Porcii, oile și câinii nu merg în iad.
Deseori moaștele sunt oase de animale. Animalele nu merg în iad.
La moaște. În Evul mediu la un bălci, iarmaroc la tarabă se vin deau moaște. Pe tarabă erau alături două cranii de dimensiuni diferite și se vindeau astfel. Craniul Sf. Petru și craniul Sf. Petru când era copil. Dacă crezi că acel om declarat sfânt, e sfânt, acea credință te ajută. De altfel orice lucru în care crezi te ajută. O amuletă, apa sfințită, ( frecție cu apa sfințită la picior de lemn) ungerea cum mir( ulei) sfânt, cocacola ca afrodisiac, o pastilă medicală ( efectul placebo).
Moaște* nu moașe. Oamenii stiu ca acel om este sfant deoarece Biserica prin Duhul Sfant l-a canonizat ca fiind sfant
Și de unde știe Biserica asta?
Dupa cum am spus, in ultimta instanta Biserica stie asta prin inspiratia Duhului Sfant. In "prima instanta" printr-o cercetare amanuntita a vietii persoanei propuse spre canonizare
La moase nu se inchina nimeni, dar le cinstesc pentru ajuta femeile sa nasca si sa aduca prunci in lume. Tot asa cinstim si pe prietenii si casnicii lui Dumnezeu, care si-au pus sufletul lor pentru marturia lui Iisus. Cum sa ajunga in iad, cand Iisus Hristos Dumnezeu spune: "Eu sunt învierea şi viaţa; cel ce crede în Mine, chiar dacă va muri, va trăi." - Ioan 11:25
Sufletele sfintilor sunt in mana lui Dumnezeu si nimeni nu le va lua de la El.
De obicei, se inchina la moaște. E posibil sa existe si practica închinării la moașe, n-am auzit de ea, deci nu comentez. La intrebarile pe care le-ai pus nu stiu raspunde, fiindca aceiasi oameni care se inchina la moaste spun si ca un om nu poate sti ca e mantuit pana nu ajunge in Rai. Chiar daca omul respectiv ar fi sfant, inchinarea la moaste si sfinti ramane o practica pagana aparuta dupa secolul 4-5, o evanghelie complet straina de ce credeau apostolii si primii crestini.
Practica pagana este sa nu cinstesti moastele sfintilor! Cinstirea lor inseamna cinstirea lui Hristos care este si in ele, in Duhul Sfant. Sfantul Apostol Pavel spune: "Nu eu mai traiesc, ci Hristos traieste in mine." - Galateni 2:20; iar psalmistul spune: "Laudati pe Domnul intru sfintii lui." - Psalmul 150, 1
Sa fim seriosi. Pentru voi, orice verset care contine cuvantul,, sfinti" e o dovada ca trebuie sa ne inchinam sfintilor. Nu exista nici macar o dovada, nici in Biblie, nici in Traditie, si nici in istoria Bisericii, ca vreunul din apostoli a crezut sau propovaduit vreodata cultul sfintilor. Si, spune Scriptura, nu eu, ca orice alta evanghelie decat cea propovaduita de apostoli, sa fie anatema impreuna cu propovaduitorii ei(Galateni 1:8). Cultul sfintilor e o evanghelie straina, una in care Dumnezeu nu ar fi suficient de omniprezent, de atotputernic, de iubitor si milos, astfel incat trebuie sa ne facem,, pile in Rai". E o evanghelie care nu a fost niciodata si nicaieri propovaduita de apostoli, astfel ca e o evanghelie blestemata.(Scriptura o spune). Ca sa nu imi spui despre diferenta cinstire-inchinare, iti spun de acum ca acea diferenta e pura teorie, si deloc practica. Atunci cand esti in fata icoanei unui sfant nu te inchini cu nimic diferit fata de atunci cand esti in fata icoanei Domnului Hristos.(Daca gresesc aici, ma poti corecta). Cinstirea sfintilor e ceea ce practicam noi. Voi va inchinati sfintilor, le cereti ajutor, mijlocire, mantuire, etc.
Cum ma inchin eu sfintilor? Le spun eu "Tu esti Dumnezeul meu!" sau "Slava Tie, Dumnezeule!" Daca nu, atunci e o diferenta de cinstire! Macar atat poti sa princepi?! Intr-un fel cinstim pe Hristos: ca pe Tatal, asa cum ne invata Biserica prin cele doua izvoare ale revelatiei, Biblia si Traditia Sfintilor Parinti si ale Sfintelor Sinoade Ecumenice.
"Ca toţi să cinstească pe Fiul cum cinstesc pe Tatăl. Cine nu cinsteşte pe Fiul nu cinsteşte pe Tatăl care L-a trimis." - Ioan 5:23
"...si cred intr-Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, care din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii. Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, Cel de-o fiinta cu Tatal prin care toate s-au facut." Crezul Ortodox niceo-constantinopolitan.
Dar cum ma inchin sfintilor? Asa cum ma invata Scriptura! "Bucuraţi-vă, drepţilor; celor drepţi li se cuvine laudă." Psalmul 32, 1
"Iar eu am cinstit foarte pe prietenii Tăi, Dumnezeule, şi foarte s-a întărit stăpânirea lor. " -Psalmii 138:17
"Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile." - Luca 1, 48
"Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic şi sfânt este numele Lui." - Luca 1, 49
Daca Dumnezeu i-a facut marire Maicii Domnului Iisus Hristos, Nascatoarea de Dumnezeu, cine sunt eu sa nu o cinstesc? Si cine esti tu care refuza cinstirea ei? Numai sa nu fii ratacit in cine stie ce erezie...
Sinodul 7 din anul 787 dupa Hristos a legiferat canonic cinstirea sfintilor si a Sfintei Cruci, si a moastelor si a Maicii Domnului, dar si a icoanelor.
Aceasta este Revelatia primita prin Biblie si Traditie! Eu sunt crestin, dar nu stiu despre tine care care negi sfintenia, automat si Izvorul ei si indemnul lui Dumnezeu, "Fiti sfinti precum Eu sunt sfant!" -1 Petru 1:16
Nu eu trebuie sa ma justific pentru harul si credinta dreapta care sunt in Biserica una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca, si in care eu sunt botezat!
Se pare ca cearta ta cu ateii era de fapt o cearta in familie, fiindca erezia este tot ateism.
,,Le spun eu "Tu esti Dumnezeul meu!" sau "Slava Tie, Dumnezeule!"? Crede-ma ca doar fraza asta mai lipseste, ca sa dati totul pe fata. Nu lipseste mult, la ce blasfemii am citit sub numele de,, rugaciune catre Maica Domnului" in care ii spuneti ca ea e singurul vostru ajutor. Daca ar fi asa, vai de voi! Sa stii ca nici politeistii nu se rugau lui Hermes cum se rugau lui Zeus. Ca si ei faceau o oarecare diferenta intre ei, fiindca Zeus era zeul suprem. Asa ca, chiar daca ati face o diferenta, asta nu inseamna nimic. Doar ca, chiar daca v-ati ruga sfintilor fara sa le cereti mijlocire, mantuire si alte lucruri pe care doar Dumnezeu le poate face, oricum nu ar fi bine, fiindca rugandu-va lor, le atribuiti un atribut divin, si anume OMNIPREZENTA. Ioan 5 si crezul nu au legatura cu subiectul pe care il vorbim noi aici. Ele vorbesc despre cum Domnul Iisus merita toata cinstea si toata inchinarea, iar voi le dati pe amandoua, si cinstea si inchinarea, fapturii in locul Facatorului. In continuare imi adeveresti teoria ca, pentru voi, orice verset care contine cuvantul,, sfinti" e automat dovada ca trebuie sa ne rugam sfintilor. Nici macar unul din versetele respective nu atribuie sfintilor vreun rol pe care il atribuiti voi. Chiar nu stiu ce ai vrut sa demonstrezi cu respectivele texte. Si repet, NOI suntem cei care cinstim sfintii. VOI va inchinati sfintilor, cerandu-le mijlocire, mantuire si alte lucruri pe care numai Dumnezeu le face.,, Sinodul 7 din anul 787 dupa Hristos a legiferat canonic cinstirea sfintilor si a Sfintei Cruci, si a moastelor si a Maicii Domnului, dar si a icoanelor." Ma bucur foarte mult ca ai spus fraza asta, ca sa vedem cu totii cat de tarziu(secolul 8!) au fost introduse icoanele in biserica. Sigur ca, la acel moment, existau sute de episcopi care ramasesera langa Cuvantul lui Dumnezeu si nu au fost de acord cu aceasta practica. Cum au scapat de ei ortodocsii? Simplu, i-au anatemizat pe toti. Habar nu am de unde ai dedus tu ca eu neg sfintenia, atata timp cat eu cred ca toti credinciosii trebuie sa fie sfinti, si nu doar unii, asa cum credeti voi.,, Aceasta este Revelatia primita prin Biblie si Traditie! " Vad ca ai ocolit cu succes intrebarea mea, probabil pentru ca nu iti place raspunsul. Unde anume in Biblie SAU Traditie, vreunul din apostoli ne cere sa ne rugam sfintilor, sau le atribuie vreun rol de mijlocire si mantuire? Este vreun apostol care propovaduieste evanghelia inchinarii la Maica Domnului, la sfinti sau la moaste sau le atribuie vreunul din atributele pe care le dati voi? Aici nu mi-ai raspuns, cred eu, fiindca daca spuneai DA, este, trebuia sa dovedesti dandu-mi citatul respectiv, care nu prea exista. Daca spui NU, atunci inseamna ca aceste practici sunt blestemate ca evanghelie straina(Galateni 1:8), si nu ti-ar fi placut acest raspuns, corect?
Pai moaștele sunt numite moaște in urma unor minuni făcute. Cum pot moaștele sa izvorască mir daca sunt in rai. Sau sa vinde oameni, și lista poate continua