Pilda sublineaza pe langa milostenia care nu tine de categoria sociala si faptul ca faptele legii cum spune Sf apostol Pavel nu duc la mantuire (in conceptia iudaica cine se atingea de un mort era necurat pana seara - iar in pilda se afirma faptul ca acel om a fost lasat aproape mort), ci dragostea sincera fata de aproapele si de Dumnezeu
Pilda Samariteanului e in Ev. dupa Luca, ce prezinta perspectiva in care Isus prezinta ca bunatatea e universala (deci nu are legatura stricta cu nici o "lege").
Isus a referit preotul si levitul (ce era tehnic tot preot dar din neamul levitilor, o semitie "regala" sa zic asa) ca sa contrasteze ca bunatatea nu are legatura (in ochii lui Dumnezeu) cu valorile sub care esti (fie levita, crestina sau brahmana).
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Luke+10%3A29-37&version=RMNN
Mai mult, este acceptat (in academie) ca Isus vedea iubirea aproapelui ca "esenta Legii (lui Moise)" ce se potriveste cu alte pasaje in care Isus apreciaza nu atat cei ce vestesc pe Isus (sau orice lege) dar pe cei ce ajuta aproapele cu un vas cu apa!
Erau iudei si de religie iudaica.
http://wol.jw.org/ro/wol/pc/r34/lp-m-ru/1200280042/136/2
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: