Nu este mentionata specific. Insa, daca e sa cercetezi personalitatea lui Dumnezeu asa cum e redata in Biblie, vei ajunge sa tragi concluzia ca e vorba de Trinitate, deci doctrina Trinitatii are fundament biblic. E ca si multe alte lucruri din lumea in care traim. Pe unele, le putem percepe direct, pe altele, trebuie sa facem anumite analogii pentru a le intelege. De exemplu, vad pe strada o femeie de 40 de ani cu o tinara de 20 de ani mergind impreuna si discutind, care seamana foarte mult intre ele si sunt foarte apropiate. Nu trebuie niciuna din ele sa imi zica ca e vorba de mama si fiica ei, adica sa stiu clar si precis acest lucru, insa, dupa cum arata, si cum se poarta una cu cealalta, eu pot fii sigur de acest lucru, pot sa nu am nici un fel de dubii cu privire la faptul ca vad o mama cu fiica ei. La fel e si cu Trinitatea, desi nu e specificata direct, sunt atit de multe amanunte redate, incit vei ajunge, daca le pui impreuna, sa realizezi ca de fapt nu e vorba de o singura persoana, nici de trei, ci de "trei in unul", adica Trinitatea.
Da la botezul lui isus,iahve spune ca are un fiu, apoi isus spune ca sta la dreapta tatalui, se pomeneste de dumnezeu, fiul, duhul in biblie
Învățătura despre Trinitate este prezentată suficient de clar în Scriptura!
Revelaţia prezintă clar în egală măsură şi trinitatea dar şi Unitatea: Trinitatea Persoanelor (3 persoane) într-o unitate desăvârşită a Aceleiaşi Fiinţe sau Naturi divine: un singur Dumnezeu. În cadrul divinităţii se păstrează o Unitate absolută...
Natura sau Fiinţa divină este aceeaşi şi ea reprezintă "numitorul comun", legătura Unicităţii divine din Sfânta Treime. Unitatea dintre cele trei Persoane divine este însă una totală, fiinţială, constând într-o singură,, Natură" divină...
Învăţătura despre Sfinta Treime este, între toate tainele din învăţătura creştină, cea mai profundă şi mai ascunsă curiozităţii profane, mai mult decât oricare alta.
Pentru o palidă exemplificare am putea să ne imaginăm trei lumânări distincte aprinse, care stau foarte apropiate una de cealaltă. La un moment dat apropiindu-se la maxim, ele se comportă ca şi o singură lumânare mai mare, în cadrul căreia este imposibil stabileşti unde este delimitarea celor trei flăcări iniţiale corespunzătoare celor trei lumânări, sub aspect energetic, caloric, sau al radiaţiei de lumină. Flacăra unică formată reprezintă pentru cele trei lumânări "un punct" de unitate perfectă.
Daca in privinta lucrurilor materiale poate fi gasit un numitor comun perfect pentru trei realitati, cu atat mai mult este posibil acest lucru din punctul de vedere al naturii spirituale.
În legătură cu Sfânta Treime, se pot citi mai jos versete care Îl "descoperă" pe Fiul lui Dumnezeu! Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Fiul lui Dumnezeu:
Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU EL (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. EL ESTE MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE şi TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.
Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."
Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;
Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."
Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (pe Mântuitorul Hristos) "Dumnezeu-Tare, Domn al pacii, PĂRINTE AL VEACULUI ce va sa vina’’
Daniel 7, 14: "Şi Lui (Fiului Omului- aşa cum singurul mai este numit în Noul Testament Cel care era Fiul lui Dumnezeu ÎNTRUPAT) I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. STĂPÂNIREA LUI ESTE VEŞNICĂ, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."
Daniel 7, 27: "Iar regatul şi stăpânirea şi mărirea regilor de sub ceruri se vor da poporului sfinţilor Celui Preaînalt; ÎMPĂRĂŢIA LUI ESTE ÎMPĂRĂŢIE VEŞNICĂ şi toate stăpânirile Îi vor sluji Lui şi pe El Îl vor asculta".
Facere 1, 1: „La început a făcut Dumnezeu cerul şi pământul." In textul ebraic original, Dumnezeu este numit printr-un substantiv la plural, Elohim (intenţia de a exprima pluralul este foarte clară, evreii nu aveau pluralul ca formă de politeţe, în acelaşi timp gramatica foarte scrupuloasă a scrierii ebraice exclude orice greşeală sau omitere), dar verbul este întotdeauna la singular, Dumnezeu este unul singur!
Iuda 1, 14 Dar şi Enoh, al şaptelea de la Adam, a proorocit despre aceştia, zicând: Iată, a venit Domnul cu zecile de mii de sfinţi ai Lui,
Matei 27, 54 „Iar sutaşul şi cei ce împreună cu el păzeau pe Iisus, văzând cutremurul şi cele întâmplate, s-au înfricoşat foarte, zicând: Cu adevărat, Fiul lui Dumnezeu era Acesta!
Marcu 15, 39 „Iar sutaşul care stătea în faţa Lui, văzând că astfel Şi-a dat duhul, a zis: Cu adevărat omul acesta era Fiul lui Dumnezeu!
Duhul Sfânt ESTE PERSOANĂ! El este în acelaşi timp de natură spirituală. Aşa cum textul spune despre Dumnezeu (Sfânta Treime) că locuieşte în inima omului, deşi este de natură "personală", la fel Duhul Sfânt poate să "umple"şi să "boteze" (fiind de natură spirituală El poate "umple" sau "cuprinde" inima şi sufletul omului):
Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Duhul Sfânt ca PERSOANĂ:
Matei 28, 19 – "Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh." (Enumerarea prezintă CLAR EGALITATEA cu Tatăl şi cu Fiul)
Evrei 3, 7 - "De aceea, precum ZICE Duhul Sfânt: "Dacă veţi auzi astăzi glasul Lui,"
Evrei 3, 8- "Nu vă învârtoşaţi inimile voastre, ca la răzvrătire în ziua ispitirii din pustie,"
Evrei 3, 9 – "Unde M-AU ISPITIT părinţii voştri, M-AU ÎNCERCAT, şi au văzut FAPTELE MELE, timp de patruzeci de ani."
