Pt ca sunt 2 surse diferite, 2 povesti diferite scrise la suta si ceva de ani de la asazisele evenimente.
Este daca vrei ceva genul, peste o suta si de ani vine un jurnalist sa scrie despre revolutia romana.
Ce o sa scrie ala dupa tine? O sa scrie ce aude la unu la altul.Dar daca or sa fie 2 jurnalisti ce or sa scrie? O sa scrie diferit,depinde de sursa de unde sa informat,dar ambii or sa bata campii pentru ca nu au fost la fata locului si nici na vorbit cu martorii direct care au fost atunci la revolutie.
Asa si aia care au scris biblia,au bagat fiecare din top,nu mai exista nimeni care traise pe timpul ala,deci sa scris un fel de SF.
Chestia este ca pe timpul ala erau destui scriitori,istorici,si culmea pe vremea aia istoricii aia erau destul de independenti,nu prea le impunea puterea sa scrie sau sa nu scrie ce vor.
Ce le impunea erau chestii despre putere,despre impaarat,sal arate pe ala intr-o lumina mai deosebita,dar in rest aia scriau ce vedeau,ce auzeau,etc.
Erau greci,aia scriau dupa mine cel mai aproape de adevar,erau romanii,si chiar evrei.
Dar curios nimeni na aminntit macar de Isus al vostru,la amintit pe Ioan botezatoru,pe ala cum de la amintit?
Dar sa apara unu care facea minuni,care facea din apa vin,pfff,care vindeca oameni doar cu vorba,piuuuu frate,pai ar fi scris toti,unde pui ca ar fi mers sa il si vada fata in fata.
Deci povesti,vraja marii,cum scriu astia astzzi SF asa scriau si aia pe atunci povesti,Harap Alb,Fat Frumos doar ca aia o faceau pentru bani,era la moda pe vremea aia biserica, toti puneau botu la vrajelei, aveai papagal iti trageai biserica si ala erai, te umpleai de bani, exact cum e cu muzica in ziua de azi, stii sa canti manele te-ai scos faci milioane sau ce gen de muzica se mai cauta.
În Matei 2; 1 ni se relatează locul unde s-a născut Iisus: Betleem, Iudea, unde au mers Sf. Iosif cu Fecioara Maria să se înscrie la recensămînt, pe când în Luca 1; 26 zice că arhangelul Gavriil i-a vestit Fecioarei Maria nașterea lui Hristos când ea era în Nazaret, Galileea.
"Iar dacă S-a născut Iisus în Betleemul Iudeii, în zilele lui Irod regele, iată magii de la Răsărit au venit în Ierusalim, întrebând:" (Matei 2; 1)
"Iar în a şasea lună a fost trimis îngerul Gavriil de la Dumnezeu, într-o cetate din Galileea, al cărei nume era Nazaret," (Luca 1; 26)
Nu zice asta în mod direct, dar putem deduce. În Matei 26; 71 zice: "Şi ieşind el la poartă, l-a văzut alta şi a zis celor de acolo: Şi acesta era cu Iisus Nazarineanul."
Deci aflăm că Iisus și-a petrecut mult din copilărie în Nazaret, altfel nu-i ziceau "Nazarineanul". Deci el s-a născut în Betleem dar a copilărit în Nazaret; ce motiv ar fi avut părinții lui să se fii mutat din Betleem în Nazaret, dacă ar fi locuit acolo permanent?
Zice și în Matei 2; 1 că Iisus s-a născut "în zilele Irod regele".
Asta zic! Au plecat în Betleem doar temporar, pentru recensămînt. Apoi au revenit în Nazaret, în Galileea.
Îi plasează în Betleem doar la momentul Nașterii lui Iisus. Apoi în Matei 26; 71 ne zice că i se spunea Nazarineanul, adică a copilărit în Nazaret, deși era născut în Betleem.
Nu locuiau în Betleem, asta tot îți explic, au mers acolo pentru recensămînt, au stat puțin și au plecat.
Foarte ușor. Irod era rege al Israelului în timp ce Quirinius era guvernator al Siriei; nu confunda merele cu perele.
Nu zice, dar zice în alte Evanghelii.
"Şi s-a suit şi Iosif din Galileea, din cetatea Nazaret, în Iudeea, în cetatea lui David care se numeşte Betleem, pentru că el era din casa şi din neamul lui David." (Luca 2; 4)
"În zilele acelea a ieşit poruncă de la Cezarul August să se înscrie toată lumea. Această înscriere s-a făcut întâi pe când Quirinius ocârmuia Siria." (Luca 2; 1-2)
Așa, și? Tot de martori oculari au fost scrise și celelalte evanghelii!
Ba nu, căci atât Luca cât și Matei prezintă locul nașterii ca fiind Betleem.
OctavianDanielMaria întreabă:
OctavianDanielMaria întreabă: