Eu nu sunt de acord cu furatul, adica nu poti face un bine prin aceleasi metode ca ei, cei ce sunt rai. As fi de acord cu pedeapsirea lor, confiscat ce au furat si dat inapoi pagubitilor in primul rand apoi ajutat restul oamenilor cu nevoi
Da, pacat.Biblia spune sa dai altora din surplusul muncii tale:Cine fura sa nu mai fure ci mai degraba sa lucreze cu mainile lui lacceva bunca cs sa aiba sa dea celui lipsit.-Efeseni 4 : 28.
Ceva justificari au in mintea lor si rusii care fira din casele ucrainenilor.
Ai mai intrebat asta.
Sa furi de la bogati e f okey (repet raspunsul), pentru ca nici un bogatan nu a facut avere din munca cinstita, au luat din munca altora ca a faca avere.
Sa furi de la corupti e mai bine.
Deci asta e fapta buna. Nu atrage nici o manie a nimanui.
Ca oricum aceasta porunca a fost facuta pentru a apara pe bogati, ca nu aveai de unde sa furi decat de la bogati.
Am întrebat d.p.d.v legislativ, acum întreb d.p.d.v. religios.
Atrage mânia lui Dumnezeu neascultarea, căci există un verset care spune:
"Nu vă înșelați! Dumnezeu nu Se lasă batjocorit! Căci ceea ce seamănă omul, aceea va și secera." - Galateni 6:7-9
Nu a fost făcută să apere pe bogați, ci ca omul să aibă o conduită morală, să-și câștige pâinea cu sudoarea frunții. Că unii oameni nu ascultă asta nu mai depinde de Dumnezeu. El a lăsat omului liberul arbitru.
Dacă un delicvent e descoperit, trebuie să-și asume consecințe iar asta duce la suferință, de aceea Dumnezeu a lăsat această poruncă: pentru ca el să nu-și atragă efectele aferente delictului comis.
Si religios e tot aia, daca furi de la smecheri, e f bine, si asa Isus tipa contra lor si tinea cu saracii, tocmai ca stia ca aia fura de la oameni.
De aia l-au si bulit, ca dadea din cioc prea mult contra lor.
Daca furi de la un om care a muncit cinstit, atunci da, trebuie sa fi pedepsit.
Cand furi de la smecheri si mai dai la altii, e ca si cum mai dai inapoi ce le-a fost furat de smecherii aia.
Iar daca iau pentru mine, la fel, imi iau inapoi ceva ce mi-a fost furat din munca mea.
"Cei dovedit corupți" nu înseamnă absolut o certitudine.
Pot fi condamnați în justiție dar ei să fi victime ale unor jocuri politice. Au fost destule cazuri.
Și atunci, dacă furi de la ei, nu mai ești haiduc, ești doar un hoț.
Te-ai simți confortabil să riști?
Mă refeream mai mult la cei care fură de la cei care fac trafic de persoane sau trafic de droguri.
Din punct de vedere religios nu e ok să furi, indiferent de motivație.
Sa nu furi e sa nu furi nici de la saraci, nici de la bogați, asta se deduce având in vedere ca nu sunt excepții de la regula. Da, chiar dacă ii da mai departe, fapta bună se trece 100% ca ceva dat de la tine, nu luat de la altul și dat la altcineva.
Pacatul este sa creezi o economie ca scop ci nu ca mediu. Daca economia serveste la bunastarea sociala este buna. Insa daca cauzeaza diviziuni, calse sociale, etc., este mai pacat sa ajungi idolatru. Mai trebuie taiat din bogati, idolatrie si lacomie si dat la colectivitate. Asta este lipsa de egoism nu atunci cand ne acuza pe noi ca vrem sa avem o hacienda si ne fac egoisti (prin ideologie si perdele). Anticii subordonau economia individului (o considerau ca mediu) insa capitalistii si democratii o considera ca scop. Artistotel in Etica Nicomahică in prima carte vorbeste despre aceste bunuri, bogatii, etc., ca trebuie sa fie ca mediuri nu ca scopuri. Subordoneaza hedonismul, eudaimonismului. Astia au dumnezeu pe mamona nu virtutile.
Biblia nu incurajeaza haiducia si furtul ramane un pacat indiferent de circumstante.