Ori ești greu de cap ori te prefaci așa. Ce te întreb și ce răspunzi.
Te rog pe rand și concret.
1) cei trei sunt egali că autoritate?
2) sunt egali că putere?
3) egali în cunoștințe?
4) sunt toți eterni, fără început?
Da, sunt egali. Raportat la noi, Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt egali.
Păi dacă intră Toți în cuvântul Elohim, tu ce crezi?! Sunteți incredibili...
"tu ce crezi?! Sunteți incredibili..." -ce sa-i faci, da si tu crezare unui om mai limitat ca tine...
Daca sunt egali, spune-mi te rog de ce este scris in scriptura - "Dar despre ziua aceea sau ora aceea (a executării iminente a judecăţii lui Dumnezeu) nu ştie nimeni, nici măcar îngerii din cer, nici Fiul, ci numai Tatăl." marcu 13:32.
De repetate ori, Isus s-a referit la Tatăl său folosind expresia „Dumnezeul meu", chiar şi după ce a revenit la gloria cerească (Matei 27:46; Ioan 20:17; Apocalips 3:2, 12). Numai un inferior, un închinător se poate referi la altcineva folosind expresia „Dumnezeul meu". Dar cum se face că nu găsim nici măcar o singură dată că Tatăl se adresează Fiului folosind expresia „Dumnezeul meu" daca sunt egali?
Mat. 26:39, BC: „Mergând puţin mai înainte, [Isus Cristos] a căzut cu faţa la pământ şi S-a rugat, zicând: «Tatăl Meu, dacă este cu putinţă, să treacă de la Mine paharul acesta! Totuşi, nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu»". (Dacă Tatăl şi Fiul nu ar fi fost persoane distincte, această rugăciune nu ar fi avut sens. Isus şi-ar fi adresat rugăciunea lui însuşi, iar voinţa sa ar fi fost neapărat voinţa Tatălui.)
Apoc. [Rev.] 1:1; 3:14, BC: „Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu... a primit de la Tatal, deci iarasi nu stie totul.
Ioan 14:28, BC: „[Isus a zis:] Dacă M-aţi iubi, v-aţi fi bucurat că Mă duc la Tatăl, fiindcă Tatăl este mai mare decât Mine".
1 Cor. 11:3, BC: „Dar vreau să ştiţi că Hristos este Capul oricărui bărbat, că bărbatul este capul femeii şi că Dumnezeu este Capul lui Hristos". (Este limpede deci că Cristos nu este Dumnezeu şi că Dumnezeu îi este superior lui Cristos. Să ne amintim că aceste cuvinte au fost scrise în jurul anului 55 e.n., la circa 22 de ani după ce Isus se întorsese în cer. Aşadar, adevărul enunţat aici se referă la relaţiile existente între Dumnezeu şi Cristos în cer.)
1 Cor. 15:27, 28, BC: „El [Dumnezeu] «a supus totul sub picioarele Lui [Isus]». Dar când zice că totul I-a fost supus, se înţelege că afară de Cel care I-a supus totul. Şi când toate Îi vor fi supuse, atunci chiar şi Fiul Se va supune Celui care I-a supus toate, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toţi".
Mai sunt multe pasaje care contrazic afirmatiile tale, dar ar fi prea multe ca sa le amintesc pe toate. Poti comenta cumva aceste pasaje care arată că Fiul nu ete egal cu Tatăl si este o persoană distinctă?
Ba nu este nici un pasaj care să contrazică ceva.
Despre ce pahar vorbea Domnul Isus? Știi?
Iar Domnul Isus a venit ca Om, ca Fiu de Dumnezeu(ca Adam) nu ca Dumnezeu că dacă venea ca Dumnezeu nu mai existam noi. Ba chiar în alt loc scrie "cu cat mai putin omul, care nu este decat un vierme, fiul omului, care nu este decat un viermisor!"(apropo, Cine mai era Fiul Omunul?) Iov 25:6 și "Dar eu sunt vierme, nu om, am ajuns de ocara oamenilor si dispretuit de popor." Psalmi 22:6 [în cazul în care nu înțelegeai nici aluzia cu viermele care nu doarme]
Deci da, numai cineva care este la rangul de Dumnezeu cunoaște toate lucrurile. Iar în al doilea rând Domnul Isus ne concentrează atenția asupra Tatălui. Asupra Celui care este Bunătate din motive evidente.
Nu prea au logica și sens afirmațiile tale.
Ți-am prezentat pasaje care arată că când era pe pământ Isus era supus și inferior Tatălui. Deoarece des încercați să ieșiți din încurcătură afirmând că aici el a vorbit în calitate de om, am prezentat și pasaje unde Isus e deja întors la cer, unde nu mai este și că om. Și în acele pasaje el la fel este prezentat că inferior și supus Tatălui.
Faptul că cat timp a fost pe pământ nu a vorbit și nu a făcut nimic de la sine ci doar cum la învățat Tatăl arată că și înainte de a veni pe pământ era supus Tatălui.
Deci toate acestea contrazic afirmațiile tale.
Ok, deci Domnul Isus a venit pe Pământ ca Fiu al Omului supus lui Dumnezeu(Tatălui). Și?
M-ai blocat, nu știu dacă vrei să știi ceva sau dacă vrei să-mi spui ceva.
Dacă e ceva ce știi și vrei să împărtășești, fă-o.
Vreau să înțeleg modul tău de gândire. Să înțeleg de ce crezi un anumit lucru, deoarece te-ai convins că așa e drept sau că ai "moștenit" credința.
Vreau sa înțeleg de ce afirmi că sunt egali deși Biblia susține altceva. Care e sensul să contrazici cuvântul lui Dumnezeu?
Este o contradicție logică în credințele tale: Domnul Isus este Dumnezeu dar nu este egal cu Dumnezeu. Cum vine asta?
Sau poate tu nu crezi că Domnul Isus este Dumnezeu?
De fapt... ce este Dumnezeu?
N-am afirmat eu așa ceva. Încurci.
Și este oare așa de greu sa răspunzi la ce te-am întrebat? Sau nu poți?
Ba cred că am răspuns.
Ce este Dumnezeu? Nu de alta, dar am o vagă impresie că nu știi lucruri de bază. Ce știi tu că este Dumnezeu?
Sau să lăsăm astea, spune-mi direct ce știi și vrei să împărtășești cu mine în tema Sfintei Treimi(/Elohim).
"Ba cred că am răspuns." - straniu, n-am văzut nici un răspuns, nici un comentariu la acele versete. Poate doar intenționai sa răspunzi?
"Sau să lăsăm astea" - de ce? Te jenezi de convingerile tale? Sau nu le poți argumenta?
Nu vreau sa sar la alt subiect. Normal ar fi la rand, după ce terminam cu primul.
Da, sunt egali. Raportat la noi, Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt egali.
Păi dacă intră Toți în cuvântul Elohim, tu ce crezi?!
Am răspuns.
spune-mi direct ce știi și vrei să împărtășești cu mine în tema Sfintei Treimi(/Elohim).
Te întrebasem cum se împacă afirmația ta cu ce spune Biblia. Ți-am prezentat mai multe pasaje care arată că înainte de a veni pe pământ, cât era pe pământ și după ce sa întors la cer Isus ea inferior Tatălui.
Deci cum explici această contrazicere?
Vrei să-ți explic fiecare verset? Realizezi că pentru fiecare verset din Biblie se poate face câte o predică de cel puțin o oră? Și asta așa... ca să se înțeleagă baza, nu în profunzime.
Te-am întrebat ce este Dumnezeu din punctul tău de vedere. Pentru că dacă ai alte credințe nu are rost să mai vorbim...
Dumnezeu este natura Sa. Cum noi doi suntem OAMENI. Suntem diferiți dar suntem oameni. Mai vezi o dată exemplul cu astronauții.
Cei trei sunt egali în toate din ce știm noi. În Ioan 3:16 este scris Elohim, deci Toți 3 ne-au iubit în aceeași măsură(nu degeaba Toți 3 participă în planul de mântuire).
În geneza este scris "să facem", nu să fac. Deci Toți 3 au făcut muntele pe care urma să fie răstignit Domnul Isus. "După chipul și asemănarea noastră", nu a Mea. Dacă nu erau egali în toate mai era scris așa?
Desigur că sunt versete ce, pentru cineva care nu le are cu studiul Bibliei, pun o oarecare diferență între Cele trei Persoane, dar nu este așa. Doar pentru că s-au raportat la noi diferit nu înseamnă că nu sunt egali. Ioan 10:30, Ioan 17:11
Acum, zi ce ai de zis odată că devii cringe și tu.
"Vrei să-ți explic fiecare verset?" - vreau să-mi explici de ce aceste versete contrazic afirmațiile tale. Sper că înțelegi că Biblia are mai multă autoritate decât afirmațiile tale.
"În geneza este scris "să facem", nu să fac." - ți-am spus deja că acolo Tatăl se adresează Fiului, și Biblia spune că la crearea tuturor lucrurilor Tatăl la folosit pe Isus. Aceasta nu înseamnă că sunt egali.
""După chipul și asemănarea noastră", nu a Mea. Dacă nu erau egali în toate mai era scris așa?" - Fiul oare nu este și el după "chipul și asemănarea lui Dumnezeu"? Și aceasta înseamnă că sunt egali?
"Doar pentru că s-au raportat la noi diferit nu înseamnă că nu sunt egali. Ioan 10:30, Ioan 17:11" - Dacă citeai cu atenție, comparai și cu Ioan 17:21 aflai ce înseamnă "suntem una". Isus s-a rugat că și discipolii săi să fie una și chiar una cu el. Înseamnă aceasta că urmau să facă parte din trinitate și să fie egali cu Dumnezeu? Dacă citești și pasajele paralele înțelegi că Isus a spus că este în unitate cu Tată, nu că sunt aceiași persoană sau egali.
"zi ce ai de zis odată " - de demult îți zic! Fiul întâi născut nu este egal cu Tatăl său și nu face parte dintr-o trinitate mistica pe care nici no puteți explica cumva. Și că dovadă ți-am prezentat câteva exemple. Și de aceia și te întreb- cum explici faptul că Biblia contrazice afirmațiile tale?
"Fiul întâi născut nu este egal cu Tatăl său și nu face parte dintr-o trinitate mistica pe care nici no puteți explica cumva."
Prin Fiul te referi la Domnul Isus și prin Tatăl te referi la Dumnezeu Tatăl? Chiar crezi ce ai scris? Nu ești pocăit? Ce ești? Serios.
Dar cred că ești pocăit, totuși n-are cum m-ai amețit.
Mr. Iuri, nici noi doi nu suntem aceeași persoană dar suntem egali mai ales dacă lucrăm la același proiect. Ce lucrezi? Să fac alt exemplu că ăla cu astronauții este peste limitele tale observ.
Nu pe mine mă contrazice Biblia ci pe tine, de fapt afirmația aceea a ta. În Ioan 1:1 scrie destul de clar că Domnul Isus a fost mai întâi, că a fost CU Dumnezeu(deci o persoană distinctă) și că ERA Dumnezeu. Adică mai clar de atât ce vrei?
Ioan 1:2 repetă că este o persoană distinctă.
Ioan 1:3 spune că El este Creatorul, Dumnezeu, YHWH. În cultura ebraică erau bine cunoscute aceste lucruri: Geneza:1 - Dumnezeu a spus și s-a făcut iar ei au personificat Cuvântul lui Dumnezeu, acum Ioan spune că Acel Cuvânt este o persoană distinctă. (oricum și evreii știau asta)
Ioan 1:4 În El este Lumină
Ioan 1:7 Ioan a venit să mărturisească despre Lumină
Ioan 1:8 Ioan nu era el Lumina ci mărturisea despre Lumină(deci Lumina este o persoană dacă o compară cu o persoană)
Matei 3:11 Mărturisește despre El, despre Lumină
Ioan 1:15 Punctează către... DOMNUL ISUS.
Adică... mai simplu de atât nu pot...
Mda. Cam ceva de genul și era de așteptat...
Iarăși repeți aceleași lucruri și iarăși "uiți" de pasajele prezentate. Sau așa de tare te incomodează?!
Exemplul tau e cam pe alături. "lucram la același proiect" - și? Faptul că eu că șef, te-am luat să lucrezi cu mine nu înseamnă că suntem egali. Am mai multă autoritate, cunoștințe, putere.
Referitor la ioan 1:1 care ar fi foarte "clar" - În BC, acest text este redat astfel: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era Dumnezeu. El era la început cu Dumnezeu". (Alte versiuni îl redau în mod asemănător.) Dar iată cum redă NW aceste versete: „La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era un dumnezeu. El era la început cu Dumnezeu".
Care dintre aceste redări ale textului din Ioan 1:1, 2 este în armonie cu contextul? În Ioan 1:18 se spune: „Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu" (BC). În versetul 14 se arată clar: „Cuvântul a devenit trup şi a locuit printre noi (şi noi am privit slava Lui)" (BC). De asemenea, versetele 1 şi 2 arată că la început el era „cu Dumnezeu". Poate fi cineva cu o persoană şi în acelaşi timp să fie chiar acea persoană? În Ioan 17:3, Isus i se adresează Tatălui numindu-l „singurul Dumnezeu adevărat"; prin urmare, fiind „un dumnezeu", Isus reflectă calităţile divine ale Tatălui său. — Evr. 1:3.
Este traducerea „un dumnezeu" în conformitate cu regulile gramaticii greceşti? Unele cărţi de referinţă susţin cu hotărâre că textul grecesc trebuie tradus „Cuvântul era Dumnezeu". Altele însă nu susţin acest lucru. În articolul intitulat „Nume predicative calitative fără articol: Marcu 15:39 şi Ioan 1:1", Philip B. Harner a spus că propoziţiile de felul celei din Ioan 1:1, „cu un nume predicativ fără articol care precedă verbul, au în primul rând un sens calitativ. Ele indică faptul că logosul este de natura teosului". El sugerează: „Probabil că propoziţia ar putea fi tradusă: «Cuvântul avea aceeaşi natură ca Dumnezeu»" (Journal of Biblical Literature, 1973, p. 85, 87). Astfel, este semnificativ faptul că, în a doua ocurenţă din acest text, termenul the·osʹ nu este însoţit de articolul hotărât (ho) şi este plasat înaintea verbului în propoziţia din greacă. Este interesant că traducătorii care insistă ca redarea textului din Ioan 1:1 să fie „Cuvântul era Dumnezeu" nu ezită să folosească articolul nehotărât (un, o) în redarea altor pasaje, unde înaintea verbului apare un nume predicativ la singular fără articol. Astfel, în Ioan 6:70, versiunea BC îl numeşte pe Iuda Iscarioteanul „un diavol", iar în Ioan 9:17 îl descrie pe Isus drept „un proroc".
John L. McKenzie a afirmat: „Folosind termeni foarte precişi, Ioan 1:1 ar trebui tradus: «Cuvântul era cu Dumnezeu [=Tatăl] şi cuvântul era o fiinţă divină»". (Parantezele sunt introduse de autor. Lucrare publicată cu nihil obstat şi imprimatur.) — Dictionary of the Bible (New York, 1965, p. 317).
În armonie cu cele de mai sus, AT redă acest text: „Cuvântul era divin"; Mo: „Logosul era divin"; NTIV: „Cuvântul era un dumnezeu". În traducerea sa în limba germană, Ludwig Thimme redă astfel: „Cuvântul era un fel de dumnezeu". A defini Cuvântul (care mai târziu a devenit Isus Cristos) un „dumnezeu" este în armonie cu modul de utilizare a termenului în restul Scripturilor. De exemplu, în Psalmul 82:1–6, judecătorii umani ai Israelului sunt numiţi „dumnezei" (ebraică ’elo·himʹ; greceşte the·oiʹ, în Ioan 10:34) pentru că trebuiau să-l reprezinte pe Iehova şi să-i înveţe pe alţii legea sa.
Și la urmă, voi ajunge oare sa vad explicațiile tale referitor la faptul că acele pasaje te contrazic? Sau iarăși le vei ocoli?