Acum iti audc argumente din punct de vedere religios pentru a-ti dovedi ca Dumnezeu exista:
1.Argumentul istoric- deduce existenta lui Dumnezeu din universalitatea ideii de Dumnezeu, idee care a existat la toate popoarele si in toate timpurile, precum a spus si filosoful Cicero:„ Nu exista om care fie traind in carute sau in corturi sa nu fi crezut in vreun Dumnezeu". Daca ideea de Dumnezeu a existat la toate popoarele si in toate timpurile este imposibil ca acestei lumi sa nu-i corespunda o fiinta care exista in realitate, o fiinta atotperfecta care nu poate fi decat Dumnezeu. AStfel nu exista popor care sa nu aiba credinta in vreun Dumnezeu indiferent de felul in care si l-ar fi reprezentat. Deoarece ideea de Dumnezeu a existat la toate popoarele, acest argument s-a numit „ a consensu gentium", adica consensul tuturor popoarelor.
2. ARgumentul cosmologic-vine de la grecescul cosmos= lume sau univers, bazandu-se pe principiul cauzalitatii, consta in dovedirea existentei de Dumnezeu de la constatarea ca lumea fiind marginita si contingenta, ratiunea omeneasca trebuie sa admita existenta unei fiinte atotperfecte care este ultima cauza, El nefiind cauzat de nimeni si de nimic, aceasta fiinta neputand fi decat Dumnezeu. Acest argument este cel mai vechi dintre toate argumentele, fiind cunoscut inca din filosofia greaca. Astfel Aristotel spune: Dumnezeu care nu poate fi vazut de nimeni se vadeste in lucrarile sale. Acest argument este prezent si in cartile Sf. Scripturi, astfel in cartile Vechiului Testament scrie la psalmul 18, 1: Cerurile spun slava lui Dumnezeu, iar facerea mainilor lui o vesteste taria, iar in cartile Noului Testament scrie romani 1, 20: Cele nevazute ale lui Dumnezeu se vad de la facerea lumii, intelegandu-se din fapturi, adica vesnica lui putere si dumnezeire. In epoca moderna, filosoful Voltaire recunoaste taria acestui argument zicand: Universul ma incurca si nu pot gandi ca poate exista ceasul fara ceasornicar.
3. Argumentul cauzalitatii- ratiunea ne arata ca lumea se prezinta ca o inlantuire de cauze efect, fiecare fenomen din lumea aceasta avand cauza sa, care la randul sau poate fi cauza unui alt efect. Orice lucru isi are cauza sa, de aceea un efect nu poate fi propria sa cauza, deoarece daca noi am admite asa ceva, sustinem ca un lucru exista inainte de a exista. Asadar trebuie sa existe in afara lumii acesteia o fiinta care sa fi facut lumea( Dumnezeu fiind cauza, iar lumea fiind efectul).
4. Argumentul miscarii- sustinatorii acestui argument afirma ca tot ceea ce se misca nu se misca de la sine, ci se misca prin altul, asadar miscarea in lume se face de la unul la altul, ratiunea noastra pretinzand existenta unui prim miscator sau prim motor care sa fi introdus aceasta miscare in lume, el nefiind miscat de cineva sau de ceva, aceasta fiinta neputand fi decat Dumnezeu. In univers nu exista un punct fix de la care sa fi inceput miscarea, caci universul nu are un centru fix de forta. Nici teoria moderna a expansiunii continue a universului, nici teoria Big-bang-ului nu ii poate gasi universului un punct fix de la care sa plece miscarea in lume. Nici totalitatea fortelor din univers nu poate gasi asa ceva. Neexistand in lume o prima cauza care sa miste totul, iar lumea pretinzand o astfel de cauza fara de care ar ramane neexplicata, se ajunge astfel la concluzia ca trebuie sa existe in afara lumii un prim miscator care sa fi introdus miscarea in lume, care nu poate fi decat Dumnezeu.
5. Argumentul contingentei- ceea ce mintea omeneasca poate constata este ca lumea si toate lucrurile din lume sunt contingente( pot sa existe sau nu). Toate lucrurile din lume sunt conditionate si dependente unele de altele, cu alte cuvinte existenta lor nu este necesara, ci intamplatoare, doar Dumnezeu exista fara sa fie conditionat de nimeni si de nimic, Dumnezeu putand exista fara lume, dar lumea nu poate exista fara Dumnezeu.
