Este o intrebare despre Dumnezeu:
http://www.tpu.ro/......nteresant/
ce poate iti clarifica.
Deci e omni + ipocrit sau daca vrei sa refrazez, este atotipocrit (nici asta nu e in DEX dar cred ca poti sa spargi asta in cuvinte :) )
Trebuie sa mergi la OSIM pentru aptentare cuvant. O sa-ti dea premiul Nobel.
Nu e nevoie, nu pot patenta calitatile unui zeu invizibil! Trebuie sa dau Cezarului ce e a Cezarului, si nu vreau sa fur "calitatile" celui vesnic, nu de alta, ca Iehova e singurul zeu ce ii stiu ce zice sa nu faci chip cioplit in timp ce cioplea tablele legii!
"Iehova e singurul zeu ce ii stiu ce zice sa nu faci chip cioplit in timp ce cioplea tablele legii!" - şi acele table - sânt un chip?
Asa e, nu e "chip" si nici icoanele nu-s, ca sunt "doar poze", e cel putin "o asemanare a lucrurilor ce sunt sus in ceruri" - presupunand ca legile erau divine. Erau "doar cioplite" si obiecte de cult in Sfanta Sfintelor! Si bineinteles, cred ca vei spune: nimeni nu se inchina la tablele legii, exact cum si ortodocsii zic: "noi ne rugam la Dumnezeu, nu la icoane, ce nu-s cioplite si nu-s nici chipuri"!
Sa inteleg ca de maine n-ai probleme cu icoanele?
A nu, ceva nu se leaga, acest sit in engleza zice ca martorii nu se inchina la imagini: http://wol.jw.org/ro/wol/d/r1/lp-e/2009094!
Mie-mi pare că spune destul de clar - "4 Să nu-ţi faci chip cioplit sau imaginea vreunui lucru care este sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele de sub pământ. 5 Să nu te pleci înaintea lor şi să nu te laşi convins să le slujeşti, ".
Interdicţia este pentru chipuri sai imagini cărora li se aduce închinare.
Mă bucur că cunoşti poziţia noastră http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102005327
;)
Porunca a doua nu se referă la imagini. Stim ca si evreii aveau statui cu heruvimi din aur. Porunca a doua a fost dată pentru un anumit context istoric, pentru acei evrei care L-au părăsit pe Dumnezeu si cinsteau Zeităţi păgâne!
Există o uriaşă diferenţă între un o "reprezentare a unei persoane" şi un "idol". O "reprezentare" (imagine precum cele din reviste, cărţi, Biblii) orientează gândul spre Dumnezeul, pe când "idolul", zeitatea păgână, ÎNLOCUIEŞTE PE DUMNEZEU!
Astfel, zeităţi antice precum Baal, Afrodita, Apollon, Iştar, sau contemporane: Ganesh, Kali, Buddha, sunt idoli doar pentru că reprezintă o CONCURENŢĂ la adresa DIVINITĂŢII REALE, şi a CREDINŢEI ADEVĂRATE.
Doar Zeităţile păgâne sunt "idoli" şi asta doar pentru faptul că Îl ÎNLOCUIESC TOTAL PE DUMNEZEU, nu din alte motive...
Pe de altă parte, obiectele care sugerau măreţia lui Dumnezeu, obiectele care făceau trimitere la El, nu au fost niciodată văzute ca idoli: de exemplu Chivotul Legământului, realizarea HERUVIMIILOR DIN AUR porunciţi de Dumnezeu, simbolul crucii, reprezentări murale de persoane sau scene biblice…
Deja mi-am explicat poziţia, http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102005327
Şi probabil ştii că creştinii umblă prin credinţă, nu prin vedere şi Dumnezeu este spirit şi cel ce se închină trebuie să se închine în spirit şi adevăr.
LA CEREREA LUI DUMNEZEU sau sub îndrumarea profetilor, evreii Vechiului Testament aveau (sau după caz, chiar au) nenumărate obiecte de cult:
sfeşnice, lumânările, Chivotul legii, HERUVIMII DIN AUR(!), veşmintele specifice, cărţile de cult, jertfele specifice, diferite obiecte şi materii indispensabile cultului, rugăciuni fixe, Scrierile sfinte, Yarmulke, Kippa (acoperamantul capului), mezuzot (cutiuţe care se puneau simbolic pe tocurile usilor), Mezuzah (tocul usii cu valoare simbolică), Tzitzit (franjuri rituale atasate unui vesmant purtat de un barbat), obiectele şi materiile folosite în ritualul circumciziei, alte obiecte: Bimah, Aron Kodesh, Mizrah – zidul plangerii, Petikha (draperia care acoperea Sfânta Sfintelor), Aliya, Hagba si Glila, Karen Kayemet LeYisrael (cutia ce culoare albastru cu alb necesara strangerii fondurilor), tefillin (cutiute negre la care sunt atasate curele de piele neagra), arba kanfot (cu câte 613 franjuri), etc...
Astea de ce crezi că erau utile? Evreii nu trebuiau să se închine tot în duh şi în adevăr?
Dar vezi că oamenii au neputinţele lor iar imaginea si simbolul au rolul lor...
Jertfa (Fiul lui Dumnezeu, Cel ce a fost Singurul ce S-a răstignit pentru mântuirea oamenilor) este Jertfă, lingura este lingură (mediator ce face legatura dintre mancare si cavitatea bucală), iar OBIECTELE DE CULT sunt OBIECTE DE CULT (mediatoare ca simboluri si imagini) si cu toate acestea toate sunt "mediatoare"...
Cuvântul "mediator", a fost acolo in acel loc unic din Scriptură folosit ca nuanta, CUVANTUL de baza era acela JERTFA, dar apostolul a inlocuit acolo cu un cuvant cu sens general "mediator".
Cu sens general sunt sute de mii de lucruri. cu un anumit sens sunt si obiectele de cult. Altel nu le foloseau evreii..., nu le cerea Dumnezeu...
Oare tu crezi că Dumnezeu obiecte desgustătoare le-a recomandat evreilor în Vechiului Testament? Tu esti mai rău decât @Moisie. Vezi alb şi spui că este negru, vezi Sfânta Scriptură şi spui că sunt "lucruri dezgustătoare"...
"... sfeşnice, lumânările, Chivotul legii, HERUVIMII DIN AUR(!), veşmintele specifice, cărţile de cult, jertfele specifice, diferite obiecte şi materii indispensabile cultului, rugăciuni fixe, Scrierile sfinte, Yarmulke, Kippa (acoperamantul capului), mezuzot (cutiuţe care se puneau simbolic pe tocurile usilor), Mezuzah (tocul usii cu valoare simbolică), Tzitzit (franjuri rituale atasate unui vesmant purtat de un barbat), obiectele şi materiile folosite în ritualul circumciziei, alte obiecte: Bimah, Aron Kodesh, Mizrah – zidul plangerii, Petikha (draperia care acoperea Sfânta Sfintelor), Aliya, Hagba si Glila, Karen Kayemet LeYisrael (cutia ce culoare albastru cu alb necesara strangerii fondurilor), tefillin (cutiute negre la care sunt atasate curele de piele neagra), arba kanfot (cu câte 613 franjuri), etc."
Mie personal desi mi se par icoanele problematice totusi cred ca cel mai bun argument inainte de toate e cel care a concluzionat icoanele (sau chipurile cioplite) ca fiind bune:
"Isus ce era intre noi a fost centrul credintei". Stiu, martorii cred ca Isus nu era Dumnezeu, dar de dragul argumentului, daca Isus ar fi un Dumnezeu intrupat, si oamenii l-au slujit si s-au rugat la "El", este pe de o parte cel putin o asemanare a lucrurilor din ceruri, si in acelasi timp nu s-a facut idolatrizare!
Totusi, in acelasi timp le vad problematice cand pierd "esenta" icoanelor: mari, cu aur, ce "trebuie sfintite", sau ca unii chiar le idolatrizeaza (adica le numesc "facatoare de minuni", mai ales daca "e de pe muntele Athos", si de genul) dar asta e pur si simplu alta discutie.
Cel mai simplu e sa le ai in jur si daca ai probleme cu ele sa nu te rogi, in rest nu vad nici o problema cu ele!
Toate cultele au cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"! Fiecare cult creştin exploatează excesiv functia de REPREZENTAREA pe care o are IMAGINEA!
Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli?
La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală (dupa modelul altor obiecte de cult recomandate in Vechiul Testament)...
Torah întreabă:
OctavianDanielMaria întreabă:
RAY întreabă:
kaynmaincallme întreabă: