"Mărturisiţi-vă deci unul altuia păcatele şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului"
(Iacov 5:16)
De aici intelegem ca trebuie sa ne rugam unii pentru altii si ca "mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului". Si daca Maica Domnului si sfintii nu sunt drepti atunci nu e nimeni drept.
Iar daca "nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine" atunci de ce ne zice Biblia sa ne rugam unii pentru altii? Daca intelegem asa acel verset atunci cele 2 versete se contrazic. Dar e limpede ca nu asa trebuie inteles. Nimeni nu ajunge la Tatal decat prin Hristos, inclusiv Maica Domnului si sfintii sunt sfinti datorita lui Hristos. Iar ei fiind deja drepti ne rugam sa se roage si ei pentru noi ca si noi sa ajungem împreuna cu ei la Hristos.
Avem oare in Biblie dovada ca Maica Domnului mijloceste pentru noi? Da! Chiar avem!
La nunta din Caana Galilelii avem cel mai grăitor exemplu. Hristos initial nu vrea sa-i ajute pe nuntasi fiindca n-a venit vremea lucrarii Lui. Dar Maica Domnului insistă și Hristos asculta de rugăciunea Maicii Sale.
Deci daca chiar si atunci Hristos a ascultat de rugaciunile Maicii Sale cu atat mai mult asculta acum.
Cred că încurci" unii pentru alții" cu " unii la alții".
Nici ortodocșii si nici catolicii nu se roagă la sfinti. Asta e o minciuna propagata de voi, indoctrinatii din cultul martorilor.
"Nici ortodocșii si nici catolicii nu se roagă la sfinti" - serios?
Mai mult, deși susțin că nu se roagă la icoana sau statuia respectivă ci celui pe care îl/o reprezintă, faptele arată contrariul. Nu toate imaginile unui anumit "sfânt" sunt considerate egale, unele sunt considerate mai dihai că altele și pentru a se închina in fața lor unii fac drum lung, altele sunt cărate din loc in loc că să "ajute" pe cineva. Aceasta arată că în realitate se închina la idolul respectiv.
Deci cine e îndoctrinat? Cei ce respectă ce spune scriptura sau cei ce respectă tradițiile omenești goale?
De unde pana unde era vorba de icoane? Noi vorbeam de sfintii in sine. Asta e contra-argumentul tau? Patetic. Nu, nu ne rugam la sfinti. Îi rugam pe sfinti sa se roage pentru noi si sa ne ajute cu rugaciunile lor. Oricine zice altceva minte
"De unde pana unde era vorba de icoane" - că să-ți arăt că nu doar vă rugați la "sfinți", ci și unor icoane/ idoli.
"nu ne rugăm la sfinți" - doar va rugați la ei să se roage pentru voi. Asta nu tot rugăciune este? Stranii oameni sunteți...
Pai scrie in biblie sa ne rugam unii pentru altii si toti crestinii de la catolici pana la baptisti si penticostali îi roaga pe alti oameni sa se roage pentru ei. Te-ai gasit tu mai destept ca toti?
Păi îți repet, unii pentru alții, nu unii la alții. Și când te duci și îngenunchezi in fața unei imagini și te rogi la ea, aceasta nu înseamnă "unii pentru alții".
Omule tu esti tampit? Cum poate o persoana sa se roage pentru mine daca prima data n-o rog eu sa se roage pentru mine? Tu n-ai rugat niciodata un prieten sa se roage pentru tine? N-ai zis niciodata "ba Ioane roaga-te si tu pentru mine"?
Ai zis? Pai asta inseamna ca te-ai rugat la el sau de el sa se roage pentru tine
Tâmpit pare unul care nu înțelege ce este " rugăciunea". Care încurcă o adresare unei persoane care este alaturi cu o rugăciune.
Tu esti ala care incurca adresarea unei persoane cu rugaciunea fiindca noi nu ne rugam la sfinti ca la Dumnezei ci îi rugam sa se roage pentru noi. Dar voi martorii lui peste prajit sunteti prea prosti sa intelegeti asta
Scuza-ma ca intervin in discutia voastra, dar nu ma pot abtine, ma refer la partea cu versetul rugati-va unii pentru altii.
De unde și până unde se intelege din acel verset că cineva trecut in neființă sa se roage cuiva din ființă?
Iacov a adresat aceste cuvinte neființei sau ființei?
Păi, scuzați-mă, domnule, dar dacă urmăm interpretările noastre, ne indepartam singuri de tinta Adevarului.
Crede-mă, dintr-un verset poți face trei sau patru versete dacă interpretezi.
Arată-mi un caz, unul, din Biblie, când un mort s-a rugat pentru unul viu și a fost ascultat de Dumnezeu.
Cred că va amintiti când Saul s-a dus la cei care cheama morții (Dumnezeu interzice asta) și l-a chemat pe Sfântul Samuel din Locuinta Morților pentru a-l ruga să-l salveze de nenorocirea care s-a abatut asupra lui, ce i-a spus atunci Samuel?
Iata ce i-a zis: "De ce ma intrebi tu pe mine, de vreme ce Dumnezeu S-a indepartat de tine? "
Deci, de ce ne-am ruga ca sfinții să ne scape dacă nu ar avea putere asupra noastră?
Unde sau în ce loc din Biblie se spune că sfinții, inclusiv Maria, sunt intermediari între oameni și Dumnezeu?
Eu stiu ca este un singur Dumnezeu şi un singur Mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Hristos Iisus.
Oriunde găsesc în Biblie despre rugăciuni, toate sunt îndreptate numai si numai către Dumnezeu prin Iisus Hristos, nu prin Samuel, nu prin David, nu prin Sfinti in general și nici macar prin Maria, mama Domnului Iisus.
Arată-mi ținta pentru a nu mă abate de la ea, stimate domn.
Noi creștinii nu credem că oamenii după ce mor trec în neființă. De fapt nici nu credem că există neființă deoarece Dumnezeu în sine este cel ce este și tot ce a creat El este o ființă susținut în ființă de dragostea Lui creatoare. Ca dovezi biblice pentru asta avem de exemplu pilda saracului si a bogatului nemilostiv care in mod clar sunt constienti si pot sa poarte o conversatie dupa moarte. Nu mai vorbim că insusi Avraam poate purta o conversatie.
Deci ai început cu o premisă extrem de greșită. Dumnezeul creștin nu e un Dumnezeu al morților care trimite oameni în nefiinta ci e un Dumnezeu al vietii.
Este adevărat, dar nu am vrut să spun că după moarte nu mai există fiinta, acest lucru se poate vedea din exemplul pe care l-am dat cu Saul și Sfântul Samuel, am vrut să spun prin „inexistență" că nu mai există aici în lume, material vorbind.
În orice caz, nu mi-ați răspuns la întrebări.
Pai toate intrebarile tale s-au bazat pe faptul ca sfintii ar fi in nefiinta sau ca nu ar avea nicio putere desi stim ca ei sunt constienti dupa moarte si fac in continuare parte din Biserica + ca sunt îndumnezeiti (a se vedea teologia îndumnezeirii).
Astfel un om care este constient, care face parte din Biserica, care traieste in Hristos si care este îndumnezeit nu are niciun motiv sa nu se poata ruga pentru ceilalti membrii ai Bisericii care inca nu au adormit
Repet, prin „neființă" am vrut doar să se înțelega sau să se faca o distincție între cei care trăiesc pe pământ și cei care nu mai trăiesc.
"Astfel un om care este constient, care face parte din Biserica, care traieste in Hristos si care este îndumnezeit nu are niciun motiv sa nu se poata ruga pentru ceilalti membrii ai Bisericii care inca nu au adormit."
Problema nu este că credincioșii se roagă unul pentru celălalt, ci că credincioșii se roagă unul pentru altul așa-numitului „intermediar" care se află deja în Locuinta Morților și așteaptă răsplata sau judecata sa.
Pe scurt, această practică nu este biblică, ca să nu spun că nu a fost practicată de primii creștini.
Copile, uite barem cum se numesc aceste "adresări" în cărticelele cu rugăciuni ortodoxe.
De fapt ba da a fost practicata de primii crestini, iar ce ai zis tu nu este biblic. De unde ai scos ca sfintii dupa Hristos se duc in locuinta mortilor? Scrie clar in Biblie ca Hristos a pradat iadul, a pradat locuinta mortilor si i-a adus pe toti dreptii in rai. Tot ce ai spus tu acolo nu are nicio legatura cu Biblia. Ar trebui s-o citesti mai atent.
"De fapt ba da a fost practicata de primii crestini, iar ce ai zis tu nu este biblic."
Rugăciunea către sfinți nu este o învățătură biblică și nu a fost niciodată practicată sau învățată de apostoli și de creștinii din Biserica primară.
"De unde ai scos ca sfintii dupa Hristos se duc in locuinta mortilor?"
Din biblie am scos.
Gen.37.35; 2Sam.12.23; 1 Sam.28:19; Ps.16:10
"Scrie clar in Biblie ca Hristos a pradat iadul, a pradat locuinta mortilor si i-a adus pe toti dreptii in rai."
Nu scrie ca a pradat Locuinta Mortilor, ci scrie ca a pradat mormintele.
Matei 27:50-56
Unde scrie in Biblie ca numai 12 sunt sfinti?! Mantuitorul Iisus Hristos ii numeste si pe ingeri sfinti. - Matei 25:31 Sfantul Aspotol Pavel ii numeste sfinti nu numai pe Apostoli ci si pe Prooroci. -Efeseni 3:5 Enoh a proorocit ca zeci de mii de sfinti vor veni cu Domnul la a doua Sa venire. - Iuda 1:14
Hristos era supus mamei Sale inca din timpul vietii Sale pamantesti. Dumnezeu care a dat si porunca a 5-a din Decalog, prin care cinstirea parintilor este obligatorie, o respecta si El.
Mult poate rugaciunea Maicii pentru imblanzirea Stapanului Hristos! Sfanta Fecioara Maria este Nascatoare de Dumnezeu! Asta s-o stii, si spune-o si la cei din secta ta! Hristos, pe care ea L-a nascut, este Dumnezeu Cuvantul, nascut din veci din Tatal, si in timp, dupa trup, din Sfanta Fecioara Maria. Pe Nascatoarea de Dumnezeu o supracinstim, fiindca este "mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii." Si in Biblie ea prooroceste ca va fi fericita de toate neamurile, si asa a si fost. - Luca 1, 48
Biblia spune ca "dreptilor li se cuvine lauda" si ca sa laudam pe Domnul intru sfintii Lui. - Psalmii 32, 1; 150, 1
Fineness întreabă: