| LoveToHate a întrebat:

De ce s-a botezat Iisus? El s-a nascut pur.

Scuze pentu intrebarea prosteasca.laughing

Răspuns Câştigător
| EmaS a răspuns:

Intrebarea ta este legitima si corecta.Si Apostolul Ioan a spus Domnului Isus atunci cand a venit sa fie botezat:,, 13 Atunci a venit Isus din Galileea la Iordan, la Ioan, ca să fie botezat de el.

Dar Ioan căuta să-L oprească. „Eu", zicea el, „am trebuinţă să fiu botezat de Tine, şi Tu vii la mine?" El a facut acest gest ca ne ramana de exemplu.

18 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| MMihai a răspuns:

De ce s-a botezat Iisus? El s-a nascut pur.

Iisus nu s-a botezat singur, ci l-a botezat Ioan „ Botezătorul".

| LoveToHate explică (pentru MMihai):

Stiu ca l-a botezat Ioan Botezatorul.

| morningstar a răspuns:

Botezul nu are rol de curatire sufleteasca. Isus S-a botezat ca sa lase un model de urmat, ca noi sa facem ca El.

| milan9 a răspuns (pentru morningstar):

Botezul Are rol de curăţire sufleteasca.

Doar El, Mântuitorul Hristos, nu avea nevoie de botezul lui Ioan, ca Dumnezeu el fiind fără păcat.

Dar pentru a-i încredinţa pe evrei de faptul că a venit să împlinească legea, să o desăvârşească prin revelaţia Sa, El S-a
supus acestui botez făcut de Ioan.

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

Probabil ca botezul Sau a avut si rolul de a se confirma lumii ca El este Fiul lui Dumnezeu, asa cum s-a aratat dupa botezul Lui.
Dar nicaieri in Biblie nu spune ca botezul curata de pacate. Numai Sangele lui Isus varsat pentru mantuirea noastra are rolul de a curata sufleteste si de a ierta pacate. Botezul este doar un act prin care decid public inaintea lui Dumnezeu si inaintea oamenilor ca intorc spatele pacatului, ma pocaiesc de pacate si decid sa Il urmez pe Isus. Dar botezul vine IN URMA CURATIRII SI IERTARII DE PACATE, dar el nu curata in sine. Famenul etiopina, Corneliu si familia lui, toti acestia intai au fost curatiti de pacate in urma credintei lor in Isus. Abia apoi, in urma credintei si a curatirii interioare, au luat decizia sa se boteze, ca sa confirme convingerea lor.

| milan9 a răspuns (pentru morningstar):

"Numai Sângele lui Iisus vărsat pentru mântuirea noastră are rolul de a curăţa sufleteşte şi de a ierta păcate." Aşa este, doar în virtutea Jertfei Mântuitorului pot fi iertate păcatele. El este Cauza, El este Mântuitorul.

Şi tot El este Cel care, prin harul Său, ca dar, a încredinţat această puterea de a ierta păcatele, încă din timpul vieţii Sale şi anumitor oameni. Astfel în timp ce Hristos era în lume, puterea de a ierta păcatele a mai fost dăruită odată cu harul şi anumitor persoane, alese în mod special: apostolii, preoţii, episcopii.

Adresându-li-se celor cărora urma să le împărtăşească acest dar, Mântuitorul le-a spus (Ioan 20, 22-23):,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute.

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute".
Da, dar aici se refera la pacatele facute impotriva lor, a ucenicilor, nu pacatele facute doar in fata lui Dumnezeu. Adica nu este considerat corect ca cineva din acele timpuri sa greseasca inaintea lui Dumnezeu si sa isi ceara iertare de la ucenici ca sa o primeasca. Doar daca greseala era facuta fata de ucenici, era cazul ca ei sa ierte; dar in momentul in care eu gresesc doar in fata lui Dumnezeu ( nu si in fata oamenilor), iertarea trebuie ceruta de la Dumnezeu. Altfel, se face aceeasi greseala pe care o fac unele religii, aceea de a cere iertare sfintilor crezand ca Dumnezeu ii iarta astfel. Puterea de a ierta pacate in Numele Sau nu a mai fost data nimanui. Dumnezeu nu a dat nimanui vreun post de secretara care sa semneze cereri de iertare in Numele Sau.

| milan9 a răspuns (pentru morningstar):

Scuze, dar ceea ce spui tu este o mare aberaţie... nu faci altceva decât să preiei de la alţii o interpretare liberă care nu ţine seama Absolut deloc de Context, o interpretare RUPTĂ DE CONTEXT.

În exemplul oferit mai înainte, contextul este foarte clar şi nu lasă loc la nici un fel de interpretare eronată:
Ioan 20, 20:,, Şi zicând acestea, le-a arătat mâinile şi coasta Sa. Deci s-au bucurat ucenicii, văzând pe Domnul."
Ioan 20, 21:,, Şi Iisus le-a zis iarăşi: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit şi Eu pe voi."
Ioan 20, 22:,, Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: Luaţi Duh Sfânt;"
Ioan 20, 23:,, Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
Ioan 20, 24:,, Iar Toma, unul din cei doisprezece, cel numit Geamănul, nu era cu ei când a venit Iisus."

Se intră şi se iese din acest context al iertării, fără a se face referire la ce ai spus tu, la vreo „reglare de conturi" sau împăcări cu diferite persoane. Mai departe în Faptele Apostolilor, nu se vorbeşte absolut deloc despre vreo confirmare verbală a „împăcării" apostolilor cu vreo persoană. Nu se vorbeşte în context despre greşeli făcute faţă de Apostoli. Dimpotrivă, este prezentată o singură victimă a greşelilor oamenilor - Mântuitorul Hristos, care tocmai înviase şi trecuse prin supliciul torturii... Persoana Lui copleşeşte contextul.

El S-a jertfit pentru păcatele oamenilor, şi acum în mod logic, imediat după Înviere, nu putea fi vorba de alte păcate(!) decât cele faţă de El, de Dumnezeu. Fiind absolut imediat după răstignire şi înviere, este de bun simţ să credem asta.

Puterea de a ierta păcatele reprezintă o împuternicire a Apostolilor de a continua lucrarea Mântuitorului:
- El a făcut minuni, aceleaşi minuni au fost trimişi şi apostolii în lume să facă;
- El a predicat Evanghelia, aceeaşi Evanghelie(şi atenţie, nu alta!) au fost trimişi şi apostolii să predice în lume;
- El a dat iertare de păcate, pentru aceleaşi păcate au fost trimişi în lume şi apostolii şi preoţii, prin numeroase afirmaţii directe din Sfânta Scriptură.

Cuvintele şi afirmaţiile se iau în sensul lor propriu, fără fabulaţii, fără imaginaţie ruptă de context, fără conexiuni nejustificate care nu îşi au rostul. Pentru că pe calea unei interpretări libere, infidele, incoerente(fără argumente), se poate ajunge foarte uşor la inepţii de genul Rudolf Steiner. Iată cum, fabulaţia şi bogata imaginaţie reprezintă baza pentru cele peste 10000(!) de culte de inspiraţie creştină.

Când în alte situaţii, apostolii sunt îndemnaţi să ierte nedreptăţile din partea celorlalţi, se specifică foarte clar acest lucru. Petru spune în mod clar:,, de câte ori va greşi faţă de mine fratele meu şi-i voi ierta lui?" „Zis-a lui Iisus: Nu zic ţie până de şapte ori, ci până de şaptezeci de ori câte şapte." În acest context este vorba în mod clar de iertarea endreptăţilor celorlalţi faţă de tine.


În toate situaţiile în care Mântuitorul face vindecări, El precede actul vindecării, de actul iertări păcatelor, pentru a arăta puternica legătură dintre iertare şi vindecare. Când Apostolii sunt trimişi în lume pentru a face vindecări, ei mai întâi ofereau dezlegare de păcate.

Ca să vezi că justificarea spusă de tine, nu are acoperire nici în logică şi nici Noul Testament, iată un alt text:
,, Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. Şi rugăciunea credinţei va mântui pe cel bolnav şi Domnul îl va ridica, şi de va fi făcut păcate se vor ierta lui."
Avem din nou o iertare de păcate făcută prin preoţi (prin „rugăciunea credinţei" făcută de preoţi). Oare şi aici este vorba de păcate faţă de preot (îl vedea pentru prima dată) sau de păcate în general?

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

Scuze, dar aberatii spui tu.
La Moartea Domnului, perdeaua din Templu s-a rupt ca semn ca avem dreptul de a avea o relatie directa cu Domnul Isus: "Perdeaua dinăuntrul Templului s-a rupt în două, de sus până jos" ( Marcu 15:38); semnificatia acestui fapt se gaseste in urmatorul verset: "Astfel, dar, fraţilor, fiindcă prin sângele lui Isus avem o INTRARE SLOBODA în Locul Preasfânt,
pe calea cea nouă şi vie pe care ne-a deschis-o El, prin perdeaua dinăuntru, adică trupul Său...( Evrei 10:19-20). Deci nu ai cum sa sustii ca preiau parerile altora, ti-am demonstrat cu versete si cu interpretare corecta, stai linistit/a, sunt si eu in stare sa gandesc de una singura, si inca bine! big grin
Greseala ta este ca intelegi gresit rolul ucenicilor/ pastorilor/ preotilor fata de credinciosi si fata de Dumnezeu.
"Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului. Şi rugăciunea credinţei va mântui pe cel bolnav şi Domnul îl va ridica, şi de va fi făcut păcate se vor ierta lui." Rugaciunea credintei, dar cine trebuie sa creada? Sigur ca bolnavul. Domnul Isus a vindecat multi bolnavi care au crezut ei personal ca pot fi vindecati, nu altii in locul lor. Asadar, ucenicii trebuiau doar sa se roage pentru el si sa il unga cu untdelemn, dar atata timp cat Dumnezeu nu asigura iertarea pacatelor, ucenicii nu au dreptul sa faca asta. Cat despre iertarea data de preoti credeam ca e normal sa nu iti amintesc cati dintre ei incaseaza bani facand lumea sa creada ca ei se vor ruga pentru iertarea pacatelor lor, dar in viata lor personala sunt pacate neiertate, exista adulter, violenta si cate si mai cate ( cunosc personal nu doar un singur caz). Nu ti se pare ca un astfel de preot chiar are obraznicie in cazul asta?
Da, lui Petru i s-a spus sa ierte, dar daca te uiti atent/a, ai sa vezi ca greselile erau facute lui personal, el nu intreaba de cate ori trebuie sa il ierte pe cel care I-a gresit lui Dumnezeu, ci de cate ori trebuie sa il ierte pe cel care i-a gresit lui personal.
Ma intrebam: sustii ca Domnul Isus le-a spus ucenicilor sa mearga sa ierte pacate (!). Atunci ce ne facem, ca ucenicii au murit? S-a terminat cu iertarea de pacate din momentul in care ultimul ucenic a murit? Sa nu imi spui dinainte ca acum asta ar fi rolul preotilor, ca asta nu scrie nicaieri in Biblie. Ai fi de tot hazul sa scrii asa ceva!
Ok, eu ti-am dat raspunsul pentru versetele date de tine.
Acum o sa iti prezint si eu cateva care nu lasa loc de interpretare:
1 Timotei 2:5, 6: "Căci este un singur Dumnezeu şi este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu şi oameni: Omul ISUS HRISTOS,
care S-a dat pe Sine însuşi ca preţ de răscumpărare pentru toţi; faptul acesta trebuia adeverit la vremea cuvenită" Faptul ca este "UN SINGUR, si acela este Isus Hristos" lasa loc de interpretare ca de fapt ar mai fi cativa? Un om cu logica ar spune NU.
"Copilaşilor, vă scriu aceste lucruri ca să nu păcătuiţi. Dar, dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, PE ISUS HRISTOS, Cel Neprihănit.
EL este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi." 1 Timotei 2:1, 2. Sper ca ai observat ca scrie, "EL", nu "El si ucenicii, preotii, etc".
Rom.8.34 ''Hristos a murit, ba mai mult El a si inviat, sta la dreapta lui Dumnezeu si mijloceste pentru noi.'' De ce am mai avea nevoie de alt mijlocitor daca El face asta deja?
Ioan 14.6 Isus a zis: Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal DECAT PRIN MINE." Deci e logic ca nu prin altcineva.
Deci nu te grabi sa afirmi ca scot din context si alte pretexte cu care incerci sa spui ca nu am dreptate. Ia din Biblie si versetele de genul asta, nu doar cele care interpretate si reinterpretate ar semana, dar nu afirma ceea ce crezi tu.



| charonmario a răspuns:

Morningstar si milan sunteti departe amandoi luati Biblia si cititi niciunul nu aveti dreptate va dati ceea ce nu sunteti si e PACATvoi in loc sa construiti ceva daramati si va loviti de ce

| morningstar a răspuns (pentru charonmario):

Faci afirmatii gratuite de dragul de a scrie ceva. Am justificat cu Biblia, nu poti spune ca nu este biblic ceea ce sustin. Tu ne cunosti ca sa spui ca ne dam ceea ce nu suntem? Nici macar nu am vorbit despre noi ca sa incercam sa impresionam pe cineva. Citeste din nou mesajul inainte sa il postezi, altfel, irosesti timpul degeaba.

| charonmario a răspuns (pentru morningstar):

Privesti precum calul inainte si Dumnezeu nu vrea sa fim indobitociti ci are nevoie de oamnei inteligenti ceea ce nu e si cazul tau domnule morning star uita-te la barna din ochiul tau si dupa priveste paiul din al meu

| morningstar a răspuns (pentru charonmario):

Lasa sa privesc eu inainte ( asa am fost invatata; uitandu-te in stanga ssi in dreapta, risti sa fii derutat si ispitit sa imiti copii, nu originalul), stiu ca am aprobarea si incurajarea din partea Domnului. Ca tu inca mai ai o barna in ochii si de aceea scrii aiurea. Ocupa-te de tine, mi-ai face o mare favoare big grin
PS: Apropos, sunt 'doamna morningstar', daca tot ai dat-o pe 'politeturi'.

| charonmario a răspuns (pentru morningstar):

De mine se ocupa Christos e mai bine asa e jale in Bisericile neoprotestante si stii bine asta vin la spectacol nu mai au nici o traire pentru Dumnezeu e obisnuinta deja si stii ce cred si sunt sigur ca tu faci parte din ei din pacate eu ma pocaiesc in fiecare zi favoruri fac doar pentru oamenii lui Dumnezeu din pacate nu faci parte prin atitudinea ta din ei trist ti se pare ca scriu aiurea ca nu ai citit destul si de asta oricum Fi Binecuvantata si multumesc de urari CRESTINO

| morningstar a răspuns (pentru charonmario):

Tu nu ai semne de punctuatie? :O
E problema mea din ce biserica fac parte si o sa se 'ocupe Hristos de tine' daca mai judeci atata; generalizezi si aberezi din greu, numai un copil care deschide gura pentru prima data poate afirma ceea ce spui tu. Deja e plictisitor, nu ai putea comenta si la alte categorii? De exemplu la 'Trivia/Amuzante", ti-ar sta mai bine acolo ca tot esti de ras.
Sper ca discutia noastra sa se incheie aici, chiar nu avem ce discuta. Ramai in 'sfintenia' ta. Cu bine!

| olgun a răspuns:

Iisus a fost taiat imprejurul preputului la varsta de opt zile dupa Legea lui Moise. Botezul crestin apare dupa Iisus.''Botezul'' la iudei avea si are o cu totul alta semnificatie fata de Botezul crestin. De ex musulmanii se ''boteaza '' de cinci or pe zi obligatoriu dar si ei sunt taiati imprejurul preputului dupa Lege.

| Vesta a răspuns:

Isus le-a încredinţat continuatorilor săi misiunea ‘de a face discipoli, botezându-i’. În plus, el însuşi s-a botezat, dându-ne astfel un exemplu. (Citeşte Matei 28:19, 20; Marcu 1:9.)