Corect, Isus este fiul lui Dumnezeu apoi nu Dumnezeu, deci este inferior tatălui sau chiar conform cu alte versete precum Ioan 14:28
Nici un tata nu poate fii egal cu fiul sau
Dar una e sa fie vorba de un berbec si de "fiul" sau de origine "ovina", alta e sa fie un om, un barbat si fiul sau de origine umana, si cu totul altceva este Dumnezeu si Unicul Sau Fiu - de origine DIVINA, de NATURA (FIRE) DIVINA...
Diferentele sunt doar de persoana dar nu de potential, nu de Natura sau de fire...
Dumnezeu Tatăl şi Dumnezeu Fiul sunt "Una" în esenţa divină, "Natura divină", dar Mântuitorul Hristos a mai avut şi ceva în plus. A mai avut în plus şi natura umană asumată pentru apropierea de omenire, pentru Jertfei făcută în locul oamenilor, pentru posibilitatea iertării acestora etc…
,, Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu,"
,, CI S-A DEŞERTAT PE SINE CHIP DE ROB LUÂND, FĂCÂNDU-SE ASEMENEA OAMENILOR, ŞI LA ÎNFĂŢIŞARE AFLÂNDU-SE CA UN OM."
,, S-A SMERIT PE SINE, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce." (Filipeni 2, 6-8)
TOATE problemele şi neînţelegerile legate de UNITATEA Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!
Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )
Dumnezeu Fiul este egal cu Tatăl, nicidecum inferior sau supus Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.
Hristos este în Sfânta Scriptură singurul numit în sens propriu şi distinct FIU AL LUI DUMNEZEU!
Este o diferenţă ca de la cer la pământ între DUMNEZEU FIUL pe de parte, existent din veşnicie şi CREATOR al tuturor lucrurilor, şi "creaţia" Sa pe de altă parte!
În toată Biblia cuvantul "născut" se referă la un fiu din aceeaşi "familie", de aceeaşi "natură" cu ceilalţi din respectiva "familie".
Şi pe acelaşi raţionament, dacă Hristos este în Sfânta Scriptură singurul numit în sens propriu şi distinct FIU AL LUI DUMNEZEU, înseamnă că e de ACEEAŞI NATURĂ cu Dumnezeu Tatal!
Câteva din versetele care definesc NATURA DIVINĂ a Fiului lui Dumnezeu:
Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ
EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."
Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;
MESIA, Hristos – Fiul lui Dumnezeu este DIN VEŞNICIE. Niciunul dintre ERETICI să nu Îl confunde pe Dumnezeu cu creatura, PE CARE El a CREAT-O!
Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."
Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (pe Mântuitorul Hristos),, Dumnezeu-Tare, Domn al pacii, PĂRINTE AL VEACULUI ce va sa vina’’, etc...
Mantuitorul se exprima acolo prin prisma a ceea ce apostolii vedeau in fata lor, si ce vedeau? Pe Unicul Fiu al lui Dumnezeu DAR INTRUPAT! In trup, adica purtand de bunavoie "rolul" temporar al umanitatii, care nu ii era proprie Lui, Celui de aceeasi NATURA (FIRE) cu Dumnezeu Tatal...
Am spus si mai sus: ""TOATE problemele şi neînţelegerile legate de UNITATEA Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!
Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ!"
Unul din multitudinea de versete care definesc NATURA DIVINĂ a Fiului lui Dumnezeu:
Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU El (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. EL ESTE MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE ŞI TOATE PRIN El AŞEZATE.
Da, sunt doua persoane distincte. Isus afirma :, sau insusi Dumnezeu, spune :
Nu consider ca este egal sau este insusi Dumnezeu. Cel mai mare impediment in a crede asta este faptul ca Iisus a recunoscut ca "Tatal" l-a trimis pe pamant, ca "Tatal" a creat lumea, si pot continua cu astfel de citate.
E evident ca este ceva mai puternic numit Dumnezeu, decat Fiul Sau, Iisus.
O zi placuta!
DeProfundis99 întreabă: