Da, ambele au aceeaşi gravitate în faţa Lui Dumnezeu. Tot aşa putem presupune, de exemplu; ca să omori un om, nu trebuie să-i dai neapărat un pahar cu otravă, ci este suficient o picătură de otravă dizolvată într-un pahar cu apă, nu cantitatea contează. Aşadar, indiferent cât furi, rezultatul e aceeaşi, iţi însuşeşti un bun care nu iţi aparţine de drept păgubind pe cineva sau ceva.
Dumnezeu spune să nu furi şi atât '' Exod 20:15 ''. Mai departe lasă-l pe El să judece! Poruncile Lui Dumnezeu sunt absolute, nu relative. Ce ar fi dacă ne-am justifica crimele? Să nu ucizi – Exod 20:13.
Tocmai l-ai numit pe Dumnezeu ca fiind absolut în înţelepciune, deci, nu poate fi relativ. Păcatul nu are scuză! Există atâtea posibilităţi de rezolvare a unor situaţii limită, însă noi trebuie s-o descoperim pe cea corectă.
Nu ar fi mai corect sa raspunzi la Prima intrebare : De ce este furatul pacat?
Ţi-am răspuns la cele două tipuri de întrebări încă din primul comentariu. Însă, dacă insişti, am răbdare şi ţi le voi explica mai bine.
Răspunsul meu a fost: `` Da, ambele au aceeaşi gravitate în faţa Lui Dumnezeu. Tot aşa putem presupune, de exemplu; ca să omori un om, nu trebuie să-i dai neapărat un pahar cu otravă, ci este suficient o picătură de otravă dizolvată într-un pahar cu apă, nu cantitatea contează. Aşadar, indiferent cât furi, rezultatul e aceeaşi, iţi însuşeşti un bun care nu iţi aparţine de drept păgubind pe cineva sau ceva.
Am omis ceva. Niciun păcat nu are scuză sau justificare! ``
Aşadar, indiferent de împrejurare, furtul este calificat păcat, fie că furi de la Putin sau bătrânică, fie că furi de foame sau doreşti să-ţi cumperi un produs. Dumnezeu a spus '' Să nu furi '' şi atât '' vezi Exod 20:15 ''. Este la fel ca '' Să nu ucizi - Exod 20:13 ''. Dacă am găsi justificare la furt, de ce nu am găsi justificare şi la crimă? Deci, poruncile Lui Dumnezeu sunt absolute. Mai departe lasă-l pe Dumnezeu să JUDECE între furt şi furt.
Sa trag concluzia: A fura de la Putin sau de la o batranica sunt pacate identice/ sau /si comparabilitatea necunoscuta noua.
Tu poţi să tragi ce concluzie doreşti, eu îţi spun ce zice Cuvântul Lui Dumnezeu! Dar hai să vedem ce mai spune acest Cuvânt:
`` ca să înfăţişeze înaintea Lui această Biserică, slăvită, fără pată, fără zbârcitură sau altceva de felul acesta, ci sfântă şi fără prihană. ``. Efeseni 5:27.
Biserica suntem noi oamenii şi trebuie să fim fără ZBÂRCITURĂ sau ceva de felul acesta, adică, fără nicio pată, cută etc. Trebuie să fim sfinţi şi fără prihană. Prihană mai poate însemna şi pur.
`` Puţin aluat face să se dospească toată plămădeala. `` Galateni 5:9.
Ce vrea să spună Pavel aici '' puţin aluat? ''. Aşadar, nu furi mult, ci puţin de la cineva foarte bogat, dar plămădeala a şi fost dospită.
`` Voi fiţi, dar, desăvârşiţi, după cum şi Tatăl vostru cel ceresc este desăvârşit. `` Matei 5:48.
Domnul Isus foloseşte aici superlativul desăvârşit, adică, trebuie să fim perfecţi, este un imperativ. Cât de desăvârşit crezi că vei fi oare dacă vei furi de foame, să fi fost ultima soluţie? Biblia mai spune că Dumnezeu va judeca fapta după gravitate, dar ATENŢIE! Cu ce te încântă dacă vei primi o osândă mai puţin aspră faţă de altcineva, tot osândă se numeşte!
`` Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea. `` Apoc. 20:12.
Intelepciunea suprema, absolutul, Dumnezeu, este imposibil sa nu faca diferenta dintre doua tipuri diferite de furt.
Nu se clasifica NIMIC. Furtul e furt. daca iei o acadea de la mama ta e furt.
Cine fură pe tatăl său şi pe mama sa şi zice că nu este un păcat, este tovarăş cu nimicitorul. –
Proverbe 28:24
Damai sa furi.
E pacat!
Am mai spus-o intr-un post. Pacatele nu se pot calcula decat relativ, in relatie cu tine insuti. Nu exista pacate universale. Sau cel putin, avem cum sa le intelegem acum. Prin urmare, gravitatea pacatelor se calculeaza in functie de propria constiinta si de obiectivele tale. Daca tu iti propui sa faci ceva si nu iti duci la indeplinire planul, acela e un pacat. Daca nu ai ce manca si furi, nu e pacat. Dar daca ai posibilitatea sa muncesti si ti-e lene, e pacat. Daca vrei sa fii sanatos si tu furi ca sa fumezi, si fumatul si furtul sunt pacate. Daca gasesti o metoda prin care fumatul sa nu-ti afecteze sanatatea, nu o sa mai fie pacat daca fumezi. Intelegi?
"Pacat" il folosesti in mod figurat, sau te referi chiar la intelesul religios?
Pacat este ceea ce este rau, ceea ce dauneaza. Cum nu poti sa iti dai seama ce e bine si ce nu decat in mod relativ si pacatul e relativ. E pacat atunci cand iti dauneaza propriilor scopuri. Si nu te pedepseste nimeni daca-l faci.
Imi place cum gandesti...sunt curios daca aparti unei religii.
Ti-am spus ca urmez un sistem si o scoala spirituala. Aceste baze sunt explicate pe scurt, foarte bine, in cartea "Psihologia evolutiei posibile a omului" de PD Uspensky (o gasesti pe scribd). Am mai gasit una interesanta. Teoria vietii eterne de Rodney. (tot pe scribd e). Vorbeste despre suflet si calatoriile sale, de ce nu se vede sufletul, etc.
Da, stiu ca mi-ai spus mai demult, dar uitasem
Prietene furtul e un pacat indiferent ce sau cat furi. Daca nu crezi in Dumnezeu atunci nu poate fi un lucru rau sau bun.(E doar ceva ca face parte din vita noastra)
Mai astept raspunsuri ca Tendo nu a inteles intrebarea.
Eu cred ca tu nu ai inteles raspunsul.
Da din pacate tot pacat este considerat, dar intr-adevar nu asa grav.Caci in Biblie scrie ca cine omoara pe cineva cu buna stiinta e mai vinovat decat cel ce o face neintentionat la fel e si cu furtul. Apoi atunci cand fii lui Israel au plecat din robia Egiptului au cerut aur si argint imprumut, acestia fiind robi, dar acel aur nu s-a mai intors in Egipt.Sa nu mai vorbim de Moise care vazand ca un egipteana trateaza urat un israelit l-a omorat si totusi Dumnezeu L-a scapat din mana lui faraon si i s-a aratat si a facut multe minuni prin el (cele 10 urgii asupra Egiptulu, iesirea fiilor lui Israel din robia Egiptului, vorbirea lui cu Dumnezeu pe muntele Sinai si cele 10 porunci).
Deci Dumnezeu este drept si are mila de robi sai, iar furturile se clasifica dar doar Dumnezeu stie cum, dar daca ai credinta si furi pentru hrana si pentru a supravietui nu e asa grav ca pentru propriul orogoliu si avere.Cel putin asta e parerea mea caci daca suferim aici in intuneric, durere si singuratate (legat de asta doar cei cu credinta si cei ce fac voia Tatalui si Il vor urma)vom sti ca in viata de Apoi o sa traim vesnic fericiti.
krissstian întreabă: