezeu cerea o pedeapsă echivalentă cu fărădelegea ( leveticul 24:17 Dacă un om omoară vreun suflet de om, trebuie să fie omorât negreşit. 18 Iar cine a omorât un suflet de animal domestic să dea despăgubire pentru el, suflet pentru suflet. 19 Dacă un om îl vatămă pe semenul său, să i se facă aşa cum a făcut el. 20 Fractură pentru fractură, ochi pentru ochi, dinte pentru dinte; aceeaşi vătămare pe care o cauzează el omului trebuie să-i fie cauzată lui. 21 Cine a omorât un animal să dea despăgubire pentru el, dar cine a omorât un om trebuie să fie omorât negreşit.) Iar o suferinţă veşnică ca pedeapsă pentru câţiva ani nu este conform cu dreptatea Dumnezeului care este iubire.
În plus are legătură cu alt subiect important. Pentru ca o persoană să sufere ea trebuie să fie conştientă, dar Biblia spune altceva despre morţi şi anume -
Ecleziastul 9:. 5 Fiindcă cei vii sunt conştienţi că vor muri, dar cei morţi nu sunt conştienţi de nimic şi nu mai au nicio răsplată, căci până şi amintirea li se uită. 6 Şi iubirea lor şi ura lor şi gelozia lor au pierit deja şi nu mai au parte niciodată de ceea ce se face sub soare.
10 Tot ce găseşte mâna ta să facă fă cu toată puterea ta, căci în Şeol, locul unde te duci, nu este nici lucrare, nici plan, nici cunoştinţă, nici înţelepciune.
Psalmul 146: 3 Nu vă puneţi încrederea în nobili,
nici în fiul omului pământean, în care nu este salvare.
 4 Spiritul lui iese, el se întoarce în pământ
şi în aceeaşi zi îi pier şi gândurile.
romani 6:23: „Toţi au păcătuit şi nu ajung la gloria lui Dumnezeu... plata păcatului este moartea" (nu chinul ci moartea)
Deci o persoană care a murit nu mai este conştientă de nimic şi nu poate suferi. Moartea este opusul vieţii, după cum persoana nu exista înainte de a se naşte la fel îşi încetează existenţa după moarte.
Tu ce crezi?

| milan9 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Moartea NU conduce la inexistenta, asa cum considera asa-zisii "martori ai lui Iehova". sad Si asta pentru ca după moartea BIOLOGICĂ, sufletele îşi vor continua existenţa în VEŞNICIE:

- "Şi a murit săracul (Lazar) şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam." - Luca16, 22;
- "Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai." Luca 23, 43;
- "Şi ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat." Ecclesiast 12, 7
- "Sunt strâns din două părţi: aş dori să mă mut şi să fiu cu Hristos, deoarece asta ar fi cu mult mai bine. Dar pentru voi este mai necesar să rămân în trup" (Filipeni 1, 23-24)., etc...

- "Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul şi după aceea nu vă mai pot face nimic. Am să vă spun de cine să vă temeţi: temeţi-vă de Acela care după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de Acesta să vă temeţi" Luca 12, 4.

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru iurii75):

1)Biblia ne spune să ne rugăm pentru toți oamenii, nu îl obligăm pe Dumnezeu să-i scoată pe oameni din iad și să-i pună în rai (doar îl rugăm), e decizia Lui dacă ne ascultă rugăciunea sau nu. 2) Matei 25, 46 Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții, la viață veșnică. Marcu 3, 29 Dar cine va huli împotriva Duhului Sfânt nu are iertare în veac, ci este vinovat de osânda veșnică. (iadul e chinul veșnic). 3)Unde în Biblie scrie că Iisus e Arhanghelul Mihail? 4)Unde în Biblie scrie că Iisus a fost răstignit pe un par? (nu pe o cruce).

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Dacă vom începe să sărim de la o întrebare la alta nu vom avea nici un folos. ( arhanghel, par) Deşi sunt foarte interesante şi le discutăm cu plăcere mai apoi.
1) nu prea are sens
2)Mat. 25:46, BC: „Aceştia vor merge în pedeapsă veşnică [tăiere, Int; în greacă kólasin], iar cei drepţi în viaţă veşnică". (Versiunea englezească The Emphatic Diaglott foloseşte termenul „tăiere" în loc de „pedeapsă". Într-o notă de subsol se afirmă: „kólasin... derivă din kolazoo, care înseamnă: 1.  A tăia; cum ar fi tăierea sau curăţarea ramurilor unui pom. 2. A reţine, a reprima... 3.  A mustra cu asprime, a pedepsi. Faptul de a tăia pe cineva de la viaţă sau din societate, sau chiar de a-l reţine, este considerat o pedeapsă, ceea ce a dat naştere celui de-al treilea sens metaforic al termenului. Noi am adoptat sensul de bază pentru că se armonizează mai bine cu cea de-a doua parte a frazei, păstrând astfel forţa şi frumuseţea antitezei. Cei drepţi vor merge la viaţă, iar cei răi la tăiere de la viaţă, adică la moarte. Vezi 2 Tes. 1:9 Aceştia vor suferi pedeapsa judecătorească a distrugerii veşnice dinaintea feţei Domnului şi a gloriei puterii sale,
".)
Marcu 3:29 doar atemţionează că astfel de păcat nu va fi ertat, nu spune că va fi chinuit veşnic. - ". 29 Dar dacă cineva spune blasfemii împotriva spiritului sfânt nu va fi iertat niciodată, ci se face vinovat de un păcat veşnic".
Mi-ar face plăcere să discutăm un subiect până la capăt, argumentândul cu Biblia, doar că nu ca milan9 care nu face nimic altceva decât să trântească pasaje copiate fără nici un rost, vorbeşte singur şi când îi argumentezi că versetele pe care le-a adus ca argument nu sunt potrivite o face pe surdul. Dar ca să nu le mai copii şi tu o dată hai să le lămurim.
Luca 16:22 lazar - este o parabolă, este vorba despre două clase de oameni nu de 2 persoane iar moartea simbolizează o schimbare de situaţie şi nicidecum nu arată că sufletul ar supraveţui morţii. Altfel ar însemna că cei bogaţi vor fi pedepsiţi pentru simplu fapt că au avut de toate, cei săraci - drepţi doar pentru că au dus lipsuri, cei din "iad" şi "rai" pot comunica, o picătură de apă ar stinge focul... Plus la asta această explicaţie ar contrazice ce spune restul scripturii despre starea morţilor.
Luca 23:43 varianta corectă este -Iar el i-a zis: „Adevărat îţi spun astăzi: Vei fi cu mine în Paradis! -. În manuscrisele biblice originale în limba greacă nu există niciun fel de punctuaţie. The Encyclopedia Americana (1956, vol. XXIII, p. 16) afirmă: „În cele mai vechi manuscrise şi în inscripţiile greceşti nu se observă nicio încercare de a folosi semne de punctuaţie". Numai din secolul al IX-lea e.n. a început să fie folosită punctuaţia. Ca dovadă că este redarea corectă, - Biblia nu susţine ideea că Isus şi răufăcătorul au mers în cer în ziua în care Isus i-a vorbit acestuia. Abia după patruzeci de zile de la învierea sa, discipolii l-au văzut ridicându-se de pe pământ şi dispărând de sub privirile lor, în timp ce se înălţa la cer. — Fap. 1:3, 6–11.