6. ARgumentul entropologic- Stiinta afirma ca alaturi de legea conservarii materiei sau energiei, in univers exista si alta lege pe nume legea deprecierii energiei sau legea entropiei. Legea conservarii materiei sustine ca cantitatea de energie din univers ramane neschimbata, nimic nu se pierde, nimic nu se creeaza, ci totul se transforma, iar legea entropiei, fara sa contrazica legea conservarii materiei sustine ca: in orice transformare ramane o parte de energie care este pierduta pentru transformarile ulterioare. Argumentul entropiei se bazeaza pe incetarea oricaror procese de miscare din univers, ceea ce inseamna ca energia va avea un sfarsit, iar daca va avea un sfarsit, trebuie sa fi avut si un inceput, si astfel se actualizeaza intrebarea De unde provine energia? iar raspunsul nu poate fi decat unul: DE la sine nu o poate avea, caci natura nu poate nici castiga nici pierde energia, asadar izvorul energiei in univers nu poate fi decat un principiu din afara lumii, supranatural, care este atat cauza cat si creatorul.
7. Argumentul teleologic- acest argument pleaca in dovedirea existentei lui Dumnezeu de la ordinea, armonia si frumusetea care exista in lume. Se poate constata astfel ca cu toata imensitatea universului, cu toata complexitatea lui, el este un mecanism perfect, conducandu-se dupa anumite principii, norme sau legi, in el domneste cea mai desavarsita ordine, nimic nu se petrece la intamplare, iar mersul lui de mii si milioane de ani si frumusetile pe care le detine, nu se pot datora intamplarii, ci trebuie sa aiba ca autor o fiinta atotperfecta care a randuit si a organizat astfel lumea si universul. Argumentul teleologic este prezent in Sf. Scriptura in cartile Vechiului Testament la Psalm 18, 1: „ Cerurile spun slava lui Dumnezeu, iar facerea mainilor lui o vesteste taria". Referindu-ne la cei care afirma ca ordinea, armonia si frumusetile lumii se datoreaza intamplarii, putem afirma ca mai usor este sa cugetam ca un sac plin cu litere sa fie golit pe o foaie de hartie si sa apara o pagina din Sf. Scriptura. Asadar toate cele existente in lume nu pot fi explicate decat prin existenta unui creator si organizator a lumii, care este Dumnezeu.
8. Argumentul moral- Se poate constata o viata morala a oamenilor, in sensul ca in orice timp in orice loc si in orice societate, oamenii isi traiesc viata respectand si conformandu-se anumitor legi, norme sau principii morale care se reflecta in propria lor constiinta, incat ei totdeauna fac deosebire intre bine si rau, drept si nedrept, permis si nepermis, avand permanent convingerea ca binele trebuie facut iar raul evitat. Acest argument se bazeaza pe realitatea legii morale si a constiintei morale in om, ca si pe importatnta pe care o au in viata oamenilor. Ordinea morala din lume, pe care nimeni nu o poate contesta, pretinde existenta unei fiinte atotperfecte care sa fi introdus aceasta ordine in lume si care a inzestrat omul cu tot ceea ce ii este necesar pentru infaptuirea ei.
La tine nu este numai faptul ca nu crezi in Dumnezeu, dar tu refuzi si de a crede realitatea. Sa spunem ca Dumnezeu nu exista, cum sustii tu, dar hai sa iti mai spun ceva: Daca tu crezi in Dumnezeu, iar El nu exista nu ai nimic de pierdut. Daca tu crezi in Dumnezeu, iar El exista, ai castigat totul, dar Daca Dumnezeu exista, iar tu nu crezi in El, ai pierdut totul. Si sa iti mai spun inca ceva poti explica minunile facute de Dumnezeu in lumea aceasta, cum poti explica icoanele care plang, icoanele din care curg apa, icoana Maicii Domnului care o data pe an se strang sute de serpi in acea Biserica, serpi care nu sunt periculosi, iar dupa terminarea praznicului Maicii Domnului dispar fara ca nimeni sa stie cum. Cum iti explici tu ca in fiecare paste cade o lumina din cer la Mormantul Sfant care 2-3 minute nu flacara nu te arde, iar aceasta lumina cade din cer doar la credinciosi, iar la celelalte religii nu? Iar la argumentele din viata de zi cu zi mi-ai dat niste raspunsuri seci, ai deviat complet de la subiect. Dar sa trecem peste astea. Explica argumentele teologice si minunile pe care ti le-am scris
"La tine nu este numai faptul ca nu crezi in Dumnezeu, dar tu refuzi si de a crede realitatea."
-Eu refuz sa cred realitatea?
"Daca tu crezi in Dumnezeu, iar El nu exista nu ai nimic de pierdut. Daca tu crezi in Dumnezeu, iar El exista, ai castigat totul, dar Daca Dumnezeu exista, iar tu nu crezi in El, ai pierdut totul."
-Dar daca Zeus exista si tu nu crezi in el? Nu ai pierdut totul? Daca Horus exista si tu nu crezi? Daca Monstrul Zburator de Spaghete exista?
"Si sa iti mai spun inca ceva poti explica minunile facute de Dumnezeu in lumea aceasta, cum poti explica icoanele care plang, icoanele din care curg apa, icoana Maicii Domnului care o data pe an se strang sute de serpi in acea Biserica, serpi care nu sunt periculosi, iar dupa terminarea praznicului Maicii Domnului dispar fara ca nimeni sa stie cum. Cum iti explici tu ca in fiecare paste cade o lumina din cer la Mormantul Sfant care 2-3 minute nu flacara nu te arde, iar aceasta lumina cade din cer doar la credinciosi, iar la celelalte religii nu?"
-Care minuni? Astea sunt doar afirmatii.
"Iar la argumentele din viata de zi cu zi mi-ai dat niste raspunsuri seci, ai deviat complet de la subiect."
-Pai tu vii cu astfel de argumente?
"Explica argumentele teologice si minunile pe care ti le-am scris"
-Well...Nu sunt asa bine informat in legatura cu acele argumente deci nu pot sa-ti raspund la ele. ( Stiu ce vei spune si nu. Asta nu inseamna ca ai dreptate si Dumnezeu exista )
Minunile sunt afirmatii? Spune-mi atunci o afirmatie facuta de Zeus Horus sau Monstrul Zburator. Iar cu argumentele teologice deja te-am bagat in ceata ca nu ai ce sa reprosezi impotriva lor, acele argumente sunt formulate de Sf. Parinti ai Bisericii Ortodoxe. Iar la argumentele din viata de zi cu zi pe care ti le-am dat, le gasesti la Einstein. Eu ti-am dovedit existenta lui Dumnezeu acum dovedeste si tu existenta la zeul in care crezi tu sau dovedeste faptul ca nu exista Dumnezeu. Iar minunile iti mai spun odata nu stiu ce afirmatii crezi tu ca sunt, dar ele nu sunt afirmatii, ci doar raspunsul lui Dumnezeu la credinta oamenilor.
Ce dovezi exista ca sa sustina asa zisele minuni?
" Iar cu argumentele teologice deja te-am bagat in ceata ca nu ai ce sa reprosezi impotriva lor"
-Asta nu inseamna ca ai dreptate. Daca nu stiu eu raspunsurile poate stie altcineva.
Si nu. Nu pot sa-ti dovedesc ca Dumnezeu nu exista, la fel cum nici tu nu poti dovedi ca unicornii roz invizibili nu exista.
Cred eu, pentru ca Biblia incurajeaza stagnarea. Promoveaza tortura, sclavia, asuprirea, intoleranta pentru niciun alt motiv decat acela ca o anumita persoana sau grup de persoane considera credintele sau modul de viata al alcuiva nepotrivit. NU zice nimeni ca nu exista povesti induiosatoare, sau sfaturi benefice/ajutatoare in Biblie. Doar ca multe dintre ele nu e nevoie sa le citesti dintr-o carte ca sa le deprinzi... daca ai cat de cat materie cenusie in cap. Mentalitatea expusa acolo e inapoiata. Era aplicabila poate pe vremea lui Moise etc., dar de atunci am evoluat mult ca societate. Sa ne tratam unii pe altii acum, asa cum se comportau oamenii in acele vremuri am fi cel putin indignati, dar sa mai judeci lumea de azi bazata pe standardele de atunci?
Si, bineinteles, contradictiile din Biblie care au devenit deja cliseu. A toare iubitor si iertator, dar te arunca in iad daca nu faci exact cum ti se spune? Atunci de ce liber arbitru?
Doar persoanele cu adevarat sincere sunt dispuse sa studieze Biblia si sa o inteleaga.
777eSpirituales777 întreabă:
LisaJulie întreabă: