Pentru ca nu le pasa de ce scrie in Biblie. Le pasa de ce le spun preoții care nu se iau după Biblie ci după Tradiție.
Pentru ca asa sunt indoctrinati de mici copii,ei nici nu au habar de biblie, ei cred tot ce spune popa, iar popa spune in intereseul lui, vila, masina nu vin din cer
Știu că neoprotestanților le place să creadă că interpretează Biblia pe cont propriu. Dar dacă o interpretează altfel decât vrea clerul se aleg cu excomunicarea.
Ai dreptate. Eu sunt in situație. Numai ca eu am părăsit biserica inainte de a ma exclude ei. Totul a pornit de la trinitate. Eu nu cred intr-un Dumnezeu format din trei persoane. Exista un singur Dumnezeu, iar Isus este fiul lui Dumnezeu. Duhul Sfânt este duhul lui Dumnezeu, si nu este o persoana. Acel trei in unul este de origine catolica, nu îmi pot imagina cum adventiștii au ales sa includă in doctrină lor o interpretare data de catolici mai ales ca ei considera fiara ca fiind papalitatea. Multi adventiști la nivel mondial au părăsit biserica si sunt organizati in grupuri care vestesc Cuvântul lui Dumnezeu după interpretarea lor care este mai aproape de adevărul biblic comparativ cu cel al bisericii pe care au parasit-o.
Asta-mi aminteste de un banc:
- Ce trebuie sa faci pentru a fi excomunicat de la unitarieni?
- Trebuie sa ai credinta.
Vezi că nu știi? Isus nu e mijlocitor între oameni și Dumnezeu, ci doar între 144 mii de oameni și Dumnezeu. Lol.
Părerea mea. Dacă te ajută te poți rua și la sfinți. Important este rezultatul.
Pentru că este mai ușor să dai bani și să trăiești mai departe în păcate, decât să părăsești păcatele. Este adevărat că poți cumpăra cu bani absolut orice de pe pământ. Dar nu și pe Dumnezeu; nu și mântuirea, nu și iertarea păcatelor. Oamenii știu că aceasta este o amăgire, și se complac în ea. Iar ortodoxismul și catolicismul profită financiar de lucrul acesta.
Ce nu este de pe pământ nu se poate cumpăra cu bani: "dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor. (Galateni.5:22,23)
Trebuie avut grija la CONTEXTUL BIBLIEI!
"Mijlocirea" despre care este vorba în textul din Timotei se referă la Jertfa pe Cruce a Mântuitorului. Într-adevăr aceasta a fost una singură, iar noi avem un singur Mântuitor.
DAR, observaţia din "Timotei" nu interzice celelalte sensuri ale cuvantului "MIJLOCITOR". Acesta are sensul de "intermediar", ori exista in lumea in care traim mii de "intermedieri".
Deci, in Timotei, cuvantul "Mijlocitor/Intermediar" se refera STRICT la un context limitat: JERTFA pentru mântuire. Acest lucru se poate observa din tot ansamblul Sfintei Scripturi.
Mijlocitor mai poate fi numit şi cel care se roagă lui Dumnezeu pentru altcineva. Iată şi din Sfânta Scriptură mărturii în acest sens:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, V, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VÎII, 3-4)
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
- Iacov cap.5, 16:,, şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, nu încetăm să ne rugăm pentru voi şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinţilor."...
- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.
Este un lucru esenţial faptul că in Biserica sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "inchinare" (nu divinizare, acordata numai lui Dumnezeu)!
Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât
o confuzie cauzată de polisemia termenului, confuzie explicată prin faptul că acest termen provine din latinescul
lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…
Apocalipsa 22/ 8, 9 și Faptele apostolilor 10/ 25, 26. Sunt doar două dintre exemplele din Evanghelie în care reiese clar că nici sfinții nici îngerii nu acceptă să li se închine oamenii. Nici despre adorare sau venerare nu am găsit scris. Cum nu am găsit scris nici despre pomana morților, pomelnic, acatist, euharistie...
Coranul,care are aceeași profeti ca si biblia creștină, susține că nimeni nu este mai presus decat Allah(Dumnezeu) iar ca Iisus si Budda nu sunt sfinti, sunt doar niste profeti. Bineinteles ca biblia musulmana considera ca doar Iisus a fost un profet, pe lângă Mohammed si multi altii.
Daca ai fi citit Biblia ai fi vazut ca scrie "Rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să vă vindecaţi, căci mult poate rugăciunea dreptului, care se face" (Iacov 5, 16). Sfintii nu sunt mijlocitori ci sunt oameni care au castigat har de la Dumnezeu si ii rugam sa se roage pentru noi.
Pai da, "rugati-va unii PENTRU altii", nu unii la altii. E cu totul diferit.
Îi rugam pe sfinti sa se roage pentru noi. A te ruga la sfinti inseamna sa te rogi de ei sa se roage pentru tine. Te iei de exprimarea lingvistica in loc sa faci un efort sa intelegi sensul.
In Biblie scrie si sa nu-i lasi sa traiasca pe necredinciosi si multe alte tampenii.
Draga prietene, nu este deloc adevarat, nu scrie in biblie sa nu ii lasi sa traiasca pe necredinciosi, adauga-mi versetul te rog, unde scrie asa ceva, eu stiu altceva din biblie.
Vechiul testament. -Ezechiel 18:23 ''Doresc Eu moartea păcătosului? zice Domnul, Dumnezeu. Nu doresc Eu mai degrabă ca el să se întoarcă de pe căile lui şi să trăiască?''
Noul testament, Domnul Iisus spune in -Luca 19:10 ''Caci am venit sa caut si sa mantuiesc ce era pierdut''.
Te rog, arata-mi versetul unde scrie ceea ce ai expus, eu nu am citit in biblie asa ceva.
2 Cronici 15:13
13. şi oricine nu căuta pe Domnul Dumnezeul lui Israel trebuia omorât,
fie mic fie mare, fie bărbat, fie femeie
Ps. Cam psihopat zeul asta al tau.
Draga prietene, este vital sa nu scoatem un verset din contextul lui, pentru ca asa ii putem da orice insemnatate am vrea si il putem interpreta oricum. Contextul din care ai scos versetul este urmatorul.
Poporul Evreu se indepartase de Domnul si se inchianu la dumnezeu straini, un caz similar in deuteronom, ei nu il mai cautau pe Dumnezeu. Un fiu de profet pe nume ''Asa'' a adunat poporul si a facut acest legamant pe care Dumnezeu nu l-a cerut neaparat, ei puteau sa se intoarca la Dumnezeu si atat, Dumnezeu voia sa se intoarca de la rau, spre bine, asa cum ti-am dat si in versetele de mai sus, in mesajul de mai sus, Dumnezu face un apel clar si raspicat, si spune ''Spune-le'' Dumnezeu nu doreste moartea nimanui, asta este ce a spus Dumnezeu, dar profetul pe nume ''Asa'' a facut cum a stiut mai bine, sa cheme poporul urgent spre Dumnezeu, asa a stiut el mai bine, si tu poti lua unele decizii incomplete si eu la fel, dar Dumnezeu nu greseste niciodata, si spune clar si raspicat, ''NU doresc moartea nimanui'' dar Dumnezeu nu a omorat pe nimeni, ci le-a dat pace, si dragostea Lui de tata, El nu doreste moartea nimanui, sa vedem ce spune Dumnezeu mai departe.
Vechiul testament. -Ezechiel 18:23 ''Doresc Eu moartea păcătosului? zice Domnul, Dumnezeu. Nu doresc Eu mai degrabă ca el să se întoarcă de pe căile lui şi să trăiască?'' si Ezechiel 33:11 ''Spune-le: ‘Pe viaţa Mea’, zice Domnul Dumnezeu, ‘că nu doresc moartea păcătosului, ci să se întoarcă de la calea lui și să trăiască. Întoarceţi-vă, întoarceţi-vă de la calea voastră cea rea! Pentru ce vreţi să muriţi'' dar fiul profetului a hotarat ca acest lucru sa fie facut asa. Cert este ca nu a fost nimeni omorat, nici macar bunica profetului Asa care era regina si se inchina la idol, bibia spune doar ca i-au fost distrusi idolii facuti din statui.
Uite ce scrie '' Ei L-au căutat pe Domnul cu toată pasiunea, iar El S-a lăsat găsit de ei. Şi Domnul le-a dat odihnă de jur împrejur.
16 De asemenea, regele Asa n-a mai lăsat-o nici chiar pe bunica[b] sa, Maaca, să fie regină, pentru că aceasta făcuse un idol hidos al Aşerei[c]. Asa i-a tăiat idolul hidos, l-a sfărâmat şi l-a ars lângă uedul[d] Chidron. 17 Dar înălţimile nu au fost îndepărtate din Israel, deşi inima lui Asa a fost devotată Domnului în tot timpul vieţii lui. 18 El a adus în Casa lui Dumnezeu lucrurile pe care el şi tatăl său le închinaseră Domnului: argintul, aurul şi vasele. 19 Şi nu a mai avut loc nici un război până în al treizeci şi cincilea an al domniei lui Asa.''
Domnul i-a binecuvantat si nu a mai fost nici un razboi.
Este vital sa nu scoti un verset din contextul lui, poti scoate din context ce a spsu Iisus ''Daca ochiul tau cel drept te face sa cazi in pacat, scoate-l'' si tot Iisus spune ''Trupul vostru este templul Duhului sfant, sa aveti grija de El'' NU totul in biblie se citeste, ad litteram, trebuie sa vrei sa intelegi, nu sa vezi un verset, sa il scoti din cotext si sa crezi ce vrei tu dupa. Apropo, prin ochiul scos, Iisus spune sa omoram acele ganduri pline de pofta care ne duc in pacat, in urmatoarele capitole Iisus spune ''Cine priveste la o femeie ca sa o pofteasca, a si preacurvit cu ea in inima lui'' Iisus vrea sa spuna ''Vreau sa intelegeti ca din mintea voastra, acolo se duce lupta si de acolo pleacatotul, trebuie sa va controlati mintea'' si ''Ochiul este fereastra inimii'' Esti ceea ce privesti, schimba-ti mintea, privirea.
las o parte din intamplarea neexpusa aici.
Când a auzit aceste cuvinte şi această profeţie a lui Azaria, fiul[a] profetului Oded, Asa s-a îmbărbătat şi a îndepărtat urâciunile din toată ţara lui Iuda, a lui Beniamin şi din cetăţile pe care le cuceriseră în regiunea muntoasă a lui Efraim. El a înnoit altarul Domnului care se afla înaintea porticului de la Casa Domnului. 9 I-a adunat pe toţi cei din Iuda şi din Beniamin, precum şi pe străinii care erau printre ei, veniţi din Efraim, din Manase şi din Simeon, căci mulţi din Israel i se alăturaseră când au văzut că Domnul, Dumnezeul lui, este cu el. 10 S-au strâns cu toţii la Ierusalim, în luna a treia a celui de-al cincisprezecelea an al domniei lui Asa. 11 În ziua aceea au jertfit Domnului din prada pe care o aduseseră – şapte sute de boi şi şapte mii de oi. 12 Ei au încheiat un legământ potrivit căruia Îl vor căuta pe Domnul, Dumnezeul strămoşilor lor, din toată inima şi din tot sufletul lor. 13 Oricine nu-L căuta pe Domnul, Dumnezeul lui Israel, trebuia să fie omorât, fie că era mic sau mare, bărbat sau femeie. 14 Au făcut un jurământ Domnului cu glas tare, cu strigăte de bucurie şi în sunet de trâmbiţă şi de corn. 15 Toţi cei din Iuda s-au bucurat de jurământul acesta, căci juraseră din toată inima lor. Ei L-au căutat pe Domnul cu toată pasiunea, iar El S-a lăsat găsit de ei. Şi Domnul le-a dat odihnă de jur împrejur.
16 De asemenea, regele Asa n-a mai lăsat-o nici chiar pe bunica[b] sa, Maaca, să fie regină, pentru că aceasta făcuse un idol hidos al Aşerei[c]. Asa i-a tăiat idolul hidos, l-a sfărâmat şi l-a ars lângă uedul[d] Chidron. 17 Dar înălţimile nu au fost îndepărtate din Israel, deşi inima lui Asa a fost devotată Domnului în tot timpul vieţii lui. '' Ei L-au căutat pe Domnul cu toată pasiunea, iar El S-a lăsat găsit de ei. Şi Domnul le-a dat odihnă de jur împrejur.
16 De asemenea, regele Asa n-a mai lăsat-o nici chiar pe bunica[b] sa, Maaca, să fie regină, pentru că aceasta făcuse un idol hidos al Aşerei[c]. Asa i-a tăiat idolul hidos, l-a sfărâmat şi l-a ars lângă uedul[d] Chidron. 17 Dar înălţimile nu au fost îndepărtate din Israel, deşi inima lui Asa a fost devotată Domnului în tot timpul vieţii lui. 18 El a adus în Casa lui Dumnezeu lucrurile pe care el şi tatăl său le închinaseră Domnului: argintul, aurul şi vasele. 19 Şi nu a mai avut loc nici un război până în al treizeci şi cincilea an al domniei lui Asa
Se pare ca citesti doar ce-ti convine din Biblie, sau ai citit-o pe sarite draga prietene, Iisus te Iubeste oricum.
Levitic 21:9
9. Dacă fata unui preot se necinsteşte curvind, necinsteşte pe tatăl ei: să fie arsă în foc.
Levitic 20:10
10. Dacă un om preacurveşte cu o femeie măritată, dacă preacurveşte cu nevasta aproapelui său, omul acela şi femeia aceea preacurvari să fie pedepsiţi cu moartea.
Deuteronom 17:12
12. Omul care, din mândrie, nu va asculta de preotul pus acolo ca să slujească Domnului Dumnezeului tău sau care nu va asculta de judecător, omul acela să fie pedepsit cu moartea
Ieremia 48:10
10. Blestemat să fie cel ce face cu nebăgare de seamă lucrarea Domnului, blestemat să fie cel ce îşi opreşte sabia de la măcel!
15. Să lucrezi şase zile; dar a şaptea este Sabatul, ziua de odihnă închinată Domnului. Cine va face vreo lucrare în ziua Sabatului va fi pedepsit cu moartea.
Exod 22:18
18. Pe vrăjitoare să n-o laşi să trăiască.
Deuteronom 22:20-21
20. Dar dacă faptul este adevărat, dacă fata nu s-a găsit fecioară,
21. să scoată pe fată la uşa casei tatălui ei; să fie ucisă cu pietre de oamenii din cetate şi să moară, pentru că a săvârşit o mişelie în Israel, curvind în casa tatălui ei. Să cureţi astfel răul din mijlocul tău.
Exod 22:20
20. Cine aduce jertfe altor dumnezei decât Domnului singur să fie nimicit cu desăvârşire.
15. atunci să treci prin ascuţişul sabiei pe locuitorii din cetatea aceea, s-o nimiceşti cu desăvârşire împreună cu tot ce va fi în ea şi să-i treci chiar şi vitele prin ascuţişul sabiei.
Levitic 20:13
13. Dacă un om se culcă cu un om, cum se culcă cineva cu o femeie, amândoi au făcut un lucru scârbos; să fie pedepsiţi cu moartea: sângele lor să cadă asupra lor.
Levitic 20:27
27. Dar dacă un om sau o femeie cheamă duhul unui mort sau se îndeletniceşte cu ghicirea să fie pedepsiţi cu moartea; să-i ucideţi cu pietre: sângele lor să cadă asupra lor.
3. Şi dacă va mai proroci cineva, atunci tatăl său şi mama sa, înşişi părinţii lui, îi vor zice: "Tu nu vei trăi, căci ai spus minciuni în Numele Domnului"; şi tatăl său şi mama sa, cei care l-au născut, îl vor străpunge, când va proroci.
Deuteronom 13:7-12
7. dintre dumnezeii popoarelor care vă înconjoară, lângă tine sau departe de tine, de la o margine a pământului până la cealaltă –
8. să nu te învoieşti şi să nu-l asculţi; să n-arunci spre el o privire de milă, să nu-l cruţi şi să nu-l ascunzi.
9. Ci să-l omori; întâi mâna ta să se ridice asupra lui ca să-l omoare, şi apoi mâna întregului popor;
10. să-l ucizi cu pietre şi să moară, pentru că a căutat să te abată de la Domnul Dumnezeul tău care te-a scos din ţara Egiptului, din casa robiei.
Deuteronom 17:2-5
2. Se va găsi poate în mijlocul tău, într-una din cetăţile pe care ţi le dă Domnul Dumnezeul tău un bărbat sau o femeie care să facă ce este rău înaintea Domnului Dumnezeului tău, şi care să calce legământul Lui;
3. care să meargă după alţi dumnezei ca să le slujească şi să se închine înaintea lor, după soare, lună sau toată oştirea cerurilor, aşa cum eu n-am poruncit.
4. De îndată ce vei lua cunoştinţă şi vei afla lucrul acesta, să faci cercetări amănunţite. Dacă lucrul este adevărat, dacă faptul este întemeiat, dacă urâciunea aceasta a fost săvârşită în Israel,
5. atunci să aduci la porţile cetăţii tale pe bărbatul sau femeia care va fi vinovat de această faptă rea şi să ucizi cu pietre sau să pedepseşti cu moartea pe bărbatul acela sau pe femeia aceea.
14. "Scoate din tabără pe cel ce a hulit; toţi cei ce l-au auzit să-şi pună mâinile pe capul lui şi toată adunarea să-l ucidă cu pietre.
16. Cine va blestema Numele Domnului va fi pedepsit cu moartea: toată adunarea să-l ucidă cu pietre. Fie străin, fie băştinaş, să moară, pentru că a hulit Numele lui Dumnezeu.
51. Când va porni Cortul, leviţii să-l desfacă; şi când se va opri Cortul, leviţii să-l întindă; iar străinul care se va apropia de el, să fie pedepsit cu moartea.
Unde scrie asa ceva
Draga prietene, din nou, sunt versete scoase din cintext, citeste-le in context si le vei intelege. Iti voi mai explica doar unul, pe restul te rog sa le citesti in contestul lor.
Ioan 8 ''Isus S-a dus la Muntele Măslinilor. 2 Dar, dis-de-dimineaţă, a venit din nou în Templu; şi tot norodul a venit la El. El a şezut jos şi-i învăţa. 3 Atunci, cărturarii şi fariseii I-au adus o femeie prinsă în preacurvie. Au pus-o în mijlocul norodului 4 şi au zis lui Isus: „Învăţătorule, femeia aceasta a fost prinsă chiar când săvârşea preacurvia. 5 Moise, în Lege, ne-a poruncit să ucidem cu pietre pe astfel de femei: Tu dar ce zici?" 6 Spuneau lucrul acesta ca să-L ispitească şi să-L poată învinui. Dar Isus S-a plecat în jos şi scria cu degetul pe pământ. 7 Fiindcă ei nu încetau să-L întrebe, El S-a ridicat în sus şi le-a zis: „Cine dintre voi este fără păcat, să arunce cel dintâi cu piatra în ea". 8 Apoi, S-a plecat iarăşi şi scria cu degetul pe pământ. 9 Când au auzit ei cuvintele acestea, s-au simţit mustraţi de cugetul lor şi au ieşit afară, unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni, până la cei din urmă. Şi Isus a rămas singur cu femeia, care stătea în mijloc. 10 Atunci, S-a ridicat în sus; şi, când n-a mai văzut pe nimeni decât pe femeie, Isus i-a zis: „Femeie, unde sunt pârâşii tăi? Nimeni nu te-a osândit?" 11 „Nimeni, Doamne", I-a răspuns ea. Şi Isus i-a zis: „Nici Eu nu te osândesc. Du-te şi să nu mai păcătuieşti.")''
Nu ma intelege gresit, Iisus nu a ingaduit pacatul femeii adultere, Iisus nu a condmnat-o, ar fi condamnat purtarea ei, dar nu si pe ea, pe langa asta, Iisus a murit pentru ea la cruce, a iertat-o, si i-a spus ''Du-te si sa nu mai pacatuiesti''
Dumnezeu NU tolereaza pacatul, dar are indurare si asteapta sa ne pocaim.
Repet, Dumnezeu nu vrea moartea nimanui, vrea sa se pocaiasca.
Hristos te iubeste.
Majoritatea teologilor sunt de acord ca pricope adulterae este un fals introdus de un copist in sec IV.
Deci nimic adevarat.
Iisus te iubeste oricum chiar daca citezi falsuri.
Pentru ca oamenii nu cunosc scripturile, nu vreau sa judec pe nimeni, dar nu scrie in biblie sa asteptam 5 ore sa pupam moaste, oase, tibii si alte lucruri superstitioase.
Așa este, ba chiar ne spune în Biblie să nu ne atingem de oasele unui mort.
Nu e nimic superstitios la Sfintele Moaste, iar Biblia are nenumarate referinte la venerarea lor.
https://www.patheos.com/......or-relics/
Ba exact asta reiese și din Evanghelia originală, scrisă în Greacă : Cristos este Singurul
Mijlocitor între oameni și Dumnezeu. Nu există nicăieri în Evanghelie închinare sau rugăciuni către morți. Apostolii erau sfinți dar nu au acceptat niciodată să li se închine oamenii, nici chiar îngerii nu acceptă asta (Apocalipsa 22/ 8, 9 ).
Pentru ca sfinții sunt niște reminiscențe ale Paganismului incorporat în creștinism, precum tradițiile Crăciunului și Pastelui. Nu neapărat oamenii în sine, sfinți, ci tendința de a a avea mai multe repere într-un fel energetice, tendința de a "te ruga" mai multor arhetipuri, este o moștenire a politeismului.
Mulți sfinți probabil ca nici nu au existat, iar anumite picturi bisericești cu sfinți care se lupta cu monstruozitati, fac referire la miturile și folclorul european, în care un erou învinge un balaur(precum în basme). Exemplu: Sfântul Gheorghe, calare pe un cal cu sulita in mana, înfiptă într-un dragon.Simbolul eroului din folclor care își afirma curajul.
Sfinții și tradițiile non creștine DAU viata Creștinismului care, la origini, era o simpla sectă iudaică, inventată de către evreul Isus Hristos, a prins culoare și forme noi prin incorporarea Paganismul, odată cu creștinarea Europei.
Sectanții au dreptate când zic ca, cultul sfinților și tradițiile NU sunt creștine.
Ei doresc REÎNTOARCEREA la acel cult iudaic.Asta înseamnă protestantismul. Eliminarea tuturor acelor obiceiuri păgâne din creștinism și revenirea la secta iudaica pe care a creat-o Isus.Revenirea la creștinismul Primordial și REAL. Dupa părerea mea, adventismul este cel mai aproape de adevărata practica creștină.
Stimez mai mult un ortodox sau un catolic care tine tradițiile păgâne din creștinism(și nu trece pe la biserica) decât un sectant care dorește sa spele creierele tineretului pentru a se conforma acelui iudaism parfumat, mizerabil, neinteresant și lipsit de orice culoare.Moarte spirituala, cu alte cuvinte.
Nu scrie "singurul mijlocitor", ci "unul este Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni". 1Timotei 2, 5
Unicitatea mijlocirii Sale provine din realitatea că este Unul-Nascut din Tatăl, mai înainte de toți vecii, și că este unicul care "s-a dat pe Sine preț de răscumpărare pentru toți oamenii". - 1Timotei 2, 6
In Biblia pe care o invoci sunt îndemnuri la rugăciune și mijlociri pentru alți oameni:
"Vă îndemn deci, înainte de toate, să faceți cereri, rugăciuni, mijlociri, mulțumiri, pentru toți oamenii," - 1Timotei 2, 1
"Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." - Iacov 5, 16
Chiar Dumnezeu cere mijlocirea sfinților prin rugăciunile pe care aceștia le înalță către El:
"Acum deci luați șapte viței și șapte berbeci și duceți-vă la robul Meu Iov și aduceți-le, pentru voi, ardere de tot; iar robul Meu Iov să se roage pentru voi; din dragoste pentru el, voi fi îngăduitor, ca să nu Mă port cu voi după nebunia voastră, întrucât n-ați vorbit despre Mine așa de drept cum a vorbit robul Meu Iov". Iov 42, 8
Una este mijlocirea Fiului și alta a slugii, spunea dacă nu mă înșel Sf. Ioan Gură de Aur.
Chiar și Duhul Sfânt mijloceste, căci "Se roagă pentru noi cu suspine negrăite". Romani 8, 26
Exact asta reiese și din Evanghelia originală, scrisă în Greacă : Cristos este Singurul
Mijlocitor între oameni și Dumnezeu. Nu există nicăieri în Evanghelie închinare sau rugăciuni către morți. Apostolii erau sfinți dar nu au acceptat niciodată să li se închine oamenii, nici chiar îngerii nu acceptă asta (Apocalipsa 22/ 8, 9 ).
Nu interpreta izoland un singur context, un singur sens al cuvantului!
In Timotei, cuvantul "Mijlocitor/Intermediar" se refera STRICT la un context limitat: JERTFA pentru mântuire. Acest lucru se poate observa din tot ansamblul Sfintei Scripturi.
Mijlocitor mai poate fi numit şi cel care se roagă lui Dumnezeu pentru altcineva. Iată şi din Sfânta Scriptură mărturii în acest sens:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, V, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VÎII, 3-4)
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
Interpretări la interpretări...și tot așa! Nu scrie nicăieri în Evanghelie (din ce știu eu) rugăciuni către un sfânt, nici viu nici mort, ci rugăciuni proprii, rugăciuni PENTRU alții, și rugăciuni către Dumnezeu (nu către sfinți, îngeri, icoane, moaște, fecioara Maria sau zei, cu excepția cazului când îl consideri mort pe Cristos).
Faptele apostolilor 10/ 25, 26 prezinta doar contextul in care apostolii predicandu-le grecilor politeisti au avut grija sa inlature orice confuzie intre DIVINIZARE (doar in cazul lui Dumnezeu) si simplul RESPECT - asa cum avem noi in cazul sfintilor.
Contextul respectiv nu trebuie sa devina regula generala de a nu acorda nici o consideratie sfintilor - atat timp cat Scriptura ii aminteste la tot pasul!
Iata deci raul interpretarii gresite, sectante... Contextul Apocalipsa 22/ 8, 9 are si el ceva asemanator.
Pentru pomana morților a se deschide Scriptura la cartea Maleahi.
Euharistia? Centrul intregii misiuni a Mantuitorului? Nu mai putin de 38 de versete in Ioan cap 6 vorbesc despre Euharistie- Sf. Impartasanie!
"Iata deci raul interpretarii gresite, sectante..." Care interpretare greșită, când tu te contrazici cu propriile afirmații? Semnul crucii în ortodoxie înseamnă închinare, nu respect, adorare sau venerare, cum o sucești tu. Maleahi este în Vechiul Testament, iar Creștinismul în Noul Testament, nu văd ce legătură este între ele. Mai ales că în toate cele 4 capitole, Dumnezeu vorbește prin proorocul Maleahi despre nelegiuirile preoților și despre Sfârșitul Lumii. "Nu mai putin de 38 de versete in Ioan cap 6 vorbesc despre Euharistie- Sf. Impartasanie!" - De fapt, se numește Cina Domnului și are un sens total diferit față de euharistie. Acum, fie vorba între noi : tu chiar ai obiceiul să minți așa grosolan, sau chiar ne crezi idioți pe toți?!
Pai ba. oamenii se roaga sfinti pentru ca sa se roage si ei mai departe la Dumnezeu, sfintii avand mai mare putere de rugaciune sau ceva
Păi în Biblie scrie să te rogi și să te închini doar Lui Dumnezeu. Plus că vorbirea cu morții este ocultism!