| chuckmanson a întrebat:

Din perspectiva evreiască, Iisus nu poate fi clasificat de nicio formă drept Mesia pentru că nu a reușit să facă absolut nimic din ceea ce Mesia a fost proorocit să facă. Mesia trebuia să fie descendent de a lui David(Isaia 11:1)(autorii evanghelilor au încercat să împlinească acest criteriu, dar dacă Iisus era fiul lui Dumnezeu, nu ar mai avea nevoie de genealogie, iar cele 2 genealogii sunt foarte diferite), într-o eră a păcii(Isaia 2:4), să îi răscumpere pe evrei și să îi ducă înapoi în Israel(Isaia 11:11-12; Ieremia 23:8; 30:3; Osea 3:4-5), va stabili un guvern în care Israelul va fi stăpânul tuturor celorlalte popoare(Isaia 2:2-4; 11:10; 42:1), va reconstrui templu(Ieremia 33:18), va restabili legea mosaică drept legea pămantului( Ieremia 33:15) Iisus nu a reușit să îndeplinească niciunul din aceste criterii. Pe deasupra, în Deuteronom 13:1-5 și 18:18-22 un profet trebuie să îl urmeze numai pe YHWH și să nu încerce niciodată să îi schimbe cuvântul, după cum a încercat Iisus precum legile legate de dietă, divorț și sabat. Nici nu există ideea de a „împlini legea„ în iudaism. Aparent Iisus se califică drept profet fals și mesia fals.
Ce părere aveți?

31 răspunsuri:
| RAY a răspuns:

Insati pavel recunoaste ca iisus nu era mesia cel promis evreilor, iisus nu se califica nimic, cei 4 autori care au scris cele 4 evangheli au creat povestea lui iisus, ce a spus iisus, ce a facut nu stie nimeni, se stie doar ce au scris aia 4 si pavel, care pavel nu la cunoscut pe iisus, sunt multe versete bagate in biblie sau traduse aiurea

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Credința în eventuala venire a mashiach-ului este o parte fundamentală și fundamentală a iudaismului tradițional. Face parte din 13 principii ale credinței Rambam, cerințele minime ale credinței evreiești. În rugăciunea Shemoneh Esrei, recitată de trei ori pe zi, ne rugăm pentru toate elementele venite din mashiach: adunarea exilaților; restaurarea curților de justiție religioase; un sfârșit al răutății, păcatului și ereziei; răsplătiți celor neprihăniți; reconstruirea Ierusalimului; restaurarea liniei regelui David; și restaurarea serviciului Templului.

Cercetătorii moderni sugerează că conceptul mesianic a fost introdus mai târziu în istoria iudaismului, în epoca profeților. Ei notează că conceptul mesianic nu este menționat explicit în nici o altă parte a Torei (primele cinci cărți ale Bibliei).

Cu toate acestea, iudaismul tradițional susține că ideea mesianică a fost întotdeauna o parte a iudaismului. Mashiachul nu este menționat explicit în Tora, deoarece Tora a fost scrisă în termeni pe care toți oamenii l-au putut înțelege, iar conceptul abstract al unei recompense distante, spirituale, viitoare a fost dincolo de înțelegerea unor oameni. Cu toate acestea, Tora conține mai multe referințe la "sfârșitul zilelor" (acharit ha-yamim), care este timpul mashiach-ului; astfel, conceptul de mashiach era cunoscut în cele mai vechi timpuri.

Termenul "mashiach" înseamnă în mod literal "cel uns" și se referă la vechea practică a ungerii împăraților cu ulei atunci când au luat tronul. Mashiachul este cel care va fi uns ca împărat la sfârșitul zilelor.

Cuvântul "mashiach" nu înseamnă "salvator". Noțiunea de ființă nevinovată, divină sau semi-divină, care se va sacrifica pentru a ne salva de consecințele păcatelor noastre, este un concept pur creștin care nu are nici o bază în gândirea evreiască. Din nefericire, acest concept creștin a devenit atât de adânc înrădăcinat în cuvântul englez "mesiah" că acest cuvânt englezesc nu mai poate fi folosit pentru a se referi la conceptul evreiesc. Cuvântul "mashiach" va fi folosit pe toată această pagină.

Unii gentilii mi-au spus că termenul „Mashiach" este legată de termenul ebraic „moshiah" (salvator), deoarece acestea sunet similare, dar similitudinea nu este la fel de puternic ca pare una familiarizate cu ebraica. Cuvântul ebraic "mashiach" vine de la rădăcina Mem-Shin-Chet, ceea ce înseamnă să pictezi, să frămânți sau să te enervezi. Cuvântul "moshia" vine de la rădăcina Yod-Shin-Ayin, ceea ce înseamnă a ajuta sau salva. Singura scrisoare pe care o au aceste rădăcini în comun este Shin, cea mai comună scrisoare din limba ebraică. Sunetul "m" de la începutul cuvântului moshi (salvator) este un prefix comun folosit pentru a transforma un verb într-un substantiv. De exemplu, verbul tzavah (la comandă) devine mitzvah (poruncă). Spunând că "mashiach" este legat de "moshiah" este un pic ca a spune că inelul este legat de navigare deoarece ambele se termină în "ing."

