Dumnezeu stia ce va alege avram, dar i-a oferit lui sansa de a alege.E ca si cu un copil mic la care mergi si ii intinzi doua jucarii: una care canta si e foarta colorata, si alta foarte veche, din carpe, decolorata.E clar ca o va alege pe cea care canta.E normal...Dar tu totusi ii dai sa leaga. Asa e si cu Dumnezeu si cu Avram. Dumnezeu stia ce va alege Avram, dar l-a lasat pe el sa o faca... Sper ca te-am lamurit
Bineinteles ca Dumnezeu este atotstiutor, dar de ce la mai pus pe Avraam la incercare daca stia ce va face?! Dumnezeu a vrut ca in primul rand noi cei care citim sa avem o pilda de urmat, a vrut ca si Avraam sa fie constient de credinta sa(de ex:tu daca nu incaleci o bicicleta nu ai cum sa stii daca poti merge sa nu), si cel mai important imaginea care trebuia sa fie la jerfirea lui Issac a fost mai incolo la Golgota, un Tata si anume cel Ceresc a dat pe Fiul Sau sa moara pentru noi. Sper ca te-am la murit! Daca mai ai intrebari id:florin_boss_smq@yahoo.com
Dumnezeu nu avea nevoie, clar, de aceasta informatie. Dar te-ai gandit ca poate Avraam avea nevoie de aceasta experienta?
Exista, din fericire, un scop mult mai nobil. El va folosi exemplul de credinta a lui Avraam pentru toti cei ce au urmat dupa, pentru a sti ca la Dumnezeu este singura posibilitate de salvare. Este important ca noi sa avem o credinta care sa se reflecte in deciziile noastre – mai ales in momente grele.
„Avram a crezut pe Domnul, şi Domnul i-a socotit lucrul acesta ca neprihănire." (Geneza 15:6)
„Căci ce zice Scriptura? „Avraam a crezut pe Dumnezeu, şi aceasta i s-a socotit ca neprihănire." (Romani 4:3)
„ Prin credinţă a adus Avraam jertfă pe Isaac, cînd a fost pus la încercare: el, care primise făgăduinţele cu bucurie, a adus jertfă pe singurul lui fiu! El căruia i se spusese: „În Isaac vei avea o sămînţă care-ţi va purta numele!" Căci se gîndea că Dumnezeu poate să învieze chiar şi din morţi: şi, drept vorbind, ca înviat din morţi l-a primit înapoi." (Evrei 11:17-19)
Simbolistic, avem si o imagine a izbavirii omului prin jertfa Mielului (Isus Hristos) si care se primeste prin credinta!
"ceva nu se leaga". Aici ai dreptate.
Ce anume? Mulţi au tras concluzia că întrucât Dumnezeu are capacitatea de a şti viitorul, El cunoaşte orice detaliu. Dar analizănd atent ce are spus Biblia în acest sens, înţelegem că Dumnezeu îşi foloseşte capacitatea de a cunoaşte viitorul într-un mod selectiv, aşa cum îşi foloseşte şi celelalte calităţi, cum ar fi puterea.
Iată un exemplu ce ilustreză această idee: Când urmărim înregistrarea unui meci de fotbal, avem posibilitatea să ne uităm mai întâi la ultimele minute ale meciului pentru a afla scorul final. Însă nu trebuie neapărat să procedăm astfel. Cine ne va critica dacă alegem să urmărim meciul de la început până la sfârşit? În mod asemănător, Dumnezeu poate alege să nu vadă deznodământul anumitor lucrurilor, eventual cum se va folosi un om de liberul arbitru. Având puterea şi înţelepciunea necesară, el îşi poate realiza scopul indiferent de acţiunile oamenilor.
Acum, ca să răspund direct întrebării tale: Întrucât Avraam era o persoană liberă în acţiuni, iar Dumnezeu nu-şi foloseşte capacitatea de a ne cunoaşte fiecare pas, aceasta s-a dovedit o încercare reală pentru Avraam care a dezvăluit un lucru pe care Dumnezeu nu-l cunoştea, chiar dacă ar fi putut.
Vezi din acest motiv nu poti fii tu un credincios.Iti pui prea multe intrebari. Dar in fond toate intrebarile (dilemele) tale se pot reduce la una.
Dumnezeu fiind atotcunoscator (atotstiitor), cunostea cum va reactiona creatia sa la ori care din incercari.Dece le-a mai facut?
Asta asa este nu vad logica nu vad rostu, in cazul in care dzeu ar stii dinainte ce ar face cineva.il incearca sa ce? sa vada ceea ce deja dzeu stia? vad ca unia se cam incurca in balarii pe aici.adica il incerca pe Avram.cind incerci pe cineva, tu personal nu stii exact cum va reactiona acea persoana si de aia o faci.dar daca dzeu stia exact ce va alege Avram atunci cum spui si tu nu vad rostu acestr incercari.il punea pe Avram sa incerce sa vada ce face? pai poate pentru Avram ce alegea el era bine, dar nu si pentru dzeu.doar daca il considera copil si il punea sa faca ceva, apoi ii arata ca este gresit si avram sa invete.dar asta trebuie sa lasi persoana sa faca acel lucru ca sa poata invata.deci Avram ar fi trebuie sa faca mai intii ce i se ceruse si dupa sa puna in balanta cele facute cu cele nefacute, sau facute altfel si sa invete.de aici obsv ca dzeu nu este asa cum se spune atotsiutor.dar asta se vede si din geneza. facea anumite chestii si dupa zicea, vai uite ca e bine ce am facut.deci era o chestie observata, vedea doar dupa ce facea daca acel luxcru wera bun ori nu. daca ar fi siut dinainte cum va iesi acel lucru ce el urma sa il faca, nu se mai mira de ce chestii facea.probabil mai facea si chestii care nu erau asa bune, dar pe alea nu lea mai spus sa nu se faca de cacaoo.deci un om nu poate invata decit daca trece printr-o experienta.atita timp cit tu il opresti sa zic ca stii ca face un lucru rau, acel om nu isi va da seama cum este, nu va sti daca e bine sau rau.omul din experiente invata. daca dzeu la oprit sa isi omare fiul pai Avram na invatat asolut nimic din chestia asta.pur si simplu la oprit in a face ceva.e ca si cum eu opresc un copil sa nu puna mina pe o soba ca se va arde.eu da stiu chestia asta dar o stiu din experienta. daca nu las copilul sa puna mina sa vada el ce se intimpla atunci acel copil nu va stii nimic, nu va invata nimic.deci dzeu nu este atotsiutor.cine spune asta este un fanatic religios.cine nu isi pune intrebari ala e un robot.asta apropoo de ce spunea cineva pe aici ca gindesti si pui prea multe inrebari.cei care nu au intrebari nu vad lumea cum e, accepta asa orice daca e legat de religia lor, indiferent daca e bine sau e rau.cu alte cuvinte sint saraci cu duhul.numai bine
Pentru a ne arata noua ca ne iubeste si vrea sa il ascultam intru-totul insa fiindca este bun nu a lasat sa se intample asta dar a vrut sa il testeze pentru a ne arata noua. Bineinteles ca stia ce o sa se intample pentru ca altfel nu l-ar fi oprit.
E mare talmes-balmes copile in capusorul tau. Ai mari probleme, cu regeret o spun.
Nu este niciun scenariu este o fapta din Vechiul Testament prin care Dumnezeu il incearca pe Avraam si totodata ne arata noua cat de mult trebuie sa il adoram pe Dumnezeu.
Observi ca fara intrebari, fie retorice sau nu, nu poti obtie o informatie. intrebarile nu au legatura stric de credinta ci mai degraba sunt strans legate de cunoastere. in evolutie exista o erarhie intre credinta si cercetare. Petru spunea in biblie: cercetati dar alegeti ce e bine. Biserica actuala perge pe principiul Crede si nu cerceta. tocmai aceasta intrebare se poate deduce si din cele de mai sus. Nu se leaga. De ce Dumnezeu ar avea un gand de rautate, daca si-a trimis pana si fiul Lui pentru iertarea pacatelor. Cred ca in pasajele despre care vorbim este vorba despre doua persoane in decorul jertfei, iar la traducere s-a inteles ca fiind una. mai intai trebuie sa cunosti(sa ai parte) de un moment ca mai apoi sa il crezi. daca doar crezi fara sa pui intrebari, atunci refuz sa fiu liber de buna voie. La ora actuala mor oameni in imprejurari obscure pentru ca cerceteaza, in loc sa creada. daca noi nu stim ce am invatat la ore, cum m-a astept sa cred ca voi promova examenul. Gandeste-te! Ele nu sunt separate. Au fost si vor fi strans legate. Voi vi un credincios (sper sa fie cu sensul ca voi crede in acele cuvinte si nu un statut de enorias) cand vor fi clare si adevarate informatiile pe care le primesc. Multe minumi din biblie se datoreaza acestui ciclu. Oameni saraci, orbi, probleme locomotorii etc. Ei Stiu ce au, stiu prin ce au trecut si ca urmare le-a mai ramas ca creada. Credinta te-a salvat. da tocmai ultima etapa te-a salvat, pentru ca oricum stiaiproblemele si experientele tale din viata.
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: