La cum vad eu treaba, si religia e o crima, impotriva naturii sau chiar umanitatii, si totusi, fiecare are dreptul sa urmeze una.
In clip e vorba despre spermatozoidul care e viu inainte sa fecundeze ovulul, si dumnezeu cel inteligent a facut in asa fel incat din mii sau milioane de astfel de celule doar 1 sau cel mult 4 sa supravietuiasca, adica sa isi indeplineasca sarcina. Asta nu e crima?
Nu imi place ideea avortului...dar nu pot sa ma pun in locul unei femei ca sa o oblig sa poarte pana la capat o sarcina pe care nu si-o doreste.
In cele mai multe cazuri se ajunge la avort din prostie pura...dar pentru cazurile alea in care copilul are malormatii sau a fost conceput prin viol..atunci intr-adevar probabil ca este cea mai buna solutie.
Nu sunt împotriva întreruperii de sarcină (este o problemă personală şi individuală), dar sunt împotriva celor care se amestecă invaziv în viaţa celorlalţi şi încearcă să le impună ideile sale preconcepute, fanatice, să le spună femeilor ce să facă şi ce nu cu corpul lor, cu viaţa lor, neasumându-şi niciun fel de responsabilitate pentru urmările acelor invazii, acelor încălcări ale drepturilor de om.
În privinţa acestui subiect, fiecare este liber şi îndreptăţit să decidă pentru el însuşi şi atât.
Cel mult medicii şi familia femeii (respectiv cel care a contribuit cu spermatozoizi) au dreptul la replică.
http://www.tpu.ro/......avortului/
E un film "Blonda de la drept", si unul cerea custudia unui copil avut cu o bogatasa, sau nu stiu ce suma de bani ca sa n-o ceara, mi-a placut ce a zis blonda, ca din atatia spermatozoizi doar de asta ii pasa, de ce nu si de cei aruncati in wc?, ca si aia sunt copiii lui, ceva de genul.
Fiecare face ce vrea cu corpul lui, dar eu nu sunt de acord cu avortul, nu cred ca o persoana o sa se mai simta vreodata intreaga si linistita dupa o astfel de interventie chirurgicala, m-am saturat sa vad oameni imbolnaviti psihic din multe alte motive, nu vreau inca unul, care poate ar fi picatura care umple paharul. Am totusi alta idee, ca tot am vazut ieri ceva la tv. Toate persoanele sa fie supuse unor examinari psihologice sau psihiatrice, si cine nu merita sa aiba copii, sa fie castrat (una din jud Salaj isi "inchiria" copilul de 11 ani unui cetatean german care intretinea relatii sexuale cu el in schimbul unor sume de bani sau cadouri pe care mama, tatal vitreg si unchiul minorului le primeau).
Nu, am gasit cineva ce cauta o pozitie de mijloc. Nu e pozitia mea dar am vrut sa fie un punct de plecare. Nu am timp nici dorinta sa discutam ad-nauseam ca tu vezi un verset sau o interpretare e singura pozitie ce are sens.
Daca vezi argumente gresite in pozitia lui sau de genul, te rog sa raspunzi. Daca nu, inca o data, pune intrebare pe TPU!
Fara dorinta de a polemiza pe tema aceasta (dar pentru ca si un crestin are dreptul sa expuna aspecte ce tin de moralitatea crestina fara sa fie lovit pentru asta...), iata aspecte prin care si pentru care un crestin considera ca omuciderea trebuie sa fie evitata (nimeni nu impune nimic, sunt aspecte ale moralitatii crestine):
- Avortul este o dublă crimă: în primul rând, împotriva lui Dumnezeu care a creat acea persoană, şi apoi, împotriva acelui suflet căruia i se încalcă cel mai elementar drept, dreptul la viaţă, dreptul de a vedea lumina zilei;
- Ca şi când greutatea păcatului desfrânării nu ar fi fost de ajuns de mare (păcat de moarte) lui îi urmează uneori un alt păcat de moarte, avortul, uciderea propriului copil, lipsit de apărare şi de şansa de a se bucura de viaţă, de aceeaşi viaţă de care părinţii lui nu se mai pot sătura.
- Asupra femeii şi asupra complicilor săi rămâne un mare păcat de moarte, uciderea, păcat oprit printr-una din cele zece porunci, care interzice orice formă de ucidere:,, Să nu ucizi".
În Noul Testament, în cartea numită Apocalipsa, se face auzit glasul victimelor la adresa vinovaţilor:,, Şi strigau cu glas mare şi ziceau: Până când, Stăpâne sfinte şi adevărate, nu vei judeca şi nu vei răzbuna sângele nostru, faţă de cei ce locuiesc pe pământ?" (Apoc. 6, 10).
- Copilul în stare prenatală are acelaşi statut de fiinţă umană ca orice alt om, diferenţa constând doar în etapele diferite de dezvoltare în care se află cei doi. Acest proces de formare, de devenire începe prin procreere, prin zămislire şi se termină când omul ajunge la maturitate. Care este oare diferenţa (în ceea ce priveşte statutul de fiinţă umană) între copilul nou născut (care nu ştie să se exprime, nu înţelege încă limbajul uman dar este 100%,, persoană umană") şi copilul în stare prenatală care are toate organele interne şi externe definitiv conturate, chiar şi amprentele degetelor, şi are atâta viaţă încât se mişcă îşi întoarce capul, deschide ochii, zâmbeşte, îşi suge degetele, îşi schimbă expresia feţei etc.
- Nici un argument nu poate justifica avortul. Tânara poate ajunge într-adevăr într-o situaţie disperată datorată unui rău asumat de la început în deplină cunoştinţă de cauză. Pe de altă parte, o situaţie delicată (conceperea unui copil) nu se poate rezolva printr-o dramă (dublă: drama unui păcat al uciderii dar şi drama psihică a,, mamei"). Poate fi justificată uciderea prin dorinţa tinerei de a salva o aparenţă, de a-şi ascunde păcatul în faţa lumii? Dacă din nesăbuinţă sau cu bună ştiinţă ea s-a aruncat în prăpastia păcatului, neţinând cont de gravitatea şi ruşinea acestui păcat (păstrarea demnităţii prin feciorie nu a reprezentat un obstacol, un impediment pentru săvârşirea păcatului) atunci de ce ar fi o ruşine maternitatea, aducerea pe lume a unei fiinţe umane?
La cum vad eu treaba, si religia e o crima, impotriva naturii sau chiar umanitatii, si totusi, fiecare are dreptul sa urmeze una.
In clip e vorba despre spermatozoidul care e viu inainte sa fecundeze ovulul, si dumnezeu cel inteligent a facut in asa fel incat din mii sau milioane de astfel de celule doar 1 sau cel mult 4 sa supravietuiasca, adica sa isi indeplineasca sarcina. Asta nu e crima?
- Dacă copilul ar putea complica şi mai mult viaţa mamei, mai ales atunci când este necăsătorită, este bine de ştiut că mama îşi poate,, reface" viaţa dar se poate evita în acelaşi timp şi uciderea fiului sau fiicei sale. În acest sens există instituţii de asistenţă socială care pot oferi un viitor acestor copii, unele chiar sub patronajul Bisericii (ex.: Asociaţia Pro Vita, Valea Plopului - Pr. Nicolae Tănase ).
- Incercarea de argumentare a avortului nu este decât o încercare disperată de a găsi o justificare pentru odioasa crimă, de a împăca conştiinţa printr-o,, rezolvare" cât se poate de simplă. Trebuie ţinut cont de faptul că în ultimul timp situaţia adopţiilor, a asistenţilor maternali care suplinesc rolul familiilor, a instituţiilor de asistenţă socială s-a schimbat foarte mult şi va continua să se schimbe în bine prin standardele Uniunii Europene. Pe de altă parte, cum rămâne atunci cu cei care fac parte din familii dezorganizate şi care sunt lipsiţi nu numai de o minimă educaţie morală, creştină ci de educaţie în general, care sunt lipsiţi de dragostea şi de afecţiunea părinţilor, uneori iresponsabili. Şi aceşti copii ar trebui lichidaţi? Dar cei cu diferite dizabilităţi fizice sau mentale, şi acestora ar trebui să li se interzică dreptul la viaţă? Cine este cel în măsură să hotărască acest lucru dacă Cel Căruia I se datorează viaţa este doar Dumnezeu, Cel care îi cheamă pe oameni cu responsabilitate la dobândirea unei vieţi veşnice? Ce primează oare, bunăstarea materială sau fericirea vieţii spirituale care este bazată pe relaţiile interpersonale şi care se află la dispoziţia fiecăruia (prin alegerile morale)?
- Nici un motiv nu poate justifica avortul aşa cum nici un motiv nu poate justifica în general crima. Toţi ucigaşii încearcă să-şi aducă justificări pentru faptele lor, dar, nici o conştiinţă lucidă, nici o gândire sănătoasă nu ar putea accepta aceste motive care încearcă să argumenteze uciderea celuilalt (privarea celuilalt nu doar de un dar de mare preţ ci de tot ceea ce înseamnă viaţa lui pe pământ) pentru susţinerea unui interes, a unei comodităţi sau aparenţe.
Aşa cum odioase sunt marile crime de război ale omenirii făcute în numele unor idealuri deşarte, bolnave, (ex. holocaustul) la fel de monstruoase sunt şi crimele făcute prin avort.
- Nimeni nu poate face abstracţie de dreptul la viaţă al celorlalţi. Deşi s-a ajuns să se accepte,, legalizarea" avorturilor (o paradoxală,, legalizare" a crimei, făcută de oameni fără suflet şi fără Dumnezeu) acest lucru nu poate să încurajeze pe nimeni spre avort. Chiar dacă în mod paradoxal ar urma şi legalizarea celorlalte crime, acest lucru nu va schimba cu nimic Legea lui Dumnezeu, legile morale şi toată gravitatea vinovăţiei pentru încălcarea lor.,, Iată ţi-am pus înainte viaţa şi moartea, binele şi răul, binecuvântarea şi blestemul. Alege viaţa ca să trăieşti tu şi urmaşii tăi "(Deuteronom 30, 19). Omul este avertizat în mod subtil că îşi asumă responsabilitatea pentru toate alegerile sale. Viaţa, atât de dorită întotdeauna şi de către toţi, (viaţa ca suport al tuturor manifestărilor umane, dar mai ales viaţa veşnică) este strâns legată de o alegere, aceea a binelui, a respectării binelui propriu dar mai ales al celorlalţi.
Din pacate e off-topic. Iti recomand sa pui o intrebare la care atat crestini cat si necrestini pot sa iti raspunda!
Mi se pare stupid sa mai discutam pe tema avorturilor, mai ales cand unii iau in calcul ipoteza inceperii vietii din stagiul de conceptie sau procreere. Daca as fi contra, ar trebui sa fiu si vinovat(ca ipocrit), ca am purtat prezervativ, sau ca n-am avut curaj sa ma bag in seama cu vreo dama, de unde ulterior ar fi iesit un alt copil.Deci practic, again, am dat cu piciorul la o alta viata, asa involuntar.
Eu ii spun o necesitate in unele cazuri si cam atat, ca doar nu stau sa alaptez si sa sustin financiar toti bastarzii.
Avortul este o crima. Discutiile astea despre momentul cand incepe viata sunt inutile si enervante.Fiecare isi organizeaza viata cum vrea si fiecare este responsabil pentru faptele sale.
"Avortul este o crima. Discutiile astea despre momentul cand incepe viata sunt inutile si enervante."
Un musulman ar putea zice: "apostazia si neacceptarea islamului este crima si trebuie pedepsit cu moartea. Discutiile despre ce inseamna Qu'ran-ul sunt inutile si enervante!"
Ar fi bine sa fie pus si un argument de ce este crima. Si discutiile apar doar in ideea ca oamenii aleg la un subiect complex raspunsuri complexe.
Gandeste-te daca altii te-ar trata la fel (si unii poate chiar te trateaza). Ti s-ar parea normal daca ar fi vorba de un dialog?
Pentru ca fusesem crestin, am vazut clipul dar a fost o placere sa il revad. Dar l-am vazut pe sarite dar am recitit transcriptul dupa aceea ( http://www.silentscream.org/silent_e.htm ) ca filmul e destul de lung!
Lucrurile ce nu le spune clipul:
- care e cadrul medical/stiintific sub care intelegem faptul ca intelegem cand apare suferinta embrionului? Clipul original (sub care e pus intrebarea) o face. Sigur, pare brutal, dar doar ca par lucruri le intr-un fel, nu justifica sa luam si alti factori!
- nu prezinta datele onest perspectiva avorturilor: faptul ca se taie embrionul in bucatele e ca sa minimizeze cat de invaziva e operatia spre binele mamei! Sigur, putem taia o gaura mare in mama si sa scoatem embrionul intreg. Tie ti se pare ca e cea mai buna procedura?
- nu zice nimic de argumentele pro-avort: in special drepturile femeilor, riscuri ce le-am prezentat anterior (intre care riscul crescut in cadrul adolescentilor sa se sinucida), dreptul de alegere al femeilor
- prezinta avorturile ca o corporatie ce face venituri. Asta cred ca este o gluma azi. Daca traiesti din avorturi e ok, dar in fapt chiar daca discutam veniturile, mama aceea ce castiga cel mai mult, cu atat cat are posibilitatea sa isi termine educatia!
- "shaming-ul" femeilor ce recurg la avort duce ca femeile sa moara ca nu urmeaza sfatul unui doctor atunci cand operatia are loc
- script-ul nu zice nimic de mame si de sub ce ipostaze alege avortul. Ai auzit de sarcina ectopica?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ectopic_pregnancy
Crezi ca mama trebuie sustinuta pentru 0.5% din toate sarcinile sa faca avort? Daca nu, iti subliniez ca ai ucide peste o femeie din 200 (deoarece o femeie poate naste mai multe ori, daca ar naste de 5 ori, sansa unei sarcini ectopice e una din 40(!))
- am auzit crestini (e vorba de un crestin baptist ca si mine in trecut) care considera ca violul e un motiv suficient pentru ca o femeie sa accepte avortul (altfel spus va accepta un pacat pentru altul sa zic asa). Crezi ca ar fi acceptabil in acest caz de stres extrem pentru o femeie ca sa aleaga daca orice urmas al ei sa nu aiba fata unui abuzator?
Exact. Un copil în stare prenatală are la 3 luni spre exemplu un statut bine definit, un SISTEM NERVOS COMPLET DEZVOLTAT prin care simte totul (-urmăreşte "silent screem" pentru a vedea agonia de 5 minute a sfâşierii unui copil nevinovat ce se zbate neputincios in toata aceasta perioada)...
Avortul este permis doar atunci cand pune in pericol viata mamei.
Atunci inseamna ca esti de acord cu (aproape) orice avort!
Avorturile daca nu-s facute pun foarte multa presiune cel putin la psihicul mamei (mai ales daca n-are venituri si/sau e adolescenta), deci bine ca ai dat binecuvantarea la avort!
Avortul este o crima. Nu am dat binecuvantarea pentru nimic ca nu sunt pastor,preot,episcop, reverend, preafericit, diacon, prezbiter.Interpreteaza cum vrei ca oricum la asta te pricepi cel mai bine.
Multumesc! Fii si tu, si data viitoare chiar raspunde la intrebare, de asta a fost pusa! Daca nu, fa umbra altor intrebari si altor persoane mai tolerante cu impertinenta!
Sa iti explic. Deci el e un crestin iubitor de aproape care sper ca ateii sa moara ca sunt prea nimic in comparatie cu cei ca el, fiinte superioare din toate punctele de vedere (din toate, ). Nu inteleg de ce astia frustratii nu se roaga prietenului lor imaginar sa dispara cei de care nu le place, sau cel putin intrebarile si raspunsurile lor de pe net.
Nu compara te rog o celul (spermatozoidul) cu un embrion uman, cu un stadiu de dezvolare a unei reale entitati umane.
De ce esti rea? Sa faci tu astfel de acuzatii "pacatoase"...
Ti-ai facut o imagine prea neconforma cu realitatea.
Noi crestinii suntem mai pacatosi decat voi ateii, pentru ca stim foarte multe, stim atat de multe lucruri legate de responsabilitatile fata de nevoile semenilor (nevoi spirituale si materiale) dar nu reusim sa facem la fel de multe...
Am pus intrebarea cu simtitul prost sa vad cum ganditi, ba nu ati raspuns, ba ati raspuns pe langa subiect, oricum, mi-e greu sa cred ca un teist devotat zeului lui isi iubeste aproapele necredincios, iar cum toti au un zeu personal, toti sunt necredinciosi zeului celuilalt, asta e o crima impotriva umanitatii, iar pentru ca ei (teistii) au impresia ca lumea a fost creata doar pentru ei, se simt stapani peste tot, asta e crima impotriva naturii: ==> nu sunt rea, spun adevarul.
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: