Ceea ce a facut Adam si Eva ne face mai vulnerabili la păcat, ne e mai greu să nu păcătuim dar nu e responsabilitatea noastra. Noi suntem fiecare responsabili pentru păcatele noastr( minciună, mândrie, invidie, resentimente, etc)Pentru ele avem nevoie de sacrificiul și iertarea lui Iisus.
2.Eu nu cred ca copiii morți la naștere sau avortați ajung in iad. In Biblie se vorbește de o vârstă, nespecificată exact de la care copilul începe sa știe să lepede răul și să aleaga binele, adică să fie responsabil moral și despre copii se spune că împarația cerurilor e a acelora ca ei( deci implicit și a lor, înțeleg eu).Eu m-am botezat la 16 ani pentru că așa am ales eu, nu m-a obligat nimeni și nu mi-am botezat copiii care au 6, 10 si 11 ani acum tocmai pentru ca vreau să fie alegerea lor și apreciez că părinții au dorit ca botezul meu șă fie alegerea mea.
Alba ca zapada versetul 235 cap 76, daca un hot isi intra in casa nu fi prost povesteti o poveste si daca i este foame dai cartea sa o mance, alt verset 456, daca iubita ta tea inselat du-te si cautai altu
Inca ceva gaia eu nu vad puncte, tu le vezi? cum sa raspunzi la un punct? cu un alt punct cred
1)Nu stiu, asta este doar o alta aberatie a crestinismului.
2)Nu,nu este deloc corect sa se intample asa ceva.
3)Ala care a spus asta nu stie despre ce vorbeste. Daca te duci la un preot si il intrebi daca noi ne nastem cu pacatul stramosesc el spune ca da, tocmai de aceea se face si botezul.
De ce sa nu se astepte pana la 18 ani? hmm daca s-ar astepta 50% din Romania ar fi nebotezata.
Lipsa de ocupatie. O sa mai caut o poza ca sa am 3 dupa care le alternez.
Te-am intrebat intrucat si look-ul actual si cel anterior, este in contradictie cu rationamentele pe care le faci in majoritatea problemelor ridicate.
Adica?
Adica,rationamentele facute de tine sunt imposibil de facut de astfel de "moace"
Spui ca barbosul din poza este incompatibil cu o asemenea intrebare.
Tin sa te anunt ca nu acel barbos adreseaza intrebarea.
De ce zici asta?
Te-ai bagat ca musca-n.....Si asta de oftica. Vezi ca la nervi, faci prostii. Si un copil ar fi inteles ca eu am subliniat faptul ca rationamentele lui Gaia sunt mult, foarte mult superioare, unui om cu figura aleasa de el.
Intrucat rationamentele tale nu pot fi facute de un oameni cu fugurle alese de tine.
Alta afirmatie eronata ca de obicei:
"Si un copil ar fi inteles ca eu am subliniat faptul ca rationamentele lui Gaia sunt mult, foarte mult superioare,"
De unde sa inteleg asta. Tu nu ai pomenit nimic de nici o superioritate.
Ai spus:"Adica, rationamentele facute de tine sunt imposibil de facut de astfel de "moace" "
Ai spus doar ca este imposibil, dar nu ai precizat si motivul, nu ai spus nimic de superioritate, putea la fel de bine sa fie si din cauza inferioritatii.
Nu resiese din ce ai spus tu ca Gaia este superioara.
Daca tu nu ai inteles, nu inseamna ca eu nu am fost clar.Cand am spus "moace" si am spus ca rationamentele lui Gaia nu puteau fi facute de cei numiti "moace", cred ca este prea clar ca ale lui Gaia sunt mult superioare.Singura explicatie, avand in vedere antecendentul cu "real", este ca nu ai inteles semnificatia lui "moace".
Citatul din Deutoronom ilustrează o regulă de conduită morală aplicabilă în timpul vieţii în societatea iudaică, NU este o proorocie despre cum judecă Dumnezeu lumea sau despre viaţa de după moarte.
Iudeii aveau conştiinţa Sheolului, adică tărâmul umbrelor şi al morţii, unde omul mergea după moarte.
Chinurile erau metafizice, deoarece sufletul se desprinde de trup, iar arderile vor fi la judecata a doua când omul se va întrupa.
"de ce suntem noi considerati vinovati pentru ce au facut adam si eva? "
Odată cu încălcarea poruncii dumnezeieşti, omul trăieşte firea căzută.
Ca atare nu mai poate sălăşlui în acelaşi loc cu Dumnezeu :
"22.Şi a zis Domnul Dumnezeu: "Iată Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele şi răul. Şi acum nu cumva să-şi întindă mâna şi să ia roade din pomul vieţii, să mănânce şi să trăiască în veci!
23.De aceea l-a scos Domnul Dumnezeu din grădina cea din Eden, ca să lucreze pământul, din care fusese luat.
24.Şi izgonind pe Adam, l-a aşezat în preajma grădinii celei din Eden şi a pus heruvimi şi sabie de flacără vâlvâitoare, să păzească drumul către pomul vieţii. " Geneză cap.III 22-24
"nu cumva să-şi întindă mâna şi să ia roade din pomul vieţii, să mănânce şi să trăiască în veci"
Cu alte cuvinte Adam, dacă ar fi refăcut drumul către pomul vieţii, ar fi trăit din nou în veci dar, nu se putea, înălţa pentru că era decăzut.
Iar, Adam este izgonit tocmai pentru a gusta şi trăi, EFECTELE alegerii lui.
De ce sacrificiul lui Hristos şi iertarea?
Cum apare în citatele date, era nevoie de cineva care să refacă drumul către pomul vieţii.
De ce este văzut Hristos ca Mesia în teologia creştină?
Pentru că numai Dumnezeu Cuvântul, adică o esenţă divină, s-ar fi putut întrupa şi ar fi putut reface drumul în axă inversă împotriva păcatului către Pomul Vieţii.
Pe lânga asta sunt foarte mult similitudini, născut din Fecioară, -proorocia biruinţei femeii asupra păcatului Geneză cap. III-15
Omul a căzut într-o grădină- Hristos a fost vândut într-o grădină
Hristos este răstignit pe dealul Golgotei- dealul căpăţânii lui Adam
Isaia 53- Printre tâlhari va avea mormântul...
Adam cade prin păcat- Hristos se răstigneşte nevinovat şi scoate la lumină din Sheol sufletele care stăteau în întuneric, răscumpărând prin sângele său nevinovat şi pe cei rămaşi în viaţă care se botează cu foc şi Duh şi acceptă Legământul cel nou.
Acest mesaj nu e un prozelitism religios, nici o acţiune îndreptată împotriva altor religii ci o încercare de răspuns la întrebările ridicate.
De ce botezul la vârste fragede?
Prin botez, copilul este închinat lui Dumnezeu, şi Hristos avea botezul iudaic.
Nimeni nu are certitudinea că acel copil va trăi până la majorat.
Mulţi care nu aplică botezul, interpretează forţat faptul că Hristos s-a botezat cu Duh la 30 de ani iar Apostolii s-au botezat după vârsta majoratului.
Ce nu înţeleg mulţi e că Botezul Apostolilor şi al lui Hristos a fost botezul propovăduirii în Duh şi în limbi de foc (vezi episodul de la cincizecime) pe care îl primesc doar preoţii. În fapt toţi apostolii aveau de mici copii botezul iudaic.
Totuşi de ce botezul minorilor?
CAP XVIII Luca 15-17
„15.Şi aduceau la El şi pruncii, ca să Se atingă de ei. Iar ucenicii, văzând, îi certau.
16.Iar Iisus i-a chemat la Sine, zicând: Lăsaţi copii să vină la Mine şi nu-i opriţi, căci împărăţia lui Dumnezeu este a unora ca aceştia.
17.Adevărat grăiesc vouă: Cine nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un prunc nu va intra în ea."
Cu alte cuvinte părinţii care, opresc, copii să se boteze le închid poarta, deoarece :
Fără botez omul nu poate primi Legământul cel nou şi curăţirea de păcatele strămoşeşti...
Atunci unde mai e alegerea copilului dacă se botează sa nu?
Copilul botezat, ajuns matur dacă nu continuă învăţăturile şi nu se împărtăşeşte cu Trupul şi Sângele Mântuitorului, trăieşte ca şi cum nu ar fi botezat.
Cu alte cuvinte alege să nu urmeze învăţăturile creştine, totuşi botezul e valabil întreaga viaţă şi omul are o şansă în plus de mântuire.
Ce se întâmplă cu copii avortaţi?
Pentru că nu au păcat ei nu pot ajunge în Iad dar nici în Rai deoarece nu au făcut lucrarea de mântuire. Despre ei se zice că ar cere sângele părinţilor care le-au ştirbit şansa la Viaţă.
Ca atare aşteaptă în tihnă până când părinţii vor muri pentru a li se putea judeca.Este posibil să fie un loc fără suferinţe în care şi drepţii din Vechiul Testament sălăşluiau, totuşi un loc distinct de Eden.