Ecleziastul 12:7 -" iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu,"- l-am atenţionat nu o dată că "sufletul" şi "spiritul" sunt 2 lucruri diferite, iar aici este vorba de spitit! - Ecl. 12:7: „Atunci ţărâna se întoarce în pământ, cum a fost, iar spiritul [sau forţa de viaţă; în ebraică rúach] se întoarce la adevăratul Dumnezeu, care l-a dat". (Să remarcăm că termenul ebraic pentru „spirit" este rúach; dar cuvântul tradus prin „suflet" este néphesh. Acest verset nu vrea să spună că, la moarte, spiritul călătoreşte până ajunge în prezenţa lui Dumnezeu, ci transmite ideea că speranţa de viaţă a persoanei respective depinde de Dumnezeu. Noi ne exprimăm în mod asemănător atunci când spunem că, dacă un cumpărător nu achită preţul bunului achiziţionat, acesta „se întoarce" la vechiul proprietar, adică îi este returnat.) (BC redă termenul rúach prin „duh", iar BS prin „suflare".)
Luca 12:4 - corespunde cu Matei 10:28 (care redă mai amplu). "28 Să nu vă fie frică de cei care ucid corpul, dar nu pot ucide sufletul, ci temeţi-vă mai degrabă de cel care poate să distrugă atât sufletul, cât şi corpul în Gheenă! "
Isus i-a avertizat pe ascultătorii săi ‘să se teamă de cel care poate să distrugă atât sufletul, cât şi corpul în Gheenă’. Ce înseamnă aceste cuvinte? Să reţinem că aici nu este vorba despre chinuri în focul Gheenei; dimpotrivă, el spune ‘să se teamă de cel care poate să distrugă... în Gheenă’. Menţionând „sufletul" separat, Isus a arătat că Dumnezeu poate să distrugă orice perspectivă de viaţă a unei persoane; în acest caz, nu mai există nicio speranţă de înviere pentru persoana respectivă. Aşadar, ‘focul gheenei’ are aceeaşi semnificaţie ca „lacul de foc" din Revelaţia 21:8, adică distrugerea, „moartea a doua".
Aştept comentariile tale. Cele bune.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sfanta Evanghelie dupa Luca cap.16, vers.19 - 31
19. Era un om bogat care se imbraca in porfira si in vison, veselindu-se in toate zilele in chip stralucit.
20. Iar un sarac, anume Lazar, zacea inaintea portii lui, plin de bube,
21. Poftind sa se sature din cele ce cadeau de la masa bogatului; dar si cainii venind, lingeau bubele lui.
22. Si a murit saracul si a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam. A murit si bogatul si a fost inmormantat.
23. Si in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui.
24. Si el, strigand, a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci ma chinuiesc in aceasta vapaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ti aminte ca ai primit cele bune ale tale in viata ta, si Lazar, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mangaie, iar tu te chinuiesti.
26. Si peste toate acestea, intre noi si voi s-a intarit prapastie mare, ca cei care voiesc sa treaca de aici la voi sa nu poata, nici cei de acolo sa treaca la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, parinte, sa-l trimiti in casa tatalui meu,
28. Caci am cinci frati, sa le spuna lor acestea, ca sa nu vina si ei in acest loc de chin.
29. Si i-a zis Avraam: Au pe Moise si pe prooroci; sa asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, parinte Avraam, ci, daca cineva dintre morti se va duce la ei, se vor pocai.
31. Si i-a zis Avraam: Daca nu asculta de Moise si de prooroci, nu vor crede nici daca ar invia cineva dintre morti.
https://www.youtube.com/watch?v=YoYi0K1fDJE

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Şi care totuşi e părerea ta?

| danay72 a răspuns:

Au existat 9 învierii menționate în Biblie, dar nici unul nu a zis ca ar fi fost undeva. Isus a comparat moartea cu un somn adânc. Iar Biblia spune ca cei morți nu mai știu nimic și merg în pământ, nu în alt loc. Eclesiastul 9:5, 6,10, Geneza 3:19

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru iurii75):

Părerea mea e că sectele apărute din 1500 în coace, au erezii deoarece au păstrat ce le-a plăcut (convenit) și ce nu le-a convenit au modificat sau au eliminat de tot interpretând eronat versetele care nu le convin.(secte, erezii, te rog să îmi scuzi exprimarea mai agresivă), dar cred că la astfel de oameni s-a referit Iisus în Apocalipsa 22, 18-19. Mă străduiesc să duc o viață în comuniune cu Dumnezeu(respectând poruncile Sale) ca la sfârșitul vieții să mă mântuiesc(să ajung în rai). Sunt de părere că ortodoxia l-A înțeles cel mai corect pe Dumnezeu (adică cum e El, cum e dincolo de moarte și ce vrea El de la noi).

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Interesant. Dar cred că o astfel de acuzaţie gravă trebuie să se bazeze pe dovezi solide! Altfel ar fi calomnie şi eu nu cred că ai dori să te asemeni cu cel pe care Biblia îl numeşte împotrivitor şi calomniator.
DE exemplu acuzi că "ce nu le-a convenit au modificat sau au eliminat de tot interpretând eronat versetele care nu le convin". Poţi da exemplu concret? Pentru că din contra, pentru a se asigura că nu a fost nimic scos sau adăugat au fost consultate numeroase manuscrise vechi. Ţi-am dat exemplul cu Luca 23:43, cu virgula, şi ţi-am argumentat şi cu Biblia care e varianta corectă pentru că Isus s-a înălţat abia după 40 de zile şi nu în aceiaşi zi.
Sau susţii că "interpretând eronat versetele care nu le convin" -oare? Păi care interpretare este corectă? Cea care contrazice ce spune Biblia în altă parte despre starea morţilor (ecleziastul 9:5, 10; psalmul 146:4 şi altele), sau cea care se armonizează cu toată scriptura?
"la astfel de oameni s-a referit Iisus în Apocalipsa 22, 18-19." -iarăşi, adu dovezi concrete, fiindcă din câte ştiu ortodoxia este cea care a adăugat în varianta sa a bibliei cărţi apocrife care n-au fost inspirate şi nu fac parte din Biblia canonică (Cartea lui Tobit
Cartea Iuditei
Cartea lui Baruh
Epistola lui Ieremia
Cântarea celor trei tineri
Cartea a treia a lui Ezdra
Cartea înţelepciunii lui Solomon
Cartea înţelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah (Ecclesiasticul)
Istoria Susanei
Istoria omorârii balaurului şi a sfărâmarii lui Bel
Cartea întâi a macabeilor
Cartea a doua a macabeilor
Cartea a treia a macabeilor
Rugăciunea regelui Manase)
Deci, dacă greşesc - îndreaptămă ( galateni 6:1 Fraţilor, chiar dacă un om face un pas greşit înainte să-şi dea seama, voi, care sunteţi calificaţi spiritualiceşte, căutaţi să-l îndreptaţi pe un astfel de om în spiritul blândeţii), dar nu pentru că "aşa am apucat de la părinţi"(cum este "dovada" unora), ci cu scriptura - faptele 17:11... căci au primit cuvântul cu cea mai mare însufleţire, cercetând cu atenţie Scripturile în fiecare zi ca să vadă dacă lucrurile erau aşa.
Aştept deci o explicaţie a versetelor pe care ţi le-am citat mai înainte ca să ştiu unde anume am greşit. Succes.

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Acest subiect are legătură şi cu icoanele şi rugăciunea către/prin sfinţi.
Deci?

| Florin9Florin9 a răspuns (pentru iurii75):

Deci ce? Chiar nu m-am prins ce vrei să spui.

| iurii75 a răspuns (pentru Florin9Florin9):

Subiectul care am început săl discutăm. Aşteptam un comentariu la ce am scris.
Şi ca să nu umblăm în 2 locuri, putem uni discuţiile.
"1)Biblia arată că sfinții (și toți oamenii) sunt conștienți după moarte, Biblia nu exclude mijlocirea sfinților, de ce să nu se roage sfinții pentru noi după moarte? 2)articolul face foarte bine deosebirea intre idoli și icoane și dacă argumentul care ți-a mai rămas e acela că :Icoanele sunt idoli pentru că unele sunt mai,, bune '' sau,, populare'' ca altele, nu prea e valabil acest lucru atâta timp cât rugăciunile /inchinăciunile sunt pentru Dumnezeu. 3)la lucruri de genul (Icoanele considerate idoli, afirmația că omul e inconștient/distrus după moarte, Iisus răstignit pe un par și altele) m-am referit când am zis că confesiunile mai nou apărute au modificat /eliminat unele lucruri.
1.)-- la asta şi aşteptam răspuns, cum împaci ideea conştienţei după moarte cu acea parte a scripturii care spune că ei nu sunt conştienţi? (Spiritul lui iese, el se întoarce în pământ şi în aceeaşi zi îi pier şi gândurile." (Psalmul 146:4), ecl. 9:5„Cei vii sunt conştienţi că vor muri, dar cei morţi nu sunt conştienţi de nimic.10 Tot ce găseşte mâna ta să facă fă cu toată puterea ta, căci în Şeol, locul unde te duci, nu este nici lucrare, nici plan, nici cunoştinţă, nici înţelepciune). Şi totuşi n-ai adus nici un exemplu/dovadă de rugăciuni adresate sfinţilor morţi ca ei să mijlocească, dacă ai - adu.

2) asta este explicaţia teoretică pe care BO o dă, dar faptul că unele sunt "mai" ca altele arată cum stau lucrurile în realitate, + faptul că singurul mijlocitor e Isus şi suntem îndemnaţi să umblăm prin credinţă nu prin vedere şi să ne închinăm Tatălui prin spirit şi adevăr (nu prin lucruri materiale)
3) florine, păi adu dovezi, de cîte ori te-am rugat.
Din acest motiv explică întîi punctul 1), şi astfel vom putea merge mai departe.
Cele bune.