Mashiach
Mashiach va fi un mare lider politic descendent de la regele David (Ieremia 23: 5). Mashiach-ul este adesea denumit "mashiach ben David" (mashiach, fiul lui David). El va fi bine cunoscut în legea evreiască și va respecta poruncile sale (Isaia 11: 2-5). El va fi un lider carismatic, inspirând pe alții să-și urmeze exemplul. El va fi un mare lider militar, care va câștiga bătălii pentru Israel. El va fi un mare judecător, care face hotărâri drepte (Ieremia 33:15). Dar, mai presus de toate, el va fi o ființă umană, nu un zeu, un demi-dumnezeu sau o altă ființă supranaturală.

Sa spus că în fiecare generație o persoană se naște cu potențialul de a fi mashiach. Dacă timpul este potrivit pentru vârsta mesianică în viața acelei persoane, atunci acea persoană va fi mashiach. Dar dacă acea persoană moare înainte de a-și îndeplini misiunea mashiachului, atunci acea persoană nu este mashiach.

Când va veni Mashiach?
Există o mare varietate de opinii cu privire la momentul când va veni mashiach-ul. Unele dintre cele mai mari minți ale iudaismului au blestemat pe cei care încearcă să prezică timpul venirea mashiachului, deoarece erorile în astfel de predicții ar putea determina oamenii să-și piardă încrederea în ideea mesianică sau în iudaismul însuși. Acest lucru s-a întâmplat.de fapt în secolul al XVII-lea, când Shabbatai Tzvi a pretins că este mashiach. Când Tzvi sa convertit la islam sub amenințarea cu moartea, mulți evrei s-au convertit cu el. Cu toate acestea, această interdicție nu a împiedicat pe nimeni să speculeze despre momentul în care va veni mashiach-ul.

Deși unii oameni de știință credeau că G-d-a anulat o anumită dată pentru venirea mashiach-ului, majoritatea autorităților sugerează că comportamentul omenirii va determina momentul venirii mashiach-ului. În general, se crede că mashiach va veni într-un moment în care este cel mai necesar (pentru că lumea este atât de păcătoasă), sau într-un moment în care este cel mai meritat (pentru că lumea este atât de bună). De exemplu, fiecare dintre următoarele a fost sugerat ca fiind momentul în care va veni mashiach-ul:

dacă Israel sa pocăit o singură zi;
dacă Israelul a observat în mod corespunzător un singur Shabbat;
dacă Israel a observat două Sabate
într-o generație total inocentă sau total vinovată;
într-o generație care își pierde speranța;
într-o generație în care copiii sunt total lipsiți de respect față de părinți și bătrâni;
Ce va face Mashiach?
Înainte de timpul mashiachului, va fi război și suferință (Ezechiel 38:16)

Mashiachul va aduce răscumpărarea politică și spirituală a poporului evreu prin aducerea înapoi în Israel și restaurarea Ierusalimului (Isaia 11: 11-12; Jeremiah 23: 8; 30: 3; Hosea 3: 4-5). El va stabili un guvern în Israel care va fi centrul întregului guvern mondial, atât pentru evrei, cât și pentru neamuri (Isaia 2: 2-4; 11:10; 42: 1). El va reconstrui Templul și-și va restabili închinarea (Ieremia 33:18). El va restaura sistemul religios al Israelului și va stabili legea evreiască drept legea țării (Ieremia 33:15).

Olam Ha-Ba: Epoca Mesianică
Lumea după venirea lui Mesia este deseori menționată în literatura evreiască ca Olam Ha-Ba (oh-LAHM hah-BAH), Lumea care vine. Acest termen poate provoca o anumită confuzie, deoarece este de asemenea folosit pentru a se referi la o viață spirituală după moarte. În limba engleză, folosim în mod obișnuit termenul "vârsta mesianică" pentru a se referi în mod specific la timpul mesiunii.

Olam Ha-Ba va fi caracterizat de coexistența pașnică a tuturor oamenilor (Isaia 2: 4). Ura, intoleranța și războiul vor înceta să mai existe. Unele autorități sugerează că legile naturii se vor schimba, astfel că fiarele de pradă nu vor mai căuta prada și agricultura va produce abundență supranaturală (Isaia 11: 6-11: 9). Alții însă spun că aceste declarații sunt doar o alegorie a păcii și a prosperității.

Tot poporul evreu se va întoarce de la exilul lor între națiuni la casa lor din Israel (Isaia 11: 11-12; Jeremiah 23: 8; 30: 3; Hosea 3: 4-5). Legea jubileului va fi restabilită.

În Olam Ha-Ba, întreaga lume va recunoaște pe Gd evreu ca singurul Dumnezeu adevărat, iar religia evreiască ca singura religie adevărată (Isaia 2: 3, 11:10, Micah 4: 2-3, Zechariah 14: 9). Nu va exista crimă, jaf, concurență sau gelozie. Nu va fi nici un păcat (Zefania 3:13). Sacrificările vor continua să fie aduse în Templu, dar acestea vor fi limitate la ofrande de mulțumire, pentru că nu va mai fi nevoie de oferte de expirație.

Unele dintre neamuri au încercat să pună o rotație urâtă asupra acestei teologii, pretinzând că evreii intenționează să forțeze oamenii să se convertească la religia noastră, probabil pe baza istoriei propriei lor religii de a face exact același lucru. Nu este deloc cum înțeleg evreii epocile mesianice. Noi credem că în acel timp viitor, toată lumea va ști pur și simplu ce este adevărul, în același mod în care știm că 2 + 2 = 4 și nu va mai fi nici un motiv să ne certăm. Este ca o situație la care am fost martor la lucru o dată: doi programatori de computer au cerut cu voce tare și îndelungă despre dacă era posibil ca un utilizator să introducă date la un anumit punct dintr-un program. În cele din urmă, cineva a apăsat o cheie și toți au văzut că nu s-a întâmplat. nimic. Acum ei știau adevărul, sfârșitul argumentului. Când va veni mashiach, adevărurile teologice vor fi la fel de evidente pentru omenire și nu va mai fi nici un motiv să ne certăm.

Ce este despre Isus?
Evreii nu cred că Isus a fost mashiach. Presupunând că a existat și presupunând că scripturile creștine sunt exacte în descrierea lui (ambele aspecte discutabile), pur și simplu nu a îndeplinit misiunea mashiach așa cum este descris în pasajele biblice menționate mai sus. Isus nu a făcut niciunul din lucrurile pe care scripturile le-a spus că va face mesia.

Dimpotrivă, un alt evreu născut după un secol mai târziu a venit mult mai aproape de îndeplinirea idealului mesianic decât Isus. Numele său era Shimeon ben Kosiba, cunoscut sub numele de Bar Kokhba (fiul unei vedete), și a fost un războinic carismatic, strălucitor, dar brutal. Rabbi Akiba, unul dintre cei mai buni cercetători ai istoriei evreiești, credea că Bar Kokhba era mashiach. Barul Kokhba a luptat împotriva Imperiului Roman, a prins surpriza Legiunii a zecea și a reluat Ierusalimul. El a reluat sacrificii la locul templului și a planificat reconstruirea Templului. El a înființat un guvern provizoriu și a început să emită monede în numele său. Iată ce căutau poporul evreiesc într-un mashiach; Isus în mod clar nu se încadrează în această formă. În cele din urmă, însă, Imperiul Roman ia zdrobit revolta și la ucis pe Bar Kokhba. După moartea sa, toți au recunoscut că nu era mashiach.

De-a lungul istoriei evreiești, au existat mulți oameni care au pretins că sunt mashiach sau ai căror adepți au susținut că erau mashiach: Shimeon Bar Kokhba, Shabbatai Tzvi, Isus și mulți alții prea numeroși. Leo Rosten raportează câteva conturi foarte interesante sub intrarea pentru meshiekh în The New Joys of Yiddish. Dar toți acești oameni au murit fără a îndeplini misiunea mashiach-ului; prin urmare, nici unul dintre ei nu era mashiach. Mashiachul și Olam Ha-Ba se află în viitor, nu în trecut.
Următoarele pasaje din scripturile evreiești sunt cele pe care evreii le consideră a fi mesianice în natură sau legate de sfârșitul zilelor. Acestea sunt cele pe care ne bazăm în dezvoltarea conceptului nostru mesianic:

| chuckmanson explică (pentru RAY):

Mai exact unde?

| minrest a răspuns:

In mare, criteriile pentru Mesia se potrivesc cu cele date de tine, dar urmasi ai lui David erau cam toti evreii, dupa atatea sute de ani, de rascumparare a sclavilor evrei nu mai era nevoie, caci se facea deja, legea mozaica era legea pamantului in Iudeea, chiar sub romani. Ce trebuie sa faca Mesia in esenta este imposibil de confundat cu orice altceva: 1. O era a pacii, disparitia razboiului. 2. Cunoasterea Lui Dumnezeu in interpretarea evreilor devine universala. 3. Intreaga lume unificata sub conducerea lui Mesia. Cred ca e suficient sa ne uitam pe fereastra, ca sa constatam ca nici una din aceste conditii nu e indeplinita.

| minrest a răspuns:

Mesia trebuie sa aduca pacea in lume. Asta e un criteriu usor de aplicat. Nu e pace definitiva si completa in intreaga lume, Mesia nu a venit. Mesia este un invatator excelent, care corecteaza neamurile, asa ca cunostinta de Dumnezeu acopera pamantul cum acopera apa, pestii marii. Pe vremea lui Mesia, oamenii nu mai mor. Lasa-l pe David, lasa templul, stapanirea evreilor asupra altora este o interpretare gresita, lasa toate maruntisurile; sunt simple metafore poate. Daca e pace, cunoastere de Dumnezeu generala si oamenii nu mor. a venit Mesia, daca nu, nu a venit.

| AmFostOdataEuOBaba a răspuns:

Pe mine m-a cam încurcat chestia asta thinking dar mna, fie.

| Mircea08 a răspuns:

Parerea mea este ca fiecare este liber sa creada sau sa nu creada.
Eu cred ca e bine ca cine studiaza astfel de lucruri ar trebui mai intai sa cunoasca bine Evanghelia fara de care nu se poate vorbi de Iisus. In Evanghelie scrie ca Iisus a rascumparat pe evrei, dar de sub jugul pacatului nu a egiptenilor. Iisus nu a venit sa astampere setea poftelor trupesti ci a celor sufletesti. Eu stiu ca evreii aveau nevoie de un conducator cu sabia in mana care sa faca praf dusmanul, si s-au trezit ca a venit unul pe care nu il interesau problemele economice ci cele sufletesti, unul care nu rezolva conflictele cu sabia ci cu iubirea si cu ingaduinta. Evreii care voiau neaparat un conducator care sa-i conduca la victorii in luptele cu alte popoare, nu l-au recunoscut pe Iisus ca fiind Mesia. Iisus a fost recunoscut ca fiind Mesia numai de cei pasnici, buni la suflet, fara dorinta de inavutire, facatori de pace, blanzi, cinstiti, modesti, etc. Este adevarat ca cei care erau asa, si au devenit crestini (adepti ai lui Iisus) au fost putini la numar. Majoritatea, in frunte cu preotii lor au ramas in vechea invatatura a Vechiului Testament. Si in zilele noastre aceste probleme sunt ridicate tot de adeptii Vechiului Testament. Crestinii adevarati nu au alta invatatura in afara invataturii lui Iisus (Noul Testament)
Asta este parerea mea si nu vin cu versete care sa o sustina pentru ca imi este incomod sa le pun cap la cap, dar pot da mai multe exemple de lucruri care sunt spuse in Vechiul Testament si au fost implinite :
"Acestea toate s-au făcut ca să se împlinească ceea ce s-a zis de Domnul prin proorocul care zice: "Iată, Fecioara va avea în pântece şi va naşte Fiu şi vor chema numele Lui Emanuel, care se tâlcuieşte: Cu noi este Dumnezeu".
(Sfânta Evanghelie după Matei – 1/22, 23)

Şi adunând pe toţi arhiereii şi cărturarii poporului, căuta să afle de la ei: Unde este să Se nască Hristos?
Iar ei i-au zis: În Betleemul Iudeii, că aşa este scris de proorocul: "Şi tu, Betleeme, pământul lui Iuda, nu eşti nicidecum cel mai mic între căpeteniile lui Iuda, căci din tine va ieşi Conducătorul care va paşte pe poporul Meu Israel".
Sfânta Evanghelie după Matei – 1/4-6
Şi au stat acolo până la moartea lui Irod, ca să se împlinească cuvântul spus de Domnul, prin proorocul: "Din Egipt am chemat pe Fiul Meu".
Sfânta Evanghelie după Matei – 2/15
Şi venind a locuit în oraşul numit Nazaret, ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin prooroci, că Nazarinean Se va chema.
Sfânta Evanghelie după Matei –2/23
Şi părăsind Nazaretul, a venit de a locuit în Capernaum, lângă mare, în hotarele lui Zabulon şi Neftali, Ca să se împlinească ce s-a zis prin Isaia proorocul care zice: "Pământul lui Zabulon şi pământul lui Neftali spre mare, dincolo de Iordan, Galileea neamurilor; Poporul care stătea în întuneric a văzut lumină mare şi celor ce şedeau în latura şi în umbra morţii lumină le-a răsărit".
Sfânta Evanghelie după Matei – 4/14-16
Ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin Isaia proorocul, care zice: "Acesta neputinţele noastre a luat şi bolile noastre le-a purtat".
Sfânta Evanghelie după Matei –8/17
Ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin Isaia proorocul, care zice: "Iată Fiul Meu pe Care L-am ales, iubitul Meu întru Care a binevoit sufletul Meu; pune-voi Duhul Meu peste El şi judecată neamurilor va vesti….
Sfânta Evanghelie după Matei – 12/17, 18
Şi se împlineşte cu ei proorocia lui Isaia, care zice: "Cu urechile veţi auzi, dar nu veţi înţelege, şi cu ochii vă veţi uita, dar nu veţi vedea".
Sfânta Evanghelie după Matei – 13/14
Şi le-a zis: Acestea sunt cuvintele pe care le-am grăit către voi fiind încă împreună cu voi, că trebuie să se împlinească toate cele scrise despre Mine în Legea lui Moise, în prooroci şi în psalmi.
Sfânta Evanghelie după Luca – 24/44
Iar acestea toate s-au făcut, ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin proorocul, care zice: "Spuneţi fiicei Sionului: Iată Împăratul tău vine la tine blând şi şezând pe asină, pe mânz, fiul celei de sub jug".
Sfânta Evanghelie după Matei – 21/4, 5
Atunci s-a împlinit cuvântul spus de Ieremia proorocul, care zice: "Şi au luat cei treizeci de arginţi, preţul celui preţuit, pe care l-au preţuit fiii lui Israel, Şi i-au dat pe Ţarina Olarului după cum mi-a spus mie Domnul".
Sfânta Evanghelie după Matei – 27/9, 10

| Irinel15123532 a răspuns:

Hristos se tragea din imparatul David. Scrie foarte clar asta in Biblie, nu are sens intrebarea ta. Daca ai pus-o doar cu scopul de a semana indoiala in crestini, iti pierzi timpul, si respectul. Nu mai manipula versete ca sa dea ce vrei tu, pentru ca oricum nu iti va iesi, un om care cunoaste Biblia nu va fi indus in eroare, dar pentru cei slabi, vor cadea. Nu este prima data cand incerci asta. Dumnezeu sa nu iti tina in seama pacatul acesta.
Uite versetul.
Luca 3 : Cartea neamului lui Isus Hristos
23 Isus avea aproape* treizeci de ani când a început să înveţe pe norod; şi era, cum se credea, fiul lui Iosif, fiul lui Eli,
* Num 4:3; Num 4:35; Num 4:39; Num 4:43; Num 4:47; Mat 13:55; Ioan 6:42;
24 fiul lui Matat, fiul lui Levi, fiul lui Melhi, fiul lui Ianai, fiul lui Iosif,
25 fiul lui Matatia, fiul lui Amos, fiul lui Naum, fiul lui Esli, fiul lui Nagai,
26 fiul lui Maat, fiul lui Matatia, fiul lui Semei, fiul lui Ioseh, fiul lui Ioda,
27 fiul lui Ioanan, fiul lui Resa, fiul lui Zorobabel, fiul lui Salatiel, fiul lui Neri,
28 fiul lui Melhi, fiul lui Adi, fiul lui Cosam, fiul lui Elmadam, fiul lui Er,
29 fiul lui Isus, fiul lui Eliezer, fiul lui Iorim, fiul lui Matat, fiul lui Levi,
30 fiul lui Simeon, fiul lui Iuda, fiul lui Iosif, fiul lui Ionam, fiul lui Eliachim,
31 fiul lui Melea, fiul lui Mena, fiul lui Matata, fiul lui Natan*, fiul lui** DAVID,
* Zah 12:12; ** 2 Sam 5:14; 1 Cron 3:5;
32 fiul* lui Iese, fiul lui Iobed, fiul lui Boaz, fiul lui Salmon, fiul lui Naason,
* Rut 4:18; 1 Cron 2:10;
33 fiul lui Aminadab, fiul lui Admin, fiul lui Arni, fiul lui Esrom, fiul lui Fares, fiul lui Iuda,
34 fiul lui Iacov, fiul lui Isaac, fiul lui Avraam, fiul* lui Tara, fiul lui Nahor,
* Gen 11:24; Gen 11:26;
35 fiul lui Seruh, fiul lui Ragau, fiul lui Falec, fiul lui Eber, fiul lui Sala,
36 fiul* lui Cainam, fiul lui Arfaxad, fiul** lui Sem, fiul lui Noe, fiul lui Lameh,
* Gen 11:12; ** Gen 5:6; Gen 11:10;
37 fiul lui Matusala, fiul lui Enoh, fiul lui Iared, fiul lui Maleleel, fiul lui Cainan,
38 fiul lui Enos, fiul lui Set, fiul lui Adam, fiul* lui Dumnezeu.

MATEI 1 : Cartea neamului lui Isus Hristos
1 Cartea neamului* lui Isus Hristos, fiul** lui David, fiul† lui Avraam.

| minrest a răspuns (pentru Irinel15123532):

Ai scris foarte clar chiar tu, ''si era, CUM SE CREDEA, fiul lui Iosif, fiul lui Eli'', daca nu era fiul lui Iosif, nu se mai tragea din David. Si nu era fiul lui Iosif, CUM SE CREDEA.

| chuckmanson explică:

Tu ești evreu?

| RAY a răspuns (pentru chuckmanson):

Iisus nu a implinit ceea ce trebuia sa faca, sa aduca pacea in lume, sa aduca pe toti evrei in tara lor, sa fie un lider care sa duca tara lui dumnezeu in fata altor tari, ca toti sa se convinga de dumnezeu, sa numai existe pacate

| RAY a răspuns (pentru RAY):

Cuvântul "Mesia" este o interpretare în limba engleză a cuvântului ebraic "Mashiach", a cărui traducere este "uns". De obicei, se referă la o persoană inițiată în serviciul G-d, fiind uns cu ulei. (Având ulei turnat pe capul lui, vezi Exodul 29: 7, I Împărați 1:39, II Împărați 9: 3).
Există mulți Mesieni în Biblie. Deoarece fiecare Împărat și Mare Preot a fost uns cu untdelemn, fiecare poate fi numit "un uns" (un Mashiach sau un Mesia). De exemplu: "Nu-mi place să-mi întind mâna împotriva lui Mesia (Saul) al lui Dumnezeu..." I Samuel 26:11. Cf. II Samuel 23: 1, Isaia 45: 1, Psalmii 20: 6.
Cuvântul ebraic "HaMashiach" (aprins Mesia) care descrie o viitoare persoană nesănătoasă care va veni nu apare nicăieri în Biblie. Deoarece Biblia nu face nicio referire explicită la Mesia, este puțin probabil ca ea să poată fi considerată cel mai important concept din Biblie. Într-adevăr, în gândirea evreiască, ideea mesianică nu este cea mai importantă. Cu toate acestea, în gândirea creștină, Mesia este de o importanță capitală - o dificultate în lumina absenței sale evidente din scripturi.
De unde vine conceptul evreiesc al lui Mesia? Unul dintre temele centrale ale profeției biblice este promisiunea unei epoci viitoare a perfecțiunii caracterizată prin pacea universală și recunoașterea G-d. Isaia 2: 1-4; Zefania 3: 9; Hosea 2: 20-22; Amos 9: 13-15; Isaia 32: 15-18, 60: 15-18; Micah 4: 1-4; Zechariah 8:23, 14: 9; Ieremia 31: 33-34.
 Multe din aceste pasaje profetice vorbesc despre descendența regelui David, care va conduce Israelul în epoca perfecțiunii. Isaia 11: 1-9; Ieremia 23: 5-6, 30: 7-10, 33: 14-16; Ezechiel 34: 11-31, 37: 21-28; Hosea 3: 4-5.
Deoarece fiecare Împărat este un Mesia, prin convenție, noi ne referim la viitorul uns ca Mesia. Cele de mai sus sunt singura descriere din Biblie a unui descendent Davidic care va veni în viitor. Vom recunoaște pe Mesia prin a vedea cine este regele lui Israel în momentul perfecțiunii universale complete.
Biblia nu vorbește despre credința în Mesia. Pentru că domnia lui va fi o realitate verificabilă din punct de vedere istoric, evidentă pentru orice persoană, nu va necesita credință sau credință.
Deoarece nici o persoană nu a împlinit vreodată imaginea pictată în Biblie a viitorului Rege, poporul evreu încă așteaptă venirea lui Mesia. Toți solicitanții mesianici din trecut, printre care și Isus din Nazaret, Bar Cochba și Shabbtai Tzvi, au fost respinși.
Afirmația că Isus va împlini profețiile mesianice atunci când se va întoarce nu îi dă nici o credibilitate pentru "prima" venire a lui. Biblia nu vorbește niciodată despre întoarcerea lui Mesia după o apariție inițială. Teoria "a doua venire" este o încercare disperată de a explica eșecul lui Isus. Pasajele biblice pe care creștinii sunt forțați să le considere a doua venire (# 5 de mai sus) nu vorbesc despre cineva care se întoarce, au o perspectivă "de prima venire".
Conform tradiției biblice, profetul Ilie va reapărea înainte de venirea lui Mesia (Maleahi 4: 5-6). În testamentul grecesc, Isus susține că Ioan Botezătorul era Ilie (Matei 11: 13-14, 17: 10-13). Cu toate acestea, când Ioan Botezătorul a fost întrebat dacă el a fost Ilie, el a negat (Ioan 1:21). Evanghelia după Luca 1:17 încearcă să depășească această problemă susținând că Ioan Botezătorul a venit în spiritul lui Ilie. In orice caz:
a) Malachi a prezis că Ilie însuși se va întoarce, și nu doar pe cineva care vine în spiritul său.

b) Când a fost întrebat despre identitatea sa, Ioan Botezătorul nu a pretins că a venit în spiritul lui Ilie - nu a pretins nicio asociere cu Ilie.

c) Proorocia despre întoarcerea lui Ilie spune că va înapoia inimile părinților copiilor lor și inimile copiilor părinților lor. Nu există dovezi că Ioan Botezătorul a realizat acest lucru.

11. În conformitate cu Biblia evreiască, Mesia trebuie să fie descendentul regelui David. (Ieremia 23: 5, 33:17; Ezechiel 34: 23-24) Deși Testamentului grecesc trasează genealogia lui Iosif (sotul Mariei), înapoi la David, acesta susține apoi că Isus a rezultat dintr-o naștere virgină, și că Joseph nu era tatăl lui. (Matei 1: 18-23) Ca răspuns, se susține că Iosif la adoptat pe Isus și ia transmis genealogia prin adopție.


Există două probleme cu această afirmație:

 Nu există o bază biblică pentru ideea că un tată să-și transmită linia tribală prin adopție. Un preot care adoptă un fiu dintr-un alt trib nu-l poate face preot prin adoptare;
 Iosif nu putea niciodată să transmită prin adopție ceea ce nu are. Pentru că Iosif a coborât din Ieconia (Matei 1:11), el a căzut sub blestemul regelui că niciunul dintre descendenții săi nu a putut să stea drept rege pe tronul lui David. (Ieremia 22:30; 36:30).
Pentru a răspunde acestei probleme dificile, apologeții pretind că Isus se întoarce la regele David prin mama sa, Maria, care se presupune că coboară din David, așa cum se arată în capitolul al treilea al lui Luca. Există patru probleme de bază cu această afirmație:
Nu există dovezi că Maria coboară din David. urmărește genealogia lui Iosif, nu cea a lui Mary.
Chiar dacă Maria se poate întoarce la David, asta nu-l ajută pe Isus, deoarece afilierea tribală merge numai prin tată, nu prin mamă. Cf. Num. 01:18; Ezra 2:59.
Chiar dacă familia ar putea trece prin mamă, Mary nu era de la o familie mesianică legitimă. Conform Bibliei, Mesia trebuie să fie descendent al lui David prin fiul său Solomon (II Samuel 7:14, I Cron. 17: 11-14, 22: 9-10, 28: 4-6). Luca este inutil pentru că trece prin fiul lui David Nathan, nu Solomon. (Luca 3:31)
Luca 3:27 afișează pe Șealtiel și pe Zorobabel în genealogia sa. Aceste două apar, de asemenea, în Matei 1:12 ca urmași ai blestematului Ieconia. Dacă Maria coboară de la ei, ea o va descalifica de la a fi un progenitor mesianic.
Dacă aveți întrebări despre ceea ce a spus iudaismul despre Mesia promis pentru ultimele trei milenii sau doriți să știți cum să răspundeți afirmațiilor creștine, vă rugăm să verificați site-ul nostru: www.jewsforjudaism.org, să ne aruncați o linie sau să ne sunați.

Conceptul lui Mesia este evreu. Pentru a afla despre asta, mergeți la sursă.

| chuckmanson explică (pentru RAY):

Asta am spus și eu, de aceea am pus întrebarea. Creștinii au spus de mai multe ori că Vechiul Testament are sute de profeții despre Iisus, în ciuda faptului că alea fie vorbesc despre altcineva sau altceva, sau nu sunt scrise deloc ca profeții. Spre exemplu, s-a spus că Isaia 53 ar fi o profeție despre Hristos deși capitolul ăla vorba despre poporul lui Israel, personificat ca o persoană. Sau s-a mai spus despre psalmii lui David că l-ar fi prezis pe Iisus, deși David nici măcar nu a fost un profet, iar psalmii lui nu sunt considerați profetici în Iudaism. Sunt curios, ce părere ai despre video-ul ăsta: https://www.youtube.com/watch?v=5YPVtSaqwi4
Mai exact în ce epistolă/verset a admis Pavel că Iisus nu este Mesia?
Mesia ar trebui să apară pană în anul 2240, deci noi nu vom apuca să ajungem să vedem asta, dar mai mult ca sigur nu va veni nimeni. Sunt curios dacă va mai exista religie pană atunci.

| RAY a răspuns (pentru chuckmanson):

Evreii care îl așteptau pe Mesia erau convinși că el va fi un personaj măreț și dinamic care va executa voința lui Dumnezeu aici pe pământ, cum ar fi să-i înlăture de la putere pe inamicii lui Dumnezeu într-un măreț tur de forță. A fost Isus așa? El a fost tocmai pe dos — mai degrabă decât să fie un războinic puternic care să alunge romanii din Țara Făgăduită, Isus a fost un predicator itinerant care s-a nimerit să încalce legea și a fost torturat și crucificat cu duritate de către dușmanii lui Dumnezeu. El s-a aflat cel mai departe de a fi Mesia.

Încerc să exemplific studenților mei reacția instinctivă a celor mai mulți evrei din primul secol cărora li se spunea că Isus a fost Mesia. Închipuiți-vă că cineva v-ar spune că David Koresh a fost atotputernicul Fiu al lui Dumnezeu, Mântuitorul lumii. David Koresh? Individul din Waco care a fost omorât de FBI? Da, el este Domnul universului! Mă-ndoiesc.[4]"
—Bart D. Ehrman, The lost Gospel of Judas Iscariot: a new look at betrayer and betrayed

https://ro.wikipedia.org/wiki/Mesia

| RAY a răspuns (pentru chuckmanson):

23 dar noi propovăduim pe Hristos cel răstignit, care pentru iudei* este o pricină de poticnire, şi pentru neamuri o nebunie**,

| RAY a răspuns (pentru chuckmanson):

Acel verset se refera la altceva nu la iisus

| minrest a răspuns (pentru chuckmanson):

Sutele de profetii sunt mai degraba aluzii, iar unele au fost obtinute prin traducere gresita.

| Helper07 a răspuns:

Cred ca evreii incurca vorbirea concreta cu cea figurata. Citeste Isaia cap. 53.

| chuckmanson explică (pentru Helper07):

Capitolul 53 din Isaia vorbește despre națiunea Israel, personificată ca o persoană. Nu poate fi o profeție despre Iisus. Isaia 52 clarifică că este vorba despre Israel, cap 52 descriind situația lor anterioară, iar 53 descriindu-le eventuala răscumpărare, dar aceea nefiind prin Hristos. Chiar dacă are cateva asemănări asta nu contează. Iar de asemenea Iisus nu a fost niciodată zdrobit( Isaia 53:5) și nu a redus niciodată împărați la tăcere(Isaia 52:15) pentru că nu a fost niciodată recunoscut de conducători importanți și nu a avut niciodată copii și strămoși(Isaia 53:10), nu a fost niciodată bătut de Dumnezeu (Isaia 53:4), nici nu a avut viață prelungită(Isaia 53:10) nu și-a împărțit prada cu alți nobili(Isaia 53:12) pentru că nu a fost niciodată recunoscut de nobili și nici nu a fost vreun conducător cu pradă de împărțit precum Israel. De asemenea, Isaia nu menționează reînvierea, care ar fi fost elementul cel mai important al poveștii. Deci cap 52-53 clar vorbesc despre Israel, nu Iisus. Cele mai multe versete sunt oricum menționate a fi în trecut, deci nu poate fi o profeție, de aceea aceste capitole nu sunt mesianice în tradițiile evreiești.

| Helper07 a răspuns (pentru chuckmanson):

N-am stat sa-ti citesc tot raspunsul pentru ca gresesti de la inceput, in Isaia 53 e vorba despre Isus.

| chuckmanson explică (pentru Helper07):

Fă-mi pe plac dacă e nevoie, dar citește-mi tot răspunsul și vei vedea că am dreptate.

| MPersephone a răspuns:

E interesant cand incepem sa ne dam intrebari, corect?

| Daniel323 a răspuns:

Ar trebui sa te protejezi mai bine de caldura zilele astea.
Pui intrebari prea complexe pentru mintea ta.De unde ai copiat-o?

| chuckmanson explică (pentru Daniel323):

De la Aron Ra și de la niște site-uri evreiești, de ce?
Acum serios vorbind, de ce este întrebarea asta „prea complexă pentru mintea mea"?

| minrest a răspuns (pentru chuckmanson):

Daca intrebarea era prea complexa pentru mintea ta, nu o intelegeai suficient ca sa redai esentialul. Este prea complexa pentru mintea celor care nu si-o pot pune, nu pentru ce ce si-o pun.

| sabin89 a răspuns (pentru chuckmanson):

"Acum serios vorbind, de ce este întrebarea asta „prea complexă pentru mintea mea"?"
Pentru că tu eşti doar un adolescent.

| chuckmanson explică (pentru sabin89):

Și?
Nu poate un adolescent să aibă un hobby?

| minrest a răspuns (pentru chuckmanson):

Daca era prea complexa, cum o formulai? De ce ti-o puneai? Si cum adica ''pentru mintea ta''; de ce ai fi tu mai prost ca ceilalti?