| ForJesus a întrebat:

DE CE va închinați la sfinți,icoane,statuete...etc?



UNDE scrie ca trebuie sa ne închinam la sfinți?

Şi m-am aruncat la picioarele lui ca să mă închin lui. Dar el mi-a zis: „Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi care păstrează mărturia lui Isus. Lui Dumnezeu închină-te! Apocalipsa 19:10

Dar el mi-a zis: „Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună-slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, prorocii, şi cu cei ce păzesc cuvintele din cartea aceasta. Închină-te lui Dumnezeu."
Apocalipsa 22:9

Când era să intre Petru, Corneliu, care-i ieşise înainte, s-a aruncat la picioarele lui şi i s-a închinat.
Dar Petru l-a ridicat şi a zis: „Scoală-te, şi eu sunt om!"
Faptele apostolilor 10:25-26

Apostolii Barnaba şi Pavel, când au auzit lucrul acesta, şi-au rupt hainele, au sărit în mijlocul norodului şi au strigat:
„Oamenilor, de ce faceţi lucrul acesta? Şi noi suntem oameni de aceeaşi fire cu voi; noi vă aducem o veste bună, ca să vă întoarceţi de la aceste lucruri deşarte la Dumnezeul cel Viu, care a făcut cerul, pământul şi marea şi tot ce este în ele.
Faptele apostolilor 14:14-15

31 răspunsuri:
| wolfy911 a răspuns:

Aici ai dreptate.
De ce sa te inchini intr-un singur loc unui omni-prezent,cum zici tu despre icoana si corpuri cioplite,Dumnezeu e in fiecare dintre noi, nu in lemn sticla sau piatra, si nu cred ca exista alti sfinti mai presus de El la care merita sa t-e inchini.

| ateu123 a răspuns:

Ai dreptate nici unde nu scrie bine un ortodox va spune ca e un simbol acea icoana nu toti avem o imaginatie bogata, faza e ca sectele mai respecta biblia traditia a inlocuit multe, paste=iepuras nasterea d.i = mos craciun si multe apropo esti penticostal?

| ateu123 a răspuns:

Să nu ai alți dumnezei afară de mine. Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ, sau în apele mai de jos decât pământul. Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești."
Să nu iei în deșert Numele Domnului, Dumnezeului tău; căci Domnul nu va lăsa nepedepsit pe cel ce va lua în deșert Numele Lui."

| barbattttt a răspuns:

Majoritatea crestinilor care se inchina "la sfinți, icoane, statuete..." o fac pentru ca ei cred ca fac bine, asa au apucat; usor scuzabili. Dar in Biblie gasim ca Domnul Isus spune ca:"cine ma va cauta, ma va gasi"... daca vreun crestin isi doreste cu adevarat sa faca voia Lui Dumnezeu, El il va ajuta.

| Esperança a răspuns:

Cei care fac lucrul asta nu inteleg ca odata ce cineva moare si ajunge la Dumnezeu, nu mai are nici o legatura cu cei de pe Pamant.
In Biblie Dumnezeu dovedeste ca nu prin intermediul unui om poti ajunge la El ci doar prin Jertfa Domnului Isus Hristos si ca nimeni nu poate fi sfant inaintea Domnului. Doar Isus Hristos este singurul Mijlocitor intre noi si Tatal!
Mai multe detalii http://www.youtube.com/watch?v=kg9ReY7UbO8

Răspuns utilizator avertizat
| OOOLEOOO a răspuns:

Orotodoxi se mai inchina si la cruce si la fecioara Maria si la icoane! lucrurile acestea nici eu nu le-am inteles! E ca si cum te-ai ichina lui Satan! Daca vrei un sfat Urmareste Penticostali,ei fac cea ce este scris si gata nu au adaugat nimic in religie asa cum au adaugat ortodoxi dupa mult timp semnul cruci,si nici nu se inchina la icoane nici la sfinti si nici la cruce! Ei doar canta in slava Domnului il lauda pe Domnul se roaga unul pentru celalalt, mai citesc cateva versete Din biblie si se Binecuvanteaza inre ei, nu consuma nimic din cea ce provoaca dependenta si sunt toti impacati intre ei! si de fapt asta cere Iisus de la noi! Nu cere icoane scumpe cruci din lemn inutile! ci doar sa-l laudam pe Dumnezeu!

| Nuvăsufăr a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Sunt sfinţi băgaţi şi ţinuţi prizonieri în icoane? O_O

"Ne inchinam Sfantului din ea " de KittySweetGirl

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| Nuvăsufăr a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Nu are logică. Sfântul acela e în Rai.
Ai nevoie de icoană ca să te rogi la cineva?
Ar trebui să se fi făcut peste 90 de miliarde de icoane, căci cam atâţi oameni au trăit până în prezent, aproximativ. Dacă ţi-a murit bunica şi vrei să te rogi ei, merge şi fără icoană?

| OOOLEOOO a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Nu ti-asi raspunde cu aceeasi moneda deoarece ar iesi un mare scandalsad! Penticostali citesc din aceeasi biblie din care citeste un ortodox! nu stiu cine ti-a spus ca biblile is schimbate! ti-asi spune multe despre ortodoxi si despre faptul ca tu ai zis ca de atunci toate is la fel in biserica! dar asta ar crea un scandal si asta nu vrem noi happy,sa nu crezi ca am ceva cu ortodoxi,si eu sunt ortodox si sincer da sunteti bunicei (deoarece nimeni nu e bun!) dar problema voastra e ca nu va tineti de cea ce ziceti! va inchinati la icoane si la crucea facuta de om! cum sa zic, suntem prea imprastiati, si se stie ca unde is multi is rai happy in plus nu conteaza religia conteaza credinta! Pace tie big grin

| ForJesus explică (pentru GalinaBlanca):

Căci este un singur Dumnezeu și este un singur mijlocitor între Dumnezeu și oameni: Omul Isus Hristos,
1 Timotei 2:5

| ForJesus explică (pentru GalinaBlanca):

Cine zice ca prima biserica a fost Ortodoxa?
Unde scrie lucrul acesta în Biblie?
Argumentează te rog!

| kamykaze88 a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Pai voi va inchinati unor muritori care au fost sanctificati de cine de alti muritori laughing si ei reprezinta un "chip cioplit" egipteni nu se inchinau la faraonii lor morti? asta cum explici?

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
| kamykaze88 a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Draga mea singurul mijlocitor al lui Dumnezeu este Iisus. eu asa stiam ca este in religia crestina.

| kamykaze88 a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Si ca sa nu uit, da-mi un verset din Biblie sa spuna asta si te cred nu docme si rahaturi

Răspuns utilizator avertizat
| kamykaze88 a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Ai o conceptie pur...

| OOOLEOOO a răspuns (pentru GalinaBlanca):

Tot aceeasi biblie citesc penticostali ortodoxi evrei, si nu e ''biblia noastra'' ca e a tuturor p. s: si is rotodox si sincer nu`mi place cea ce facem! hypnotized cu crucea nu prea am treaba deoarece e un simbol sfant si pentru mine, dard de ce va inchinati la Fecioara Maria? de ce va inchinati Sfintilor? Si dejaba sunt sfintite icoanele ca asa cum spune Domnul ele nu vad nu aud nu raspund (ceva de genu) Dece tineti postul acela nu mancati carne si va umflati de mazare, daca in timpul saptamani beti? mintititi? sunteti curvari? acela nu`i postul pe placul lui Dumnezeu,'' Adul pe cel fara casa in caminul tau si hraneste-l pe cel flamand acesta este postul care imi place'' (ceva de genu)
daca vrei sa vb baga-l pe floryn_727

Pace tie big grin

Răspuns utilizator avertizat
| kamykaze88 a răspuns (pentru GalinaBlanca):

1. Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine.
2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.

Răspuns utilizator avertizat
| tudorcristian58 a răspuns:

In primul rand vreau sa va spun ca respect toate cultele crestine si nu vreau sa supar pe nimeni prin raspunsul meu.Adevarul conteaza. Credinţa în sfintele icoane nu este născocire omenească şi nici o încălcare a poruncii divine, aşa cum susţin unii creştini, ci ea este o învăţătură a Bisericii noastre, bazată pe Revelaţia Divină, adică pe Sfânta Scriptură şi pe Sfânta Tradiţie, cele două izvoare ale credinţei ortodoxe.Iosua Navi, 7, 6 (‘’Atunci Iosua şi-a sfâşiat veşmintele sale, a căzut cu faţa la pământ înaintea chivotului Domnului şi a stat aşa până seara şi el şi bătrânii lui Israel şi şi-au presărat pulbere pe capetele lor.’’)Din acestea sa-Mi faci locas sfant si voi locui in mijlocul lor" (Ies., 25, 2-8). Vedeti cum Iosua a stat in genunchi in fata chivotului care era facut de maini omenesti? ALT CITAT:In acest cort sfant a poruncit Dumnezeu ca, pe langa celelalte lucruri, sa fie pusi doi Heruvimi: "Si vei face doi Heruvimi de aur; si sa-i faci ca dintr-o bucata... sa pui un Heruvim la un capat si un Heruvim la celalalt capat al capacului..." (Ies., 25, 18-19).Facand cortul marturiei si sicriul Legii cu Heruvimi, si sfesnicul si candelele, Moise a implinit porunca lui Dumnezeu, inaintea sicriului Legii, Domnul insusi a poruncit sa se tamaieze cu miresmele tamaierii. Oare nu erau toate acestea lucruri facute de maini omenesti pe care le-a poruncit insusi Dumnezeu? Deci iata ca D-zeu a poruncit ca putem sa ne rugam si la obiecte facute de mainile oamenilor atata timp cat sunt facute pentru slava lui D-zeu. Avand in vedere citatele de mai sus eu spun ca D-zeu nu se contrazice deoarece In II corinteni 12-2 ne spune de existenta unui al 3-lea cer. Evreii din Vechiul Testament credeau in 3 ceruri:primul se referea la pasarile cerului si atmosfera pamantului(Geneza1-20)(Deuteronom11-17), al 2-lea cer se refera la soare, luna si stele(Geneza 1-14),iar al treilea cer reprezinta Tronul Lui Dumnezeu(Matei 5-16).Cu alte cuvinte citatele din biblie despre chipurile cioplite se refera la pasari,animale, luna, stele, soare, oameni adica la primele 2 ceruri. Daca acele citate se refereau si la al 3-lea cer atunci biblia s-ar contrazice.Intr-adevar, nimeni in afara de Iisus Hristos nu este mijlocitor inaintea Tatalui, pentru ca nimeni in afara de El nu s-a adus pe sine jertfa pentru mantuirea lumii. Deci, in afara de Hristos, nimeni nu poate mantui de pacate. Cinstind pe sfinti, insa, nu ii punem in locul lui Hristos, nici macar alaturi de El. Cand sfintii se roaga pentru noi, ei tocmai cer lui Hristos ca El sa mijloceasca mantuirea noastra. Ei cer de la Hristos mantuirea noastra. Si, in acest inteles, spunem ca mijlocesc pentru noi. Singurul care mantuieste este Hristos, iar sfintii, prin rugaciunile lor, cer mantuirea noastra, dar nu o dau ei insisi. De aceea, noi nu ne inchinam la sfinti si la ingeri ca la Dumnezeu, inchinarea pe care o aducem noi sfintilor si ingerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne inchinam si ii slujim cu desavarsita inchinare, care se mai numeste si latrie sau adorare. Noi veneram pe sfintii lui Dumnezeu pentru ca ei sunt prieteni si casnici ai lui Dumnezeu, dupa cum este scris: "Voi prietenii Mei sunteti daca faceti cele ce va poruncesc" (Ioan, 15, 14). Asadar, ca pe niste prieteni ai lui Dumnezeu si casnici ai Lui ii veneram (cinstim) pe sfinti, inca mai stim ca sfintii sunt preaslaviti de Dumnezeu in ceruri (Luca, 20, 36). Sfintii, inca in viata aceasta fiind, se rugau lui Dumnezeu pentru oameni. Astfel, Avraam s-a rugat pentru Abimelec (Fac., 20, 7). Moise s-a rugat lui Dumnezeu pentru popor etc.Dar cum pot sfintii si ingerii sa fie mijlocitori la Dumnezeu pentru mantuirea oamenilor, de vreme ce noi trebuie sa asteptam mantuirea numai de la Hristos, Mantuitorul si Mijlocitorul mantuirii noastre, dupa cum este scris: "intru nimeni altul nu este mantuire, caci nu este sub cer nici un alt nume dat noua oamenilor, intru care sa ne mantuim" (Fapte, 4, 12)? Dimpotriva, acest lucru este de mare nevoie, dupa cum se arata luminat din cuvantul Apocalipsei, care zice: "Si cand (Mielul) a luat cartea, cele patru fiinte si cei douazeci si patru de batrani au cazut inaintea Mielului, avand fiecare alaute si nastrape de aur, pline cu tamaie, care sunt rugaciunile sfintilor" (Apoc., 5, 8). Dar sfintii se roaga lui Dumnezeu nu numai pentru ei si nu numai dupa ce s-au savarsit, ci si fiind inca in lumea aceasta, dupa cum am aratat mai sus ca s-a rugat Avraam pentru Abimelec, Moise pentru popor si dupa cum se ruga marele apostol Pavel cand scrie: "Multumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi si va pomenim in rugaciunile noastre, aducandu-ne aminte neincetat inaintea lui Dumnezeu si Tatal nostru, de lucrul credintei voastre…" (I Tes., 1, 2-3)
Nici o umbrire sau micsorare nu se aduce slavei lui Dumnezeu prin venerarea si slujirea slugilor Lui. Mai intai, ca una este inchinarea (adorarea) pe care o aducem noi lui Dumnezeu si alta este cinstirea (venerarea) pe care o aducem noi ingerilor si sfintilor lui Dumnezeu, insusi Duhul Sfant ne indeamna sa laudam pe Dumnezeu prin sfintii Lui, zicand: "Laudati pe Domnul intru sfintii Lui" (Ps. 150, 1)
In Cartea Eclesiasticul 44, 14-15 spune despre sfinti : "Numele lor traieste din neam in neam, iar popoarele sarbatoresc lauda lor"
Dumnezeu a poruncit a se face diferite lucruri de maini omenesti, care s-au sfintit tot la porunca lui Dumnezeu si ca, deci, sfintele icoane sunt, intr-adevar, lucruri facute de maini omenesti, dar spre slava lui Dumnezeu in Biserica Sa.
Am mai inteles ca Dumnezeu a dat porunca de a se aprinde candele si lumanari in sfesnice si a se tamaia inaintea lucrurilor facute de maini omenesti si sfintite spre slava Sa. Iarasi am inteles ca Dumnezeu, prin lucrurile cele facute de maini omenesti, spre slava Sa, face minuni si binecuvanteaza pe cei credinciosi care tin aceste lucruri sfintite in casele lor si ca El pedepseste pe cei ce defaima lucrurile cele sfintite spre slava Sa, cum sunt si sfintele icoane, asa cum a pedepsit pe filistenii care au luat chivotul Legii Domnului in robie si nu i-au dat cinstea cuvenita (I Regi 5, l-2).
Daca credeti ca nu aveti nevoie de nici un mijlocitor in afara de Iisus asta se cheama mandrie pentru ca si Iisus ii cinstea pe sfinti(Rom., 2, 10) si considera ca acestia merita slaviti(Ioan 17, 22).

| tudorcristian58 a răspuns:

In continuare:
In legatura cu Când era să intre Petru, Corneliu, care-i ieşise înainte, s-a aruncat la picioarele lui şi i s-a închinat.

Dar Petru l-a ridicat şi a zis: „Scoală-te, şi eu sunt om!"

Faptele apostolilor 10:25-26
apostolul Petru respinge inchinarea ce i-o aduce Corneliu, sub cuvant ca si el este om. Sutasul roman era familiarizat cu notiunea de zeu, ca unul ce fusese pagan. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, era foarte inclinat a-l socoti zeu, sau macar un om superior celorlalti oameni sau semizeu, caruia i se cuvenea nu venerarea, ci adorarea, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat sa i se aduca.
In ceea ce priveste:Apostolii Barnaba şi Pavel, când au auzit lucrul acesta, şi-au rupt hainele, au sărit în mijlocul norodului şi au strigat:

„Oamenilor, de ce faceţi lucrul acesta? Şi noi suntem oameni de aceeaşi fire cu voi; noi vă aducem o veste bună, ca să vă întoarceţi de la aceste lucruri deşarte la Dumnezeul cel Viu, care a făcut cerul, pământul şi marea şi tot ce este în ele.

Faptele apostolilor 14:14-15
Pavel si Varnava resping inchinarea ce li s-a adus, pentru acelasi motiv ca si mai sus, caci erau socotiti ca zei si li s-a adus adorare, nu cinstire. Contextul ne spune clar ca locuitorii pamantului din Listra, uimiti de minunea vindecarii ologului din nastere de catre Pavel, intr-un glas au strigat: "Zeii luand asemanare omeneasca s-au pogorat la noi". Si ziceau de Varnava ca este Zeus, iar de Pavel ca este Hermes, de vreme ce este "purtatorul cuvantului" (Fapte, 14, 8-12). Astfel, este lesne de inteles refuzul apostolilor de a fi adorati ca niste zei, de vreme ce ei tocmai impotriva zeilor predicau intoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte, 14, 15-17). "Si vorbind acestea, de abia au domolit multimile ca sa nu le aduca jertfe" (Fapte, 14, 18), se spune in continuare.
in ceea ce priveste citatele din apocalipsa 19:10
ingerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge inchinarea ce i-a adus-o apostolul si evanghelistul Ioan, motivand astfel: "Sunt impreuna-slujitor cu tine…", adica sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu cum esti si tu si nu se cuvine sa primesc de la tine inchinare, mai cu seama ca esti si tu aici, nu in trup, ci in "duh" (Apoc., 1, 10), adica in stare ingereasca; in plus, si tu ca si mine esti in "duhul proorociei", care consta in a marturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat in cuvintele: "Lui Dumnezeu te inchina". Dumnezeu era de fata si ingerul descoperitor I-ar fi adus o jignire daca ar fi primit pentru sine, chiar in fata lui Dumnezeu, inchinarea de la Ioan. Chiar si intre oameni este jignitor a respecta prea mult pe un inalt slujitor al unui conducator de tara, cand acel conducator este de fata. Totdeauna, toata atentia si toata cinstea se indreapta catre cel ce este mai marele tuturor, atunci cand el este prezent. Dar aceasta nu inseamna ca cei din jurul lui nu ar fi oameni de cinste.
n ceea ce priveste citatul din apocalipsa 22:9
de asemenea, ingerul exprima chiar mai bine, mai limpede decat in citatul dintai, egalitatea sa cu apostolul Ioan si necuviinta ce ar face-o primindu-i inchinarea.


Astfel, in toate citatele de mai sus, invocate de unii in motivarea invataturilor lor gresite, refuzul sfintilor si al ingerilor de a li se aduce inchinare isi are explicatie proprie si particulara: apostolii Petru, Pavel, si Varnava au refuzat sa li se aduca adorare ca unor zei, in loc de cinstirea sau venerarea pe care sfintii o primesc. Iar ingerul descoperitor a respins inchinarea lui Ioan, pentru egalitatea pe care o avea cu el, ca impreuna slujitor al lui Dumnezeu.
Iata acum exemple din Biblie cand diversi oameni se inchina sfintilor si ingerilor si ca ingerii primesc rugaciunile oamenilor:
Un prim exemplu se poate vedea atunci cand al treilea capitan trimis de imparatul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, "a ingenunchiat inaintea lui Ilie si s-a rugat lui si a grait catre el si a zis: Omule al lui Dumnezeu, cauta cu ochi milostivi la sufletul meu si la sufletul acestor cincizeci de robi ai tai!" (IV Regi, 1, 13). Si iarasi: "…feciorii proorocilor cei din Ierihon… au venit inaintea lui Elisei si s-au inchinat lui pana la pamant" (IV Regi, 2, 15). Si iarasi: "Atunci imparatul Nabucodonosor a cazut cu fata la pamant si s-a inchinat lui Daniel" (Dan., 2, 46). Si iarasi, vedem ca Valaam "plecandu-se cu fata sa s-a inchinat…" ingerului Domnului (Num., 22, 31). ingerii au primit inchinaciunea de la Lot (Fac., 19, 1). Ingerul Domnului a primit inchinaciunea de la Manoe si femeia lui care i s-au inchinat pana la pamant, iar ingerul Domnului s-a inaltat ca para focului de pe jertfelnic (Jud., 13, 18-21). Ingerul Domnului a primit inchinarea de la David si de la batranii poporului (I Par., 21, 16-18). Ingerul Domnului a primit inchinaciunea de la Daniel proorocul (Dan., 8, 11; 10, 9-15).


Iata, in cele de pana aici ti-am raspuns la cele ce ai fost dumneata ispitit sa crezi, ca ingerii si sfintii lui Dumnezeu nu voiesc a primi inchinaciune de la oameni. Citeste cu atentie locurile indicate din Sfanta Scriptura si vei intelege destul de clar ca atat sfintii lui Dumnezeu, cat si ingerii Lui primesc cinstire de la oameni, fara ca aceasta venerare a lor sa aduca vreo mahnire lui Dumnezeu.

| kira30 a răspuns:

Noi nu ne închinam la sfinti si la îngeri ca si lui Dunmezeu. închinarea pe care o aducem noi sfintilor si îngerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne închinam si îi slujim cu desavarsita închinare, care se mai numeste si latrie" sau adorare".

Intr-adevar, nimeni in afara de Iisus Hristos nu este mijlocitor inaintea Tatalui, pentru ca nimeni in afara de El nu s-a adus pe sine jertfa pentru mantuirea lumii. Deci, in afara de Hristos, nimeni nu poate mantui de pacate. Cinstind pe sfinti, insa, nu ii punem in locul lui Hristos, nici macar alaturi de El. Cand sfintii se roaga pentru noi, ei tocmai cer lui Hristos ca El sa mijloceasca mantuirea noastra. Ei cer de la Hristos mantuirea noastra. Si, in acest inteles, spunem ca mijlocesc pentru noi. Singurul care mantuieste este Hristos, iar sfintii, prin rugaciunile lor, cer mantuirea noastra, dar nu o dau ei insisi. De aceea, noi nu ne inchinam la sfinti si la ingeri ca la Dumnezeu, inchinarea pe care o aducem noi sfintilor si ingerilor este numai o cinstire (venerare), iar lui Dumnezeu ne inchinam si ii slujim cu desavarsita inchinare, care se mai numeste si latrie sau adorare. Noi veneram pe sfintii lui Dumnezeu pentru ca ei sunt prieteni si casnici ai lui Dumnezeu, dupa cum este scris: "Voi prietenii Mei sunteti daca faceti cele ce va poruncesc" (Ioan, 15, 14). Iar despre Avraam citim de asemenea: "Si a crezut Avraam lui Dumnezeu si i-a socotit lui spre dreptate si prietenul lui Dumnezeu s-a chemat" (Iacov, 2, 23). Si marele apostol Pavel scrie efesenilor: "Deci, dar, nu mai sunteti straini si locuitori vremelnici, ci sunteti impreuna cetateni cu sfintii si casnici ai lui Dumnezeu" (Efes., 2, 19). Asadar, ca pe niste prieteni ai lui Dumnezeu si casnici ai Lui ii veneram (cinstim) pe sfinti, inca mai stim ca sfintii sunt preaslaviti de Dumnezeu in ceruri (Luca, 20, 36). Sfintii, inca pe pamant fiind, aveau darul proorocirii (III Regi, 14, 1-17) ca, de pilda, proorocia lui Elisei asupra lui Ghezi (IV Regi, 5, 25-27). Sfintii, inca in viata aceasta fiind, se rugau lui Dumnezeu pentru oameni. Astfel, Avraam s-a rugat pentru Abimelec (Fac., 20, 7). Moise s-a rugat lui Dumnezeu pentru popor etc.

Dupa cum se arata luminat din cuvantul Apocalipsei, care zice: "Si cand (Mielul) a luat cartea, cele patru fiinte si cei douazeci si patru de batrani au cazut inaintea Mielului, avand fiecare alaute si nastrape de aur, pline cu tamaie, care sunt rugaciunile sfintilor" (Apoc., 5, 8). Dar sfintii se roaga lui Dumnezeu nu numai pentru ei si nu numai dupa ce s-au savarsit, ci si fiind inca in lumea aceasta, dupa cum am aratat mai sus ca s-a rugat Avraam pentru Abimelec, Moise pentru popor si dupa cum se ruga marele apostol Pavel cand scrie: "Multumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi si va pomenim in rugaciunile noastre, aducandu-ne aminte neincetat inaintea lui Dumnezeu si Tatal nostru, de lucrul credintei voastre…" (I Tes., 1, 2-3). Si iarasi: "Pentru aceasta ne si rugam pururea pentru voi ca Dumnezeul nostru sa va faca vrednici de chemarea Sa…" (II Tes., 1, 2). Si iarasi: "Nu incetez a multumi pentru voi pomenindu-va in rugaciunile mele, ca Dumnezeu… sa va dea voua duhul intelepciunii…" (Efes., 1, 16-17). Si iarasi: (Aceasta si cerem in rugaciunea noastra: desavarsirea voastra" (II Cor., 13, 19). Iar lui Timotei ii scrie: "Multumesc lui Dumnezeu, pe Care il slujesc - ca si stramosii mei - intr-un cuget curat, ca te pomenesc neincetat zi si noapte in rugaciunile mele" (II Tim., 1, 3).


De asemenea, Dumnezeu trimite pe ingerii Sai spre ajutorul celor ce se roaga Lui (Fac., 24, 7); Dumnezeu trimite pe ingerul Sau la Daniel si il scapa de gura leilor (Dan., 4, 22). Si marele apostol Pavel arata ca ingerii sunt slujitorii lui Dumnezeu, pe care El ii trimite spre ajutorul celor ce vor sa mosteneasca mantuirea (Evr., 1, 14). Cine primeste pe sfinti primeste pe Hristos (Matei, 10, 40-41).