Evrei 3, 10 – "De aceea M-AM MÂNIAT pe neamul acesta şi am zis: Pururea ei rătăcesc cu inima şi CĂILE MELE nu le-au cunoscut,"
Evrei 3, 11 – "Că M-AM JURAT în mânia Mea: "Nu vor intra întru ODIHNA MEA!"."
Ioan 15, 26. Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine.
Fapte 20, 28. Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.
Efeseni 4, 30 -"Să nu întristaţi Duhul cel Sfânt al lui Dumnezeu, întru Care aţi fost pecetluiţi pentru ziua răscumpărării."
Evrei 2, 4- " Împreună mărturisind şi Dumnezeu cu semne şi cu minuni şi cu multe feluri de puteri şi cu darurile Duhului Sfânt, împărţite după a Sa voinţă?"
Fapte 7, 51 "Voi cei tari în cerbice şi netăiaţi împrejur la inimă şi la urechi, voi pururea staţi împotriva Duhului Sfânt, precum Şi părinţii voştri, aşa şi voi!
Luca 1, 41-"Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei şi Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
Matei 3, 11 " Eu unul vă botez cu apă spre pocăinţă, dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine; Lui nu sunt vrednic să-I duc încălţămintea; Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc."
Eu am mai raspuns la intrebarea asta in trecut - tot unor martori ai lui Iehova. Probabil o pui tot pentru oameni care nu cunosc Cuvantul decat pe bucati.
Biblia ne prezinta Dumnezeul trinitar mai mult decat prezice intoarcerea lui Hristos in 1914. Cunosti povestea?
Domnul Iurii m-a ignorat in trecut, desi nu l-am jignit. Cand nu a mai avut argumente, a gasit cu cale sa bage capul in nisip ca strutul. Lui i-am demonstrat cu varf si indesat ca Tatal si Fiul sunt persoane distincte pe care Biblia le prezinta ca fiind Dumnezeu.
Doar un exemplu: Tatal este numit in 1 Corinteni 8:5-6, "Theos" (Dumnezeu) si Isus este numit Kurios (Domn). Ambele termene sunt nume folosite pentru Dumnezeu in greaca, desi unii vor sari sa afirme ca unul e Domn si altul e Dumnezeu. Dar, ca sa intelegi ca Isus este Dumnezeu, El a fost numit si Theos si Kurios, in Ioan 20:28:
"Drept răspuns, Toma I-a zis „Domnul (Kurios) meu şi Dumnezeul (Theos) meu!" Tomo" i-a zis Isus, „pentrucă M'ai văzut, ai crezut. Ferice de ceice n'au văzut, şi au crezut."
Prin urmare, Isus si-a insusit un nume despre care se spune ca ii apartine Tatalui - Theos, Singurul Dumnezeu! Ai de ales: ori il faci mincinos, ori accepti ca El este Theos si Kurios, Dumnezeu adevarat, avand aceeasi natura cu Tatal.
De teama biblicitatii doctrinei, Martorii lui Iehova au modificat traducerea Bibliei in mod grosolan. Exemplu de diferenta:
"La început era Cuvântul, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era Dumnezeu." (Ioan 1:1, NTR)
"La început Cuvântul era, şi Cuvântul era cu Dumnezeu, şi Cuvântul era un dumnezeu." (Ioan 1:1, Traducere a Lumii Noi - folosita de martori)
Varianta in greaca este:
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, κaὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, κaὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. (Ioan 1:1)
Desigur că nu. Popoare din antichitate se închinau la triade de zei cu mult timp înainte de venirea lui Isus. Atît înainte de a veni pe pămînt cît și în timpul vieții sale umane este prezentat supus Tatălui. Chiar și după revenirea sa la cer rămîne în continuare supus.(1 corinteni 15:27, 28)
Un lucru poate fi personificat, adică să vorbești despre "ceva" ca despre "cineva", însă e inadmisibil să vorbești despre "cineva"ca despre "ceva". Totuși despre Spiritul Sfînt se vorbește și ca despre "ceva".
Aha.regele David in unul din psalmispune; DOMNUL a spus DOMNULUI meu.e vorba de tatal si fiul.iar la iordan cand a fost botezat Iisus, s-a vazut fiul Domnului, in iordan, duhul sfant in chip de porumbel si s-a auzit glasul tatalui spunand; acesta este fiul meu prea iubit, in care am binevoit.
Dumnezeul Bibliei nu este descris niciodată ca făcând parte dintr-o Trinitate. Remarcaţi ce spun aceste pasaje biblice:
„Iehova, Dumnezeul nostru, este un singur Iehova" (Deuteronomul 6:4).
„Tu, al cărui nume este Iehova, numai tu eşti Cel Preaînalt peste tot pământul!" (Psalmul 83:18).
„Aceasta înseamnă viaţa veşnică: să asimileze cunoştinţă despre tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi despre cel pe care l-ai trimis tu, Isus Cristos" (Ioan 17:3).
„Dumnezeu este unul singur" (Galateni 3:20).
Nu,si este ultima mea preocupare in aceasta viata.
Cuvantul bunic este mentionat in Biblie? Nu.
Oare nu existau bunici in acele vremuri?
Nu! se spune clar ca tatal e mai mare ca fiul.Iar pentru o trinitate ar fi nevoie de trei persoane, spiritul sfant nu e o persoana.