"Botezul" primit de la Ioan de către Mântuitorul Hristos este CU TOTUL ALTCEVA decât BOTEZUL CREŞTIN!
Mântuitorul a făcut doar o simplă şi banală formalitate (deoarece nu avea păcate), pentru a arăta că El a venit în lume în continuarea legii evreieşti, şi nu împotriva ei. Dumnezeu Fiul avea s-o completeze şi să o conducă la ÎMPLINIRE, lăsând un cu totul altfel de BOTEZ- cel creştin. Ca Dumnezeu fără păcat nu avea El nevoie de botezul legii vechi, iudaice, ci doar pentru a împlini formal legea veche.
"Botezul lui Ioan" presupunea doar un act simbolic ce invita la pocăinţă (regretarea păcatului şi îndreptarea vieţii)! BOTEZUL CREŞTIN însă, presupune TRANSMITERE DE HAR!
Fiecare cult, fiecare religie are diferite forme de iniţiere, de "botez". Asta NU ÎNSEAMNĂ CĂ SE POATE PUNE SEMNUL EGALITĂŢII între Biserică şi hinduism, budism, islamism, iudaism, ş.a. Nu există paralelism între "botezul" făcut de Ioan Botezătorul şi Botezul creştin!
"Botezul" primit de la Ioan de către Mântuitorul Hristos este CU TOTUL ALTCEVA decât BOTEZUL CREŞTIN!
Mântuitorul a făcut doar o simplă şi banală formalitate (deoarece nu avea păcate), pentru a arăta că El a venit în lume în continuarea legii evreieşti, şi nu împotriva ei. Dumnezeu Fiul avea s-o completeze şi să o conducă la ÎMPLINIRE, lăsând un cu totul altfel de BOTEZ- cel creştin. Ca Dumnezeu fără păcat nu avea El nevoie de botezul legii vechi, iudaice, ci doar pentru a împlini formal legea veche.
"Botezul lui Ioan" presupunea doar un act simbolic ce invita la pocăinţă (regretarea păcatului şi îndreptarea vieţii)! BOTEZUL CREŞTIN însă, presupune TRANSMITERE DE HAR!
Fiecare cult, fiecare religie are diferite forme de iniţiere, de "botez". Asta NU ÎNSEAMNĂ CĂ SE POATE PUNE SEMNUL EGALITĂŢII între Biserică şi hinduism, budism, islamism, iudaism, ş.a. Nu există paralelism între "botezul" făcut de Ioan Botezătorul şi Botezul creştin!
Dacă maturii pot primi, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi este doar un caz particular.
Dacă pentru maturi e nevoie de "meritul" mărturisirii, pruncii nu au atunci nici un merit să-L primeasă pe Hristos? crying
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunici pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru! crying
Evreii şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau happy "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, dă această posibilitate a DARULUI happy "ŞI" la această vârstă:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Atim întreabă:
OctavianDanielMaria întreabă: