Deoarece cuvintele din versetul menționat de tine sunt cuvintele Domnului Isus Hristos. El a fost mai înainte de Avraam. El este Îngerul de care vorbește Scriptura:
"Îngerul Domnului i S-a arătat într-o flacără de foc, care ieşea din mijlocul unui rug. Moise s-a uitat; şi iată că rugul era tot un foc, şi rugul nu se mistuia deloc." (Exod.3:2)
"Îngerul lui Dumnezeu, care mergea înaintea taberei lui Israel, Şi-a schimbat locul şi a mers înapoia lor, şi stâlpul de nor care mergea înaintea lor, şi-a schimbat locul şi a stat înapoia lor."
Domnul Hristos este Îngerul care S-a arătat în mai multe locuri în Vechiul Testament.
Dumnezeu Tatăl mărturisește despre Domnul Hristos:
"Şi din nor s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit: de El să ascultaţi."" (Luca.9:35)
Domnul Hristos a spus: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine." (Ioan.14:6)
Nimeni nu poate cunoaște pe Dumnezeu Tatăl decât prin prin Domnul Hristos. El reprezintă caracterul Tatălui. Prin Isus Hristos au fost făcute toate lucrurile; inclusiv mântuirea noastră.
Cine nu iubește pe Fiul nu iubește nici pe Tatăl. Și cine urăște pe Fiul, urăște și pe Tatăl. Sfânta Treime reprezintă cele trei persoane ale dumnezeirii, și sunt strâns legate între ele ca scop. Relația noastră cu una dintre ele este imposibilă cât timp nesocotim relația cu celelalte două.
Da, sunt trei Dumnezei. Dar propozitia are nevoie de completare. Pentru ca propozitia "Da, sunt trei Dumnezei" luata ca atare se poate intelege gresit caracterul si natura dumnezeirii. Iar completarea este aceasta: sunt trei Persoane cu pozitii diferite, unite perfect in acelasi scop si gand. De aceea cand ne referim la Dumnezeu putem sa ne gandim la Una dintre aceste Persoane sau chiar la toate Trei deopotriva. Singurul mijloc de comunicare intre noi si Dumnezeu Tatal este ce-a treia Persoana a dumnezeirii: Duhul Sfant. Fara Duhul Sfant omul nu are nicio legatura cu Dumnezeu Tatal sau cu Dumnezeu Isus Hristos. Prin Duhul Sfant Dumnezeu ne descopera pacatul si ne conduce la Domnul Hristos pentru iertare. Pentru ca fara Domnul Hristos este imposibil ca omul sa fie mantuit.
Uita-te peste aceasta cautare si vei intelege ca Scriptura vorbeste despre multe duhuri; ca Duhul Sfant este o Persoana; ca duhul omului reprezinta persoana individului; vei intelege ca una este Duhul lui Dumnezeu -cand se vorbeste desprea aceasta Persoana a dumnezeirii, si alta este duhul -cand se vorbeste despre persoana Domnului Hristos ("Indata, Isus a cunoscut, prin duhul Sau." (Marcu.2:8)
https://old.ebible.ro/......presie.php
Se vede că Pavel nu cunoștea aceste detalii și din această cauză afirma ceva ce te contrazice.
„Pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sînt toate şi prin El şi noi" (1 Corinteni 8:6) Cum de nu știa el că mai sunt doi "Dumnezei"?
Dacă Duhul Sfânt nu este Dumnezeu, atunci cum poate cineva să efectueze un păcat împotriva a ceea ce nu este Dumnezeu? Păcatul este călcarea legii lui Dumnezeu; călcarea poruncilor.
"Cine Mă iubește, păzește poruncile Mele" spunea Domnul Hristos. Și dacă nu este Dumnezeu, cum poate atunci să dea niște porunci -si mai ales privitoare la închinare?
Versetul dat de tine nu se referă la faptul că doar Tatăl este Dumnezeu. Acolo nu spune că Isus Hristos nu este Dumnezeu. Isus Hristos este și Domn și Dumnezeu; este Acela care primește domniile și stăpânirile întregului univers, deoarece prin planul de mântuire S-a făcut vrednic de acestea: pentru că Domnul Isus a creat totul, și tot El a răscumpărat creațiunea pierdută prin uzurpare.
Dumnezeu este dragoste. Și martorii lui Iehova se vor bucura de dragostea lui Dumnezeu numai atunci când Îl vor accepta în viețile lor ca Domn, Mântuitor și Dumnezeu pe Isus Hristos, ca pe o Persoană egală cu Tatăl, vrednică de închinare. Pentru că dragostea vine numai prin Isus Hristos. Dragostea aceasta vine prin Isus Hristos dar și prin Duhul Sfânt. Dumnezeu Tatăl nu poate să fie iubit de oameni fără ca Isus Hristos să domnească peste inima și viața păcătosului.
În mijlocul martorilor lui Iehova nu există dragoste de Dumnezeu. Pentru ei, Iahve este o persoană dură la fel ca și Allah-ul musulmanilor. Ei nu caută oaia pierdută, ci se poartă cu ea mai rău decât necredincioșii. Și asta pentru că nu există dragoste. Fără Isus Hristos, și fără Duhul Sfânt, nimeni niciodată nu poate înțelege caracterul Tatălui. Isus Hristos este Acela care stă la ușă și bate. Nu este Tatăl, ci Isus Hristos. Sau am putea spune că este și Tatăl, și Isus Hristos, și Duhul Sfânt.
La botezul Domnului Hristos, Duhul Sfânt ca și Persoană a luat chip de porumbel, iar Tatăl a dat și El mărturie despre Fiul Său. Nu îngerii depun mărturie despre dumnezeirea lui Isus Hristos; ci a făcut acest lucru Cea mai înaltă autoritate: Tatăl ceresc. Și cine nu cinstește pe Fiul, nu poate cinsti nici pe Tatăl. Cât timp despuiem pe Domnul Hristos și pe Duhul Sfânt de autoritatea cărora Li Se cuvin, noi nu ne putem bucura de dragostea Tatălui, nici de mântuirea care ne-a adus-o prin Fiul Său. Evreii au respins dumnezeirea lui Isus Hristos și L-au condamnat tocmai pentru faptul că S-a făcut pe Sine Dumnezeu. Încăpățânarea oamenilor poate duce chiar până acolo. În zadar așteaptă evreii pe Mesia; El a venit și nu L-au cunoscut. Oricine deschide ușa inimii și Îl va primi, Îl va cunoaște. Numai atunci marama va fi ridicată. Altfel ne naștem și murim tot la fel cum ne-am născut. Natura umană păcătoasă lupta din răsputeri nu împotriva lui Dumnezeu Tatăl, ci împotriva lui Isus Hristos. Cu acest spirit ne naștem toți. Numai când Mântuitorul va fi cunoscut, atunci ne vom bucura de dragostea Lui: a Tatălui și a Fiului. El ne iubește; dar nu ne putem bucura de această dragoste dacă ne opunem Lui în mod continuu.
Îngerii au respins închinarea oamenilor; dar Domnul Isus Hristos nu a respins-o niciodată, deoarece El este una cu Tatăl în gând, în scop. El nu a fost creat de Tatăl, ci coexistă dintotdeauna la fel ca și Dumnezeu Tatăl. De aceea este și dumnezeu.
"spunea Domnul Hristos. Și dacă nu este Dumnezeu, cum poate atunci să dea niște porunci -si mai ales privitoare la închinare?" - de fapt a recunoscut că nu vorbea și învață de la sine ci cum l-am învățat Tatăl. Nu fac nimic de la Mine Însumi, ci vorbesc după cum M-a învăţat Tatăl Meu. Cel care M-a trimis este cu Mine; El nu M-a lăsat singur, pentru că totdeauna fac ce-I este plăcut" (Ioan 8:28, 29).
"Versetul dat de tine nu se referă la faptul că doar Tatăl este Dumnezeu. Acolo nu spune că Isus Hristos nu este Dumnezeu. " - de fapt spune clar, un singur Dumnezeu, și îl diferențiază pe Isus de acest singur Dumnezeu.
În mijlocul martorilor lui Iehova nu există dragoste de Dumnezeu. Pentru ei, Iahve este o persoană dură la fel ca și Allah-ul musulmanilor. Ei nu caută oaia pierdută, ci se poartă cu ea mai rău decât necredincioșii. " - o afirmație lipsită de temelie, sau mai degrabă pe temelia prejudecăților.
"L-au condamnat tocmai pentru faptul că S-a făcut pe Sine Dumnezeu." - nici o dată na afirmat aceasta Isus. Tot timpul spunea că este fiul lui Dumnezeu.
" ca pe o Persoană egală cu Tatăl, " - deja te contrazici singur. Mai înainte afirmau că nu sunt egali. Până la urmă, sunt egali că putere, autoritate, cunoștințe sau nu?
"nu a fost creat de Tatăl, ci coexistă dintotdeauna la fel ca și Dumnezeu Tatăl. " - ce înseamnă în viziunea ta " întâiul născut"?
Dumnezeu e treimic: Tatal, Fiul si Sfantul Duh.
YHWH e Dumnezeul Treimic
Dă o definiție mai clară a trinității.
Sunt trei persoane sau una. Sunt egale între ele sau nu? S.a.m.d.
3 persoane, o singura fiinta.
Da sunt egale in divinitate si diferite in relatia lor hipostatica.
Fiul se naste in eternitate din Tatal avand "chipul Tatalui" la perfectie, iar Sfantul Duh purcede de la Tatal in eternitate (adica nu are un moment in timp in care a inceput sa existe)
Trei persoane divine egale in dumnezeire si separate in proprietati hypostatice.
Si din nou, Ioan 1:1
Și mai concret referitor la " relații hipostatice și proprietăți hipostatice"...
Am spus. Reciteste daca nu ai inteles.
De asemenea Ioan 1:1 declara clar divinitatea lui Hristos
Și am întrebat, la ce te referi, ceva mai concret la "proprietăți hipostatice". Nu există unitate în rândul trinitarienilor, fiecare are viziunea sa, de aceia te întreb - că să înțeleg exact ce crezi.
Proprietatile hypostatice sunt caracteristicile individuale a persoanelor treimice. Proprietatea hypostatica a Fiului este faptul ca e nascut in eternitate din Tatal. Proprietatea hypostatica a Sf. Duh este faptul ca purcede in eternitate din Tatal. Nu sunt singurele, sunt niste exemple, cele mai importante exemple.
Poți explica cumva aceste afirmații? Ce înseamnă - purcede in eternitate din Tatăl și născut în eternitate din Tatăl?
Tot crestinismul il considera Dumnezeu pe Iisus Hristos. Asta e cea mai de baza cerinta a crestinismului. Daca nu-l consideri Dumnezeu pe Hristos atunci nu esti crestin
Biblia spune clar că Isus este Fiul lui Dumnezeu, nu "Dumnezeu Fiul" cum le place unora să schimonosească. Doctrina trinității a fost adoptată de creștinătatea apostată de la religii păgâne care cu mult înainte se închinau la triade.
Ioan 1:1.
Atat am de zis.
Isus nu e un alt Dumnezeu, El e același Dumnezeu care a dat legea lui Moise. Sfanta Treime este o învățătură centrala a creștinismului, și dacă o negi îți pierzi mântuirea, pentru ca noi suntem salvați de Isus Hristos, iar dacă noi nu credem ca El este Dumnezeu atunci Îi respingem darul vieții veșnice.Sunt multe dovezi în Biblie care susțin Sfânta Treime, uite de ex videoclipul asta:
https://youtu.be/AVQ-LAxOkMM
Ioan 14:9-10 Isus i-a zis: „De atâta vreme sunt cu voi și nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu dar: ‘Arată-ne pe Tatăl’? Nu crezi că Eu sunt în Tatăl și Tatăl este în Mine? Cuvintele pe care vi le spun Eu, nu le spun de la Mine, ci Tatăl, care locuiește în Mine, El face aceste lucrări ale Lui.
Ioan 1:1-3,14 La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Cuvântul era Dumnezeu.El era la început cu Dumnezeu. Toate lucrurile au fost făcute prin El; și nimic din ce a fost făcut n-a fost făcut fără El.Și Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi, plin de har și de adevăr. Și noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl.
1 Ioan 5:7 Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Duhul Sfânt, și acești trei una sunt.
Dumnezeu a venit pe pământ, în corp de om, s-a lăsat batjocorit de propria sa creație, și a achitat plata în locul nostru, avem un singur Dumnezeu care ne iubește!
Evreii au un motiv pentru care cred că YHWH nu este Domnul Isus, dar tu?
Apropo, ca o curiozitate, pe cruce evreii citeau YHWH. De unde și râca lor împotriva asta(Ioan 19:21 nu au vrut să schimbe scrisul de tare ce-l iubeau pe actualul conducător ci pentru că ei citeau Dumnezeu acolo).
Peste tot în Biblie unde este menționat YHWH este vorba de Persoana Dumnezeirii care s-a încarnat ulterior, de Dumnezeu Fiul.
Mai mari gogomănii e greu de născocit!
Nu crezi dar nici de cercetat nu ai făcut-o, nu-i așa?
Sunt mai multe motive(simbolistice, gramaticale și etimologice) pentru care YHWH este Domnul Isus(da, cu numele Isus). Dar na, presupun că nu știi nici de ce rupeau crengi evreii când urca Domnul Isus la Ierusalim.
Eu sa cercetez? De unde...
Nici cum nu reușesc să înțeleg trinitatea. Fiecare dintre voi o explică diferit și va contraziceți.
Tu cum înțelegi trinitatea?
Sfânta Treime este un termen ok în limba română. Este sinonim cu Dumnezeu, sau ar trebui să fie...
Elohim este Dumnezeu, sau mai corect spus Dumnezeire(/Sfânta Treime) așa cum noi suntem omenire. Elohim este Unul așa cum omenirea este una.
Cuvântul Elohim deși este plural este luat ca singular(așa cum "echipă" este la singular), cuprinde cel puțin 3 lucruri, în cazul nostru Persoane. De ce minim 3? Pentru că la evrei pentru a face plural trebuie minim 3 nu 2 cum e la noi. Ca exemple: la evrei spui eu și tu suntem(/sunt) eu; eu, tu și tu suntem noi. Un castron, două(/doi) castron, trei castroane. [Tot la evrei pentru a pune mărturie și mărturia să fie veridică este nevoie de 3 persoane, nu două. Sunt 4 evanghelii (și) ca să ne arate cu vârf și îndesat că Domnul Isus este Mesia.]
Dar cred că știai deja că Elohim este la plural din wikipedia, acum știi și cum e cu pluralul la evrei.
Ok, deci minim 3 Persoane. Care sunt acestea? Evident sunt Domnul Isus, Tatăl și Duhul Sfânt. Aceștia 3 reprezintă Elohim sau cum spunem noi în română Dumnezeu(care pentru mine este sinonim cu Sfânta Treime).
YHWH este Domnul Isus, Duhul Sfânt este... Duhul Sfânt și Tatăl este... Tatăl. Mda, numai YHWH a rămas ascuns pentru că evreii nu L-au primit, dar cei puțini ce L-au primit ne luminează și pe noi.
Elohim este la plural, dar este pluralul maiestății. La fel la plural se adresau deseori regilor.
"Tot la evrei pentru a pune mărturie și mărturia să fie veridică este nevoie de 3 persoane, nu două. " - fie nu cunoști, fie minți intenționat, oricum adevărul este altul - Ioan 8:17, 18, BC: „[Isus le-a răspuns fariseilor:] În Legea voastră este... scris că mărturia a doi oameni este adevărată; despre Mine Însumi mărturisesc Eu, şi despre Mine mărturiseşte şi Tatăl, care M-a trimis".
Deci două persoane, nu trei.
Și în rest, cele trei persoane sunt egale că putere, autoritate, cunoștințe? Sunt toate fără început sau nu?
Da, așa este, am generalizat acolo. Femeia și bărbatul(căsătoriți) se iau ca unul. "Doi sau trei martori" dacă vin 3 bărbați cu soțiile lor(și ele martore la cele întâmplate) să pună mărturie, câți martori se iau în calcul? 3. A fost un exemplu pe care l-am generalizat, mea culpa.
Și referitor la ultimele întrebări?
Păi nu?
Ppa eu cu tine și cu pastorul Xulescu suntem pe altă planetă, reprezentăm omenirea pe acea planetă. Toți funcționăm pe aceleași principii, toți 3 vrem să ducem planul pentru planeta respectivă la bun sfârșit, dar suntem persoane distincte. Toți 3 suntem una acolo.
Mai bine le repet.
Și în rest, cele trei persoane sunt egale că putere, autoritate, cunoștințe? Sunt toate fără început sau nu?
Da, da sunt toți Dumnezeu... -_-
Ori ești greu de cap ori te prefaci așa. Ce te întreb și ce răspunzi.
Te rog pe rand și concret.
1) cei trei sunt egali că autoritate?
2) sunt egali că putere?
3) egali în cunoștințe?
4) sunt toți eterni, fără început?
Da, sunt egali. Raportat la noi, Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt egali.
Păi dacă intră Toți în cuvântul Elohim, tu ce crezi?! Sunteți incredibili...
"tu ce crezi?! Sunteți incredibili..." -ce sa-i faci, da si tu crezare unui om mai limitat ca tine...
Daca sunt egali, spune-mi te rog de ce este scris in scriptura - "Dar despre ziua aceea sau ora aceea (a executării iminente a judecăţii lui Dumnezeu) nu ştie nimeni, nici măcar îngerii din cer, nici Fiul, ci numai Tatăl." marcu 13:32.
De repetate ori, Isus s-a referit la Tatăl său folosind expresia „Dumnezeul meu", chiar şi după ce a revenit la gloria cerească (Matei 27:46; Ioan 20:17; Apocalips 3:2, 12). Numai un inferior, un închinător se poate referi la altcineva folosind expresia „Dumnezeul meu". Dar cum se face că nu găsim nici măcar o singură dată că Tatăl se adresează Fiului folosind expresia „Dumnezeul meu" daca sunt egali?
Mat. 26:39, BC: „Mergând puţin mai înainte, [Isus Cristos] a căzut cu faţa la pământ şi S-a rugat, zicând: «Tatăl Meu, dacă este cu putinţă, să treacă de la Mine paharul acesta! Totuşi, nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu»". (Dacă Tatăl şi Fiul nu ar fi fost persoane distincte, această rugăciune nu ar fi avut sens. Isus şi-ar fi adresat rugăciunea lui însuşi, iar voinţa sa ar fi fost neapărat voinţa Tatălui.)
Apoc. [Rev.] 1:1; 3:14, BC: „Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu... a primit de la Tatal, deci iarasi nu stie totul.
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine".
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi".
Mai sunt multe pasaje care contrazic afirmatiile tale, dar ar fi prea multe ca sa le amintesc pe toate. Poti comenta cumva aceste pasaje care arată că Fiul nu ete egal cu Tatăl si este o persoană distinctă?
Ba nu este nici un pasaj care să contrazică ceva.
Despre ce pahar vorbea Domnul Isus? Știi?
Iar Domnul Isus a venit ca Om, ca Fiu de Dumnezeu(ca Adam) nu ca Dumnezeu că dacă venea ca Dumnezeu nu mai existam noi. Ba chiar în alt loc scrie "cu cat mai putin omul, care nu este decat un vierme, fiul omului, care nu este decat un viermisor!"(apropo, Cine mai era Fiul Omunul?) Iov 25:6 și "Dar eu sunt vierme, nu om, am ajuns de ocara oamenilor si dispretuit de popor." Psalmi 22:6 [în cazul în care nu înțelegeai nici aluzia cu viermele care nu doarme]
Deci da, numai cineva care este la rangul de Dumnezeu cunoaște toate lucrurile. Iar în al doilea rând Domnul Isus ne concentrează atenția asupra Tatălui. Asupra Celui care este Bunătate din motive evidente.
Nu prea au logica și sens afirmațiile tale.
Ți-am prezentat pasaje care arată că când era pe pământ Isus era supus și inferior Tatălui. Deoarece des încercați să ieșiți din încurcătură afirmând că aici el a vorbit în calitate de om, am prezentat și pasaje unde Isus e deja întors la cer, unde nu mai este și că om. Și în acele pasaje el la fel este prezentat că inferior și supus Tatălui.
Faptul că cat timp a fost pe pământ nu a vorbit și nu a făcut nimic de la sine ci doar cum la învățat Tatăl arată că și înainte de a veni pe pământ era supus Tatălui.
Deci toate acestea contrazic afirmațiile tale.
Ok, deci Domnul Isus a venit pe Pământ ca Fiu al Omului supus lui Dumnezeu(Tatălui). Și?
M-ai blocat, nu știu dacă vrei să știi ceva sau dacă vrei să-mi spui ceva.
Dacă e ceva ce știi și vrei să împărtășești, fă-o.
Vreau să înțeleg modul tău de gândire. Să înțeleg de ce crezi un anumit lucru, deoarece te-ai convins că așa e drept sau că ai "moștenit" credința.
Vreau sa înțeleg de ce afirmi că sunt egali deși Biblia susține altceva. Care e sensul să contrazici cuvântul lui Dumnezeu?
Este o contradicție logică în credințele tale: Domnul Isus este Dumnezeu dar nu este egal cu Dumnezeu. Cum vine asta?
Sau poate tu nu crezi că Domnul Isus este Dumnezeu?
De fapt... ce este Dumnezeu?
N-am afirmat eu așa ceva. Încurci.
Și este oare așa de greu sa răspunzi la ce te-am întrebat? Sau nu poți?
Ba cred că am răspuns.
Ce este Dumnezeu? Nu de alta, dar am o vagă impresie că nu știi lucruri de bază. Ce știi tu că este Dumnezeu?
Sau să lăsăm astea, spune-mi direct ce știi și vrei să împărtășești cu mine în tema Sfintei Treimi(/Elohim).
"Ba cred că am răspuns." - straniu, n-am văzut nici un răspuns, nici un comentariu la acele versete. Poate doar intenționai sa răspunzi?
"Sau să lăsăm astea" - de ce? Te jenezi de convingerile tale? Sau nu le poți argumenta?
Nu vreau sa sar la alt subiect. Normal ar fi la rand, după ce terminam cu primul.
Da, sunt egali. Raportat la noi, Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt egali.
Păi dacă intră Toți în cuvântul Elohim, tu ce crezi?!
Am răspuns.
spune-mi direct ce știi și vrei să împărtășești cu mine în tema Sfintei Treimi(/Elohim).
Te întrebasem cum se împacă afirmația ta cu ce spune Biblia. Ți-am prezentat mai multe pasaje care arată că înainte de a veni pe pământ, cât era pe pământ și după ce sa întors la cer Isus ea inferior Tatălui.
Deci cum explici această contrazicere?
Vrei să-ți explic fiecare verset? Realizezi că pentru fiecare verset din Biblie se poate face câte o predică de cel puțin o oră? Și asta așa... ca să se înțeleagă baza, nu în profunzime.
Te-am întrebat ce este Dumnezeu din punctul tău de vedere. Pentru că dacă ai alte credințe nu are rost să mai vorbim...
Dumnezeu este natura Sa. Cum noi doi suntem OAMENI. Suntem diferiți dar suntem oameni. Mai vezi o dată exemplul cu astronauții.
Cei trei sunt egali în toate din ce știm noi. În Ioan 3:16 este scris Elohim, deci Toți 3 ne-au iubit în aceeași măsură(nu degeaba Toți 3 participă în planul de mântuire).
În geneza este scris "să facem", nu să fac. Deci Toți 3 au făcut muntele pe care urma să fie răstignit Domnul Isus. "După chipul și asemănarea noastră", nu a Mea. Dacă nu erau egali în toate mai era scris așa?
Desigur că sunt versete ce, pentru cineva care nu le are cu studiul Bibliei, pun o oarecare diferență între Cele trei Persoane, dar nu este așa. Doar pentru că s-au raportat la noi diferit nu înseamnă că nu sunt egali. Ioan 10:30, Ioan 17:11
Acum, zi ce ai de zis odată că devii cringe și tu.
"Vrei să-ți explic fiecare verset?" - vreau să-mi explici de ce aceste versete contrazic afirmațiile tale. Sper că înțelegi că Biblia are mai multă autoritate decât afirmațiile tale.
"În geneza este scris "să facem", nu să fac." - ți-am spus deja că acolo Tatăl se adresează Fiului, și Biblia spune că la crearea tuturor lucrurilor Tatăl la folosit pe Isus. Aceasta nu înseamnă că sunt egali.
""După chipul și asemănarea noastră", nu a Mea. Dacă nu erau egali în toate mai era scris așa?" - Fiul oare nu este și el după "chipul și asemănarea lui Dumnezeu"? Și aceasta înseamnă că sunt egali?
"Doar pentru că s-au raportat la noi diferit nu înseamnă că nu sunt egali. Ioan 10:30, Ioan 17:11" - Dacă citeai cu atenție, comparai și cu Ioan 17:21 aflai ce înseamnă "suntem una". Isus s-a rugat că și discipolii săi să fie una și chiar una cu el. Înseamnă aceasta că urmau să facă parte din trinitate și să fie egali cu Dumnezeu? Dacă citești și pasajele paralele înțelegi că Isus a spus că este în unitate cu Tată, nu că sunt aceiași persoană sau egali.
"zi ce ai de zis odată " - de demult îți zic! Fiul întâi născut nu este egal cu Tatăl său și nu face parte dintr-o trinitate mistica pe care nici no puteți explica cumva. Și că dovadă ți-am prezentat câteva exemple. Și de aceia și te întreb- cum explici faptul că Biblia contrazice afirmațiile tale?
"Fiul întâi născut nu este egal cu Tatăl său și nu face parte dintr-o trinitate mistica pe care nici no puteți explica cumva."
Prin Fiul te referi la Domnul Isus și prin Tatăl te referi la Dumnezeu Tatăl? Chiar crezi ce ai scris? Nu ești pocăit? Ce ești? Serios.
Dar cred că ești pocăit, totuși n-are cum m-ai amețit.
Mr. Iuri, nici noi doi nu suntem aceeași persoană dar suntem egali mai ales dacă lucrăm la același proiect. Ce lucrezi? Să fac alt exemplu că ăla cu astronauții este peste limitele tale observ.
Nu pe mine mă contrazice Biblia ci pe tine, de fapt afirmația aceea a ta. În Ioan 1:1 scrie destul de clar că Domnul Isus a fost mai întâi, că a fost CU Dumnezeu(deci o persoană distinctă) și că ERA Dumnezeu. Adică mai clar de atât ce vrei?
Ioan 1:2 repetă că este o persoană distinctă.
Ioan 1:3 spune că El este Creatorul, Dumnezeu, YHWH. În cultura ebraică erau bine cunoscute aceste lucruri: Geneza:1 - Dumnezeu a spus și s-a făcut iar ei au personificat Cuvântul lui Dumnezeu, acum Ioan spune că Acel Cuvânt este o persoană distinctă. (oricum și evreii știau asta)
Ioan 1:4 În El este Lumină
Ioan 1:7 Ioan a venit să mărturisească despre Lumină
Ioan 1:8 Ioan nu era el Lumina ci mărturisea despre Lumină(deci Lumina este o persoană dacă o compară cu o persoană)
Matei 3:11 Mărturisește despre El, despre Lumină
Ioan 1:15 Punctează către... DOMNUL ISUS.
Adică... mai simplu de atât nu pot...
Mda. Cam ceva de genul și era de așteptat...
Iarăși repeți aceleași lucruri și iarăși "uiți" de pasajele prezentate. Sau așa de tare te incomodează?!
Exemplul tau e cam pe alături. "lucram la același proiect" - și? Faptul că eu că șef, te-am luat să lucrezi cu mine nu înseamnă că suntem egali. Am mai multă autoritate, cunoștințe, putere.
Referitor la ioan 1:1 care ar fi foarte "clar" - În BC, acest text este redat astfel: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era Dumnezeu. El era la început cu Dumnezeu". (Alte versiuni îl redau în mod asemănător.) Dar iată cum redă NW aceste versete: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era un dumnezeu. El era la început cu Dumnezeu".
Care dintre aceste redări ale textului din Ioan 1:1, 2 este în armonie cu contextul? În Ioan 1:18 se spune: „Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu" (BC). În versetul 14 se arată clar: „Cuvântul a devenit trup şi a locuit printre noi (şi noi am privit slava Lui)" (BC). De asemenea, versetele 1 şi 2 arată că la început el era „cu Dumnezeu". Poate fi cineva cu o persoană şi în acelaşi timp să fie chiar acea persoană? În Ioan 17:3, Isus i se adresează Tatălui numindu-l „singurul Dumnezeu adevărat"; prin urmare, fiind „un dumnezeu", Isus reflectă calităţile divine ale Tatălui său. — Evr. 1:3.
Este traducerea „un dumnezeu" în conformitate cu regulile gramaticii greceşti? Unele cărţi de referinţă susţin cu hotărâre că textul grecesc trebuie tradus „Cuvântul era Dumnezeu". Altele însă nu susţin acest lucru. În articolul intitulat „Nume predicative calitative fără articol: Marcu 15:39 şi Ioan 1:1", Philip B. Harner a spus că propoziţiile de felul celei din Ioan 1:1, „cu un nume predicativ fără articol care precedă verbul, au în primul rând un sens calitativ. Ele indică faptul că logosul este de natura teosului". El sugerează: „Probabil că propoziţia ar putea fi tradusă: «Cuvântul avea aceeaşi natură ca Dumnezeu»" (Journal of Biblical Literature, 1973, p. 85, 87). Astfel, este semnificativ faptul că, în a doua ocurenţă din acest text, termenul the·osʹ nu este însoţit de articolul hotărât (ho) şi este plasat înaintea verbului în propoziţia din greacă. Este interesant că traducătorii care insistă ca redarea textului din Ioan 1:1 să fie „Cuvântul era Dumnezeu" nu ezită să folosească articolul nehotărât (un, o) în redarea altor pasaje, unde înaintea verbului apare un nume predicativ la singular fără articol. Astfel, în Ioan 6:70, versiunea BC îl numeşte pe Iuda Iscarioteanul „un diavol", iar în Ioan 9:17 îl descrie pe Isus drept „un proroc".
John L. McKenzie a afirmat: „Folosind termeni foarte precişi, Ioan 1:1 ar trebui tradus: «Cuvântul era cu Dumnezeu [=Tatăl] şi cuvântul era o fiinţă divină»". (Parantezele sunt introduse de autor. Lucrare publicată cu nihil obstat şi imprimatur.) — Dictionary of the Bible (New York, 1965, p. 317).
În armonie cu cele de mai sus, AT redă acest text: „Cuvântul era divin"; Mo: „Logosul era divin"; NTIV: „Cuvântul era un dumnezeu". În traducerea sa în limba germană, Ludwig Thimme redă astfel: „Cuvântul era un fel de dumnezeu". A defini Cuvântul (care mai târziu a devenit Isus Cristos) un „dumnezeu" este în armonie cu modul de utilizare a termenului în restul Scripturilor. De exemplu, în Psalmul 82:1–6, judecătorii umani ai Israelului sunt numiţi „dumnezei" (ebraică ’elo·himʹ; greceşte the·oiʹ, în Ioan 10:34) pentru că trebuiau să-l reprezinte pe Iehova şi să-i înveţe pe alţii legea sa.
Și la urmă, voi ajunge oare sa vad explicațiile tale referitor la faptul că acele pasaje te contrazic? Sau iarăși le vei ocoli?