| florsita a întrebat:

De ce se face cruce cu mana dreapta?

40 răspunsuri:
| CostinAlamariu a răspuns (pentru danut):

Dar interpretarile tale nu sunt chiar atat de universale. Chiar si daca vorbim de neoprotestanti care "nu au uitat de lege". Exact asta incerc sa-ti explic si nu intelegi. Oamenii citesc aceleasi lucruri din Biblie si inteleg lucruri diferite. Asta e o chestiune de interpretare. Asa cum omul este imperfect asa si interpretarea lui fata de textul biblic este imperfecta. Si atunci ramane problema, care eu zic ca e destul de mare (si grava) pentru neoprotestanti. De unde stii ca interpretezi textul biblic bine?

| danut a răspuns (pentru CostinAlamariu):

"Exact asta incerc sa-ti explic si nu intelegi. "
Inteleg foarte bine ce spui tu.
"Oamenii citesc aceleasi lucruri din Biblie si inteleg lucruri diferite."
E, aici e problema, am sa-ti dau un exemplu FUNDAMENTAL:
Scrie in Biblie ca Dumnezseu A BINECUVANTAT Sambata si a dat porunca ca toti sa se inchine in acea zi? SCRIE, atunci ce este asa greu de inteles sau fac altceva? Spun ca inteleg BINE textul Biblic fiindca il INTELEG ad literam.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru danut):

Nu tot textul Biblic este ad literam. Unde mai pui si ca exista neintelegeri lingvistice si de traducere. Si nu, sunt absolut sigur ca nu urmezi textul Biblic nici macar ad literam. Hai sa-ti dau un exemplu. Fecioara Maria este Maica lui Dumnezeu (Theotokos) sau Maica lui Hristos (Christotokos)?
Întreb asta fiindca 99% din neoprotestanti refuza sa recunoasca denumirea de Theotokos( Maica lui Dumnezeu) desi scrie negru pe alb in textul biblic.
Sau la II Tesalonicieni cand Pavel scrie "tineti predaniile pe care le-ati invatat, fie prin cuvant, fie prin epistola noastra" te intreb, respectand textul ad literam prin ce mai exact tii tu predaniile prin cuvant (si nu prin epistola) a lui Pavel? Ia zi-mi care sunt predaniile ORALE a lui Pavel, te ascult.
Sau in faptele apostolilor cand ni se spune ca oamenii au fost botezati CU TOTI AI CASEI LOR. Tu iti botezi toti ai casei tale? Sau doar adultii la "varsta ratiunii". (Curios cum nu s-a precizat absolut niciunde in Biblie care ar fi aceasta "varsta a ratiunii"). Nu uita ca trebuie sa iei si "toti ai casei" ad literam.
A si unde iti este episcopul? Nu vorbesc de pastor sau ce prostii mai aveti pe acolo. Vorbesc de episcop. Unde iti este episcopul? Cine iti este episcopul? Ad literam in Biblie ni se spune clar de episcopi.
Sa nu mai vorbesc de cartea Apocalipsei. Iei tot ce scrie in cartea Apocalipsei ad literam? Absolut tot?

| danut a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Vezi tu, Fecioara Maria a fost mama lui Isus Hristos dar nu scrie nicaieri ca ESTE nascatoare de Dumnezeu fiindca DUMNEZEU a fost si este VESNIC. Domnul Isus Hristos ESTE FIUL lui Dumnezeu prin care s-au creiat TOATE in Univers, deci EXISTA dinaintea existentei omului. Insusi Crezul crestin spune ce spun eu. Nu poti naste ce EXISTA deja. In textul Biblic nu exista scris ce spui tu`ci doar ca Fecioara Maria la nascut pe Isus. In rest pot comenta doar textul Biblic, nu idei scoase din context. Apocalipsa este o carte de profetii, nu se intelege ad literam si nici Daniel dar asta scrie in Biblie.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru danut):

Protestant pe TPU: "nu scrie in Biblie maica lui Dumnezeu"

Biblia (Luca 1, 43): "Și de unde mie aceasta, să vină la mine maica Domnului meu?"

| danut a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Ai dreptate, dar nimic nu a face nascatoare de `Dumnezeu.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru danut):

Pruncul Iisus a fost nascut. Nu a picat din cer. Iti inteleg punctul de vedere, dar e gresit gandit. Da, a doua persoana a Sfintei Treimi este vesnica, fara inceput sau sfarsit, dar asta nu inseamna ca nu poate fi nascut. A te naste nu este deloc echivalent cu a aparea în existenta deci fecioara Maria este nascatoare de Dumnezeu. Stim ca fecioara Maria a nascut pe cineva. Da? Pe cine a nascut daca nu pe Dumnezeu?

| danut a răspuns (pentru CostinAlamariu):

"Pe cine a nascut daca nu pe Dumnezeu?:
Pe Domnul Isus Hristos, omul. DACA Domnul Isus nu ar fi fost om, noi nu am fi putut spera la Mantuire. Prerogativele de Dumnezeu, Hristos le-a reprimit dupa reantoarcerea la Tronul Tatalui. Tu chiar nu citesti Biblia?

| CostinAlamariu a răspuns (pentru danut):

"Pe Domnul Isus Hristos, omul."
Pai stai asa putin. Tu faci diferenta dintre firea umana si cea divina a lui Hristos. Asta stii cum se numeste, dragul meu frate in Hristos?
se numeste Nestorianism, asa se numeste si are grave implicatii teologice.
Daca in Hristos exista 2 firi separate, cea umana si cea divina inseamna ca Hristos de fapt n-a suferit, nu a fost crucificat si ca sa vezi, nu a murit pentru noi! Doar firea Sa umana a murit si a suferit. Ce nu intelegeti protestantilor? Daca fecioara Maria nu L-a nascut pe Dumnezeu inseamna ca nici pe Cruce nu Dumnezeu a fost!

| danut a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Isaia 53,1. Cine a crezut în ceea ce ni se vestise? Cine a cunoscut bratul Domnului?
2. El a crescut înaintea Lui ca o odraslã slabã, ca un Lãstar care iese dintr-un pãmânt uscat. N-avea nici frumusete, nici strãlucire ca sã ne atragã privirile, si înfãtisarea Lui n-avea nimic care sã ne placã.
3. Dispretuit si pãrãsit de oameni, om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de dispretuit cã îti întorceai fata de la El, si noi nu L-am bãgat în seamã.
4. Totusi, El suferintele noastre le-a purtat, si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut cã este pedepsit, lovit de Dumnezeu, si smerit.
5. Dar El era strãpuns pentru pãcatele noastre, zdrobit pentru fãrãdelegile noastre. Pedeapsa, care ne dã pacea, a cãzut peste El, si prin rãnile Lui suntem tãmãduiti.
6. Noi rãtãceam cu totii ca niste oi, fiecare îsi vedea de drumul lui, dar Domnul a fãcut sã cadã asupra Lui nelegiuirea noastrã a tuturor.
7. Când a fost chinuit si asuprit, n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la mãcelãrie, si ca o oaie mutã înaintea celor ce o tund: n-a deschis gura.
8. El a fost luat prin apãsare si judecatã; dar cine din cei de pe vremea Lui a crezut cã El fusese sters de pe pãmântul celor vii si lovit de moarte pentru pãcatele poporului meu?
9. Groapa Lui a fost pusã între cei rãi, si mormântul Lui la un loc cu cel bogat, mãcar cã nu sãvârsise nici o nelegiuire si nu se gãsise nici un viclesug în gura Lui.
10. Domnul a gãsit cu cale sã-L zdrobeascã prin suferintã... Dar, dupã ce îsi va da viata ca jertfã pentru pãcat, va vedea o sãmântã de urmasi, va trãi multe zile, si lucrarea Domnului va propãsi în mâinile Lui.
11. Va vedea rodul muncii sufletului Lui si se va înviora. Prin cunostinta Lui, Robul Meu cel neprihãnit va pune pe multi oameni într-o stare dupã voia lui Dumnezeu, si va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor.
12. De aceea, Îi voi da partea Lui la un loc cu cei mari, si va împãrti prada cu cei puternici, pentru cã S-a dat pe Sine însusi la moarte, si a fost pus în numãrul celor fãrãdelege, pentru cã a purtat pãcatele multora si S-a rugat pentru cei vinovati.